Kotidoppler

Kaveri ilmoitti tulevansa ensi viikonloppuna oman dopplerinsa kanssa kylään, niin katsotaan saadaanko mitään kuuluviin. Olisi tullut jo huomenna, mutta ajateltiin sitten että ei 9+1 välttämättä vielä kuulu mitään kun on tuota mahaa muutenkin. Jännittää! Seuraavassa neuvolassa tietenkin kuunnellaan, mutta siihen on vielä kuukausi aikaa.
 
Mulla on angel soundin se halvin doppleri ilman sykenäyttöä. Tässä raskaudessa sain ekan kerran äänet kuuluviin rv 10+3. Todella alhaalta äänet saikin kuuluviin noilla viikoilla. Pari päivää sitten oli rv 12+3 ja kuuntelin taas ja meinas jo paniikki iskeä kun en ensin löytänyt millään mut sit hoksasin kuunnella ylempää niin johan alkoi ihana jumpsutus ♡ yllättävän ylhäältä kuului jo näillä vkoilla. On tuo kyllä kiva laite ja sillä saa itselleen mielenrauhan kun äänet saa kuuluviin mutta myös paniikin aikaiseksi jos pieni piilottelee jossain.

Itse oonkin tehnyt niin että kuuntelen vain sellaiseen aikaan että pääsen nopeasti neuvolaan kuuntelemaan sydänääniä jos itse en löytäisi millään. Toistaiseksi oon itse löytänyt.

Jos dopplerin haluaa hankkia niin hommatkaa se sykenäytöllinen, tai itse hommaisin sen jos saisin uudelleen valita. Ja kunnolla sen dopplerin kanssa ultrausgeeliä tms.
 
Mulla on tuo mikä kytketään puhelimeen, ladataan apple storesta unbornheart sovellus ja 49,90€ maksaa verkkokaupassa se doppleri, mukana tulee kuulokkeet ja geeli ja se vehje+johto sillekin. On ihan toimiva ollut! :) siinä on myös potkulaskuri, myöhemmin sitten kun alkaa tuntee potkut niin voi nappia painamalla lyödä niitä monta potkua tullu esim minuutissa.
 
Laitoin tänään tilaukseen uuden dopplerin. Tolla edelliselläkin kuulu ihan ok, mutta siinä laitteessa menee sitä geeniä sinne patterin reikäänkin, niin mulla meni hermo sen laitteen puhdistamiseen. Nyt tulee sellai laite mikä näyttää sykkeet erikseen ja se näyttö ja kapula on erilliset. Hyvin selitetty xD toivottavasti tää pikkanen on vielä matkassa mukana niin pääsis kuntelemaankin niitä sykkeitä. Huomenna tulee 10 viikkoa täyteen.
 
Kaveri kävi jykevän dopplerinsa kanssa toissapäivänä, mutta emme oikein saaneet sydänääniä kuulumaan. Pulssi kyllä löytyi, ja saimme pariin kertaan pari-kolme lyöntiä kuulumaan, ennen kuin jälkikasvu karkasi jo muualle. Kuulemma ei ole harvinaista, jos äidillä on tuota mahaa vähän enemmän. Vähän harmittaa, mutta minkäs tuolle voi. Ensi viikolla uusi yritys.
 
Itelläni on tuo UnbornHeart Fetal Doppler, jonka saa puhelimeen liitettyä ja hankittua puhelimeen appin tuohon. Kokeilin yhtenä päivänä ja syke silloin tälöin tuli näyttöön, mutta en mielestäni saanut sitä kuulumaan. Oletteko te millä viikolla saanut kuulumaan? Itselläni on nyt menossa 9+6. En edes oikein tiedä mistä kohtaa pitäisi kuunnella, itse yritin kokeilla mahdollisimman alhaalta.
 
Miulla on myös tuo kännykkädoppleri. Vko 10+0 kuului noin kymmenen sykettä putkeen ja sitten kadotin kohdan taasen. Lukemat oli 170 kieppeillä. Siitä muutama pv aiemmin laite ilmoitti löytäneensä sykkeen tuolla 170 tienoilla aina yhden lyönnin ajaksi mutta parempaa tulosta en saanut. Virtaukset kuulin jo silloin. Taitaa olla enemmän harvinaista että näillä viikoilla kuuluu sykkeet selkeästi joten ole huoleti :)
 
Mö sain sykkeet näkyviin siinä 9+ viikolla ja olivat ~ 180 luokkaa..siitö sit about viikko niin alkoi kuulumaankin mutta vöhön joutui aina etsiskelemään. Ja tooosi alhaaltahan ne kuuluu..ihan siitä karvoituksen yläpuolelta ja anturit kannattaa hitaasti käännellä, jotta löytyy. Ja ultrageeliä tai vesipohjaista liukkaria reilusti.
 
Mulla on alkanut kuulua tosta navan alapuolelta.. Ei enään oo tuolla ihan alhaalla.. :)
 
Mulla on kans nyt selvästi noussut kohtu ja kuuluu jo aika ylhäältä...just kanssa tosta vähän navan alta. Nyt rv 14+2
 
Kaveri tuo tänään oman dopplerinsa lainaan.. Kauhea kun en osaa edes kuvitella miltä se syke kuulostaa ja miltä siinä tilanteessa itsestä tuntuu kun sen kuulee tai on kuulematta :eek:

12+6 nyt, kai sen pitäisi jo kuulua?
 
Mä en saa tuolla omallani vieläkään ääniä kuuluviin, tosin luulen että mun dopplerissa on vika koska se ei löydä munkaan sydänääniä :mad:
 
Miur: kyllä sen pitäs kuulua, jostain navan ja häpykarvoituksen väliltä kun etsii, siitä äänestä ei voi erehtyä kun se on hyvin nopea kopoti-kopoti ääni, jos kuuluu viuhuva ääni niin se on napanuoran virtauksia
 
Mulla nyt neuvolan mukaan se rv 10+2 ja omien laskujen mukaan olis rv 11+0 ja tosiaan sykkeet löytyy tosta navan alapuolelta mulla, iltaisin ainakin löytyy samantien mutta veikkaan että se juoksee mulla karkuun aamuisin kun yritän saada ääniä kuulumaan kun ei tuu niin helpolla kun illalla.... :D
 
Saattaa alinah olla myös et kun vatsalaukku on täydempi iltaisin, niin on "kamaa" edessä. Tai sit tyyppi tosiaan vaan saa aina iltahepulit :grin

Mä löydän nykyään samantien..nyt on jo oppinut mistä löytyy. Tyyppi on aluksi aina ihan paikallaan, mutta hetken ku oon kuunnellut, niin alkaa potkia tms. kun kuuluu sellaista "tömps"-ääntä..ei vissiin tykkää, kun häntä salakuunnellaan:wink
 
Pitääkin varmaan tänään koittaa taas kuunnella, nyt on jo 10+0, omien laskujen ja neuvolan mukaan siis jo kyllä reilun viikon pidemmällä :p viuhuvan äänen kyllä viimeksi kuulin ja sykkeet hyppi ihan miten sattui ja oli aina vain hetken ruudussa. Katsotaan josko nyt jo kuuluisi jotain.:happy:
 
Välillä tekis aina mieli tilata doppleri, mut mietityttää miten äänet kuuluu kun istukka etuseinässä? Ja stressaako sitten vaan liikaa jos ei kuulu.:facepalm:
 
Mulla menee ainakin järki tuohon mun omaani. Siitä ei kuulu sitte ei mitään. En meinaa edes omaa sykettäni saada kuuluviin enkä ainakaan saa sykettäni näytölle. Tosi kuluttavaa ja ahdistavaa! Heitän tuon paskan roskiin, turhauttavaa! Yhtäkään doppleria ei meille enää ikinä :angry4
 
Tilasin su sen uuden dopplerin ja tänään se jo saapui. Aivan ihana laite vanhaan verrattuna kun näyttää sukkeet ruudulla, ei mee ultraus geelit patteriluukkuun niin kuin edellisessä eikä tarvii kuulokkeita kun se kuuluu suoraan tosta laitteesta. Oli hankalassa paikassa tämä pikkuinen, mutta sykkeet löytyi. Oli niin liikuttavaa kuulla sykkeet. Oli 152-157. Nyt viikkoja 10+2. Nyt ei tarvinnu jänskätä nt-ultraan asti, että elääkö siellä kukaan.
 
Takaisin
Top