Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Granger: vielä vaan odottelen että menkat alkais.. Tuntuu olevan kierto niin sekasin, että ei auta kun odottaa.
Mutta sais ny pian tulla.. Mitä kauemmin tässä kestää, niin sitä hirveemmät ne varmaan on.

Ei kiertopäivistä tietoakaan. . Ostin taas testin että voi heti huomenna testata. Oireita on vaikka muille jakaa mutta taitaa mennä valeraskauden piikkiin :D vatsa on kuin ilmapallo, äitini taputti vatsaani ja kysyi mikä tämä on, vaikka mulla oli löysä takki päällä :)

Tein aamulla raskaus- ja ovulaatiotestit. Raskaustesti näytti tyhjää testiajan puitteissa. Kastoin testiajan jälkeen tikun uudestaan ja siihen ilmestyi nopeesti yksi selkeä viiva. Mutta enhän mä osaa siihen luottaa, kun ei heti toiminut :grin Ei muuta kuin uutta testiä hakemaan.... Ovistestiin tuli kaksi viivaa, mutta toinen selkeästi haaleampi, joten ei ovulaatiotaan menossa/tulossa. Tää on kyllä niin outoa... Alavatsaa juilii ja eilen "pistelikin", mutta mitään ei silti tapahdu. Eilen pyörryttikin, mutta olin syönyt ja juonut huonosti. Ja eilen kun oltiin kaupassa niin maha tosiaan oli kuin iso ilmapallo ja tuntu että "lyllersin" eteenpäin... Jos ei kohta tapahdu jotain niin vedän itseni vessanpöntöstä :confused:

Tässä just laskin, että nyt on menossa joko kp19 tai kp35.. Mulla oli sillon lokakuun puolivälissä epämäärästä vuotoo nelisen päivää, joten jos ne oli menkat (en tiä oliko), niin sit on menossa kp19.. Jos taas lasketaan sieltä syyskuun lopulta, niin sit kp35.
Eli mahdollista sekin, että saan odottaa seuraavia menkkoja tän kuun puolivälin tietämille asti.

Ovis hyödynnettiin joten kuten. On ollu sen verran hektistä nyt että ei niin hyvin kerenny ku toivoin, joten en tiedä tuliko ainakaan juuri sinä päivänä hyödynnettyä.

Tänää sain kuulla että musta tulee täti, ja oon siitä tosi tohkeissani :)

Onnea bettie tätiydestä! :)
Mulla on ollut monta päivää ihan hirveä paineen tunne alavatsalla. Parina päivänä on iskenyt yllättävä hikka. Vatsa on pinkeä pallo. Hajut saattaa tehdä pahaa.. Nyt kaksi viikkoa pillereiden lopettamisesta ja menkkoja ei kuulu ja mä en vois enempää olla valeraskaana (?). Mulla oli jokunen päivä pillereiden lopettamisen jälkeen "tuntemuksia" mitkä olivat samanlaisia mitä muistelisin ovisoireiden olevan, mutta tikkuja mulla ei vielä sillon ollu että en varmaksi osaa sanoa.... ajattelin ens viikon lauantaina tehdä clearblue testin jos ei siihen mennessä mitään tapahdu. ... todennäköisesti teen tämän viikon loppupuolella jonkun halppistestin :D

Mitäs naisille kuuluu, kun meinaa vähän hiljasta olla? :)

Mä taas kerkesin yhden päivän arvaileen onko tärpänny, kunnes alkokin menkat..
Valkovuodon seassa oli eilen muutama veriviiru, ja nyt sit tänään aamulla alkokin runsaampi vuoto.

No hiljasta on tosiaan. Töitä pukkaa niin että meinaa hieman stressitaso nousta yli sallitun rajan... Lieneekö tämä syynä siihen, että meneillään on jo kp 28 eli menkat on 2 päivää myöhässä. Tai sitten se ovulaatio tosiaan oli pari päivää myöhemmin kuin laskennellalisesti - mitään testejähän en tässä kierrossa kellotellut kun ne menkat kesti 2 vkoa ja taisi vasta tuona aikana oikeasti tapahtua se km-vuoto loppuun.

Menkkaolot alkaa olla kohdillaan, kun tänään töissä iski migreeni joka tyypillisesti on merkinnyt vuodon aloitusta seuraavana päivänä. Raskaanakaan en ole, kun testin tein tänä aamuna ja tyhjää täynnähän tuo oli.

Näyttää siis että uusi yrityskierto käynnistyy viikonloppuna ja toive on korkealla, että hormonitoiminta km:n myötä olisi nyt jo sen verran normaali, että kierto tasaantuisi ja menkat kestäisi vain sen 5-6 päivää mitä aina ennenkin.

Hieman tuli sekavia ajatuksia mieleen, kun siitä on jo pitkä aina kun alettiin tekemään kolmosta. Ja luulin että kolmaskin voidaan tehdä kuin kaksi aiempaa, siten että päätetään vaan missä kuussa halutaan et hän syntyy. Siksi aloitettiin homma huhtikuusta, kun haluttiin aikatauluttaa seuraava ipana vasta vuodelle 2015. Hah, tällä menolla siirtyy vuoden eteenpäin, kun ei osata enää tehdä lapsia, vaan ainoastaan yritetään. Mietin jo, että mitä mä teen noille rattaille, jotka ostin jo elokuussa raskaana ollessa sille meidän kevätvauvalle? Hapristuuko ja meneekö ne pilalle kun ovat nyt täällä meillä ullakolla ainakin vuoden, todennäköisesti puolitoista, tarpeettomina?

Granger: vuodetaan sitten yhdessä, jos ne menkat sielläkin pian alkaa :)

Riippuu kai kyllä vähän onko siä teidän ullakolla miten kostee ilma, että miten ne rattaat reagoi.

Täällä edelleenkään ei pillereiden jälkeistä vuotoa kuulu.... nyt jo kohta kolme viikkoa mennyt viimeisen pillerin ottamisesta. Seuraavalla kauppareissulla ostan testin ja testailen vaikka se tuskin plussaa vielä edes näyttäis vaikka raskaana olisinkin :) raskaus olo jatkuu edelleen vahvana. ... nyt tulee jo verta ikenistäkin hampaita harjatessa ja sitä "vikaa" on ollut noita edellisiä odottaessa....

Kostealla ullakolla ei varmaan kannata säilytellä... mahtuisiko ne kokoontaitettuna johonkin sisälle?
Tsemppiä yritykseen! Mites kauan olette muuten yrittäneet kolmosta ja aikaisempia? Meillä esikoinen onnistui toisesta kierrosta ja kuopusta yritettiin noin vuosi ja sinä aikana oli yksi km.

Ilmottaudun mukaan seurailemaan, kolmosta täälläkin haaveillaan. Lapset on 14 ja 3, yksi myöhäinen keskenmeno tälle syksylle joten jälkitarkistusta vielä odotellaan. Ei siis vielä aktiivista yrittämistä, mieli alkaa pikkuhiljaa palata...

Ullakko ei onneksi ole kostea, vaan ihan eristetty tila jossa on toki varastoituna paljon muutakin. Ehkäpä nuo rattaatkin sit menee siellä ilman käyttöä.

Eka ja toka nappasi heti, joten kolmonen on hieman työläämpi "tehdä".

Vadelmiina, ikävä kuulla menetyksestäsi. Toivottavasti toipuminen on hyvässä vauhdissa, niin henkisesti kuin fyysisestikin.

Meillä tärppäs myös ekoista kierroista nää meidän mukelot.. Mulla kun vielä kierrot hakee omaa tasapainoonsa, niin ei sitä kolmostakaan oo voinu pahemmin yrittää.. Mutta saa tulla sit kun tulee..
Tosin, mun pitäis nyt pari kuukautta välttää sitä raskautumista, kun otan joulukuun alussa vesirokkorokotteen. Raskaana oleville sitä ei anneta, ja rokotuksen jälkeen pitäis olla kuukauden verran raskautumatta. En halua riskeerata, kun se rokote on sikiölle haitallinen ja voi aiheuttaa jotain kehityshäiriöitä.

Minulla esikoinen nappasi kerralla kiinni ja toista muutama kk. kiertoa laskematta puuhattiin, kuten myös syksyistä enkeliä. Eli helposti on minulla alkaneet kaikki kolme kertaa.
Fyysisesti palautuminen on ollut tosi nopeaa, henkinen puoli taas elää aikamoista vuoristorataa ja tunteet voi vaihdella samanpäivän aikana usemmankin kerran. Olen käynyt neuvolapsykologin luona juttelemassa, kyllä tämä tästä. Meillä kun raskaus oli jo viikoilla 16-17 niin otettiin kromosomitutkimus ja läjä muitakin kokeita. Kaikkein pahinta on ollut kun niiden tulosten tulemin kestää niin kauan, mitään tietoa kun ei ole miksi näin kävi. Jälkitarkistuskin vielä edessäpäin.

Vadelmiina: en voi kun kuvitella miten pahalta tuntuu menettää oma lapsi, vaikka olikin vielä syntymätön :( raskausviikkojakin ollut jo sen verran, että tunsit varmaan niitä vauvan liikkeitä ja se tunneside siihen lapseen alkanut kehittyä enemmän :(

On sitä tullut itsekkin mietittyä, että miten tollasen asian ottais itse, jos omalle kohdalle sattuis.. Toivottavasti niin ei käy, raskasta se kuitenkin on..

LiMinni, kyllä se aika syvältä kourasee, ei mikään yksinkertanen asia. Minulla tuosta hieman pidempi kirjotus tuolla keskenmeno osiossa, jos kiinnostaa lukea. Se ei ollut ihan oppikirjan mukaan. Ja siksi kovasti odotellaan tuloksia ja että saisi puhua hoitavan tahon kanssa tapahtuneesta, kovasti on avoimia kysymyksiä. Ei kyllä kenellekkään samaa toivo...

Osanotot täältäkin Vadelmiinalle ja paljon voimia <3

Mul alko eilen menkat, mut en mä muuta odottanukaa. Viikon kesti taas selkäkivut ja loppu heti ku vuoto alko.

Täällä täti kurvas vihdoinkin paikalle! :) Neljä viikkoa meni pillereiden lopettamisesta. Eli tänään yk1 kp1/?

Kiertopäivät lasketaan menkkojen alkamispäivästä :)
Mä en oo mun kiertopäiviä nyt ees laskenu, saati edes ovista bongaillu, kun tässä ny ollaan ns. laitettu "yrittäminen" jäihin tulevan vesirokkorokotuksen takia. Mutta olettaisin että seuraavat menkat tulis joulukuun alkupuolella..

Takaisin