Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Olisipa ihana plussa joululahjaksi pikkumartta! :love7

Mä juurikin pelkään jääväni niille minimi äippärahoille, niin sen takia oli vähän kiirus tämän yrittämisen kanssa. Etenkin kun musta ei oo aivan pientä ihmistä laittamaan päiväkotiin, niin toivoisin voivani olla myös hoitovapaalla vähintään sen vuoden verran.

Nyt juuri päiväuni rumban päätteeksi tässä pohdin ettei ehkä hullumpi idea käydä pyörähtämässä työelämässäkin tässä välissä, 4 vuotta kotiäitinä on tehnyt tehtävänsä.. :grin

Täällä tänään soitin terveysasemalle minun kuukautisiin liittyen tänään 149kp voivatko auttaa asiaan vai meneekö kaikki alle 1v synnytyksen piikkiin. Sain maksisitoumuksen mehiläiselle ja mehiläiselle aika huomenna selvitetään tilannetta.

Pikkumartalle toivotaan jouluplussaa.:smiley-angelic001

Miitulle tsempit tähän kiertoon.

Ja hienoa Heitsu, että pääset tsekkaamaan tilanteen.

Meillä takarajana on se, että plussattava on ens elokuussa viimeistään. En nää mahdollisuutena sitä, että jättäis tarkoituksella pidemmän välin kolmanteen. Ihan vaan mun iän takia.
Syön nyt nämä kaks kiertoa clomeja ja sit varmaan yksityiselle kysyy apuja.
Jos menisin julkisen kautta ni pitäis ensin varata aika tk-lääkärille, joka sit laittais lähetteen gynpolille. Tälle vuodelle ei vaan enää oo tk aikoja eli menee tammikuulle. Sit pitäis odottaa viä et kuin pitkälle se lähete menee.
Aattelin et mein tilanteessa ei oo yhtään kuukautta hukattavaks, joten päädyttiin yksityiseen.
Eli jos menkat alkaa nyt vuoden vaiheessa ni varaan ajan, että saisin avun siihen seuraavaan kiertoon.
Nyt kp12.

Pikkumartta, toivotaan joululahjaplussaa!

Heitsu, kiva kuulla myös sun kuulumisia? Mitä teidän pojalle kuuluu?

Heitsu, Ihan huippu juttu että noinkin näppärästi ja nopeaan onnistui. Toivottavasti kaikki selviää. :)

Emir, Tsempit sinnekkin!! :)
Harmi tosiaan että itsensä saa maksaa kipeäksi yksityisellä, mutta joskus tuntuu että jos hoitoa haluaa ja ajallaan, niin sinne se on vaan suunnattava.

Nyt käytynä lääkärissä. Tunnusteli kohtua ja teki gynetutkimuksen kumpasessakin kaikki hyvin ja normaalia. Labroja määräsi sokeri, perusverenkuva ja sokerin maanantaina viimeistään soitetaan labroista.Jos kaikki noissa labroissa hyvin seuraavat labrat ois raskaustesti ja prolaktiini(maitohormooni) labrat jos edelleen tulokset normaalit jäädään vain odottamaan. Gynetutkimuksessa näkyi, että kuukautiset alkaisi viimeistään huomenna, kun pientä vuotoa tuli gynetutkimuksen aikana mutta tänään ei kotona ole kyllä näkynyt mitään. Aikoi labrojen vastausaikana kysyä alkoiko vai eikö vuoto.

Muokattu viimeksi:
Niin se vain kierto vaihtui miten eilinen lääkäri arveli. Nyt odotellaan labra tuloksia ja lääkärin soittoa viimeistään maanantaille menee soitto.Jos tämä pitkä kierto tulee jatkumaan silloin lisäälabroja joka tapauksessa vaikka näistä labroista ei löytyisi selitettävää syytä.

Wau Heitsu, on ne lääkärit taitavia näkemään tollasen. Hienoo et katkes pitkä kierto.

Flo ennustaa ovulaatiota alkuviikkoon. Mies lähti tänään viikonloppureissulle, tulee sunnuntaina takaisin. Eilen puuhailtiin ja vielä ehtii maanantainakin.
Jos ei vaan olla enää kuumeessa :rolleyes: Nyt tarttui muhunkin tää tauti, eiköhän se ole ensi viikolla miehelläkin

Hyvä Heitsu että loppui megapitkä kierto, ja hyvin näköjään osasi lääkäri ennustaa!

Emir tsemppiä, jospa clomien avulla saat pian toivotun tuloksen. Oliko sulla aiemmat siis pelkästään niillä saatu alkuun? :)

Mä mietin että täytyy kyllä olla jo tästä onnellinen että ylipäänsä voidaan kolmatta yrittää, ei ollut mikään itsestäänselvyys että mies tähän suostui kun välillä ollaan molemmat aika hermot tiukilla näiden veljesten kanssa. Nyt kun vielä pystyis olemaan rennosti :D

Dpo4 ja "kiinnittymis" punkut menossa :)

Pikkumartta juu kolme raskautta alkanut clomifenin avulla ja yks ihan yllärinä kun söin vaan metformiinia (sillä saatiin kierto toimimaan), mutta se todettiin keskeytyneeksi 11+0.

Puhuttiin miehen kans toissa iltana tästä kolmannesta. Molemmat nyt ihan innoissaan mukana hommassa. Mies vaan pelkää et alan taas stressaamaan yrittämistä kun se takarajakin tulee yllättävän pian vastaan.

Mies kysy et mitäs sit kun elokuu koittaa, niin sanoin et eiköhän tää ollu sitten siinä. Pienemmän äitiyrahan ja mun iän takia. Vuosi tarttis taas olla töissä et sais paremmat rahat. Sit olisinkin jo 37v.
No mies siihen et eiköhän siitä silti selvitä vaikka vähemmän rahaa saisinkin. No se ei taas auttanut mua kun oon nyt aatellu et yritys loppuu elokuussa. Ihan varmaan oon siirtämässä omia rajojani kun tilanteet muuttuu.

Mut juu kiva kun toinen on täysillä mukana myös. Sanoi et kyllä siitä pikkulapsiajasta selvitään kun vaan yhdessä jaksetaan eikä tehdä hätiköityjä ratkaisuja, erota tms.

Emir, me sovitiin aikoinaan mun miehen kanssa että erolla ei vitsailla eikä vauvavuotena erota vaikka mikä olis.

Emir, me sovitiin aikoinaan mun miehen kanssa että erolla ei vitsailla eikä vauvavuotena erota vaikka mikä olis.
Sama juttu. Ei erota kun lapset pieniä. Kun suhteessa ei oo mitään hätää.
Mulla on nyt varsinkin tän toisen jälkeen käyny monta kertaa mielessä että olis helpompaa kun olisin yksin.
Sillon kun mies tekee pitkää päivää ja hoidan myös illat ja kun niitä vapaapäiviä ei yleensä ole, niin on tuntunut et ihan sama vaikka olisin yksin näiden kanssa. Se on onneks sesonkiluontoista ja talvella on helpompaa.
Nytkin miehellä on pitämättä isyyslomapäiviä, niin alkuvuodesta on tulossa kaks parin viikon loma pätkää.

Meillä myös tämä sama!
Kakkosen syntymän jälkeen meidän parisuhteessa oli ehkä isoin kriisi (monen asian summa) mutta ahkerasti aina tehty töitä myös suhteemme eteen ja muistettu pitää siitä huolta tämän hektisen arjenkin keskellä. Onnellinen olen. :):Heartred

Onneks me kriiseiltiin paljon ennen lapsia. Nyt on helpompaa vaikka silti töitä pitää suhteen eteen tehdä. Mä oon niin älyttömän tempperamenttinen ja nopea käänteissäni ettei aina kuulemma perässä pysy :shy:
Me ollaan oltu tänä vuonna 19v yhessä joten onneksi mun puolisoni tuntee mut aika hyvin :rolleyes:

Oliko kellään kokemusta greippimehuilusta? :grin

Ei aiota paineita tästä ottaa, mutta toki tehdä mahdollisimman suotuisaksi tsäänssit. Alun perin pohdin etten osta edes ovistestejä, mutta koska mun ovulaatiot on olleet kaikkea kp 16-24 välillä, niin olisi ihan kiva nähdä koska SE HETKI on käsillä ja ylipäätään tapahtunut.
Saa melkosta touhottomasti olla jos joka toinen päivä tohon tahtiin, vieläpä muutama päivä ennen oletettua ovista ja jälkeen, niin siinähän saa viettää reilu pari viikkoa aika tiheään pedin puolella. :hilarious:

Muuten, Emir mun mies teki tuon saman ja pohti ettei se nyt niin kauhiaa olisi jos jatkettaisiin vaan yritystä tästä ja että pärjäisimme varmasti myös pienemmälläkin äp rahalla jos siitä olisi kiinni. :nailbiting:
Olihan tässä itse jo aivan 100% varma että sitten se yritys nyt jää tauolle muutamaksi vuodeksi. Nyt sitten ajatukset poukkoilee mitä jos, mitä jos.. Kyllähän tässä kotihoidontuellakin on keploteltu useampi vuosi. :hilarious:
Yhä olen kyllä sitä mieltä että järkevintä ja kivointa olisi kun se raha ei olisi yksi tekijä monista, eli sitä parempaa taloudellista tilannetta odotellessa.

Takaisin