Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

89b59a89acf91b2176e827154446f3ca

No niinhän siinä kävi että tän aamun lämpö pomppas huomattavasti :D eli merkeistä huolimatta ovis oli vasta äsken (jos lämpö nyt pysyy ylhäällä). Jee jee, eipä tullut kun eilen puuhailtua eli tuskinpa on tiedossa hyviä uutisia loppuvuodesta :'(

muoks. Mulla on kyllä yleensä aina oviksen aikaan himot ihan katossa ja nyt ei kyllä ole ollut. :s Ääh, mitä enemmän mietin koko juttua niin sitä enempi alkaa ärsyyttää jos tosiaan vasta nyt oli otolliset hetket. >:( :'( kp11 ja 15 edelliset tallettelut eli kolmen päivän aukko tuossa välissä :'(

Muokattu viimeksi:
Danonina, toivottavasti olet pian taas oma itsesi :( inhottavaa tommonen ahdistus, mulla on kokemusta tuommosesta myös. Tsemppiä! <3

Danonina, toivottavasti ahdistus pian helpottaa ja pääset taas ihmisten ilmoille! Auttasko jollekkin hyvälle ystävälle puhuminen? :)

Violina, mutta talletteluthan osu sit dpo-2 ja +2 tai dpo-3 ja +1, eli ihan hyvät päivät kuitenki ;)

Dpo 14. Toisaalta oon ihan varma et ovista ei oo ollu, ja toisaalta sit taas en malta oottaa ylihuomista et ois ees jotain mahista näkyy r-testissä jotain.. onneks on noita kiinasta tilattuja halpoja testejä, nimittäin parit oon jo tuhlannu..

Täällähän on tapahtunut paljon..

Kurjaa miuk kun tyhjennyksestä noin kauan ja vielä vaivaa :sad001

Violina oli ainakin pohtinut lämpöjä.Olen mittaillut päivällä ja oviksen jälkeen nousee n.36,7 ja ennen sitä on 35,9. Se siis mun "normi"lämpö. Otin ovistikut jo heti ekaan kiertoon,että näin tasaantuiko kierto heti pillerien jälkeen.Onneksi näytti tasaantuneen,ovis kp17/30 ja limat paljasti myös :angelic:

Nyt siis menossa yk2,kp 8. Ovis sattuisi tuohon jouluaaton-tapaninpäivän tienoille. Sitä odotellessa.Alkukierto on niin tylsää...

Violina, mulla on kuopus tärpännyt kaks päivää ennen harrastetustseksistä ;) . En mä näe et olisitte huonoon aikaan puuhailleet. Jostain nyt luinkin että "reilusti ennen" ovista ollut seksi, on parempi mahdollisuus raskautumiselle, kuin sen aikana tai jälkeen.

Kiitos tsempeistä <3 mannika oon puhunut kyl paljon asiasta. Kai se on tää väsynyt keho kun tän tekee. Itse keskenmeno ei tuntunut ainakaan henkiseati niin raskaalta, kun tunsin kokoajan, et jotain on pielessä. Eniten paino mieltä se odotus, että tuleeko tästä mitään vai ei.

2401d6a9579778573e2cb8c32448fb66

Kiva droppi taas tälle aamulle :( Mut FF on näköjään sitä mieltä että ovis oli äsken, tän aamun lämmön mittauksen jälkeen ilmesty noi dpot taulukkoon. En kyllä luota ollenkaan noihin lämpöihin kun aamulla eri aikoihin mitattu heräämisen jälkeen..

Meillä on kotona nyt niin paljon häslinkiä ja kiukuttelua että välillä taas käy mielessä onko tässä yrittämisessä mitään järkeä kun on jo kaksi uhmakasta :D Kolmevuotiaan elämä voi olla hyvin vaikeeta.

Muokattu viimeksi:
Violina, tulee kans mietittyä et mitä järkeä, kun yks kokoajan enempi uhmaa ja toinenkin vielä niin pieni .. mut kuume on kova!

Dpo15(?). O-testi melkein +, siis lähes tasavahvat viivat, r-testi edelleen nega.. puuh. Jotenkin on semmonen olo et elän vaan loopilla "oiskohan nyt ovis -> laskee dpot -> nega -> oiskohan nyt ovis" :rolleyes: :( äh ei varmaan pitäs ajatella, mut kun ei vaan osaa olla :confused:

Mulla ei ole kokemuksia kahdesta pienestä samaan aikaan. Ajatus tietty jännittää, sekä pelko siitä, että pistän esikoistabtekemään liikaa yksinään juttuja. Hyvät ja huonot puolet silläkin, että toinen on sen verran vanhempi. Esikoinen on kyllä luonnostaan niin välittävä ja huolehtiva, että siitä on tosi paljon apua arjessa. Saan olla tosi kiitollinen. Noi kaksi onkin kun majakka ja perävaunu, vaikka ikäeroa on 5vuotta. Tosin ikäerosta johtuen ei sit ole riitojakaan. Tämä meidän 1v vääntääkin sit koiran kanssa ;)

Hyvin elämä menee kahden yhtä pienen kanssa. :) Nämäkään eivät tappele.. ;) 2v4kk tulisi nyt seuraavaan eroa, jos raskaana olisi.

Ovistesteissä suositus kai on yleensä klo 10-20, eikä saisi olla aamun ensimmäinen pissa. Kp:t riippuu sitten tietenkin oman kierron pituudesta.

Hyvin elämä menee kahden yhtä pienen kanssa. :) Nämäkään eivät tappele.. ;) 2v4kk tulisi nyt seuraavaan eroa, jos raskaana olisi.

Ovistesteissä suositus kai on yleensä klo 10-20, eikä saisi olla aamun ensimmäinen pissa. Kp:t riippuu sitten tietenkin oman kierron pituudesta.

Oisko kaksossissa vielä sellasta, että kun ovat aina jakaneet kaiken, on se sitten helpompaa? Tietenkin noihin asioihin vaikuttaa myös monet ulkoiset asiat, tai siis se miten lapsia kohdellaan jne.

Vois alkaa huomenna testailee. Tuon yhden sovelluksen mukaan olis olis 3pv päästä. Toistaseks ei oo ollut vielä kummempia tuntemuksia, ni en usko et olis mennyt ohikaan. Tosin oon tuohon sovellukseen kirjannut nyt näitä mun km jälkeisiä "kiertoja" ja ne on ollut tosi pitkiä ja sit taas lyhyitä, et voi olla että toi arvioitu ovis, on parikin päivää myöhemmin, kun toi arvioitu.

Tän kierron pitäisikin nyt sitten olla taas 29 päivän mittainen, FF:n mukaan. En ole jaksanu mitään tuntemuksia enää seuraillakaan kun en näköjään yhtään tunne milloin ovis edes on, seuraavan kierron kokeilen pelkästään päivälämpöjä mittailla ja tietty paaaaljon talletuksia :D

Danonina, varmasti hyvä aloittaa ajoissa testailu niin ei vaan mene ovis ohi! :)

Mulla jotenkin helpotti vauvakuume kun kävin eilen kattomassa kaverin pientä tyttöä, parin viikon ikäinen nyytti <3 En ymmärrä, jotenkin luulis että kuume olis vaan pahentunu mutta päinvastoin! Kaipa se toistaseks riitti että sain hetken pitää sylissä.

Toisaalta kauhistuttaa alottaa vauvarumba sitten taas uudestaan kun näiden kahden kanssa menee jo yöt niin hyvin. Jos vauva onkin sitten paljon valveilla tai vaikka koliikki vaivaisi... Hyvä miettiä kaikki kauhuskenaariot etukäteen :D

Oisko kaksossissa vielä sellasta, että kun ovat aina jakaneet kaiken, on se sitten helpompaa? Tietenkin noihin asioihin vaikuttaa myös monet ulkoiset asiat, tai siis se miten lapsia kohdellaan jne.

Niin no, kaksosia on kolmenlaisia pareja. Osa on sopuisia, osa välinpitämättömiä toisistaan ja osa jatkuvasti toistensa kurkussa. Suurimman osan pareista voi lokeroida johonkin kategoriaan. Kaverin lähes päivälleen samanikäiset tytöt kuin omani tappelevat todella paljon keskenään ja välillä ihan verissäpäin.. Itse en usko kasvatuksella olevan suurtakaan merkitystä kaksosten väleihin. Enemmän vaikuttaa lasten luontainen temperamentti. Kaksossisarus on yleensä heidän elämänsä pisin ihmissuhde ja vastasyntyneellä se voi olla jopa tärkeämpi kuin suhde äitiin tai isään. Kaksoset viettävä kuitenkin enemmän aikaa keskenään kuin yhdenkään aikuisen kanssa. :)

Eivätkös sisarukset yleensäkin opi jakamaan?

Meillä tuo jakaminen ei ainakaan vielä ole mennyt perille, varsinkin esikoinen ei antaisi kuopukselle mitään leluja. Ikäero 1,5 vuotta ja kuopus nyt puolitoistavuotias. Mutta varmaan jossain vaiheessa osaavat paremmin, nyt jo sentään hetken jaksavat jopa leikkiä yhdessä ilman tappelua :)

Eivätkös sisarukset yleensäkin opi jakamaan?

Eivät aina opi. Mulla oli kauheat välit siskon kanssa siihen päivään asti, että muutin pois kotoa. Oikeasti tuli hyvät välit vasta sitten kun siskokin itsenäistyi. Ihan kotiolot asetti meidät tosi eri arvoseen asemaan. Sukulaisetkin koitti puhua mun äidille, mutta ei auttanut :( . Sitä ei auta enää murehtia ja kaikki nyt hyvissä väleissä. Omien lasten kanssa olen pitänyt ensiarvoisen tärkeänä sitä, että lapsilla on samat "oikeudet". Tottakai ikä vaikuttaa paljon, varsinkin näillä pienillä. En ainakaan itse odota, että kaksi vuotias olisi mitenkään anteliaisuuden ja jakamisen ruumiillistuma ;D . Siinä vaiheessa kun opetellaan rajoja, ja omien ja muiden tavaroiden merkitystä, mutta vanhempana sitten.

Meillä nyt helppoa, kun esikoinen pitää meidän kuopusta pienenä :) . Heillä 5v ikäeroa. Kummalakin on omat lelunsa, sitten yhdessä leikkivöt dubloilla ja muilla. Sekä tuo 6vuotias ei tarvii syliä enää ja kuopus saa ihan rauhassa olla mussa kiinni. Meillä menee melkein niin, että mä kaappaan tota meidän eskarilaista syliin :D .

Lapsuuden jutut voi olla vaikeita danonina, hyvä jos olet päässyt siitä yli <3

Ja eikös se niin melkein mene että kun lapset kasvaa niin saa tosiaan kaapata jos haluaa sylitellä tai halitella :D onneksi meillä molemmat haluaa olla sylissä vielä, vaikka hankalaahan se on kun eivät aina "voi" yhtäaikaa olla ja pitää sisarus tuuppia pois. Sylinvaltausta :D

Mä kävin eilen siellä naistentautien polilla. Kohdussa oli edelleen isohko, n. 3 cm halkaisijaltaan, hyytymä ja ilmeisesti siitä syystä rtestikin näytti edelleen haaleaa positiivista. Sain cytotecit kotiin, ens viikolla kontrolli ja lähete kaavintaan, jos hyytymä ei lääkkeillä lähde liikkeelle. Otin cytotecit tänään ja iso hyytymä plumpsahti pyttyyn, oon siis toiveikas et kohtu olis viimein tyhjä. Johan tässä on 8 viikkoa mennyt tuulimunan toteamisesta.

Tykkäys miuk sille, että toivon mukaan syy selvisi ja hoitui tuolla. Ikävää tietysti, että asia on pitkittynyt ja varmasti aiheuttanut mielipahaa..

Takaisin