Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Violina mulla esikoisen aikaan en tehnyt mitään, vaikka 7kk "yritettiin". Exä oli kyl silleen aina poissa, et vasta kun ekan kerran oli ovis aikaan kotona sai lapsi kyl heti alkunsa. Tokan kanssa mulla oli ollut kuparikierukka useamman vuoden. Tilasin netistä ison läjän testejä, kun halusin nähdä et ovuloinko joka kuukaus, kun menkoissa oli ollut häikkää. No kerkesin yhden oviksen tikuttaa ja Pam, raskaana. En ollut sillon oikeesti edes perillä oikeesti kunnolla missä vaiheessa ovista pitäs seksiä harrastaa. Oltiin oltu kaks päivää ennen ovista ja sitten oli viikon tauko. Olin varma etten voi tulla siitä raskaaksi. Olin lukenut jostain, et oviksen aikaan pitäis harrastaa. Myöhemmin vasta selvinnyt että suositus melkein onkin, että paripäivää ennemmin on hyvä ja tietty vielä sittenkin voi onnistaa kun ovis on tikkuun saatu :) .

Mä kyllä tästä kierrosta suht hyvin tunsin oviksen ja pystyin sen erinäisistä merkeistä huomaamaan. Eli mahdollisuudet on ;) . Nyt vaan kun sais jäitä hattuun. Mä en tiedä onko mulla tosta edellis kierrosta vielä näitä oloja. Tuntuu oikeesti että tää turvotus ei oo laskenut ollenkaan ja oviskivut oli kovat, vaikken niistä oo kärsinyt, paitsi synnytysten jälkeen.

Ehkä tuun aina tänne purkamaan kun kuumottelee. Mulla vielä kaveri yrittää lasta, enkä viittisi hänelle kaataa, kun hän haluu rauhassa yrittää. Heillä voi mennä pidempikin aika. Varmasti rasittavaa jos siinä joka kuukaus kuumottelen, et ehkä nyt tai nyt tai nyt :D

Mun mielestä on myös kiva kun on tämmösiä ryhmiä mihin kirjotella! :) En jaksa tutuille höpistä kun osa on pidempään yrittäneitä ja osa lapsettomia, eivät varmasti jaksaisi kuunnella päivittäistä pölötystä aiheesta :D
Mua kans ihmetyttää nää vatsakivut! Oli olevinaan niin lupaava oire loppukierrossa mutta jatkuu vaan edelleen menkkojen jälkeenkin >:(

Ei oo muita oireita kuin vatsakipu. Ja sekään ei ole kovaa, semmosta laimeeta menkkajomoa. Täytyy tarkkailla tilannetta :)
Lipitän nyt toista päivää greippimehua. Lähikaupassa oli vaan verigreippimehua mutta kaipa se ajaa saman asian :D

No toivottavasti ei oo mitään erikoista. Mulla on itelläni ollut oireeto virtsis kerran, se päätyi yli neljänkymmenen asteen kuumeeseen ja antibiootti tiputukseen. Mulla oli ollut vatsa pidemmän aikaa "hassun tuntunen", mut en yhtään tajunnut. Imettelin vaan kun sit nousi kuume, ilman flunssaa tai mitään. Missään vaiheessa ei kyllä mikään viitannut virtsarakkoon tai virtsaputkeen mitenkään.

Mulla alkoi vuoto. Hmm mielenkiintoista ja niin ärsyttävää. Viime kierto veti kropan kyllä sekasin. Viime kuussa sen kemiallisen/km myötä oli "kierto" 35päivää. Nyt oli 23. Eilisestä asti onkin ollut maha kipeenpi, kun mitä tässä nyt on ollut. Pitäs varmaan hakeutua lääkäriin, ettei oo mitään tulehdusta. Nyt on ollut noita tuntemuksia enempi ja vähempi edelleen... Sekä oon niin väsynyt ja uupunut kokoajan. Alkanut talvi tietty tekee osansa.

Olin tossa imetystäkin lopettamassa, mut muksu tuli kipeleeks, ni päätin jatkaa vielä sen yli. Nyt se on terve taas, mut laiskuuttani en saa sitä nyt lopetettua. Ärsyyntyy ja turhautuu kun ei saa mitään aikaseks.

Voi harmi danonina :( inhottavaa kun kierrot tolleen sekoilee.
Täytyykin todella seurata tuntemuksia jos sullakin on tolleen käyny :O muistatko oliko sulla sillon jatkuvia tuntemuksia vatsalla?

Mulla oli myös aiemmin tosi väsynyt ja saamaton olo mutta kun vedin viiden päivän tuplakuurin rautaa niin johan helpotti. Kannattaa kokeilla :)

En tiedä vaikuttaako toi imetyskin vielä kiertoihin, vaikka sitä ei enää paljoa tapahdukkaan.

En oikeen muista enää, enkä osannut sillonkaan miettiä oireita, kun en tiennyt olevani sairas. Sen muistan että alaselkään sääteili vatsasta niitä tuntemuksia. Ei kummemmin särkyä, mut jotain oli pllut minkä sit jälkikäteen muistin. Mulla on välillä myös alaselkä jumissa, luulin sillon että oli jotain samanlaista, tosin enempi mahan puolella.

Rauta varmaan auttais. Pitääkin käydä hakemassa kaupasta pihviä ja paprikaa :D . Mulla olis kirkasvalo lamppukin varastossa, vois hakea senkin :)

Danonina, pahoittelut uudesta kierrosta :( oisko kemiallinen vielä sekoittanut? Itsellä imetys on lähinnä pidentänyt kiertoja..

Violina kannattaa käydä lääkärissä, jos yhtään kivut epäilyttää :)

Nyt saan taas jännätä et alkasko ne menkat, lämpöjen mukaan dpo6 (kun tosiaan ne o-testit meni loppumaan, enkä jaksanut hakea lisää..) ja mielikuvitus on heti valloillaan, kun mahasta nippailee ja jomottelee ja aamulla mieskin ihmetteli miten miulla pömpöttää alavatsa hassusti :D no joo, oisin kyllä ihan tyytyväinen jos ees alkas ne menkat, helpottas vähän tätä oviksen ettimistä jne..

Tässä on vuodesta 2012 tikuteltu ovista ja mittailtu lämpöjä ja ihmetelty kaikkia nippailuja.. silti tuntuu välillä et ei oo ihan perillä aina et mitä tapahtuu :D

Mannikka, toivotaan että tuntemukset olisi raskaudesta! :)

Täällä kp9 ja FF:n mukaan ovis olisi ylihuomenna - meidän kolmantena hääpäivänä! Olispa ihana "häälahja" jos kolmas saisi nyt alkunsa <3

Kiitos. Kyllä se on sekottanut. Kolme viikkoa sitten oli vuotoa tosi erikoisesti. Nyt on senkin edestä. No jos tää tästä palautuisi pikkuhiljaa. Mä imetän nykyään enää max3 kertaa vuorokaudessa. En ainakaan usko et se pahemmin vaikuttaa. Mulla oli tossa jo muutama ihan tasanen kierto ennen tota kemiallista.

Toivottavasti Mannika olis sielä oikean laista pömpötystä :)

Tuntuu että vaikka sitä mitä tekis, ni silti aina yhtä mysteeri toi kuukautis kierto kaikkine vaiheineen.

Violina tsemppiä tärpille. Niinkun aijemmin kirjotin, kuopus sai tärppinsä kaks päivää ennen tikuteta ovista alkunsa, että peitto heilumaan ;) . Ja ihanaa hääpäivää <3 meinaatteko juhlistaa sitä mitenkään?

Oon mä varannu mummolan lapsille muutamaksi tunniksi jos päästäis miehen kanssa kaksistaan ulos syömään :) flunssa vaan rassaa meidän perhettä nyt eli saa nähdä päästäänkö minnekään juuri hääpäivänä juhlistamaan. Myöhemmin sitten jos kipeenä ollaan :)

Naisen kroppa on kyllä niin ihmeellinen, välillä ihan ärsyttää kun tulee kiertoihin muutoksia ja ties mitä muuta ihmeellistä >:(
Mutta toi greippimehu tuntuu tosiaan auttaneen limailuun! Vetinen olo koko ajan, täytyykin tutkailla onko sitä kunnon ovis-tavaraa. Anteeksi ällöjutut :D

Minulla on varmaan ovuloimaton kierto, kun ei mitään oireita ole oviksen suhteen.. tosin nyt on vasta kp12 eli pari päivää vielä aikaa tullakin. Alamahalla on ollut kipuja kyllä siis melkein viikon verran, mutta ei kai ovis nyt niin aikaisin ole voinut olla? Ainakaan hyvä ovis.. vähän kyllä mennyt usko tähän vuoteen jo. Jouluna saan punaisen lahjan, jota en kyllä haluaisi.. :/

Omat fiilikset ovat todella ristiriitaiset kolmannen lapsen suhteen. Jotenkin nuo kaksi ovat nyt vain niin parasta elämässäni, vaikka päivät melko raskailta välillä tuntuvatkin. Toisaalta haluaisin saada vielä mahdollisuuden "normaaliin" raskauteen ja synnytykseen, eikä onnistunut imetyskään olisi huono asia! Toisaalta taas olen ollut todella onnekas, kun minulla on hyvin mennyt riskiraskaus, riskisynnytys ja onnistunut monikkolasten imetys takana, sekä kaksi tervettä lasta. Mitä jos meidän onnen määrä on jo käytetty?

Jos emme enää lapsia saa, haluaisin niitä muille kuitenkin antaa ja olenkin miettinyt munasolujen lahjoitusta. Annetaan omalle jälkikasvulle nyt kuitenkin aikaa vielä tulla. Ehkä vuoden yritys olisi joku "takaraja", kun ei meillä todennäköisesti ole varaa lähteä mihinkään hoitoihin. Mieli voi tietysti vielä muuttua. Minusta vuosikin on vain jo pitkä aika ja minun on pakko kuitenkin alkaa miettiä pikkuhiljaa töihin paluuta ja tulevaisuutta lasten jälkeenkin siinä vaiheessa.

Mulla on jonkin verran samanlaisia tuntemuksia kuin elaffylla. Lähinnä siis tuon onnen suhteen kun on jo kaksi ihanaa ja tervettä lasta, mitä jos kolmas olisikin sairas tai vammainen? Keskenmenoiltakin olen säästynyt, entäs jos kolmas menisikin kesken tai pahimmassa tapauksessa kuolisi kohtuun?
Toisaalta taas olen yrittänyt olla miettimättä näitä asioita, jos jotain pahaa tapahtuu niin se tapahtuu eikä sille mitään voi. Varmasti katuisin jos emme edes yrittäisi saada kolmatta...
Varmaa on että hoitoihin emme lähde kun kaksi pientä jo on. Saa nähdä miten kauan yritämme kun en kuitenkaan haluaisi kolmannella lapsella olevan suurta ikäeroa sisaruksiinsa jotka ovat syntyneet alle kahden vuoden ikäerolla.

Tulevaisuutta olen jo suunnitellut vaikka yritys on käynnissä, en halua jossitella vaan mieluummin sitten muutan suunnitelmia jos kolmonen ilmoittaa tulostaan :)

Olen myös miettinyt munasolujen lahjoitusta! :) eniten kohdunvuokraus kiinnostaisi koska raskaus ja synnytys on niin ihanaa :D harmi ettei se onnistu Suomessa :D

Saako liittyä seuraan? :happy:

Täällä kolmatta kuumeillaan. Minä -85 ja mies -82. Meillä lapset -11 ja -12 syntyneet ja nyt vähän isommalla ikäerolla toivottaisiin kolmatta. Aiemmat saaneet alkunsa yk1 ja yk4.

Nyt menossa yk2,kp1..Eka kierto pillereiden jälkeen oli 30 päivää ja ovis kp17.

Turhauttavia nämä vuotopäivät..tuolla ylempänä puhuttiin greippimehusta ja muistan juoneeni sitä kun kuopusta yritettiin.Pitääköhän käydä huomenna ostamassa :angelic:

Tervetuloa mukaan kata_! :) Mä taisin liian aikasin intoilla ton greippimehun kanssa, ei ole liman koostumukseen vaikuttanu kyllä yhtään.. Jatkan oviksen bongailua. FF tosiaan väittää että huomenna olisi. Tietääkö joku FF:stä enemmän js erityisesti kohdunnapukasta? Mulla oli eilen aamulla napukka niin ylhäällä etten yltäny siihen ollenkaan ja päivällä taas keskivaiheilla ja löysin sen ihan helposti. FF tietysti sekosi heti kun aamulla laitoin että napukka on ylhäällä ja samantien väitti että nyt on hedelmällisin aika. Mutta laskeeko napukka todella noin pian takaisin alas? :s Tänä aamunakin oli keskivaiheilla. Ja toissapäivänä olen merkinnyt että olisi myös ollut keskivaiheilla eli onko napukka nyt sitten ollut vain yhden aamun ylhäällä vastaanottavaisena :D hämmentävää!

Violina, olen seuraillut kohdunnapukan elämää aikasemmissa yrityksissä ja nyt viime kierrossa.Mulla se on ovulaation aikaan (siis silloin kun eniten kirkasta limaa) alhaalla ja vähän auki. Sitten nousee ylös ja kovettuu. Ennen menkkoja pysyy ylhäällä mutta pehmenee. Varmaan tosi yksilöllistä ja oon ymmärtäny et enemmän tolla "koostumuksella" et pehmeä vai kova ja auki vai kiinni,ois enemmän merkitystä ku sen sijainnilla?

Niin ja sit lisäks kohdunnapukka vaeltaa päivän mittaan vielä :D limoista ja pehmeydestä varmaan enemmin voi päätellä..

Minulla ei ole kertonut nupukan asento, kovuus tai mikään muukaan yhtään mistään! :D Elää ihan omaa elämäänsä..

Takaisin