Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Täällä on nyt niin kauhee vauvakuume mulla etten taia päästä siitä yli, pitäs kuitenki vähä viel malttaa ja alkaa syömään vitamiineja ja rautaa ku rautavarastot aika huvenneeet verikokeissa. :O ootteko muut alottanu vitskuja mite aikasee ennen yritystä? .
Greippimehuuki pitää sit ostaa ku alottaa yrityksen , sil ainaki huomas oviksen hyvi ku sitä joi joka aamu. :) pillereitä ois 2 listaa viel ja sit en kai enää osta uusia..
 
Mä aloin syödä viime elokuussa kun tulin raskaaksi. Lääkkeellisen tyhjennyksen (keskeytynyt keskenmeno lokakuussa) vuodon jälkeen aloin syödä mammavitamiineja ja kalsiumia (en juuri käytä maitotuotteita) uudestaan.
 
Huvitutti, Minä oon syönyt koko ajan raskaus- ja imetysmonivitamiineja (kuopuksen syntymästä eli reilu 2 vuotta) Ja nyt tietysti tärkeää kun yritystä ilmoilla! :)
Sitähän sanotaan että foolihappo olisi hyvä aloittaa jo paljon ennen itse yritystä. (Noissa vitamiineissa on siis mukana sekin)

Kp 17 ja Flo ennusti ovista.
Lämmöt tosin jo nousussa joten liekö mennyt.. Mutta eiköhän mies tuu tänään houkuteltua puuhiin, ihan vaan koska tekee mieli. :p
 
Mä oon syöny elokuusta saakka. Aloin syömään pois kuopuksen yrityksestä jääneitä mammavitskuja.
 
Mä oon syönyt vaan perus monivitamiinia, mutta tarkoitus nyt ostaa foolihappo erikseen. Ei siitä ainakaan haittaa ole.

Kuulin kaverilta, että kouluaikainen yhteinen kaverimme on raskaana. Olen tietysti iloinen toisten puolesta, mutta kyllähän se vähän kirpaisee kun ei itselle sitä plussaa nyt tule :sad001

Menkkajomotukset on alkaneet ja tissit kipeät. Hirmuisen itkuherkkä olen, mitä en vielä tässä vaiheessa kiertoa yleensä ole. Mutta pettymys menkoista jo etukäteen ja unettomuudesta johtuva väsymys selittää sen kyllä.
Vähemmän raivohullu olen ollut kuin yleensä, mutta en mä yleensäkään raivoa jos itken. Eli sekin selittyy.
En nyt millään halua selittää näitä raskaudella, koska, no kyllä te tiedätte :shy:
 
Ei kuukautisia edellenkään täällä nyt menossa 45kp eikä kylläkkään mitään raskauteen viittavaa ole myöskään. Ajattelin huomenna soitella prolaktiini labralähetettä labraan, miten suunniteltiin joulukuussa jos toistuu kierron pitkittyminen.
 
Flikalle ja Heisulle tsempit. Molemmat tilanteet on ikäviä.

Mulla tuli varsinkin kohtukuoleman jälkeen semmonen etten oikeen osannu iloita toisten raskauksista. Kun ei tiedä millon se oma raskaus alkaa vai alkaako ollenkaan.
Mun kaveri kertoi jokin aika sitten että he on yrittäneet kolmatta nyt 1,5v. Tiesin että tää nainen ainakin haluais kolmannen mut en tienny et ovat yrittäneet jo noinkin kauan.
Mä en hälle kertonu et nyt mekin yritetään kun mies ei halua et kauheesti siitä kerrotaan. Tuntuu vaan ikävältä jos plussaan ennen häntä niin miten kerron.

Niin Heitsu sullahan ei ollu mitään pco:ta. Mikähän kumma sun kiertoja venyttää. On kyllä hanurista tommonen.

Dpo8, enkä nyt osaa sanoa oloista mitään. Ihan tavallinen olo. Kunhan tuhru pysyis poissa nyt vielä pari päivää.
 
Flikalle ja Heisulle tsempit. Molemmat tilanteet on ikäviä.

Mulla tuli varsinkin kohtukuoleman jälkeen semmonen etten oikeen osannu iloita toisten raskauksista. Kun ei tiedä millon se oma raskaus alkaa vai alkaako ollenkaan.
Mun kaveri kertoi jokin aika sitten että he on yrittäneet kolmatta nyt 1,5v. Tiesin että tää nainen ainakin haluais kolmannen mut en tienny et ovat yrittäneet jo noinkin kauan.
Mä en hälle kertonu et nyt mekin yritetään kun mies ei halua et kauheesti siitä kerrotaan. Tuntuu vaan ikävältä jos plussaan ennen häntä niin miten kerron.

Niin Heitsu sullahan ei ollu mitään pco:ta. Mikähän kumma sun kiertoja venyttää. On kyllä hanurista tommonen.

Dpo8, enkä nyt osaa sanoa oloista mitään. Ihan tavallinen olo. Kunhan tuhru pysyis poissa nyt vielä pari päivää.
Ei oo. Munarakkulaisuutta hieman on munasarjoissa, ylipainoa plus runsas karvoitus :sad001 mutta pco diagnoosia ei ole.
 
Iltaa!

Mäkin osallistun!(tosin oon tainnut tänne jo joskus kirjoittaa )

35 v, esikoinen 2014, kuopus 2018 ja nyt kovasti on/off kaipailisin kolmatta.

Mitkä asiat kannusti teitä yrittämään/toivomaan kolmatta ja mitkä asiat mietitytti? Kaipaisin "vertaistukea" pallottelemaan asiaa. Google ei enää riitä
 
Ok. Jos noi sit kuitenkin pitkittää kiertoa vaikkei diagnoosia olekaan.:confused005
Niin ken tietää:confused005 kuulema pco diagnoosiin ei riitä minulla munarakkulaisuus tarvitsee olla 25kpl ja tietyn kokosia ja niin ei ole myös ylipaino ja karvoitus voi johtua niin monesta eri tekijästä niin ei vältämättä pco:sta johtuisi.
 
Iltaa!

Mäkin osallistun!(tosin oon tainnut tänne jo joskus kirjoittaa )

35 v, esikoinen 2014, kuopus 2018 ja nyt kovasti on/off kaipailisin kolmatta.

Mitkä asiat kannusti teitä yrittämään/toivomaan kolmatta ja mitkä asiat mietitytti? Kaipaisin "vertaistukea" pallottelemaan asiaa. Google ei enää riitä

Tervetuloa (takaisin)! :)

Meille piti tulla vain kaksi, vielä synnytyksen käynnistyessä sanoin miehelle vitsillä että muistuta että tää oli tässä jos joskus puhun kolmannesta. Kun ei siis koskaan pitänyt sellaista edes haluta.

Mutta kuopus syntyi ja melkein heti tuli sellainen olo että perhe ei ole vielä kasassa. Ja siitä asti kuume on ollut päällä. Kuopus siis syntyi 9/2018, vielä ei yritetä kolmatta.

Mietityttää talous, tila kodissa ja autossa, sisarusten dynamiikka (kun nuo kaksi tulevat niin hienosti toimeen kahdestaan), oma jaksaminen että miten ehtii kaikki huomioimaan kun kahdessakin on välillä kestämistä, etenkin kun vauva-aika sitoo niin että ei isompia voi entiseen tapaan huomioida. Ja mies ei ole kovin innostunut vaikka aiheesta välillä puhuukin. Ja oma ikä, keväällä tulee 36 mittariin. Ja omat työt ja niiden jääminen (vaikka en ole vielä edes palannut töihin). Ja ja ja...

Enemmän siis mietityttää asiat mutta kyllä se kuume on niin kova että lähes päivittäin on mielessä. Ja se ajatus että on ne muutkin pärjänneet ja elämä kantaa jne. Vertaistukea täälläkin haetaan :)
 
Täällä oli lievää alavatsajomoa, epäilen ovista? Ja tallettelut tehty. Nyt sitten piinaviikot alkakoon. :rolleyes:

Mä oon aina ajatellut, koko ikäni että kaksi lasta!
Mutta kuopuksen jälkeen meidät molemmat yllätti miehen kanssa haave kolmannesta. :Heartred
Ja se kuume on vain nostanut entisestään päätään ja jossain kohdin me kumpikin uskalsimme sanoa ääneen että kyllä me vielä se kolmas haluttaisiin. :)
Me ollaan pohdittu että meidän perhe kun ei tunnu vielä kokonaiselta, kaduttaisiin todennäköisemmin koko loppuelämä sitä ettei oltaisi annettu kolmannelle mahdollisuutta.

Meillä mietityttää eniten talous ja asumiskuviot (tällä hetkellä pieni kaksio ja neljä henkeä)
Lisäksi pelkään kehoni pettävän ja synnytystä. (Kakkosesta huono kokemus)
Muuten me ollaan ihan innoissamme ja uskomme että kolmas lapsi vain täydentäisi jo muuten rakasta perhettämme.
Meilläkin vallitsee juuri tuo Tipsin kuvailema kyllä elämä kantaa -ajatusmaailma! :)
 
Iltaa!

Mäkin osallistun!(tosin oon tainnut tänne jo joskus kirjoittaa )

35 v, esikoinen 2014, kuopus 2018 ja nyt kovasti on/off kaipailisin kolmatta.

Mitkä asiat kannusti teitä yrittämään/toivomaan kolmatta ja mitkä asiat mietitytti? Kaipaisin "vertaistukea" pallottelemaan asiaa. Google ei enää riitä
Ehkä se tuli ikäkriisin kautta. Ikää nyt 37. Kolmas ollut aina mielessä, mutta helppo elämä tyydytti kahteen lapseen. Mutta se kolmas kaihersi kuitenkin takaraivossa ja ajattelin että jos sitä ei yritä, niin saattaa jäädä kaduttamaan. Mies on ollut koko ajan että "tehdään niinkuin sinä haluat". Tämä lapsi olisi hänelle ensimmäinen Yli vuosi yritetty, yksi kkm takana.

Mietitytti raha, asuminen, oma jaksaminen. Väsyin ekassa parisuhteessa pikkulapsi aikana, mutta se parisuhde ei ollut kunnossa. Nykyinen on vakaalla pohjalla. Usein mietin asioita liian pitkälle, kun vaan pitäisi elää hetki kerrallaan.
 
Iltaa!

Mäkin osallistun!(tosin oon tainnut tänne jo joskus kirjoittaa )

35 v, esikoinen 2014, kuopus 2018 ja nyt kovasti on/off kaipailisin kolmatta.

Mitkä asiat kannusti teitä yrittämään/toivomaan kolmatta ja mitkä asiat mietitytti? Kaipaisin "vertaistukea" pallottelemaan asiaa. Google ei enää riitä
Mulla on aina ollu toive kolmesta. Toisen jälkeen olin kyllä sitä mieltä, että kaks riittää. Mulla tais olla jonkin asteista masennusta/uupumusta kakkosen vauvavuotena. Nyt kun kuopuskin on vähän isompi (1v8kk) ja arki helpompaa niin se kolmas on ollut taas ajatuksissa. Mies on innolla mukana. Tietysti myös ikä ajaa kolmannen yritystä (jos se siis halutaan) Tänä vuonna tulee täyteen 36 vuotta.
Eniten mua jännittää minun jaksaminen jos kolmas tulee. Uskon et taloudellisesti pärjätään kyllä.
 
Jotenkin vaan se tunne, että en ole saanut vielä kaikkia meille tarkoitettuja lapsia. On tää kolmannen suunnittelu ollut kyllä yhtä soutamista ja huopaamista :rolleyes: Nyt on ehkä tietoisempi kaikesta. Kahden edellisen kanssa mentiin ihan vaan tunteella ja ajatuksella, että kaikki menee hyvin. Nyt jossittelee enemmän.
Mutta mua jotenkin helpottaa aina ajatus, että se lapsi ei olisi tulossa juuri tähän hetkeen, vaan kuukausien päästä (tämä siis lähinnä lasten uhmaraivon aikaan :rolleyes:).
Ja elämä kantaa ajatus.

Pelkään synnytystä etukäteen paljon, ja ajatus että saattaisin joutua sinne yksin :nailbiting: Mutta se on vaan hetki ja sitten se lapsi on elämässä aina :) Joten yritän vaan olla ajattelematta synnytystä.

Ja ei kukaan tiedä, tuleeko se kolmas edes todella. Katuisin, jos ei edes yritettäisi. Syksyn kkm vahvisti molempien ajatuksia kolmannesta. Mies tuli kuumeiluun mukaan oikeastaan vasta sen jälkeen.


Rinnat kipeät ja selkä kipeä, mutta tiputtelu ei oo vielä alkanut.
 
Mä oon syönyt viime kesästä asti foolihappoa, mut muuten en oo mitään extraa ottanut nyt yritystä silmällä pitäen. Muutenkin syön siis säännöllisesti d-vitamiinia, magnesiumia ja maitohappobakteeria.

Mies puhui aikoinaan, että haluais 3 lasta, mut mulla oli vahva päätös kahdesta. No, ei mennyt kuin kuukausi tokan syntymän jälkeen, kun iski ihan hirveä vauvakuume ja tunne siitä, että meidän perhe ei oo vielä täynnä. Mies sit siinä vaiheessa vähän mietti, että jaksaako sittenkään, mut nyt ollaan molemmat kolmannen kannalla. :) Oma jaksaminen vähän mietityttää, kun meillä ei oo täällä minkäänlaisia apukäsiä, kun mun perhe asuu kaukana ja nähdään harvemmin. Taloudellisesti pärjätään kyllä varmaan ihan ok. Muutettiin viime vuonna isompaan asuntoonkin, niin sekään ei oo enää ongelma. Auto pitäis kyllä varmaan vaihtaa isompaan, että sais 3 selkämenosuuntaan-istuinta takapenkille. Niin ja parisuhdettahan se myös koettelee, jos taas uusi vauvavuosi ja kolmas lapsi. Sitäkin välillä mietin. Mut eiköhän siitäkin selvittäis, haluan uskoa niin! :)
 
Mulla tänään kp18. Oviksesta ei oo kyllä mitään tietoa millon oli, mut ehkä joskus kp10-12 ehkä? Eilen ja tänään on ollut hetken ajan menkkamaista jomottelua alavatsalla. Mitä lie sit onkaan.

Aiempien lasten kohdalla oon testaillut aina vasta menkkojen jäätyä pois, mut nyt tekis mieli testata jo loppuviikosta. Tää on meidän viimeinen lapsi, niin nyt olis viimeiset hetket alkaa himotestaajaksi :grin Digiäkään en oo ikinä hennonut ostaa, mut nyt päätin että jos plussa tulee, niin haluan sitäkin testata. :grin Sais nyt vaan sen plussan eka... Menkkojen pitäis alkaa joskus su-ti. Millonkohan viittis testata ekan kerran. o_O
 
Mulla on kunnianhimoinen tavoite testata vasta torstaina.:angelic: Sillon ois dpo12, mikäli sinne asti päästään ilman tuhrua.
 
Mulla tänään kp18. Oviksesta ei oo kyllä mitään tietoa millon oli, mut ehkä joskus kp10-12 ehkä? Eilen ja tänään on ollut hetken ajan menkkamaista jomottelua alavatsalla. Mitä lie sit onkaan.

Aiempien lasten kohdalla oon testaillut aina vasta menkkojen jäätyä pois, mut nyt tekis mieli testata jo loppuviikosta. Tää on meidän viimeinen lapsi, niin nyt olis viimeiset hetket alkaa himotestaajaksi :grin Digiäkään en oo ikinä hennonut ostaa, mut nyt päätin että jos plussa tulee, niin haluan sitäkin testata. :grin Sais nyt vaan sen plussan eka... Menkkojen pitäis alkaa joskus su-ti. Millonkohan viittis testata ekan kerran. o_O
Kyl ny lauantaina sit vois jo. Jos ajatellaan sen pisimmän mukaan eli ti pitäis alkaa.

En pidä itteeni ihan vielä himotestaajana vaikka testaan ennen menkkojen alkua.
Ekassa raskaudessa maltoin odottaa 5+0 ennen kun testasin ja sillonkin suoraa digillä. Nyt en kyllä pystyis tuohon ja testit kyl polttelee ennen menkkojen alkua. Toisaalta mulla se tuhru tulee yleensä dpo9-10 niin eipä siinä tarvikaan odotella menkkoihin asti.

Tosin joku vois pitää mua ihan kahelina kun tälläkin hetkellä kaapissa odottaa
PC ×3, CB digi ×2, first response ×1 ja Sofi ×9. :bag::rolleyes:
Yleensä oon dpo9 testannu jo mut nyt on menny ihan hyvin ja testit jääny vielä kaappiin.:stop
 
Takaisin
Top