Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Mä oon täällä joskus aiemminkin taustaillut mutta hyppään mukaan taas, varmaan taustailemaan.

2 ekaa lasta tärppäsi helposti, mutta silloin olin vähän alle 30, nyt valitettavasti jo maagisen 35 yli ja hedelmällisyys mietityttää... Tässä välissä oltiin kerran 9kk ilman ehkäisyä ja nyt jo vuosi. Ei olla yrittämällä yritetty, eli en oo tikuttanut ovista tms, mutta silti... Nyt tasan vuoden jälkeen oli eka tärppi, mutta olikin kemiallinen ja nyt kp 1[emoji17] Testasin siis ma plussan ja eilen negan ja yöllä alko vuoto. Menkat vaan viikon myöhässä. Mutta oli mun elämän eka "keskenmeno", niin koville otti. Toki oon tyytyväinen, että meni sitten näin nopeasti eikä vasta ar-ultran jälkeen tms...

Jos tästä jotain hyvää haluaa hakea, niin mieskin itki, kun kuuli, että vauvaa ei tuukaan. Oli mulle positiivinen asia, koska aiemmin on suostunut kolmanteen, mutta ei ole ollut siitä niin innoissaan, vaan on ollut enemmän mun toive. Nyt jos jatketaan yrittämistä, niin mieskin on ehkä enemmän oikeesti mukana.

Aiemmin olin ajatellut, että jos ei kohta tärppää, niin ehkä luovutetaan, kun edelliset lapset alkaa olemaan jo niin isoja ja mekin jo "vanhoja". Mutta nyt tuntuu, että yritettäisiinkö kuitenkin ihan tosissaan. Ja alottaisinko tikuttamisen vai varaisinko heti jonnekin yksityiselle ajan, että tsekkaisivat, onko mun hedelmällisyydessä jotain korjattavaa? Jos joku arvo on pielessä tai luetaalivaihe liian lyhyt tms?

Kaikenlaista tulee kelailtua tän tiimoilta jatkuvasti. Silloin, kun en oo raskaana, niin oon kade muille, jotka on. Ja sitten, kun voisin olla, ni jännittää ihan hitsisti, että meneekö koko meidän elämä päälaelleen, kun pikkulapsiaika pitenisi niin monella vuodella, eikä voida enää tiettyjä asioita tehdä koko perhe yhdessä yms.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
Aika samoja ajatuksia mun kanssa koskien ikää ja keskenmenoa, pahoillani siitä :Heartred

Keskeytyneenkeskenmenomme jälkeen huomasin myös, että mies oikeasti tätä haluaa. Oli pettynyt ja surullinen kun se todettiin. Ei hän vaan puhkunut vauvasuunnitelmista samaa intoa kuin minä, ainakaan näkyvästi ulospäin. Mutta keskenmenon jälkeen se vasta kunnolla ilmeni, surun myötä.
 
Täällä myös samoja ajatuksia koskien hedelmällisyyttä ja ikää. Km oli aika iso juttu kuitenkin ja sitten nyt kun nähtävästi se raskautuminen ei enää olekkaan niin helppoa kun ajankohta olisi oikea ja toiveet korkealla. :sad001 Pelottaa jos ei kolmatta enää toiveista huolimatta syystä X vaikka tulisikaan.

Sporttis, Itsekin etsin pk seudulta hyvää gyneä. Bongasin ainenkin Mehiläisellä (ilmeisesti Felicitaksessa?) hedelmällisyysneuvolan, joka olisi niinkuin laajennettu gynekologinen käynti juurikin raskautumis toiveita huomioon ottaen ja näin. Vaikkei mitään lapsettomuustaustaakaan olisi. Tätä pohdin itse. :)
Etenkin kun siellä oli kohta perussairauksista jos pohtii kuinka nämä vaikuttavat raskautumiseen ja toivoisin ainenkin itse että noihin kilpirauhasarvoihin ja tiputteluvuotoihini oikeasti reagoitaisiin.

Miitu kp 4 / yk 2. (Olipa sitten pikamenkat, kesti peräti kaksi päivää :grin)
 
Miitu mulla kun viimeksi kesti menkat kaksi päivää, sain tietää olevani kolmannella kuulla raskaana :rolleyes:

Me etsittiin tänään ne kumit kaapin perältä helposti saataville, mutta eikö jäänyt taas käyttämättä :hilarious:
Mutta nyt on ollut mies sitä mieltä, että mennään ilman!
 
Muokattu viimeksi:
Miitu, mä kans vähän googlailin noita gynejä ja ei mennyt kuin hetki, niin face mainosti just tota Mehiläisen tarkastusta. :grin Mietin nyt, että jos tän kierron kokeilis vielä ja sit jos ei nytkään onnistu, niin sit varaisin ajan.
 
Käyn täällä välillä kurkkimassa mitä teille kuuluu, pikaiset kuulumiset multa myös: tänään mennään rv7+0 ja lauantaina ultrassa näkyi yksi viikkoja vastaava alkio, sykekin näkyi ja kaikki oli hyvin :) vielä tässä on riskiviikkoja monta edessä mutta toistaiseksi siis raskaana!
 
Eilen tuli jotain pienen pientä tuhruvuotoa. Ihan vaan viiva paperiin. Ei oo ollut aikaisemmin, mutta voisko olla ovulaatiosta johtuvaa? Jos onkin aikaisessa tässä kierrossa.
Kaikkee jännää sitä kehostaan oppii näin lähempänä kolmeakymppiä :grin
 
Mulla jotenkin masis fiilis. On ihan olo et ei tästä vauvaa saada alulle elokuuhun mennessä. Ens viikon lääkärille on isot odotukset. Mulla on sille lista kysymyksiä valmiina. Tiedä kerkeekö niitä kaikkia käydä läpi kun vaan 20min aika.

Mites muilla jotka on käyny yksityisellä, niin kuin pitkän ajan ootte varannu. Mun ois tarvinnu varmaan varata 2×20min niin ois varmaan ollu tarpeeks. Viimeksikin meni 45min. Mut kun on niin kallista toi yksityinen. Sillä oli vaihtoehtona 20, 30 tai 45min, mut sit varatessa sai vaan ton 20min varattua kerralla kun olisin ottanu pidemmän ajan.

Kp15, eikä mitään ovistuntemuksia. Tuskin oikeesti edes ovuloin vaikka o-testi plussaa näyttääkin joka kierto.:sad001
 
Nyt illalla O+.
Limat ilmestyi paikalle niin testasin. Taaskaan ei kovin suuret ole odotukset mut kokeillaan. Viime talletuksista onkin aikaa niin täytyy heti ruveta hommiin.:hilarious:

Gyne on juur sopivasti ens viikolla niin näkee onko siellä oikeesti ovis tapahtunut.

Kp17
 

Liitteet

  • 20200117_193542.jpg
    20200117_193542.jpg
    16.7 KB · Katsottu: 108
Onnea hyvistä ultrakuulumisista pikkumartta ja Rouva V, ja plussatuulia vielä kuumeileville. Täällä rv 13+6 ja kaikki hyvin. Tai no, radi taas todettu ja lääkkeet aloitettu, mutta vauvalla normaalia nt-ultraa ja trisomiariskiä (1:5600) myöten kaikki kunnossa. :)
 
No niin KatMa mennäänkin samoissa sitten. Mä kyl pessimistinä veikkaan et mulle tuhrut tulee 27.1.:hilarious:

Vitsi miten pitkällä oot jo mangustimamma. Onnea hyvistä ultratuloksista.:)
 
Jes, hieno homma Emir! Ja KatMa myös, toivottavasti kummallakin osuis tallettelut kohdilleen. :happy:

Kiva myös kuulla mangustimamman ultrakuulumisia ja että siellä kaikki hyvin! :)
Ja tosiaan, pitkälläpä jo olet. Minne tää aika oikein katoaa, vastahan täällä luettiin plussa uutisia. :eek:

Täällä tylsää odottelua, kp 10 ja ovikseen arviolta viikko.
Meinattiin ensin miehen kanssa josko skipataan tää kierto, niin ehtisin viedä hammasprojektin loppuun ennen mahdollista plussaa. Itse asiassa täytyisi malttaa kaksi kiertoa :hilarious: (Sitten laskeskelin josko tärppäisi olisi laskettu aika jouluaattona :nailbiting:)
Mutta toisaalta taas ei huvita enää yhtään jarrutella tän asian kanssa.. Kun voi yhtä hyvin mennä aikaa ennen kuin tärppää.
Tässä kuussa tulee taas ikääkin lisää mittariin. :wink
 
Kuinka te saatte plussia ovistesteihin? Mä en oo ikinä saanut yhtäkään plussaa! Korkeintaan jotain haljuja viivoja. Mihin aikaan päivästä te teette testit? Kuinka kauan ootte sitä ennen käymättä vessassa? Noissa mun testeissä lukee, että pitäis olla vähintään 4h edellisestä vessakäynnistä, pitäis välttää juomista sen ajan ja ei saa tehdä aamun ekasta pissistä. Aika hankala yhtälö mulle tollanen. Aiemmin oon kokeillut testejä joskus 18-19 aikaan ja nyt sit 13-14 aikaan, mut ihan yhtä huonolla menestyksellä. En mä tajua miks mä ees ostan noita, kun en mä ikinä saa niihin plussaa. Todistetusti oon kuitenkin ainakin 2 kertaa ovuloinut, kun 2 lasta jo löytyy ja niissäkin kierroissa testejä tein, kun plussa tuli. :grin

Vähän hankala tietää millon ovulaatio on, kun ei mulla tuu sillon oikein mitään selkeitä oireita. Ja nyt on pari edellistä kiertoa ollut omituisen lyhyitäkin, niin mun puhelinsovelluksen mukaan ovikset olis ollut nyt edellisissä kierroissa kp 13, 11 ja 10. Tänään siis kp 9 ja ihan tosi haalea viiva taas testiin.
 
Sporttis ootko joskus koittanu et tikuttaisit läpi koko kierron. Alottaa heti menkkojen jälkeen.
En tiä voiko se lh-huippu sit olla niin nopee toisilla ettei saa tikulla kiinni.

Mulla tulee runsaammat limat sillon yleensä, ei oikeen muuta oiretta. Ja o-testi on kyllä plussalla lähes 24h.
Tänään itseasiassa tein vielä o-testin ja oli vahvempi viiva kuin eilen ja alkoi tulla esiin ennen kontrolliviivaa.

Harvemmin tulee pidätettyä 4h enkä täysin juomatta ole sitä pidätysaikaa. Katon vähän siinä testi tilanteessa, että jos pissa on kovin kirkasta niin en edes testaa sillon.
 
Emir, en oo yrittänyt koko kiertoa, kun se tuntuu niin vaivalloiselta just siks kun pitäis yrittää olla juomatta ja käymättä vessassa se 4h. Oon siinä joskus kierron keskivaiheilla vaan testaillut vajaan viikon verran.

Mä en nyt ihan tarkkaan muista miten oli aiemmin, mut nyt mulla on ainakin ollut vv koko kierron ajan joko ihan olematonta tai sitten vähän runsaampaa, mut tosi ohutta ja "vetistä". Eikä tosiaan mitään muitakaan viitteitä ovulaatiosta. En sit tiedä oonko ylipäätään ovuloinut nyt kertaakaan vielä vai voiko kroppa olla vielä sekaisin, kun vastahan mulla menkat ylipäätään alkoi edellisen raskauden jäljiltä. Esikoisen ja kakkosen välissä ei kyllä ollut mitään ongelmaa tässä, mut voihan se kroppa nyt toimia eri tavalla. En tiiä. :meh:
 
Mä käytän raskauskeijun herkkiä ovistestejä ja niillä kyllä plussannut. Mulla ei muut testit oo oikein toimineet. Nuo on vielä halpojakin ja tupsahtaa vaan postiluukkuun.
Oireisiin en yhtään kans voi luottaa! Mies sanoo aistivansa mun ovulaation ja usein näin onkin. :grin

Mutta siis mä testailen otolliseen aikaan aamupäivästä, sekä iltapäivästä/alkuillasta, jotta varmasti saan oviksen kiinni. Eli 2x / pvä. Mulla oviksen ajankohta kyllä heittelee. Normaalisti ollu kp 20, mutta esim viime kierrossa kp 15. Ja aloitan jo useamman päivän etukäteen testailut, joten se
muutamakin viikko voi mennä testaillessa.

Toisilla LH huippu on tosiaan kovin nopea ja tällöin juurikin neuvotaan testamaan muutama kerta päivässä. Itsellä plussa kyllä näkyy sen 12-24h.
Limat tulee yleensä juuri viime hetkellä, niin jos niitä aina odottelisin olisin varmasti jo myöhässä.

Itse testaan lähinnä puhtaasta mielenkiinnosta että osaanko lukea omaa kehoani lainkaan. Ja toistaiseksi on osoittautunut vähän haastavaksi. :shy:
 
Mulla ovistestin teko tapahtunut klo 10-20 välillä, riippuen päivästä, kun vuorotyötä teen. Koitan katsoa sillain etten ole paljoa juonut ja pari-kolme tuntia virtsa rakossa ollut.
 
Takaisin
Top