Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Mä varasin gynen parin viikon päähän. Katsotaan että saanko apuja.

Toivottavasti Emir apu löytyy! :)

Täytyy itsekin pohtia gyneä noiden tiputtelujen ja muiden oireiden kanssa. Ja tärkeää olisi saada kilpirauhaslääkitys myös tasapainoon. Se nyt varmasti on se yksi ja ainoa syy tässä joka hankaloittaa raskautumista.
 
Ihanaa lukea täältä teidän yrityskuulumisia (toki mielellään lukisi myös niitä plussauutisia!), hienoa jos Miitullakin yritys jatkuu jos ei vielä tärppää ja että Emirille löytyy apuja. En edes muista mitä muuta täällä on tapahtunut, välillä olen käynyt lueskelemassa.

Me ollaan vielä reilu kk reissussa, mutta itse olen sitä mieltä että voisi allaa tjottailemaan. Asutaan anopin nurkissa ja nukutaan lasten kanssa joten haastavaa tosin saattaisi olla intiimiajan löytäminen... Luin tänään artikkelin vesisynnytyksestä ja oikein kyyneleet tuli silmiin kun sellaisen haluaisin vielä kokea, nyt kun meidänkin kaupungissa se tulee tänä vuonna mahdolliseksi. Samoin jäin miettimään omaa ikää, huhtikuussa täytän 36 ja äitini oli saman ikäinen minut saadessaan. Sain alkuni kerrasta mutta sitten tulikin vain pelkkiä keskenmenoja - mitä jos oma parasta ennen -päivä on samoissa lukemissa kuin äidillä? Tulee kiire!

Kyllä me miehen kanssa paljon puhutaan kolmannesta, mutta viime aikoina se on ollut aika negatiivissävytteistä. Taapero päätti tehdä yläposki- ja kulmahampaat kerralla kaikki ja meno oli sen mukaista. Nyt alkaa tasaantua mutta mies silti totesi että et kai enää sitä kolmatta halua. Löysi tosin netistä kuvan vauvan moppipotkupuvusta josta innostui ja lupasin sen hankkia jos ikinä kolmas saadaan :grin Täällä reissussa on se hyvä että oma arki ei tule häiritsemään ajatuksia joten voi hyvin pohtia omaa elämää ja mitä siltä haluaa. Vielä on reilu 5 viikkoa jäljellä, vaan kyllä aika menee nopsaan. Tosin kotona viimeistään voitaisiin ainakin teoriassa aloittaa yritys. Ja taas toisaalta edelleen odotan kiertoa käynnistyväksi, nyt 1v4kk synnytyksestä :)

No niin, anteeksi avautuminen. Jään taas jännäilemään teidän puolesta!
 
Meilläkin välillä tuollaista jos hankalampi ajanjakso lapsien kanssa että mietitään, mitä hulluutta edes haaveilla kolmannesta ja että hampaita kiristellään jo tarpeeksi tässäkin arjessa. :D

Toivottavasti kierto pian käynnistyy ja pääsisitte yrityksen aloitukseen Tips!
 
Mäkin tulin tänne lueskelemaan, kun kolmosta täälläkin kuumeillaan. :) Esikoinen on 07/2016 ja kuopus 07/2018. Nyt mulla on ollut kolmet menkat imetyksen lopettamisen jälkeen, mutta ei oo vielä tärpännyt. Viime kierto mulla oli oudosti vaan 24 päivää, vaikka yleensä ollut aika tarkkaan sen 26pv. Nyt siis menossa kp21/26. Jännä nähdä miten tällä kertaa ja jos menkat tulee, niin kuinka pitkä kierto on tällä kertaa. :nailbiting:

Tsemppiä kaikille muillekin yritykseen! :)
 
Täällä kans hampaita kiristellään lasten kanssa, varsinkin iltaisin tuntuu ihan hullulta ajatella kolmatta :wideyed:
Mutta sitten toisessa hetkessä ovat aivan ihania :grin

Mulla on ensi viikolla työhaastattelu. Mietin jo sitäkin, että pitäisikö pitää taukoa yrityksestä. Jos vaikka sen työn saankin. En olisi heti vapaalle jäämässä.
Mutta sit taas en voi laskea sen varaan, että sitten raskautuisin heti kun alettaisi taas yrittää. Kun eihän tässä tiedä montako kiertoa vielä ylipäätään menee.
Ja sitten taas harmittaisi, jos en saisikaan työtä ja menisi yksi kierto ns.hukkaan.

Laskin laskurilla, että tästä kierrosta jos raskautuisin niin meillä olisi vauva lokakuussa. Työt alkaisi ensi kuussa ja vapaille jäisin syyskuussa :smiley-ashamed005
 
Mie en saa raskautua ainakaan puoleen vuoteen:sorry:
Oli ihme verenpaineenlaskua jota kunnallisella ei otettu todesta koska paineet oli vielä "hyvät". Lähtötaso oli vaan korkea nii kukaan ei välittäny siitä, et oli tippunu paljon ja mulla tosi huono olo.

Kävin sit yksityisellä ja se hetken kuunteli ja laitto lähetteen sit päivystyksen labroihin. Epäili keuhkoveritulppaa ja kappas. Molemmista keuhkoista löyty laajat tulpat:wideyed:. Tääl mie nyt sairaalas makoilen ja ootan kotiin pääsyä. Ton verenohennuslääkkeen kans ei vaan saa olla raskaana.

Puol vuotta siis aikaa kääntää miehen pää:angelic:
 
Mä jatkaisin flikka yrittämistä. Vaikka ymmärrän että ei houkuttele jos joutuu aika pian kertoo et jääkin älomalle. Kinkkisiä tilanteita nää.

Sinimarisille oikein paljon tsemppiä ja onneksi huomasivat ajoissa.
Ikävää tuo puolen vuoden odottaminen, mutta ehkä parempi nyt että saat itsesi kuntoon.
 
Täällä vähän tylsä vaihe kierrossa kun oviksen odottelua vaan, joka todennäköisesti vasta ens viikon sunnuntaina. Nyt kp8 ja kierto korkattu.:love022
 
Tsemppiä Sinimarias! Mulla oli kans molemminpuolinen keuhkoveritulppa 10 vuotta sitten ja puolen vuoden lääkityksellä hoidettiin kuntoon. Sen johdosta mulla on myös raskauksissa ollut koko raskausajan kestävä verenohennuslääkitys (Klexane), koska jo raskaus itessään on iso riski veritulpille.

Eilen mulla oli ihan sellanen olo, että nyt on varmaan tärpännyt, mut tänään sit taas ihan sellanen fiilis, että ei onnistu nytkään. Esikoista ennen mulla oli yks kkm (tää raskaus tärppäs ekasta kerrasta) ja heti kun kierto siitä parin kk päästä palautui normaaliksi, niin tulin raskaaksi uudestaan. Esikoisen jälkeen kun lopetin imetyksen ja alkoi menkat, niin tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi ja siitä tuli kakkonen. Tää kolmas ei enää onnistukaan ihan yhtä helpolla. Ehkä ollut vaan tosi hyvää tuuria kahden ekan kanssa.
 
Muokattu viimeksi:
Mie en saa raskautua ainakaan puoleen vuoteen:sorry:
Oli ihme verenpaineenlaskua jota kunnallisella ei otettu todesta koska paineet oli vielä "hyvät". Lähtötaso oli vaan korkea nii kukaan ei välittäny siitä, et oli tippunu paljon ja mulla tosi huono olo.

Kävin sit yksityisellä ja se hetken kuunteli ja laitto lähetteen sit päivystyksen labroihin. Epäili keuhkoveritulppaa ja kappas. Molemmista keuhkoista löyty laajat tulpat:wideyed:. Tääl mie nyt sairaalas makoilen ja ootan kotiin pääsyä. Ton verenohennuslääkkeen kans ei vaan saa olla raskaana.

Puol vuotta siis aikaa kääntää miehen pää:angelic:
Oho, onneksi menit yksityiselle. Tsemppiä!
 
Esikoisen jälkeen kun lopetin imetyksen ja alkoi menkat, niin tulin heti ekasta kierrosta raskaaksi ja siitä tuli kakkonen. Tää kolmas ei enää onnistukaan ihan yhtä helpolla. Ehkä ollut vaan tosi hyvää tuuria kahden ekan kanssa.

Meillä myös näin että esikoinen, sekä kakkonen tärpännyt ensi yrittämällä.
Kakkosen jälkeen yksi km vuosi sitten ja nyt tuntuu että ei tärppää. Virallisesti yritetty vasta yksi kierto, mutta kun kp 1 häämöttää taas... Iskee pieni epätoivo ja miehellekin jo ehdin hätäillä, että ehkä se hedelmällisyys on jo mennyt menojaan. :smiley-angry017
 
Sinimarias! Paljon tsemppiä sinne :Heartpink Ihan todella kurja juttu, mutta jos jotain positiivista niin onneksi ajoissa löydettiin. Ja puoli vuottakin menee hirmu nopeasti, vaikkei siltä nyt tuntuisikaan. Ja sitten ajatteleppa sitä palkintoa kun vihdoin pääsette lasta yrittämään. :Heartpink
 
Puoli vuotta on lyhyt aika, ja vaikka harmittaa niin hyvä että ajoissa löytyi! Hyvä saada itsensä kuntoon ennen vauvaa. Tsemppiä silti!

Me puhuttiin miehen kanssa tosta tauosta. Ja päätettiin nyt pitää tää kierto taukoa. Ovis olisi luultavasti ennen kuin saan tiedon työpaikasta, joten ehkäistään tää kierto. Ainakin ovulaation ohi.
Ei kai se yksi kuukausi paljon vaikuta. Ehkä ihan hyväkin saada tää stressi hetkeksi tauolle. Tiedä vaikka tärppäisi paremmin tauon jälkeen kun saa muuta ajateltavaa :grin
 
Meillä myös näin että esikoinen, sekä kakkonen tärpännyt ensi yrittämällä.
Kakkosen jälkeen yksi km vuosi sitten ja nyt tuntuu että ei tärppää. Virallisesti yritetty vasta yksi kierto, mutta kun kp 1 häämöttää taas... Iskee pieni epätoivo ja miehellekin jo ehdin hätäillä, että ehkä se hedelmällisyys on jo mennyt menojaan. :smiley-angry017
No mä kans mietin, että kun tässä välissä on tullut se maaginen 35 vuoden rajapyykki ylitettyä, niin onks hedelmällisyys nyt sit romahtanut. :meh: Mut ei se ehkä ihan niin radikaalisti kuitenkaan vielä tapahdu 2 vuodessa. :grin
 
Muokattu viimeksi:
Se voi oikeasti olla että pieni breikki jopa boostaa tsäänssejä, flikka! :wink

Sporttis, Ja täälläkin mentiin yli 30v niin tuntui romahtaneen. Nojoo, ehkä ei vielä kumminkaan. Mutta luin kyllä taannoin artikkelin siitäkin miten hedelmällisyys alkaa laskea lähemmäs 30v. Mulla on toki kilpparin vajaatoimintakin riesana.

Nyt hanat aukesi! Kp 1 (vai kp 2? voiko sanoa jos eilen tullut jo siteellinen) ja yk 2 alkakoon!
Mutta vitsi, eilen iltasella laskeskelin kiertojen mukaan että yhden kuukauden LA osuisi jouluaattoon, oiskin melkoista. :grin
 
Mullakin alkoi sit menkat taas. :meh: Vielä pientä tiputtelua, niin en sit tiiä onko kp1 tänään vai huomenna. Jostain luin, että jos ennen klo 18 muuttuu ihan kunnolla veriseksi vuodoksi, niin sit kp1 on se kyseinen päivä. Jos menee yli sen, niin seuraava päivä vasta. Mut siis tää mun viimeisin kierto oli nyt sit vaan 22 tai 23 päivää! Mulla ei oo ikinä ollut tällaista heittelyä kierroissa.
 
No niimpä muistelin itsekin lukeneeni, eli tänään siis kp 1. :)
Ja siis joo, mullakin oli tää kierto ihmeellisesti 5 päivää lyhyempi kuin normaalisti. o_O (Käytän Flo sovellusta niin pysyy vähän kartalla) Ovis tuli siis tosi aikaisin tässä kierrossa.

Täytyy ostaa ovistestejä lisää, nimittäin oireista ym en olisi yhtään osannut ovista odottaa ko. ajankohtana. Kun se voi nyt heittää kaikkea reilulla viikolla, en halua että menee ohitse.
 
Me päätettiin ehkäistä tää kierto, mutta arvatkaa ollaanko etsitty missä ne kumit on :hilarious: Ovulaatioon Flon ennusteen mukaan vielä viisi päivää, joten aikamoinen tuuri saa olla jos tästä kierrosta nappaa. Mutta pitkästä aikaa mulle on oikeastaan ns.ihan sama. Nyt ainakin tuntuu etten kerrankin pety menkkojen alkaessa. Mutta en nyt surusta itkemän alkaisi jos niitä ei tulisikaan :)

Mutta nyt on mielessä kaikkea muutakin vauvahuurujen lisäksi :grin
 
Mä oon täällä joskus aiemminkin taustaillut mutta hyppään mukaan taas, varmaan taustailemaan.

2 ekaa lasta tärppäsi helposti, mutta silloin olin vähän alle 30, nyt valitettavasti jo maagisen 35 yli ja hedelmällisyys mietityttää... Tässä välissä oltiin kerran 9kk ilman ehkäisyä ja nyt jo vuosi. Ei olla yrittämällä yritetty, eli en oo tikuttanut ovista tms, mutta silti... Nyt tasan vuoden jälkeen oli eka tärppi, mutta olikin kemiallinen ja nyt kp 1[emoji17] Testasin siis ma plussan ja eilen negan ja yöllä alko vuoto. Menkat vaan viikon myöhässä. Mutta oli mun elämän eka "keskenmeno", niin koville otti. Toki oon tyytyväinen, että meni sitten näin nopeasti eikä vasta ar-ultran jälkeen tms...

Jos tästä jotain hyvää haluaa hakea, niin mieskin itki, kun kuuli, että vauvaa ei tuukaan. Oli mulle positiivinen asia, koska aiemmin on suostunut kolmanteen, mutta ei ole ollut siitä niin innoissaan, vaan on ollut enemmän mun toive. Nyt jos jatketaan yrittämistä, niin mieskin on ehkä enemmän oikeesti mukana.

Aiemmin olin ajatellut, että jos ei kohta tärppää, niin ehkä luovutetaan, kun edelliset lapset alkaa olemaan jo niin isoja ja mekin jo "vanhoja". Mutta nyt tuntuu, että yritettäisiinkö kuitenkin ihan tosissaan. Ja alottaisinko tikuttamisen vai varaisinko heti jonnekin yksityiselle ajan, että tsekkaisivat, onko mun hedelmällisyydessä jotain korjattavaa? Jos joku arvo on pielessä tai luetaalivaihe liian lyhyt tms?

Kaikenlaista tulee kelailtua tän tiimoilta jatkuvasti. Silloin, kun en oo raskaana, niin oon kade muille, jotka on. Ja sitten, kun voisin olla, ni jännittää ihan hitsisti, että meneekö koko meidän elämä päälaelleen, kun pikkulapsiaika pitenisi niin monella vuodella, eikä voida enää tiettyjä asioita tehdä koko perhe yhdessä yms.

Lähetetty minun CLT-L29 laitteesta Tapatalkilla
 
Mel, mulla vähän samanlaisia mietteitä omasta hedelmällisyydestä. Oon nyt alkanut miettimään, että onko meillä vaan käynyt tosi hyvä tuuri kahden ekan lapsen kanssa, kun kolmatta ei oo nyt vielä kuulunutkaan. Oon vähän googlaillut yksityisiä ja miettinyt pitäiskö käydä tarkistuttamassa oma tilanne. Onko jollain muuten kokemuksia yksityisistä gyneistä pääkaupunkiseudulla?
 
Takaisin
Top