Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Meillä on alunperin ajatus kolmesta lapsesta lähtenyt mieheltä. :grin Hän on isommasta perheestä, joten varmaan senkin puolesta toivoo myös itse enemmän lapsia. Ite olin esikoisen odotusaikana vahvasti sitä mieltä, että yksi on hyvä, mutta niin se mieli vaan muuttuu. :rolleyes:

Kp21 ja tänä aamuna tuli oikein lämpö piikki. (eilen aamulla en muistanut mitata) Lämpö noussut viime viikolla hiljalleen. Kroppa sanoo että ovulaatio olis ollut viime viikolla. Haluja sillon enemmän, valkovuoto erilaista.... Nyt ei haluta juuri ollenkaan ja vuoto niukkaa... Miten tätä nyt pitäs tulkita?

Liitteet

• Screenshot_20191126-090640.jpg
    Screenshot_20191126-090640.jpg
    10.6 KB · Katsottu: 118
Tän keskenmenon jälkeen meilläkin mies oli kyllä surullinen, eli vaikka ei itse podekaan vauvakuumetta niin olisihan se pikkuinen tervetullut. Heitin eilen että jospa kuitenkin vaan jatkettaisiin tästä niin kuin ennenkin eli ei ehkäistäis. Oon käsittänyt että varhaisen keskenmenon jälkeen uusi raskaus ei olisi mitenkään riski, vaikka tottakai siinä alussa ois vahvasti keskenmenon pelko mukana :/ mutta luulen että se pelko olis silti läsnä vaikka raskautuisinkin vasta muutaman kuukauden kuluttua. Oispa ihana jouluna plussata :)

Tsempit Emir uuteen kiertoon! <3

flikka, Ihanaa että sait miehesi mukaan kuumeiluun! :wink On tosiaan kyllä paljon mukavampaa kun toinenkin on höyryymässä mukana. ja voi jakaa fiiliksiä kun intoilee. :grin Meillä ainenkin mies osoittautunut välillä pahemmaksi höyrypääksi kuin itse.

Ibis, Täälläkin on tosi ristiriitaiset fiilikset! Itse olen nyt enempi ehkä ajatellut sydämelläni ja mies on alkanut järkeillä. Kun taas aiemmin se meni vähän toisinpäin, jotta piti miestä toppuutella.

Flo veikkasi ovista tähän päivään, mutta mulla on tunne että oli ja meni jo. Arvatkaapa tuliko hyödynnettyä? :banghead:
Miehelle tuli melkoinen muutos työhön liittyen ja työnkuvaan, eikä meillä ole ollut aikaa edes petipuuhille. :inpain:
Tuo muutos sai miehenkin sitten hieman taka-alalle (koska ura vaatisi nyt paljon panostusta ja työtä) ja tosiaan miettimään että onko tässä järkeä tällä hetkellä lainkaan, kun kädet täynnä jo kahden kanssa.
Eilen juuri puitiin tätä raskaus asiaa varmaan kymmeneltä eri kannalta!
Lopulta mies tokaisi että noh, vielä se joululahja ois antamatta (ovis osuu pyhille näillä näkymin) :grin
Eipä kovin kova luotto oo ainokaiseen kiertoon enää, mutta toisaalta kaksi aiempaa on tärpännyt kerrasta kun vain päätettiin.
Ehkä sille voisi vielä antaa mahdollisuuden..

Tiedetään kyllä että pärjättäis tuli mitä tuli <3 mutta tietysti olisihan se paljon raskaampaa nyt kolmen pienen kanssa, kuin sitten myöhemmin kun ehkä isoveljistäkin apua hoidossa jne.
Toisaalta mua kutkuttaa ajatus että jäisin vauvan kanssa kotiin kun pojat aloittaa koulussa, sinne olisi nyt se 3 vuotta ja välissä ehtisin itsekin opiskella. :)

Täällä alkoi tänään se ärsyttävän tuttu menkkaraivo :shifty: Aina noin viikko ennen menkkoja alkaa tää murhanhimo, joka rauhoittuu sit kun menkat on alkaneet. Ja ärsyttää, koska jos nyt menkat alkaa, ei tietenkään tärpännyt.
Molemmat lapset (ja se keskenmennyt) on tärpänneet ekasta kierrosta, ja vaikka kuinka tiedän sen olevan typerää, lapsellista ja kiittämätöntä, niin musta tuntuu että mun keho nyt petti mut.
Ja menkathan ei ole vielä edes alkaneet, en tiedä milloin niiden pitäisi tulla ja tää kiukku voi johtua myös väsymyksestä ja vieroitusoireista sokeriin. Ja silti ruoskin itseäni :facepalm:

Lapset ei asetu sänkyyn ja itse olisin valmis nukkumaan :sleep011

Ketään testailemassa lähiaikoina? Mua niin pelottaa etten saa aikaseksi käydä ostaa testejä.
Esikoista kun tehtiin pieni ikuisuus ja kuopus sai alkunsa kierrosta joka starttasi esikoisen imetyksen lopetuksen jälkeen. Mulla oli kyl heti synnytyksen jälkeen säännölliset menkat mut ne päätti loistaa sen jälkeen poissaolollaan n.100pv.

Mun tekisi mieli testata :rolleyes:
Mutta ei mun mielestä ovulaatiosta ole edes kovin kauan. Tosin en yhtään muista päiviä, kun muutto vei ajatukst, enkä tietenkään muistanut laittaa päiviä kalenteriin.
Jos ei tällä viikolla ala niin testaan sitten.
Oishan se kiva jouluksi plussa saada :shy:

Mulla alkaa oleen km-vuoto ohi, oli kyllä fyysisesti todella helppo kokemus. Nyt suuntaan katseen eteenpäin ja toivottavasti ovis saapuis ensi viikon loppuun mennessä :) molemmista ehkäisemättömistä kierroista nyt tärpännyt, sais nyt vaan pysyä joku kyydissä!

Jännät ajat nyt flikalla ja katmalla :)

Kysymys, minkä kokoisissa asunnoissa te muut kuumeilijat tällä hetkellä asutte, tai onko aikeissa muuttaa kun/jos kolmas lapsi tulee? :) Me asutaan siis tällä hetkellä kolmiossa, ja lapsilla on yhteinen huone. Tai no, vauva nukkuu edelleen meidän huoneessa. Meillä on vähän eriä näkemys miehen kanssa tästä asuntoasiasta, hän on sitä mieltä että pitäis muuttaa isompaan viimeistään sitten kun odottaa kolmosta. Mä taas pidän meidän asunnosta niin paljon (ja vihaan muuttamista yli kaiken), että mulla ei olis mikään kiire lähteä tästä. :hilarious: Mieli varmaan kyllä muuttuis aika äkkiä jos kolmas tulee. :rolleyes: Meneehän tää joo vähän asioiden edelle. Mutta joo, pk-seudulla muutenkin asunnot sen hintaisia, että ei huvittais laittaa enää yhtään enempää rahaa asumiseen. :wtf:

Ibis, me asutaan okt:ssa, jossa on reilu sata asuinneliötä ja kaksi makuuhuonetta. Tytöt on isommassa huoneessa ja me pienemmässä. Ollaan käyty jo alkuvuodesta ennen vauvahaaveita pankista kysymässä lainaa laajennusta varten, kun kaavailtiin tekevämme autotallin puolelle tytöille omat makkarit ja vessa. Se sitten jäi, kun tytöt ilmoittivat itkien etteivät halua omia huoneita koska pelottaa nukkua yksin. :hilarious: Tehdään se laajennus joskus muutaman vuoden päästä kun mahdollinen äitiysloma ja haaveilemani opintovapaa on pidetty.

Ibis, me asutaan 79 neliöisessä kolmiossa. Lapset jakaa ison makkarin ja me vanhemmat se vähän pienempi. Meidän koti on toimiva ja hyvällä pohjaratkasulla varustettu joten jos kolmas meille suodaan niin emme oo ihan heti muuttamassa. Pinnis mahtuis meijän makkariin

Meillä on 5 h+k erillistalo, joten ihan heti ei ole kiirettä isompaan, ja itseasiassa ollaan jouduttu taloudellisista syistä harkitsemaan jopa muuttoa pienempäänkin. Mutta se nyt on vielä vähän auki. Sitten joskus kaukaisessa tulevaisuudessa 10-15 v päästä kiinnostaisi kyllä vielä yksi huone enemmän, kun luulisin lasten haluavan viimeistään lukioiässä omat huoneet ja miehellä on pakko olla myös työhuone.

Ibis, Nyt joku tulee kauhistelemaan mutta me asutaan 50 neliöisessä kaksiossa. Kaksi lasta ja aikuista ja hyvin mahdutaan. Miehellä on jopa oma työtila ja lapsilla tavallaan "oma huone", koska eihän me periaatteessa kuin nukuta makkarissa. :)
Tässä asunnossa on tosi hyvin neliöt käytetty, eli ainoatakaan hukkaneliötä ei oo.
Kolmannenkin kanssa mahtuisi vielä hät hätään vauvavuotena varmasti, mutta toki ihannetilanne joskus olisi se että olisi omat huoneet. Viimeistään kouluikään. Kuitenkin kun ollaan suht minimalisteja muutoinkin, niin tämä ratkaisu on ollut meille kyllä toimiva!

Ja jännäilen täällä KatMa, flikka ja Rouva V. teidän puolesta! :smiley-bounce013

Mulla taisi ehkä sittenkin olla vasta ovis eilen (kuten Flo ja mies ennusti hah), kun tunsin sellaista jäätävää repimistä taas oikealta ja me kyllä peittoja heiluteltiin, mutta keskeytetyllä, joten hirveästi ei kai jännättävää oo tälle kiertoa.. :smiley-ashamed005
Mutta jospa ensi kuu olisi sitten se meidän kuukausi.

Me asutaan maalla okt:ssa, jossa 160m². Kolme makuuhuonetta. Esikoinen nukkuu omassa huoneessa ja nuorempi mein kans.

Me muutetaan pian 124 neliöiseen paritaloon ja sinne kyllä vauva mahtuisi hyvin. Toivon että saatais pojat nyt nukkumaan samassa huoneessa kun vielä aika vilkasta on liikenne öisin meidän sängyn suuntaan. Pienempi nukkuu välissä usein koko yönkin kun ollaan liian laiskoja pitämään unikouluja.

Flikka, RouvaV ja KatMa tsempit piinailuihin.

Taitaakin olla vasta huomenna kp1, kun ei ne menkat alkaneetkaan eilen. Tuli vaan vanhaa verta pyyhittäessä. Nyt illalla tuli sit ihan kirkasta, jospa nyt sitten.:)

Mä päätin et syön ne clomit pois.:nailbiting: Kahteen kiertoon niitä tosiaan ois.

Me asutaan 4 makkarin okt:ssa, jonne muutettiin ennen lapsia ajatuksella että täältä ei enää tarttis muuttaa minnekään. Ajatus kun oli että 2 lasta ja siinä se. Jos kolmas tulee niin tarttee miettiä. Mies tarttee työhuoneen. Lasten huone on kyllä iso, eli ekstrahuoneen tarttis vasta kun pienimmät menee kouluun (tai yläasteelle...). Mutta oon kyllä jo vähän kattellu isompia noin niinku harrastuksena. Oon tässä viime aikoina äimistellyt kuinka ikinä haluamalla halusin talon jossa ei ole erillistä kodinhoitohuonetta...

Takaisin