Kolmosta kaipaavat kuumeilijat

Raskaustestihän voi näyttää yllättävän pitkäänkin vielä plussaa km jälkeen. Sillä en huolestuis.
Minuakin ohjeistettiin testaamaan 4-6 viikon päästä uudestaan. Mutta totuus oli että ei mennyt kuin pari päivää, niin alkion ulos tultua oli jo negaa pissasta. Olin vasta niin alussa (Rv 6)
 
Vauvakuume vaivaa tosi pahana. Pitäis käydä miehen kanssa taas keskustelua, että entä jos :rolleyes:
Ollaan sovittu, että laittaan sen kierukan. Mutta kun en mä haluaisi :hilarious:

Miksei toi voi vaan olla samaa mieltä mun kanssa tästä asiasta! :shifty:
 
flikka, Ehkä vielä ennen kierukan laittoa otat kuitenkin asian puheeksi, eihän siitä haittaakaan voi olla. Mikäs parempi syy kuin varmistella asiaa, ennen kuin alkaa laitella vieraita esineitä kehoonsa. :rolleyes:

Me pohditaan nyt aloitetaanko me jo heti yritys tässä. Ja vähän jännittää kun illalla sovittiin istuvamme alas ja puhuvan tästä ihan vakavasti. :shy:

Mun omat pelot ja ajatukset on ollut suurin este, toisena sitten operaatiot jotka olisi hyvä hoitaa ennen raskautta, mutta voidaan myös operoida mahd raskaana ja ehkä jopa odottaa raskauden yli.
Kuitenkin toiveena on että jos kolmas saadaan niin mahd pienellä ikäerolla ja kyllä mä haluaisin nää samat rahatkin kuin esikoisesta ja kakkosesta, sekin on meille aika iso asia. :facepalm:
Ja se että tällä hetkellä miehen työt mahdollistaisi sen jos joutuisin taas vuodelepoon, hän voisi joustaa.
Enkä itse ole vielä sitoutunut tuleviin opintoihin (n. 2 vuotta kestää) joiden aikana ois suotavaa ettei tulisi mitään katkoja/äippälomia. Ikäkin kolkuttelee kun yli 30 mennään.. Eikös tässä oo jo runsaasti syitä. :grin
 
Heippa, uusi foorumilukija ja uusi kirjoittelija täällä hei. Etsin pitkään netistä jotain keskustelufoorumia ja päädyin tänne teidän joukkoonne. Ei oikein fb ole itseä varten.

Itsekin vielä kolmosta mietin, mutta kun tosin ehkäisyä ei ole käytössä niin tää on vähän "tulee jos on tullakseen" tilanne :D Meillä siis jo se perinteinen "tyttö ja poika" asetelma mutta koska lapset on jo kouluikäisiä, niin annettiin mahdollisuus iltatähdelle, tosiaan jos on tullakseen. Ikääkin alkaa itsellä jo olla (37.v), niin vähän karmii että miten kroppa kestää ja jaksaa. Ja synnytys :wideyed:
 
Tervetuloa Moonaliisa! :) Itsekin
pohdin juurikin tuota raskausaikaa (kroppaa) ja itse synnytystä :wideyed: Muutoin ei kolmonen niinkään huoleta.
 
Meillä yritetään nyt täyttä häkää kolmosta, mutta tämän kierron alussa iski äkisti hirveä stressi kaikista järkisyistä miksi kolmonen ei olisi hyvä idea. Ei siis niin, että menkat olisi olleet helpotuksena, päinvastoin. Tuntui ettei siinä kolmosessa ole mitään järkeä, mutta pelkkä ajatuskin luovuttamisesta ahdisti ja menkat suretti. Nyt sitten yritetään edelleen. Mutta ymmärrän hyvin miksi se kolmas joskus huolettaa ja mietityttää. Ja meilläkin ikää jo kohta 39.
 
Sama tunne että kolmosessa ei ole mitään järkeä ja helpommalla selviäis ihan joka kantilta näiden kahden kanssa. Mutta kun sydän kaipaa kolmatta ihan todella. Jokin fiilis vain sanoo ettei meidän perhe ole vielä kokonainen. :Heartred Niin ei siinä paljon järkisyyt paina.

Pikaista plussaa mangustimamma! :)
 
Täällä sama kuin Miitulla. Kolmas lapsi tekee kaikesta hankalampaa, mm. matkustaminen, tarvitaan ehkä uusi auto, mahdollisesti isompi kotikin. Miten istuu sisarusten ryhmädynamiikkaan kun nuo kaksi ovat jo toistensa parhaat kaverit. Puhumattakaan omista urahaaveista, vielä yhden raskauden ja synnytyksen kokemisesta jne. Olin niin päättänyt että kaksi on hyvä.

Ja tässä nyt vuoden verran kuumeillut täysiä kolmatta. Tuntuu vain että perheestä puuttuu vielä joku. Ei sitä osaa selittää tai voi ymmärtää. Toivon etten liikaa ala järkeilemään tätä kun yrittämistä ei vielä aloiteta, vielä puolisen vuotta odoteltaisiin...
 
Pitkälti samoja juttuja ne munkin järkisyyt on. Tarvittaisiin uusi auto, viimeistään kouluiässä uusi asunto, matkat on kalliimpia jne. Ja ollaan saatu jo kaksi tervettä lasta 35+ ikäisenä, johonkin se hyvä tuuri loppuu, kromosomihäiriöriski kasvaa humisten kun aika vierii. Onko tämä seuraava se, joka ei olekaan enää terve? Ensi vuonna täytetään 40 ja alunperin oli puhetta romanttisesta viikonlopusta. Meillä on kahden kanssa mahdollisuus parisuhdeaikaan silloin tällöin, kolmen kanssa ei ehkä vuosiin. Ja ensi kesäksi/syksyksi pitäisi hakea uutta työpaikkaa, eikä anna kovin hyvää kuvaa jäädä heti aloituksen jälkeen mammikselle. Ja riittäähän näitä.

Ja sitten toisaalta se tyhjyys ja ahdistus, kun edes harkitsee yrityksestä luopumista. Jotenkin tuntuu, että olen ihan varma etten käytännön haasteista huolimatta katuisi kolmatta lasta - sen sijaan pelkään että yrittämättä jättämistä katuisin ehkä loppuelämäni.
 
Juuri tuo, kun itsekin ajattelen että miettisin koko loppuelämäni sitten, mitä jos...
 
Meillä kolmonen täytti kesällä vuoden.. merkittävin ero kahteen lapseen tulee siinä, et ees molempien vanhempien ollessa paikalla, ei kaikille lapsille riitä aikuista. Jatkuvaan kuitenkin tulee tilanteita, joissa kaikki tarvii jotain apua yhtäaikaa. Saati jos on tilanteessa yksin.. multitaskaustaidot on ainakin kehittyny tässä:grin auto vaihdettiin 7 paikkaseks, mut kyllä ne kaikki 3 istuimineen lopulta mahtu keskipenkkiin. Et varmaan ois 5 paikkanenki riittäny. Talossa on 3mh, nyt riittää hyvin kun lapset on kaikki samassa huoneessa, mut en tiedä miten sit ku ovat kouluiässä..
Mut tässä kohtaa ei voi enää kuvitella et ois vaan 2 lasta :grin
 
Meillä kolmonen täytti kesällä vuoden.. merkittävin ero kahteen lapseen tulee siinä, et ees molempien vanhempien ollessa paikalla, ei kaikille lapsille riitä aikuista. Jatkuvaan kuitenkin tulee tilanteita, joissa kaikki tarvii jotain apua yhtäaikaa. Saati jos on tilanteessa yksin.. multitaskaustaidot on ainakin kehittyny tässä:grin auto vaihdettiin 7 paikkaseks, mut kyllä ne kaikki 3 istuimineen lopulta mahtu keskipenkkiin. Et varmaan ois 5 paikkanenki riittäny. Talossa on 3mh, nyt riittää hyvin kun lapset on kaikki samassa huoneessa, mut en tiedä miten sit ku ovat kouluiässä..
Mut tässä kohtaa ei voi enää kuvitella et ois vaan 2 lasta :grin

Meillä on kyllä periaatteessa neljä makkaria, mutta kaksi on niin pieniä ettei niihin mahdu parisänkyä tai kahta ison lapsen sänkyä. Ja mies tarvitsee ehdottomasti työhuoneen, tekee keskittymistä vaativaa työtä ja osa päivistä on etänä.

Vaikka nyt tätä kirjoittaessani aloin jo sumplimaan, että mitä jos puretaan oman makkarin isot vaatekaapit ja laitetaan miehelle työpiste siihen... :rolleyes: Nyt on kuitenkin aika luottavainen olo sen suhteen, että kyllä nämä järjestyy kun aika tulee. Eniten ehkä ahdistaa lapsen terveys, kun ollaan jo näin vanhoja.
 
Mähän siis jo nyt olen katsellut isompia taloja tulevaisuuden varalle. Meillä on neljä makkaria joista kaksi aika isoa, mutta meilläkin mies tarttee työhuoneen jossa kukkua pikkutunneille asti eli työnurkkaus ei riitä. Yhteen makkariin voisi periaatteessa rakentaa väliseinän... En siis haluaisi mihinkään lähivuosina muuttaa mutta katselen vähän tarjontaa, jos sitten 10 vuoden päästä olisi muutto edessä. :p

Mietin myös tuota lapsen terveyttä. Mä olen 35 ja mies 41, ei tästä nuorennuta. Lisäksi äitini sai esikoisensa (minut) 36-vuotiaana jonka jälkeen tuli vain keskenmenoja. Että kuinka pitkään sitä hedelmällisyyttä jatkuukaan.

Hassua miten sitä päätään vaivaa vaikka on nyt siinä pisteessä mitä aina toivoi: kaksi lasta ja tilava koti. Helpommalla pääsisi niin. Mutta kun...
 
Mähän siis jo nyt olen katsellut isompia taloja tulevaisuuden varalle. Meillä on neljä makkaria joista kaksi aika isoa, mutta meilläkin mies tarttee työhuoneen jossa kukkua pikkutunneille asti eli työnurkkaus ei riitä. Yhteen makkariin voisi periaatteessa rakentaa väliseinän... En siis haluaisi mihinkään lähivuosina muuttaa mutta katselen vähän tarjontaa, jos sitten 10 vuoden päästä olisi muutto edessä. :p

Mietin myös tuota lapsen terveyttä. Mä olen 35 ja mies 41, ei tästä nuorennuta. Lisäksi äitini sai esikoisensa (minut) 36-vuotiaana jonka jälkeen tuli vain keskenmenoja. Että kuinka pitkään sitä hedelmällisyyttä jatkuukaan.

Hassua miten sitä päätään vaivaa vaikka on nyt siinä pisteessä mitä aina toivoi: kaksi lasta ja tilava koti. Helpommalla pääsisi niin. Mutta kun...

Mäkin olen katsellut taloja, vaikkei tällä hetkellä budjetti kyllä sallikaan. Mutta todennäköisesti alan ruinaamaan uutta taloa kymmenen vuoden sisään vaikkei kolmosta tulisikaan. Kahden lapsen kanssa ostaisin vaan samalla rahalla parempaa sijaintia ja kolmen kanssa taas enemmän neliöitä.
 
Meillä on 50 neliöinen tilaihme, jossa neliöt just eikä melkeen kohillaan! Miehellä oma työskentelytilakin. Asutaan siis 4 henkeä ja hyvin kyllä mahtuu nyt kun lapset vielä pieniä.
Täällä kun asunnot on ihan hirmu hintaisia ja vuokrat katossa, mutta asuinalue on itselleni ainenkin ehdoton juttu josta en tingi. Täytyy olla rauhallinen, luonnon lähellä ja kaikki palvelut lähellä. Kolmio täytyisi kyllä ehdottomasti löytää kolmannen lapsen kanssa.
Ja sitten neliökin varmasti ajankohtainen kun tulevat kouluikään.
Mutta me nyt ollaankin vähän minimalistisia muutoinkin elämäntyyliltä ja lapsetkin tuntuu aina hakeutuvan meidän seuraan, eli turha niillä omia huoneita tässä kohin olisikaan kun eivät siellä pysyis/nukkuis kumminkaan. :)
 
Mekin asutaan kolmiossa, eikä yhtään liian pieni ole :) Hyvin mahtuu lapset samaan huoneeseen vielä useita vuosia. Ei itselläkään ollut omaa huonetta ennenkuin 14v, eikä se mitenkään kamalaa ollut. Harvoin siellä yksin oli muutenkaan. Usein tuli sisko nukkumaankin samaan huoneeseen, vaikka oma oli vieressä ä. Ja naapurissa asuva kaveri :grin

Mä en vaan tykkää tästä asunnosta. Ollaan viimeiset 4v asuttu rivitalossa, nyt luhtitalon yläkerrassa koska tulot tippui ja käytetään se raha mieluummin elämiseen kuin asunnon vuokraan. Olisi ihanaa saada oma pieni piha, ja taloyhtiön piha, jonne lapset voisi päästää keskenäänkin kun näkisi ikkunasta. Täällä talon leikkipaikka on takapihalla. Rappuset alas ja talon kierto, eikä näy meille :shifty:
Mutta koulu olisi max 2v ja jos sitten töihin pääsisi, olisi varaa muuttaa rivitaloon, ja alkaa säästääkin että joskus saisi oman.
Mutta vauva... :shy:
 
Millainen tilanne muilla on ollut ehkäisyissä? Itsehän olen jo vajaa 2.v ollut ilman kierukkaa ja kortsun kanssa ehkäisty. Tässä kuussa vasta touhuttiin ilman ehkäisyä... ja nyt tuntuu jo oireita mitä ei ole missään normikierrossa tuntunut koskaan. En ala suuremmin olettelemaan, mutta tunnen kroppani. Iän myötä itsellä ovulaatiokivut koventuneet ja veikkaan että elimistö potkii nyt aika kovilla että saisi vielä tilaisuuden tehdä yhden muksun :bag: Pää ei pysy tosin mukana kun ei ole sitä vauvakuumetta, mies totesi että olen "vauvamyönteinen" :grin
 
Meillä on ehkäisyn kanssa sellainen tilanne, että lopetin yhdistelmäpillerin 2015 häämatkan jälkeen. Esikoisen ja kuopuksen välissä oli lähinnä imetys ja varmat päivät käytössä ja 6 kk kohdalla yritettiin jo kakkosta. Kuopuksen jälkeen oli terveysongelmaa jota piti selvittää ennen mahdollista raskautta, joten minipillerit meni muutaman kuukauden. Alkuun ne sopi hyvin, mutta pumppauksen loputtua (kuopus teki 2 kk iässä totaalitissilakon) alkoi niin hirveät vuotohäiriöt että oli pakko lopettaa. Yhdistelmäehkäisyä en saa enää käyttää esikoisen odotusaikana alkaneen aurallisen migreenin vuoksi. Periaatteessa kierukka voisi vielä kokeilla, mutta en usko sen sopivan minulle. Kuparikierukkaa en näillä vuoto-ongelmilla lähde edes kokeilemaan ja hormonikierukkakin epäilyttää, kun minipillerit ei yhtään sopineet.

Lähinnä ollaan ajateltu sterilisaatiota kun lapsiluku on täynnä. Jos kolmonen tulee, pyydetään minulle steri samassa sessiossa sektion kanssa. Jos ei tule, niin on kinkkisempi homma. Mies ei halua vasektomiaa, enkä minä jotenkin haluaisi isoa vatsaleikkausta vaan siksi ettei mies suostu pieneen toimenpiteeseen. Varmaan keskustelut jatkuu ellei kolmatta kohtuullisessa ajassa siunaannu. 40-v on minulle jonkinlainen henkinen takaraja kolmannen lapsen syntymälle. Se tarkoittaa plussaa viimeistään helmikuun alussa.
 
Meillä on menty vuosia pelkällä kondomilla, lopetin yhdistelmäehkäsyn kun tulin niistä ihan pimeeksi ja miehen kanssa aina ollu vain kondomi käytössä. Aiemmat raskaudet alkanu ekasta ajatuksesta ja tää kolmas nyt sit kortsun kans ennen sitä ajatustakaan, joten mies nyt jonottaa vasektomia-aikaa sitte :grin ikää oli yli 30 kun tavattiin, niin oli selvää et lapset saa tulla suht putkeen ilman pidempiakasen ehkäsyn tarvetta välisä. mies totes jo ennen ensimmäistäkään lasta et hän haluaa sit vasektomian kun lapset on tehty, ettei tarvi kumin kans loppuelämää pelata kun hormoneja minä en suostu enää syömään :Heartred
 
Takaisin
Top