Kohdunulkoinen

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja basura
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kävin tänään ultrassa, viikkoja pitäisi olla kasassa 7. Ultrassa ei näkynyt mitään, ei siis yhtään mitään, ruskuaispussia tms. Ultra tehtiin alakautta.
Raskausoireita on, repimistä, pahoinvointia, väsymystä jne. Ei vuotoja.
Kysymykseeni kuuluukin: jos kyseessä on kohdunulkoinen, näkyykö silloin ultrassa kohdussa mitään?

Halaukset kaikille tuulimunan, kkm ja kohdunulkoisen kokeneille ❤️

Kävin tänään ultrassa, viikkoja pitäisi olla kasassa 7. Ultrassa ei näkynyt mitään, ei siis yhtään mitään, ruskuaispussia tms. Ultra tehtiin alakautta.
Kysymykseeni kuuluukin: jos kyseessä on kohdunulkoinen, näkyykö silloin ultrassa kohdussa mitään?

Moi!

Mulla oli juuri tuommoinen tilanne noin vuosi sitten. Eli kohdussa ei näkynyt raskautta, mutta ei kuulemma missään muuallakaan. Viikon päästä tyyppi löytyi oikeasta munajohtimesta ja homma hoitui onneksi pistoshoidolla. Itselle oli valtava pettymys, kun takana oli yli vuosi ilman plussaa keskenmenosta ja heti ekalla hoidolla tärppäsi.

Ja raskausoireita oli itselläkin ja hcgkin nousi takaisesti, toki vähän hitaasti.

Mutta tärkeää että käyt uudelleen ultrassa että selviää tuo tilanne!

Mulla alkoi kuukautiset kesken jatkoseurannan. Täällä myös siis yhdellä metotreksaattipikkillä hoidettu Ku.

Ekat menkat oli jo loppuneet, kun kävin vielä vikassa määrätyssä labrassa. Hcg Oli 6.1 ja siihen loppui seurailu.
Miten pian plussasit uudelleen KUn jälkeen? Menikö monta kiertoa?

Miten pian plussasit uudelleen KUn jälkeen? Menikö monta kiertoa?
Katsotaas! Metotreksaattipikkin sain 7.10. Siitä ekat menkat alkoi 22.11. Hcg oli siis alkuun joku 1600 ja olin 7+ viikoilla ☺️ Kyllä, hoito kestää yllättävän pitkään ja koko tuona aikana krt/vkossa verikokeet!

Nyt edelliset menkat oli helmikuussa ja sen jälkeen raskauduin. Eli neljännestä yrityksestä ? :)

Tsemppiä kaikille KU kärsiville!!

Katsotaas! Metotreksaattipikkin sain 7.10. Siitä ekat menkat alkoi 22.11. Hcg oli siis alkuun joku 1600 ja olin 7+ viikoilla ☺️ Kyllä, hoito kestää yllättävän pitkään ja koko tuona aikana krt/vkossa verikokeet!

Nyt edelliset menkat oli helmikuussa ja sen jälkeen raskauduin. Eli neljännestä yrityksestä ? :)

Tsemppiä kaikille KU kärsiville!!
Onpa hieno juttu ettei mennyt pitkään! 👍🏻
Musta itsestä tuntuu että metotreksaatti sotkee kiertoa kyllä, ainakin se viivästytti ekoja menkkoja ja eka kierto oli ainakin mulla myös ovuloimaton.

On niin lohdullista että joku tulee raskaaksi KUn jälkeen nopeastikin, ja siis niin että alkio on oikeassa paikassa.

Pakko silti kysyä; pystyittekö olemaan rentoja ja ajattelematta koko asiaa?

Onpa hieno juttu ettei mennyt pitkään! 👍🏻
Musta itsestä tuntuu että metotreksaatti sotkee kiertoa kyllä, ainakin se viivästytti ekoja menkkoja ja eka kierto oli ainakin mulla myös ovuloimaton.

On niin lohdullista että joku tulee raskaaksi KUn jälkeen nopeastikin, ja siis niin että alkio on oikeassa paikassa.

Pakko silti kysyä; pystyittekö olemaan rentoja ja ajattelematta koko asiaa?
Ensi viikon litrassa selviää, että onko oikeassa paikassa :) Nyt olo on kuitenkin hyvä, ei vuotoja ja testit ovat paljon vahvempia kuin KU.

Uskon, että mulla oli kans ovulaatiohäiriöitä. Eikö tosiaan oltu levollisia. Se on varmaan mahdotonta tuon operaation jälkeen.

Uudelleen raskautuminen oli kuumottavaa. Lopulta päätin aloittaa laihduttamaan ja BMI 30 -> BMI 26 jaraskauduin 🙂

Mulla kohdunulkoinen todettu kolme viikkoa sitten. Sitä ennen useampi ultra jossa todettu kohtu tyhjäksi. Hcg kuitenkin nousi. Vihdoin kokenut gynekologi sen bongas oikeasta munajohtimesta. 😏
Sain metotreksaattipiikin ja se pistikin arvot laskuun tehokkaasti. Jouduin kuitenkin vielä leikkaukseen viikko sitten kun kivut alkoi yllättäen. 😒 Nyt sitten toivutaan siitä ja toivotaan, että tämä oli tässä ja normaali kierto käynnistyis piakkoin. 🫶🏻

Ensi viikon litrassa selviää, että onko oikeassa paikassa :) Nyt olo on kuitenkin hyvä, ei vuotoja ja testit ovat paljon vahvempia kuin KU.

Uskon, että mulla oli kans ovulaatiohäiriöitä. Eikö tosiaan oltu levollisia. Se on varmaan mahdotonta tuon operaation jälkeen.

Uudelleen raskautuminen oli kuumottavaa. Lopulta päätin aloittaa laihduttamaan ja BMI 30 -> BMI 26 jaraskauduin 🙂
Miten pidit pään kasassa ja jaksoit ne muutamat negakierrot?

Vitsi kun jotenkin saisi ajatukset tästä pois. Joskus saa itsensä oikein lietsottua pahaan limboon mitä on vaikea saada poikki.

Kirjoita tähän...
Takaisin