Löysin tämän ketjun ja arvelin sen jo olevan loppunut, mutta maltoin katsoa loppuun asti. Surullinen aihe, mutta hienoa että olette jakaneet asianne.
Itselläni nyt takana kohdunulkoinen raskaus sterilisaation jälkeen. Lisäksi vielä kohdun sisäinen raskaus yhtä aikaa. Lääkäri ei löytänyt vikaa kun oli kovat kivut 7+4, kävin lääkärissä tarkastaan tilannetta. Hän sanoi että kaikki hyvin raskaus on kohdussa ja väitti kipuja liitoskivuiksi! Seuraavana aamuna ambulanssilla sairaalaan ja kiireellä leikkaukseen. Verta vuoti vatsaonteloon. Olin todella kipeä. Sokissa varmaan jo amppari soittaessa. Pari litraa oli verta vatsaontelosta imetty leikkauksessa.
En tiedä löytyykö ketään jolla olis yhtä aikaa kohdun ulkoinen ja sisäinen raskaus. Mutta jos joku on, olis kiva kuulla miten kaikki on mennyt. Sisällä oleva on matkassa, mutta syystä että takana on 4 km en tiedä kauanko se siellä pysyy. Lapsia mulla on kaksi ennestään. Ja enää en siis halunnut yrittää, mutta näin vain petti klipsit heti leikkauksen sitä seuraavana kiertona.
Toivottavasti pieni pysyisi matkassa mukana. Minulla muuten myös epäiltiin, että saattoi yhtä aikaa yrittää kohdun sisällä alkaa elämä. Ensin löytyi kohdusta nesteontelo ja lääkäri oli sitä mieltä, että raskaus on kohdussa, mutta olisi vastannut varhaisempia viikkoja. Mutta sitten kohtu ehtikin tyhjentyä ja löytyi munanjohtimesta raskaus. Tuo heterotooppinen raskaus on ilmeisesti todella harvinaista, arviolta 1/30 000 luokkaa. Mutta mahdollista siis sekin.