Kohdunulkoinen

Löysin tämän ketjun ja arvelin sen jo olevan loppunut, mutta maltoin katsoa loppuun asti. Surullinen aihe, mutta hienoa että olette jakaneet asianne.

Itselläni nyt takana kohdunulkoinen raskaus sterilisaation jälkeen. Lisäksi vielä kohdun sisäinen raskaus yhtä aikaa. Lääkäri ei löytänyt vikaa kun oli kovat kivut 7+4, kävin lääkärissä tarkastaan tilannetta. Hän sanoi että kaikki hyvin raskaus on kohdussa ja väitti kipuja liitoskivuiksi! Seuraavana aamuna ambulanssilla sairaalaan ja kiireellä leikkaukseen. Verta vuoti vatsaonteloon. Olin todella kipeä. Sokissa varmaan jo amppari soittaessa. Pari litraa oli verta vatsaontelosta imetty leikkauksessa.

En tiedä löytyykö ketään jolla olis yhtä aikaa kohdun ulkoinen ja sisäinen raskaus. Mutta jos joku on, olis kiva kuulla miten kaikki on mennyt. Sisällä oleva on matkassa, mutta syystä että takana on 4 km en tiedä kauanko se siellä pysyy. Lapsia mulla on kaksi ennestään. Ja enää en siis halunnut yrittää, mutta näin vain petti klipsit heti leikkauksen sitä seuraavana kiertona.

Toivottavasti pieni pysyisi matkassa mukana. :Heartred Minulla muuten myös epäiltiin, että saattoi yhtä aikaa yrittää kohdun sisällä alkaa elämä. Ensin löytyi kohdusta nesteontelo ja lääkäri oli sitä mieltä, että raskaus on kohdussa, mutta olisi vastannut varhaisempia viikkoja. Mutta sitten kohtu ehtikin tyhjentyä ja löytyi munanjohtimesta raskaus. Tuo heterotooppinen raskaus on ilmeisesti todella harvinaista, arviolta 1/30 000 luokkaa. Mutta mahdollista siis sekin.
 
Olen myös lukenut tuosta harvinaisuudesta. Mutta sillä perusteella niitä on Suomessa ainakin 1-2 vuodessa.
No, mun keskenmenojen syytkin on eriskummallisia, joten tuntuu vaan että on koko ajan vaan niin harvinaista. Mutta se ei kyllä oikein lohduta, kun ne sitä jauhaa tuolla sairaalassa. Mutta ilmeisesti itse ovat ihmeissään.
Mut siitä en ole löytänyt tietoa, kenellä olis sit onnistunut se kohdun sisällä oleva raskaus huolimatta ulkoisen aiheuttamasta hengenvaarasta.
 
Kirjoitan vielä loppuun tämän tarinan. Kohdussa kasvanut pikkuinen ei selvinnyt sekään. Syke loppui 12 viikon jälkeen. Näin ollen tämä oli kuudes keskenmeno kun lasken kohdunulkoisen myös. Jospa tämä riittäisi minun osaltani.

Voimia kaikille teille jotka koette keskenmenoja.
 
Kirjoitan vielä loppuun tämän tarinan. Kohdussa kasvanut pikkuinen ei selvinnyt sekään. Syke loppui 12 viikon jälkeen. Näin ollen tämä oli kuudes keskenmeno kun lasken kohdunulkoisen myös. Jospa tämä riittäisi minun osaltani.

Voimia kaikille teille jotka koette keskenmenoja.

Teillä on kyllä ollut kohtuuttoman rankka taival :Heartred Kai teille nyt suunnitellaan jotain tutkimuksia tai apua seuraaviin mahdollisiin raskauksiin?
 
Ei ole tarkoitus enää yrittää. Sen vuoksi sterilisaatio tehtiin, mutta se ei pitänyt. Uusi leikkaus vielä edessä. En uskalla enää yrittää. Kaikki testit on tehty mitä voidaan. Tähän asti ei ole ollut mitään poikkeavaa missään. Ja kun keskenmenot suurin osa on tapahtunut viikon 12 jälkeen.
 
Ei ole tarkoitus enää yrittää. Sen vuoksi sterilisaatio tehtiin, mutta se ei pitänyt. Uusi leikkaus vielä edessä. En uskalla enää yrittää. Kaikki testit on tehty mitä voidaan. Tähän asti ei ole ollut mitään poikkeavaa missään. Ja kun keskenmenot suurin osa on tapahtunut viikon 12 jälkeen.
Voi ei, miten surullista koko homma teillä.
 
Hei, onko tämä ketju miten aktiivinen? :Heartpink

Jos täältä ei löydy vertaistukea, sitä todennäköisesti löytyy paremmin salaisesta ryhmästä. Laita Bella Swanille yksityisviesti, jos haluat liittyä salaiseen ryhmään. Voimia tilanteeseesi! :shy:
 
Jos täältä ei löydy vertaistukea, sitä todennäköisesti löytyy paremmin salaisesta ryhmästä. Laita Bella Swanille yksityisviesti, jos haluat liittyä salaiseen ryhmään. Voimia tilanteeseesi! :shy:
Kiitos, laitan hänelle viestiä kun ehdin.
 
Takaisin
Top