Kilot....

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viljonka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nonni, loppui se munki autuas lörpöttely kuinka ei ole tullut kiloja...[&o]
Painoahan oli tullut yli kilon viikossa..[&:] Nooo, alkupainosta raskauden aikana tullut tähän mennessä n5kg.
Kävimpäs silti ostamassa hiukan kevyempää ruokaa töihin mukaan[:D]

Elysee: täällä kans tullu painoa lisää 22+1 yht. 6kg... Tuntuu ihan karmealta katsoa vaakaa! Kävin just vaatteet päällä punnitseen etten sit järkyty huomenna neuvolassa sitä lukemaa, kun siellä otetaan vaatteet päällä. Toivottavasti ei mene uusi täysi kymppi rikki vaikka kyllä se varmastikin menee. Pakko kait se on alistua kohtaloon ja toivoa, että nää kilot myös lähtis imettäessä pois! Syön kyllä aika paljon, mutta liikun melkein yhtä paljon kuin ennenkin, tietty kevyemmin ja vähemmän kuluttavasti kuitenkin.

Olipa rohkaiseva kommentti kun työkaveri kuuli asiasta niin sanoi, että ei se ole kyllä huomannut, mutta että on sulla kyllä kasvoihin tullut sellaista pyöreyttä. Just. Sitä kun niin kovasti kaipaisinkin - naamaan viimeisenä kiitos!

Lidia10,mä oon onnistunut nyt 2 viikon aikana keräämään varmaan sen 4 kiloa lisää,niin että kymppi paukkuu jo[:@]
Se on jännä miten kauhuissaan sitä on tästä painon noususta,vaikka mulla tosiaan kaikki aina lähtenyt imetyksen aikana,silti sitä ajattelee että jos nyt ei käy yhtä hyvin...[&:]
Mä vaan napsin kokoajan jotain enkä saa itseäni kuriin[:@]

huoh...Kotivaaka näytti siirtyneen uudelle kymppiluvulle..Iltapainossa kylläkin...Eli nyt siis 90 kiloa täynnä elopainoa...Lähtöpaino ennen raskautta 80..MIes vaan ihmettelee ku mä syödä pupellan jatkuvasti..Aina kun hän näkee ni oon jääkaapilla...[;)] Hän itse syö tyyliin kerran kaks päivässä..Mä olen vaan tottunut n. 4-6 kertaa päivässä syömään..Nyt on vaan annoskoot muuttunut liian isoiksi..Ja ne ylim. herkut pitäisi jättää pois..Ja JA JA...Kumma miten sitä saa itsensä psyykattua niin että mä oon raskaana, mun kuuluukin syödä säännöllisesti liian isoja annoskokoja....No...Onneksi tulee kesä ja pääsee grillaamaan kasviksia grillissä...[:D]

Hanilliini Mullakin huitelee jo yli 10kg..mukavasti näyttää jäävän reisiin ja peffaankin tuota painoa. Ei oikein tiedä mitä söisi, ei nyt kaiken aikaa puurokaan maistu. Neuvolassa saa kyllä sitten kuulla kurinpalautusta kun paino vaan nousee. Viimeksi oli onneksi tullut vain +280g viikossa mutta käynnin välilläkin oli vain muutama viikko.

Mulla toi paino nousi ihan raskauden alussa vko 2-8 noin 5 kg ja nyt vko 8-23+3 nousi vain 3,9 kg... Kokonaisuudessaan siis n. 9 kg

Mulla alusta tullut nyt yhteensä 7kg. Ekaan 13vk:n ei tullu yhtään sit kaks kk peräkkäin vetäs heti 3kg/ kuukausi ja nyt sit viime kuu jäi siihen 1kg. Toivottavasti tahti jatkuu nyt ton viimeisen mukaisena.

Tosin kesä kuumat lähestyy ja turvotukset on alkanu nousemaan enemmän just tän viikon aikana. Se tietää lisää painoa ja reilusti[&:]. Pitää vaan yrittää muistaa juoda paljon, et munuaiset pitäsi nesteet paremmin liikkeessä. Mut ku aina välillä unohtuu.

Nyt kyllä ärsyttää... Olen tähän asti voinut kävellä töistä (50 min) sillai, että ehkä ihan loppumetreillä on tuntunut liitoskipuja tai vastaavaa. Nyt kävin kävelylenkillä, tunti oli tarkoitus, mutta kutistui 20 minuuttiin, jonka aikana piti pysähdellä useaan otteeseen kun tuntui alavatsaan molemmille puolille tai sitten vain toiselle puolelle. En tiedä vaikuttiko kun olin heti aamusta liikkeellä, silloin on ennenkin tuntunut nopeaan vai pitääkö hyljätä kohta kävelytkin [:(]
Uida ja vesijuosta voin onneksi vielä! Uimahallireissu vaan vie niin paljon enemmän aikaa eikä pitkän työpäivän päälle enää välttis jaksaisi [&o]

n. 8 kg on nyt tullut yhteensä, ärsyttää kun on tällainen pöhöttynyt olo kun ei pysty urheilemaan niin kuin haluaisi! Oon kyllä tosi huono luopumaan herkuista, jäätelöä tulee syötyä aika usein ja vkl kun tavataan kavereitten kanssa niin tulee tarjottua puolin ja toisin jotain hyvää. Eihän niitä nyt silloin älyttömästi syö, mutta kuitenkin! Sitten jotenkin hölmönä ajattelen, että jos olen syönyt herkkuja, että mun pitää syödä myös jotain terveellistä, että vauva saisi tarvitsemansa vitamiinit jne. tulee sitten syötyä liikaakin. Eli ihan oma vika [&:] Tykkään elää niin, että syön aika huoletta, mutta liikun paljon ja olin ihan normaalipainoinen alussa. Olipas jurputusta, muuttuvaan kehoon pitää kai vain totutella tai ottaa itteä niskasta kiinni herkkujen suhteen [&o]

Älä Lidia murehdi :), nauti nyt ruoasta, herkuista ja olostasi. Itse olen ollut aina sellainen murehtivainen ja kaikki ed. 3 raskautta menivät ns. ohi, en ehtinyt merheissani nauttia! Söin ja surin syömistäni, en päässyt liikkeelle ja surin sitäkin. Nyt otan iisisti, syön mitä haluan ja nautin siitä - tiedän että silloin kun tytömme on ulkona alkaa tarvittaessa dieetit ja kilot lähtee, en pääse liikkeelle - liitoskivut kamalat - ja nautin että pääsen/on hyvä syy laiskottelemaan - tiedän että silloin kun pikkuinen on ulostautunut :)/liitoskivut ja masu poissa alkavat kovat treenit ja lenkkeilyt  kanssa. Ota esimerrkina ja nauti olostasi!

Mä murehdin kyllä kanssa kovasti painostani. Neuvolassa kiloja oli tullut jo 12, mutta kun kävin vanhempien vaa'alla eilen, niin se näyttikin, että olis tullut 16 KILOA LISÄÄ!!!! Että huh huh, mutta ajattelin siinä olevan vähän virhettä, koska aikaa neuvolasta oli siis viisi päivää.

Mäkin urheilen joka päivä vähintään 30-60 minuuttia kunnon sykealueella ja syön terveeellisesti, mutta en tosiaankaan ole herkkuja myöskään unohtanut. Luulen, että mulle sitten vaan niitä kiloja tulee, vaikka mitä tekis...

Piti nostaa kilokeskustelu taas esille ku itelle tuli vähä ajankohtaseksi. Nyt siis kahen vikan viikon aikana tullu vaan 3kg lisää[:D][:D][:D]. Ei voi ku nauraa. Ku siihen mennes koko aikana oli tullu 11kg. Et ny noustiin sit 14kg kertaheitolla. Jos sama tahti jatkuu saan täyteen samat lukemat ku pojastakin eli 17kg!!! Hohhoh[:-][8|][:D]. Se siitä pienemmästä painonnoususta tällä kertaa. Toisaalta laskettuun on enää puoltoista viikkoa aikaa. Ny pitää pitää peukut pystys et tosiaan tulee laskettuna aikana nii ei noi kilotkaan ehi kertymään.

Mää muuten ihmettelin samaa ku Aamu ton Elyseen kohdalla: et missä ihmeessä ne kilot (17kg) on ku mitään ei näy päällisin puolin. Tai sit olet lähes anorektikko normisti[:D].

Mä NIIN saan lohtua lukiessani näitä kilokertymiä.. joka kerta se neuvolan vaa´alle meno on yhtä ahdistavaa... mulle tullut alusta 10,5kg, mutta tällä viikolla ei ole punnittu: saletisti tullut kilotolkulla lisää.. vielä on viikkoja aikaa kerätä painoa, joten jiibbii... [:@]

ONNEKSI EI OLLA YKSIN!! [:D]

Täällä puuttuu enään 200 g niin menee jo toinen uusi kyppi rikki[:D]. Mut hei, ei valiteta, täähän kuuluu asiaan, kerrankin saa painoa tulla ja pitääkin, että on vararavintoa imetyksen ajaksi, ei tarvi sitten tankata! Mulla siis 14,5 kiloa tullut lisää ja meinaan kyllä osan jättää synnärille, osan kantaa kopassa kotiin ja loput imettää pois. Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty [8D].

Mulle on tullut tähän mennessä koko raskauden aikana n.8kg lisää... Oon äimistelly välillä ku muilla on paino noussu niin paljon ja ittellä paino ei näy ku mahassa... Täl hetkel rv 35+0 joten kaippa toi nyytti alkaa kerää painoo nytte ku kahen viimesen neuvolan välil oli vaa 2vko ja painoo oli tullu +800g/vko....

Hyvä suunnitelma Louvre, mä taidan hieman varastaa sun suunnitelmaa... Tässä vaiheessa koti vaa ´an mukaan tullut sellaiset leppoisat 20kiloa lisää mun normaali painoon......................[:-]

Että semmoista........................... Taidan voittaa tän kilojen kartutus kilpailun? [;)]

14 kiloa 400 grammaa... joo ääks [:-]
Ja niin viikot nyt 38+ 2...
Älä mee yli lasketun älä.....[;)] 

Mä yritän huolella lohduttautua sillä et ku viimeksi tuli se 17kg niin 6vk synnytyksestä lopputarkastuksessa oli jäljellä lähtöpainoon verrattuna 2,6kg!!! Musta se on vain[:)]. Tosin nyt on ikää 7 vuotta enemmän, ei enää lähe nii helposti.... Toivossa on hyvä elää.

Ihanaa tosiaan et en ole ainoa painon kerääjä.[:D][:D]

täällä on 67->91 eli 24 kg. edelleen samapaino, ei oo enää juuri noussu melkee kuukautee.. [:D] Mut eipä mua haittaa kyl sitä jo tarpeeks onki..

Mä olen omasta lähtöpainosta +17kg tukevampi,50kg oli ennen raskautta,nyt 66.9kg=67kg[;)]
Neuvolan punnitusten mukaan painoa olis tullut vain 11,9kg,koska ekalla käynnillä olin jo nostanut painoa 5kg,kuten aina.Mulla nousee heti plussatessa,aina käynyt niin, 3-5 kg kun rinnat kasvaa silmissä ja pylly pyöristyy[:D][:D]+ alkuraskauden turvotus....

Mulla olis nyt se 20 kiloa täynnä, enkä enää stressaa asiasta yhtään niin paljon kuin muutama viikko takaperin. Kilot ovat aika hyvin "hukkuneet", ja mäkin ajattelin karistaa ne aika nopeasti toivottavasti heti laitoksella mutta lisäksi imetyksellä ja liikkumisella.

Mä lasken painoni lähtöpainosta, koska tiesin sen tarkasti. Olin nimittäin juuri ennen raskautta käynyt kehon koostumismittauksessa.

Takaisin