Kilot....

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viljonka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aikalailla erilailla toi paino nousee :). Tänään se sitten kolahti, kun tuli toinen kymmenys puntariin. Alkupainoni 76kg ja nyt 81kg ?!?! apuwa! Raskausviikoja siis 20+4. Lääkäri sanoiki, että kannattaa alkaa miettiä, mitä syön, niin voi siihen painoon viel vaikuttaa. Raskauden loppupuolella se on sit vaikeempaa. Joten...lähden tästä nyt sauvakävelemään :)

tääällä ei ollu rv 16 tullut ku 102g/vk painoo eli joku reilu kilo.. mutta sen jälkee niitä sitte on tullutki! nyt on 24 viikkoa täynnä ja painoa tullu sellane reilu 7 kiloo! ei paljoo neuvolatäti tykänny ku 840g/ vk [:)] mutta en tajua mistä niitä kiloja oikee tulee kerta lenkkeilen päivittäin ja en kyllä ees syö sen enempää herkkuja ku yleensäkää. mutta nyt pääsiäisenä tuli kyllä aikaa paljon syötyy herkkuja ja suklaamunmia [:D] onneks seuraava neuvola vasta kk:päästä ni jospa sais vähä laihdutettua tai yrittää ettei paljoa nousis ainakaa.. elikkä täällä alkaa kunnon kuntokuuri ! mun alkupaino oli 62 kiloo ja pituutta 172,5 cm...

Täällä painoo tullu täl hetkel n.14kg että te muut olette oikein pieniä ja sieviä. Rakenne ultras ku kävin vaaal ni viikottaiseks painon nousuks kirjattii 1014g/viikko. Lääkäri vaan totes et sul on muutama pääsiäiskilo tullu. Mustatulee mega iso valas. Tosin musta ei kuulemma huomaa et on niin paljo tullulisää..[:D] Vähän kyl kauhistuttaa et paljoko viel tulee... [&:] Mut onneks ny pääsee pyöräilee jo.[:)]

Paukke, täällä ollaan saman verran kerrytetty raskaus kiloja[:D] kävin pääsiäisenä punnitsemassa itseni..hahaa ja tosiaan14 kg on kertynyt tähän mennessä.[:o]
Enpä tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut[&o][X(]
odotan sellasta 8-10 kiloa loppu raskaudelle lisää, että minä se vasta valtava sitten olen [:D][;)]

Minä kun myös olen näiden kilojen kanssa pähkäillyt nii ajattelin kertoa miten kävi mulle viime yön aikana.
Olen ainakin kuvitellut, että mulle ei vielä nesteet kauheesti kerry kun ei silleen hirveenpiä turvotuksia ole näkyvissä ollut. Mitä nyt iltaisin sukan resorin jälki vähän painunut enemmän kuin normaalisti nilkassa.

Aloitin siis eilen illalla ottamaan Vi- Sibliniä ja sen kanssa pyydetään juomaan yksi ylim. lasillinen vettä. Siis tämä lääke on vatsan toiminnan parantamiseksi. No minähän join ja join vielä kupillisen teetäkin päälle. Ja johan tuli yöllä paljon pissua[:-]. Kävin vissiin 5 kertaa ja joka kerta tuli tosi paljon. Eli ei mitään pientä loroa vaan oikein kunnolla joka kerta. Olin illalla ennen nukkumaan menoa käyny puntarissa ja vaaka näytti 65.9kg. Ja aamulla ajattelin et nyt on käytävä ku olen niin paljo kussu yön aikana et pakko tarkastaa: 63.1KG. Siis yli 2.5kg, eikä mulla pitäny olla turvotuksia!!!! [:-][8|][:-]

Kokeilkaahan mammat. pari lasillista vettä ylimääräistä illalla jos teilläkin lähtis yön aikana nesteet liikkeelle nii ei nuo luvut olis ihan niin huimia.

Mullakin kuitenkin neuvolassa mitattiin se 65.1kg silloin viikko sitten ja siinä on 6kg nousua alusta. Vähän huojentaa omaa mieltä kun tietää et osa on todennäkösesti nestekertymää.

Voi miten vähän sulla on Eemi vasta kiloja tullut, täällä vihreänä kateudesta[&:][:-]
Mulla tulee näitä kiloja joka tapauksessa olisin miten päin vaan[&o] aina tullut...pah
täytyypi kokeilla tuota lisä veden juontia, jos vaikka sais nesteet liikkumaan[8|]
Nestettä meinaan tässä varressa on[:D]

Mä viime raskaudessa varsinkin kesäaikana sain tolla iltaisin juodulla nesteellä sitä aina liikkeelle. Tosin yöt oli vähä katkonaisia mut aamupäivät huomattavasti helponpia ku oli saanu nestelastia pois. Kesä lämpöset teki sen et nestettä oli nii et oli oikein posket kehräsluiden kohdalla ja sandaaleista jäi hienot syvät painaumat jalkapöytiin.[:D][&:] 

Mä ainakin aion alkaa suosimaan tuota juomista myös jatkossa.

Mitenhän tuon mahan sais toimimaan? nyt on ollut tuota hemmetin ummetusta jo kohta viikon. Levolacilla autto pari kertaa, mut nyt ei mitään. Alkaa ärsyttämään. Eilen alko mahaan sattuun ihan älyttömästi mut en lähteny terveyskeskukseen.

Soitin anopille joka on opiskelemassa sairaanhoitajaksi nii käski jättää ruisleivän syöntiä paljo vähemmälle. Kuulemma turvottaa ja saa tukoksen aikaan tuolla suolistossa. Tänään kävin ostamassa kuivattuja luumuja ja piltin luumusosetta. Jos ei huomenna ala kuulumaan nii kaippa se pitää käydä tk:ssa sitten. Ja vettä pitäisi juoda vähintään 2litraa päivässä.

Ota Grenie sitä levolacia vaan enemmän. Kyllä se auttaa. Sitä voi ottaa ihan mojovia annoksia. Mulla se tekee vaan niin hirveet ilmavaivat et sen takia nyt lähin kokeileen Vi- Sibliniä. Siinä sanottiin erikseen et voi käyttää raskauden aikana. Ummetus on ystäväni jos en mitään lääketää ota. Ei luonnon tuotteen kuten luumut riitä, läheskään.

30ml olen ottanu nyt pari kertaa, ensimmäisellä kerralla sain melkein ripulin itselleni [:D] Mut eilen otin 15ml ja tänään taas 30ml nii ei mitään vaikutusta. Ens viikolla on rakenneultra, nii vois siellä kysyä sitte jotain vahvempaa.

Noista kiloista... Mä oon ollu koko ajan varma että niitä kiloja vaan tulee je tulee lisää, mut niitä onkin vaan lähteny.. alkupaino mulla oli joulu/tammikuussa n.60+ ja nyt puntari näyttää jotain 57kg... joka neuvolakerralla on menny paino aina alaspäin. Mä kyllä syön täysin normaalisti n.5 kertaa päivässä aina jotain ja juon vettä sen 2-3 litraa per päivä.
Mutta eiköhän tää paino pikkuhiljaa ala nouseen. [:)]

Keväistä päivänjatkoa kaikille![:)]

huoh..Taas neuvolan vaaka näytti lisää lukemaa..Eli nyt oli sitten 88 kg..Eli 8 kg tullut raskauden muuttaman ruokahalun myötä lisää..[8D]

Neuvolan vaaka näyttää aina paljo enempi ku kotivaaka. Siinä pitäisi huomioida ne vaatteiden lisäämä paino, eikä vaan merkitä just sitä mitä se vaaka sanoo. Varsinki talvella ku on kauheasti vaatetta päällä. Jo niistä tulee yks tai kaks kiloa lisää. [>:]

joo sais aina kilon miinustaa vaatteitten painosta! täällä ootetaan aikaa että saa taas syyä normaalisti ilman mitää punnituksia jatkuvasti [;)]

sorry.. huomasin olevani väärällä palstalla.. olen tuolta syyskuisista...[:)]

Hei vaan Amanda85 [:)] Ihan mukavaa se on että täällä käy joku juttelemassa[;)]

Mä saatan ottaa parhaimmillaan yli 40ml levolaccia päivässä jotta saan mahani toimiin [:D]

Ja eilisen neuvolan perusteella nyt on painoa tullut n.3kg lisää.

Meillä saa neuvolassa sanoa kotivaa'an näyttämän painon. Ei tunnu olevan yleinen käytäntö?

Takaisin