Kilot....

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viljonka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Omalla vaa'alla mitattuna painoa on tullut n. 2 kg ekan neuvolan (rv 9) jälkeen (jota ennen en lihonut). Lihoin noi kaksi kiloa heti alkuunsa, tai siis nyt olen varmaan viikosta 13 painanut jo saman verran. Liikuntaa on tullut lisättyä, kävelen töistä kotiin ja käyn uimassa, joten sillä varmaan saanut pidettyä jotenkuten kasassa, vaikka ruoka ja herkut maistuvat! Alusvaateostoksille oli pakko mennä jo aika alussa, vaihtu kuppikoko kaksi kokoa suuremmaksi! Karmeeta! Luin, että joku siirty kolme kokoa suurempaan. Toivottavasti pysähtyi jo toi kasvu! [:D]

kiloja..kiloja..kiloja täälläkin[&:]

Nyt on tullut +10 heittämällä ja puolessavälissä vasta menossa[:-]
Neuvolassakin terkka pyöritteli silmiään kun huutelin vaaalla lukemia[8|]
Siinäpä yksi syy miksi jouduin tonne sokrurasitustesteihinkin...joiden vastaukset sain juuri[;)]
Ja ei viitearvoista poikkeavaa[:D]
Kunhan vaan möhömahailen ja olen siis super iso kesällä, meitä valaita on sitten muutama[8D]

Tässä ku tuli noi kilot puheeksi niin olen ny käyny eilen ja tänää pari kertaa puntarissa ja todennu et toi mun kuvitelma vain +3kg ajoittain on täyttä puppua[:D]. Vähintään +5kg ja siitä sit ylöspäin niitä lukemia, riippuen siitä, kuii hyvin on tyhjätty tuota suolistoa[;)].

Keskiviikon neuvolakäynnin punnituksen jälkeen vaaka näytti +600 g, mutta entisestä "karkkipossusta" onkin tullut "namipoliisi". - Hirveä ressi mitä ja kuinka paljon uskaltaa syödä.. Ehkä opin tässä mukana huomaamattani sanan "kohtuus".

Tulipa tänään käytyä neuvolassa.. +625 grammaa/viikko edellisestä neuvolasta... [&o]
Viimeksi kun se neuvolatäti valitti jo 250 grammasta/viikko, nyt sai sitten valittaa urakalla.. Mutta minkäs teet kun vatsa ei vaan toimi niin kait sitä nyt turpoaa.. En oo mielestäni herkutellu yhtään enempää kun normaalistikkaan.. Ehkä tää painonnousu tästä vielä tasaantuu, tai muutoin täälläkin elelee yksi tuleva valas lisää...

Essi 83 mun neuvolatäti sanoi oikein painokkaasti hyvä viikolla 18 ku olin neuvolassa ja silloin saldo oli jotain aikatarkalleen samaa luokkaa kun sulla nyt. Et älä ota ressiä. Se sun neukkutäti on varmaan turhan tarkka tuosta asiasta.

Viikko sitten tosiaan tyytyväisenä kirjoittelin, että painoa olis tullut vain pari kiloa lisää. Pah! Tuntuu, että maha on vasta nyt ruvennu kasvamaan ja on yhtäkkiä pullahtanut kunnolla! Ja samalla paino noussut. Tänään neuvolassa +4kg on tullut yhteensä...Eli 400g/viikko. Miun neuvolatäti sanoi, että toi on ihan normaalia. En ole kyllä nyt viikon sisään mielestäni syönyt sen enenmpää kuin aikaisemminkaan tai varmaan sitten vähän. [8|] Nyt kyllä taas herkut maistuu! Pitää nyt yrittää pitää kasassa toi. Oon jatkanu töistä kävelyä, mutta uimassa oon käyny vaan kerran viikossa viime aikoina.

Kävin ostamassa uusia vaatteita, karmeeta kun joutu ostaan jopa kaks kokoa suurempia vaatteita! Ennen oli aina helppoa kun tiesi oman kokonsa, nyt joutuu sovittelemaan samasta vaatteesta useampaa kokoa. Varsinaisia äitiysvaatteita en ole vieläkään ostanut, kahdet housut kokoa suurempina ja niitä pidän nappi auki tai siis kuminauhaviritelmällä. [:D]

Tällä viikolla on jo pitänyt oikeasti miettiä vaatteita, että saan pidettyä piilossa vielä masun töissä. Aattelin, että jos sitä sitten tiistain rakenneultran jälkeen antais näkyä kun se kerran jo meinaa kunnolla pömpöttää. Nyt pidän muutamia samoja vaatteita :)

Miekin valas :P
Raskauden alkuvaiheessa olen syönyt niin mielettämästi, että jo viikolla 14 olen saanut n. 5 kg lisäpainoa... Noh, se on elimistön normaalia rasvan keräämistä vaikka sitä rasva luulis muutenkin olevan tarpeeksi. Lähtöpainoni oli siis 86kg (174cm) nyt äsken kaksi lasia maitoa, kaksi lasia mehua join (mieletön jano) ja kolme isoa pullaa söin [8D] ja painan 92,2 (vko 18)...

Alan näyttää jo valaalta, olen isoluinen ja isolihaksinen pitkä nainen. Mulle on sopiva paino noin 75 kg, silloin näytän terveeltä ja nätiltä... Lihoin 10 kg vuodessa kun lopetin tupakoinnin viime vuonna. Ja nyt sitten tämä läskien kerääminen johti siihen että kun kävelin saunasta tyttöni 13 v. sanoa: äiti, sulla on jo iso masu! Ja se hölskyy [:D][:D][:D], reidet ottavat toisistaan kiinni ja kun istut näyttää siltä että sul on kolme peria tissejä [:D][:D][:D]." Eli valaaksi tässä muutun [:D] ja mikä ihmeellistä... mie tykkään tästä, tykkään olla näin iso! MIeskin huoma (olen jojo laihduttaja) että nyt olen onnellisempi :). Tämä raskaus on elämäni parasta aikaa [:D]. Koitan nyt nauttia isudestani vielä 22 viikkoa, koska sitten alkavat treenit ja jojo laihduttaminen taas [:D]

Mulle ei oo tullu kyllä kun 2,3kg ensimmäisestä käynnistä painoa ja neuvolatäti laski et 360g/viikko eli kait ihan hyvä määrä.   
Toivottavasti ainakin, ku se meidän täti on välillä semmonen et siitä ei oikein selvää ota.

Mulla alkoi paino nousta vasta puolenvälin jälkeen. Viikolla 19-20 muistaakseni ei ollut paino noussut vielä ollenkaan, mutta nyt se on noussut 3 kg lähtöpainosta. Mutta mun äidillä ei noussut paino kuin 6 kg pikkusiskoa odottaessa ja mua odottaessa muistaaksensa 8 kg. Olisin ihan tyytyväinen alle 10 kiloon!

Nyt kk aikana alkanut vasta paino nousta ja noussut melkein 1kg/vko. Sitä ennen vain laskenut [:)]
Ja olin itseasiassa tosi onnellinen että paino alkanut nousemaan [:D]

Mulla alkoi oikeastaan vasta puolenvälin jälkeen paino nousemaan. Viime viikolla taisi mennä yli 60 kg:n! Olishan se kumma jos ei paino nousis kun toi vatsakin on niin iso... Mieskin ihmettelee, että jos se jo nyt on noin iso niin kuinka iso se sitten kesällä oikein on! Noh, mun kropassa ei ole tilaa kasvaa muualle kuin ulospäin, joten isoa siis voi odotella!

Niin siis 3 kg on tullut painoa lisää alusta.

Mulla paino tullu koko raskauden aikana 4kg alaspäin. Tosin, on mussa vararavintoa sen verran että eipä tuo haittaa. Olin vaan varautunu siihen että lihon jonkun 20 kg ja vyöryn vaan eteenpäin. Oon viljonka sun kanssa ilmeisesti samaa ruumiinrakennetta (paitsi vähän pitempi), eli ois siinä ollut mussa kokoa ja näköä sitten.

Tänä aamuna sitten ylpeenä ilmotin miehelle että oon lihonut 300g. "Aijai, läski akka.." tuli vastaukseksi [:D]

Miulle on tullu raskauden aikana tähän mennessä 5kiloa. Alkupaino oli 74kg ja nyt oli 79kg ku itse kävin viimeksi tänään puntarilla..

Yksi syy tuohon kilojen tulemiseen oli mennyt pääsiäinen. Kävimme mieheni kanssa vanhempieni luona ja siellä oli isä tehnyt todella herkullista rahkapiirakkaa. Oli pakko syödä.

Ei päässyt paljoa ulkoilemaan kun vettä sateli koko ajan. Ensi viikolla täytyy alkaa uimaan taas pitkästä aikaa. En tiedä miksi tuo kuntoilu on jäänyt niin paljon vähemmälle.. Vaikka kotona olen koko aikaisesti. Tyhmä kone kun koukuttaa [:D]

Mulla tullu tähän mennessä (22+4) koko raskaudesta n. 1,5kg. Oon aivan ihmeissäni, ku yleensä lihon helposti. Toisaalta on sellanen olo, et onkohan kaikki hyvin, ku eiks nyt täs vaihees jo pitäs vähän kiloja olla???
Neuvolassa kuitenkin kaikki hyvin, joten ehkä en jaksa hirveesti murehtia...

AAARGH!!!

Mähän olen teihin verrattuna muuttumassa ennätysnopeudella valaskalaksi!!

Viikkoja 23+1 Rakenneultran mukaan ja painoa on tullut pian jo se 10kg. Kuinka suureksi tässä vielä voi muuttua, olen vielä lyhyt ihminen ja alan muistuttaa plussapalloa mitä lähemmäs kesää mennään. Kai se syöminen pitäisi lopettaa kokonaan..[:-]

Täällä painoa tullut joulukuusta sellainen reilu yhdeksän kiloa. Nyt siis 70,8 kg. Oon 162 pitkä.
Suurin osa on tainnut tulla tuohon mahaan ja tisseihin, ehkä vähän persustaankin. Ainakin näyttäis siltä että se on vähän pyöristyny, mistä toiki tykkään, kun se on aina ollut semmonen "lauta" [:D]
Mutta neuvolassa sanoi että hyvin on paino pysynyt oikealla mallilla, että eiköhän se tästä.

Mun on hyvä verrata kuvia musta tuossa reilu viitisen vuotta sitten. Painoin silloin 75 kg, ja en ollu raskaana.[&:] Naamakin oli ihan pyöree. Nyt kaverit vaan sanoo että sä vaan kapenet naamasta ja takaapäin katottuna ei uskoisi että oot raskaana...Katotaan nyt jahka tuo kuuma kesä tulee, kuinka paljon sitten turpoo joka suuntaan[:-]

Mulla lähtöpaino oli 69kg ekalla neuvola käynnillä paino oli 70,9kg tokalla käynnillä en vaa´alla käynyt ja kolmannella käynnillä paino olikin sitten 69,8kg nytten eilen mulla oli neljäs käynti ja paino oli 72,2kg, joten painoo mulle on tullut tällä hetkellä siis vähä reilu 3kg ja nytten menossa 23+2 [:)]

Takaisin