Kilot....

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Viljonka
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Ny alkaa tuntumaan siltä et kilot rupee kertymään. Ei oikein uskalla puntarillekkaan mennä. Seuraavaan neuvolaan vielä kaksi viikkoa. Toivottavasti nyt ei ihan älyttömiin hujahda hetkessä[&:]. Vaikka pääasia on, että paha olo on ohi ja ruoka maistuu taas[:D].

Mullakaan ei tietoa onko painoa tullut, kun toinen neuvola vasta ensi viikolla..
Mutta maha on jo tosi iso... [8|] Vaikka on vasta eka lapsi. Okei mulla on hiukan ylipainoa ollut jo ennen raskautta ja sellanen pömppis.. mutta nyt käytän jo ihan kevyesti mammafarkkuja kun ei tavan farkut mahdu kiinni [:D]
Tissitkin on hiukan kasvanut muttei mitää radikaalia muutosta niihin..
Iltaisin näytän siltä että oisin jo viimeisilläni [:(] [:D] [;)]

Eemi03, toi sun linkki kyllä joo piristi päivää[:D]
En taida olla kovin huolestunu vaikka en mikään keijukainen oo [;)]

Niin, siinäpä meille pohdittavaa miten raskautuminen tosiaan on onnistunut. Ehkä sillä on vaan pirun taitava mies[8|] [:D]

Että huoletta taas etiäpäin!

Painoa on tullut tähän mennessä (12+4),1kg. Eli nyt on 67kg. Pituutta on 174cm.
Tää 66-68kg on normaalisti ollut mulle sellainen paino joka peilin mukaan sopii, ja missä on ollut hyvä olla.

Esikoisesta lähtöpaino oli sama kuin nyt, Painoa tuli 26kg, (eli painoin synnärillä 92kg)

Toisesta olin varovaisempi syömisissäni ja painonnousu jäi 14kg.

Nytkin tavoite on jäädä 80kg kieppeille.
Jo ihan senkin takia, että nykyinen neuvolatäti epäili mulla olleen esikoisesta raskausajan diebetes. (kuten äidilläni on ollut)
Myös esikoisen verensokeri laski pian syntymän jälkeen liian alas.[>:]

Mummuni joka ihmettelee, miksi kaikesta tehdään nykyään niin vaikeaa ja ennen oli niin yksinkertaista, sanoi vanhan kansan tavan:
"-Jos painoa tuntuu tulevan liikaa, pitää jättää leivät ja sokerit pois, älä vähennä rasvaa vauva tarvitsee sitä." [:D]
(Syödä siis niin kuin entisajan sokeritautiset tekivät, ennen kuin insuliiniä oli keksitty. Ja totta, vauvankin aivot ovat vettä ja kolesterolia)
Toinen järkevä kommentti oli esikoisen syntymän jälkeen, kun valitin velttoa vatsanahkaani:
"-Luuletko sä että vatsalihakset ilman liikuntaa ilmaantuu?, -Eikai se nahka päivässä palaudu, kauan meni sen venyttämisessäkin."
[:D]

Mä en kanssa tiedä virallista tilannetta...Neuvola vasta viikolla 23.Mut oma puntari näyttää + 2kg ja olo tuntuu siltä kuin +10kg......Mä syödä puputan kaiken aikaa[&o]

Heissan!

Mulla paino oli ennen raskautta n. 68kg. Ekalla neuvola käynnillä tammikuussa paino näytti 70,9kg, tokalla käynnillä en ees käyny vaa´alla, mutta eilen päätin sitten mennä koti vaa´alle kattoo paljon painoo on tullut lisää ja olin avan varma että ois tullu ainakin muutama kilo mutta vaaka näyttikin -3kg eli paino tällä hetkellä 67,8 kg [:)]

Maha kyllä on kasvanu hirveesti, mutta muuten olen laihtunut reisistä, pehvasta ja jenkka kahvatkin on kadonnu [:D] Taitaa pikkunen käyttää niitä ylimääräsenä ravintona [:D]

unohtu laittaa vielä että nyt siis tasan rv 17 menossa ja painoa ei ole tullut lisää vaan tippunu, mutta eiköhän se kohta ala nouseen [:)]

Hei, olen ensikertalainen täällä ja vähän pihalla kaikesta...

Pitäisikö huolestua jos paino ei ole oikein noussut? (...kuten muilla, ei tietenkään saisi vertailla mutta en voinut muutakaan) [8|] olen kuitenkin normaali-hoikka ja heti alkuun lähti 4 kg, ja vähän ennen rv 15 vielä reilu 2kg, (mikä oli jo järkytys, sillä en voi edes muistaa milloin viimeksi painoin niin vähän) paino nousi onneksi taas pian 2 kg, eli paino on laskenut tavallaan alkuperäisestä 4kg. Nyt menossa rv 17 ja mahaa ei voisi enää piilottaa. ei ole ollut mitään oksenteluja.

Pitäisi varmaan alkaa useammin käydä jääkaapilla, mitkähän olisi hyviä ruokia? kovin rasvaset etoo [:'(]

Ruislintu: mun  yks kaveri on ollu sellanen jokaisessa 3:ssa raskaudessaan, että kilot karisee vaikka söis kuinka ja hänellä lähtöpainokin on aina ihannepainon alarajoilla. Kuitenkin hän on voinut hyvin aina raskauksien aikana ja terveitä lapsia saanut. Se vaan joillakin todennäköisesti raskaus syö niin paljon äitiä tai jotain häikkää tulee ruoan sulatukseen tai johonkin niin , että ruoka menee vain läpi. Tää on siis ihan spekulointia. Mut et ole ainoa eikä kannata huolestua. SYödä voi koittaa mahdollisesti enemmän jos vain maistuu. Mutta en usko tuon olevan vaarallista. Se mun ystävä on painanut aina raskauksien jälkeen reippaasti alle 50kg vaikka on normaalipituinen, muistaakseni n. 165cm.

Siis apua!
Mun paino on yhtäkkiä pompsahtannu kahessa viikossa 1,5 kiloa!
Voiko nestettä kertyä noin paljon ja noin nopeesti... toivottavasti on vaan ohimenevää.. Mustahan tulee ihan mielettömän kokonen tätä menoa.. En oo mielestäni syönny ees yhtään enempää kun enenkään... [:(]

Essi83: kyllä nestettä voi kertyä nopeesti.. mulla on ittellä ollu painon vaihtelua 2kg vuorokauden sisällä. Eikä sellasta oikeen selitä muu ku et oli parikiloo nestettä...

Viikot on 15+5 neuvolan mukaan kiloissa olen -3 kg. edelleen kärsin raskauspahoinvoinnista joka pitää kilot hyvin kurissa.

Mulla tuo raskauspahoinvointi taitaa olla aikas suuri syyllinen reiluun painonnousuun... Ainoa millä oksenteleminen pysyi kurissa ekat 3,5 kk oli se, että nousin kerran-kaksi yössä syömään jotain. Jos massu pääsi yöllä tyhjäksi niin aamun ja päivän ruuat tuli aika lahjakkaasti ylös... Rv 18+6 ja kiloja tullut oin 6. Toivottavasti tasaantuu pian...

Olen nyt 20+4 ja kiloja tullut jo 5...Hyvin huomaa että ruoka maistuu turhankin hyvin ja siis ne herkut..[;)]

Lapset on rikkoneet meidän puntarin[:@]Et nyt en sitten tiedä senkään vertaa ennen nla nro kakkosta joka on hutikuun 12 päivä[&o]
Suklaa maistuu liiankin hyvin ja kaikki makea ylipäätään[:@]Joten veikkampa että ihan uusille kymmenille mennään seuraavassa punnituksessa[:@]

Mulla painoo ei ole tähän mennessä tullut vielä ollenkaa lisää! [:)] Tossa vähän ylempänä on mun kirjotus missä kirjotin että lähtö painosta tippunu -3kg tohon kolmeen kiloon on tullu pari kiloo painoo lisää mutta edelleen lähtöpainosta ollaan -1kg [:)] 

Viimeksi sain aikaseksi sen 17kg ja nyt ku paino lähti nousuun niin sitä tulee nopeemmin ku viimeksi[&:]. Se tosin vaihtelee ihan tosi paljon. melkeinpä on siinä +3 - +6kg oikeat lukemat ehkä jopa +7. Nii paljon menee edes takasin puntarin viisari. Taitaa olla ummetuksella vähän osaa asiaan.

Tosi kiva ajatella et ku kerranki saa vähä tyhjättyä täyttä mahaansa ja oloki tuntuu kevyemmältä ja puntari näyttää monta kiloa vähemmän nii se onkin ollut vain ..sitä itteään mun sisällä monta kiloa[:'(]. Ehkä mä yhdyn tuohon MIUN rantautuvien valaiden joukkoon[:D].

Takaisin