...Kilojen karistus...

Mä olin kyllä todella kipeä synnytyksen jälkeen ja reilu pari viikkoa vedin lääkkeitä ja jääsidettäkin varmaan viikon. Kahteen viikkoon en paljon poistunut kotoa...
Nyt vielä on jäykkyyttä ja paikat kipeytyy nopeasti.

Jihuu, painon putoaminen loppui 4kk synnytyksestä! Tsemppasin syömisiä enemmän hiilareita (täysjyvä pastaa) ja rasvaa (avocadoja). Nyt ollaan aika ihannepainossa, sinäänsä ulkonäöllisesti ei haittaa jos pari kiloa tippuisi vielä imettämisen seurauksena, näyttäisin vielä kuitenkin terveeltä :) -11kg vuoden takaisesta ennen raskautta painosta!

Edelleen on +3kg lähtöpainoon :shifty:

Oon onneks innostunut taas juoksemisesta. Melko harvassa on ollut lenkit tähän asti, mutta ilmoittauduin juoksemaan puolimaratonin syyskuussa. Näin tulee niitä lenkkejäkin juostua varmasti säännöllisemmin :grin Ehkä loput kilotkin vähitellen sulais pois...

Mulla vielä +18kg lähtöpainoon, mut joo se olikin alipainon puolella. Vissiin pitäisi olla ihan tyytyväinen nykyiseenkin painoon (laskenut nyt ~3kg synnytyksen jälkeisestä) mutta kyllä mä vähän enemmän haluisin pois. Mutta aion odottaa ens vuoteen, että neidin maidon saanti on turvattu ainakin tän ekan vuoden! Tietty ois kiva jos putois tässä ittekseen.. :)

Itse olin positiivisesti yllättynyt miten nopeasti raskauskilot hävisivät,vaikka niitä oli reilusti. Normaalisti painan n.63kg ja raskauden loppuvaiheessa kiloja oli 88! Onneksi kaikki kertyi vaan mahaan,takaapäin en näyttänyt edes raskaana olevalta kun maha oli sellainen kiinteä pallo. Kaiken lisäksi loppuraskaudesta paino nousi myös turvotuksen takia,joka johtui mahdollisesti orastavasta raskausmyrkytyksestä.. Nyt olen suurinpiirtein painon kanssa normilukemissa,toki varmasti geenitkin ovat vaikuttaneet kilojen lähtöön,sillä en ole milloinkaan suuremmin lihonut syömisistä huolimatta. Olen aina ollut myös aktiivinen liikkuja,synnytyksenkin jälkeen olin jo urheilemassa vajaa viikko synnytyksestä,sillä en ollut ollenkaan kipeä. :) itselle jäi tosi positiivinen kuva raskausajasta ja synnytyksestä niin ehkä joku päivä haluan vielä toisen lapsen. :)

Mulla pienet jenkkakahvat jäljellä ja venynyt iho mahan puolella, muuten ei merkkejä raskaudesta enää ole. :) Eiköhän nekin pikku hiljaa sula jumpassa ja vaunulenkillä.

Vieläkin +4 kiloa, alkaa keinot loppua pikkuhiljaa. Juoksemiseen ei tunnu aikaa löytyvän millään. Toisaalta nyt poika nukkuisi, joten voisin hyvin lähteä lenkille ja jättää miehen ja pojan nukkumaan :P

Täällä alotettu kuntoremontti taas täydellä teholla. Oli päässyt taas paino kevään aikana parilla kilolla nousemaan niin nyt sit kyllästyin lopullisesti. Kuukaus takana ja -4.5kg. Raskauskiloja vielä 7kg jälellä.

Liityin sivustoon joka laskee kalorit puolesta ja vaunulenkin ym. kuvioihin mukaan..vaikka noiden kahden tihulaisen kanssa se touhu on aikamoista :rolleyes:

Joulun tavoite painoon matkaa vielä 9kg..saas nähä miten mamman käy:p

Onnea matkaan painon pudotukseen :) pienten lasten kanssa se voi olla välillä haasteellista kun ei välttämättä aina kerkee treenata tai vahtii syömisiä. Miulla on "onneks" käyny nii et en muista aina syödä ni oon päässy helposti lähtöpainoon, muuten ois ollu varmaan mahdoton tehtävä painon pudotus kun ei oo salille jaksanu tai kerenny mennä.

Mä oon yllättävän hyvin kerennyt treenaamaan aina kun pojalla päikyt ja 2x 3-5km lenkkiä tekee terää :D 2 lasta on vähän eriasia tosin, siinä ei varmaan kerkeisi enää niin paljoa :/

Joo kun ei esikko nuku päikkyjä eikä viihy vaunuissa:rolleyes: eikä kuopuskaan tykkää hereillä ollessaan olla vaunuissa juurikaan
..

Mulla on menny ihan vuoristorataa.. Raskaudessa +20kg, sitten ne lähti hiljalleen, mutta niin lähti lihaksetkin, jotka liikuntaustan myötä olivat vielä jotenkin olemassa. Välillä näytin jo omasta mielestäni vähän sairaalta (painoa en tiedä, kun en omista vaakaa), mutta nyt kaikki on alkanut kerääntyä, mitä syö. Pitäisi vissiin aktivoitua vähän kans siinä mitä syö ja löytää hyvä harrastus tähän uuteen elämäntilanteeseen. Tsemppiä kaikille tavoitteiden saavuttamiseen

Täällä kans on lihakset kadonnu samalla kun raskauskilot hävis, tai ehkä jo aikasemmin kun kova salitreenaaminen jäi ekan raskauskolmanneksen jälkeen ihan järkyttävän väsymyksen vuoksi. Miulla ois siis tulossa kilojen kerryttämis projekti raudan nostelun muodossa :grin kohan kerkiän... Miehestä ei oo apua pojan hoidossa jos muutaman kerran viikossa salilla kävisin, pitäs uskaltaa anoppia kysyy lapsenvahdiks et voisin alottaa taas saliharrastuksen, en oo vielä kehdannu kysyy.

Mulle on riittänyt kotipunttitreenit ja jumpat, poikakin katsoo mielellään vierestä kun äiti huhkii :) koitan tällähetkellä saada takaisin vatsalihaksia, olin kyllä yllättynyt kuinka hyvässä kunnossa ne olivat raskaudrn jälkeenkin!

Ite oon päässy käymään jumpassa 2x viikossa ja tulokset alkaa näkyä. Vanhat vaatteet istuu hyvin päälle ja lihakset alkaa palata takasin. Hyvin huomaa kehityksen treeneissä mitenkä jaksoi toukokuun alussa kun aloitin ja miten jaksaa nyt. :) Vaunulenkeillä käydään ainakin 2x päivässä väkintään 45min lenkki, näillä helteillä kyllä on tullut hiki:grin

Mie en oo yhtää kotijumppaaja, en saa aikaseks tehtyy kotona mitää, eikä meillä kyllä mahtuiskaa jumppaamaan...

Mulla on enää 2 kg lähtöpainoon ja 5kg tavoitepainoon. Mäkään en oo kotijumppaaja, oon ihan liian saamaton sellaiseen. Oishan se kyllä tosi hyvä keino liikkua, mutta kun ei vaan saa aikaiseksi... :sad001 Juoksulenkeillä käydään miehen kanssa vuorotellen joka toinen päivä, siten tulee liikuttua säännöllisesti. Tarviis kyllä tuosta ylävartalostakin jollain tavalla pitää huolta...

Takaisin