...Kilojen karistus...

Mä olen ollu omissa mitoissa jo jonkun aikaa. Tosin ei tullutkaan, ku 10kg ja siitä jäi yli puolet laitokselle.
Syön mitä sattuu ja liikkuminenkin on alkanu vast nyt maistua.
Toivoisin, et tää imetys veis vähän näitä muita ylimääräsiä ja ton iän ikuisn röllömahan. Mut sit täytyis varmaan vähä alkaa kattoo syömisiä.
Oon aina ollu normipainon ylärajalla tai vähä yli, ni oishan se kiva välillä olla vähä timmimpi. Sinut olen makkaroideni kanssa, mut en mä niitä kaipaamaan jäis. En o vaan ikinä ollu liikunnallinen ihminen. :oops:

Mä en oo pitkään aikaan käyny edes vaa'alla, en ehkä uskalla :p jossain vaiheessa oli se +4 kg ja kaikki on kyllä mahassa :dead: jotain tarvis kyllä tehdä kun toukokuun lopussa pitäis vko keikistellä bikineissä altaalla... Huono omatunto tulee kun täällä jo niin moni urheilee ja ite on vaan kunnostautunut ottamaan rennosti sen minkä vaipan vaihdolta kerkiää!

Mua ahdistaa ihan tajuttoman paljon omat kilot ja pömpöttävä vatsa sekä kipeät nivelet, jotka rajoittaa kaikkea liikkumistakin. Tuntuu että KAIKKI muut on palautunut synjytyksestä hetkessä hoikiksi ja timmeiksi mimmeiksi ja musta on taas päinvastoin tullut isompi ja löysempi kuin koskaan!! Just eilen kaveri postasi facebookiin kuvia timmistä vatsasta, synnytyksestä siis eilen 5päivää!! Mul on kohta 3kk eikä paino ole laskenut kiloakaan! :(

En oo mäkään vielä alottanu liikuntaa, muutaman kerran vain koko tänä aikana käyny kävelylenkillä. Mies ois sitä mieltä et mun ois hyvä alkaa jo liikkumaan säännöllisesti, mutta kun musta vain tuntuu että kaikki liikenevät hetket täytyis olla nenä kiinni kirjassa jos meinaa pärjätä valintakokeessa. Kyl sitten toukokuun puolivälin jälkeen ehtii harrastamaan... :shy: 5kg ois vielä lähtöpainoon.

Kolibri, mulla lähtötilanne oli riittävästi plussalla ja 3 viikkoa synnytyksestä taisin olla jotain -500 g. Siitä vähän eteenpäin ja olin varmaan +500 g. Sen jälkeen en ole vaa'alla käynyt.

Mutta vaikka paino on palautunut (ainakin silloin 2-3 viikon kohdalla), ulkonäkö ei. Vatsa siis roikkuu ja housut pingottaa.

Olen käynyt lenkillä ja onhan se aika ok, mutta sen jälkeen nivuset sattuu ja kävely on kankeaa. Jälkitarkastus siirtyi ensi viikolle, kun olin kalenteriin merkinnyt väärän päivän ja tarkastus meni ohi. Siellä ajattelin kysyä liudan kysymyksiä, mm. liikunnasta.

Tuntuu oudolta, että synnytyksestä on vain 2 kk. Tajuan ihan hyvin, että vauva on 2 kk, mutta synnytyksestä tuntuu olevan ikuisuus. Tuskin muistan loppuraskauden tuskailua, kun vauva ei ota syntyäkseen ennen laskettua päivää :grin

Mulla lähti esikoisen jälkeen kaikki raskauskilot, mutta vatsa jäi. Nyt vatsaa ja löysää enempi. Farkut ahdistaa, kun sen verran sektiohaavaa hiertävät. Äitiyshousut tippuu päältä, joten mieluiten olen verkkareissa tai leggareissa. En ole myöskään käynyt vaa'alla aikoihin. Pitää korjata tilanne.

Raskauden alussa paino oli normaalipainon ylärajoilla ja raskausaikana kiloja lähtöpainoon tuli 3. Viikko synnytyksestä kiloja oli synnärille jäänyt 10 ja nyt on lähtenyt vielä 2kg lisää. Laihduin siis raskausaikana lähtöpainosta laskettuna 7kg.

Painooni olin tyytyväinen jo ennen raskautta, enkä tosiaan haluisi enää yhtään kiloa keventyä.

Syön nyt ja söin raskausaikana paljon ja terveellisesti, mutta myös herkuttelin ja silti paino ei vain noussut! Poika oli syntyessään reilu 4kg, joten hänkin siitä huolimatta saanut tarvitsemansa! :D

Mulla on vielä +2kg mun maha on tippunu lähiaikoina!! Oon itekin huomannut vaatteista ja nyt kun näin ystävää vkon tauon jälkeen niin huokas syvään ekana et oon laihtunu! Herkkudietti puree :grin

Täällä on kerätty kiloja takaisin :( Pääsin kiinni juoksemiseen, mutta ensin mulle ilmoitettiin että paras juoksupätkä on suljettu räjäytystöiden takia vuoden ja sitten meni lonkka kipeäksi, tietenkin... Noh kyllä tästä vielä noustaan. Nyt on tiukka dieetti päällä ja vaikka kuinka laskee päivän kalorit paino ei silti laske sitten millään, turhauttavaa :( Kohta tartun äidin suosittelemaan suklaadiettiin :(

Ite en ole päässyt oikeen treenaa, kun poika ei nuku päivällä ja illat menee sitten kotitöihin kun mies viihdyttää poikaa. Vaunulenkeillä olen käynyt ahkerasti, mutta eipä ne hirveästi tuota nahkaa kiinteytä.:sad001

Oon käynyt pariin otteeseen lenkillä (tai vuorotellen kövelyä/hölkkää) ja tuntuu ettei lantionpohjan lihakset ole vielä täysin kunnossa. Ekat puoli tuntia menee hyvin, sitten alkaa olemaan sellainen olo että jos juoksee pientä lirausta tulisi housuihin. Viime aikoina ollut laiska jumppaa lihaksia mutta onneksi ke alkaa babypilates kurssi.

Nyt alkaa se kaksi kertaa päivässä vaunuilu, pakko saada tuloksia aikaan. Taidan hakea vielä koiran lainaan, niin uskaltaa lenkkeillä sellaisinakin kellonaikoina jolloin ei muuten tulisi edes mieleen lähteä lenkille, kun ei tiedä mitä tulee vastaan :)

Kävin puntarilla ja oho. Sitä oltas tasan lähtöpainossa! Mut lihakset ei oo tullu vielä esiin. Ja osa farkuista ei mäne kiinni vielä :D

Oon käyny kaks kertaa jumpassa ja positiivinen yllötys oli että vatsalihakset ei olekkaan niin huonossa kunnossa kun kuvittelin. Pumpissa pärjäsin ihan hyvin vanhohen painojen kanssa:happy: Ennemminkin kiinteytys tuottaa tuskaa, on vuelä pitkä matka kroppaan jonka haluan takaisin.

Mä oon rauhallisesti treenaillu vaan syviä vatsoja, kun vatsalihasten väli syynytyksen jälkeen oli yhden sormen mittainen, nyt navan alapuolelta on jo kuroutunut hyvin, mutta navan yläpuolelta edelleen mahtuu yksi sormi. Pelkään aloittaa vatsat liian aikaisin, ne on oikeastaan ainoat mihin ulkonäöllisesti kaipaisin parannusta, vaikkakin olen oikein tyytyväinen massun ulkonäköön nytkin :) Paino saisi mun puolesta pysyä tässä, kun ollaan -10kg lähtöpainosta ennen raskautta..

Pitäskö ne vatsalihakset olla ihan kiinni toisissaan ettei sormi ees mahdu väliin? Mulla menee vielä navan yläpuolelta yks sormi siihen väliin, enkä oo sitten uskaltanu vatsoja reenata ollenkaan. Täällä kans synnytyksen jälkeen sairaalaan jäi 10kg ja eka viikko putosi paino kilo päivässä vauhtia mutta nyt on ollu jumissa jo kohta 4kk..vielä ois 8 kg lähtöpainoon mutta sais kyllä lähteä enemmänkin :D

Onko kellään muulla raihnainen olo liikunnan jälkeen? Ihan pelkän puolen tunnin kärrylenkillä jälkeen olen kankea, lähinnä alaselkä/nivuset. Tuntuu kuin olisin ikäloppu... Jalkaterissä särkyä ajoittain, varmaan jalkaholvi laskeutui raskauden aikana.
Oon sentään käynyt hölkkäämällä synnytyksen jälkeen, mutta en tiedä mitä pitäisi tehdä, että vetreytyisin ilman että pahennan tilannetta.

Mulla kans kipeytyy nivuset kärrylenkeillä. Ja sit jalat on usein kankeet, ku syötän sohvalla, yleensä risti-istunnassa. Hyvä, et pääsee ylös sen jälkee. Ärsyttävää.

Täällä kans yks raihnanen mamma... 4kk synnytyksestä ja vieläkii vähän samanlainen olo ku loppuraskaudesta. Joka paikkaa kolottaa, välillä enemmän, välillä vähemmän. Lenkkeilyn jälkeen varsinkin selkä ihan jumissa, onneksi ehkä hieman kuitenkin jo vähentynyt kivut. Joka aamu sängystä noustessa jalkaterät sen tuntuset kuin olisi maratonin juossu vaikka ei olis edellisenä päivänä liikkunut mihinkään :D Ja lattialtakii on välillä hieman haastavaa kammeta ittesä ylös...

Oletan että kivut katoavat sitten kun imetys loppuu. Ainakii niin olen ymmärtänyt että imetyshormonit ylläpitävät raskaushormonien aiheuttamia nivelten löystymiskipuja. Vähän rajoittaa liikkumista mutta se on vaa kärsittävä ja uskottava että kai sitä joskus palautuu ennalleen :D

Eilisen jumppa rääkin jälkeen reidet on niin jumissa etten meinaa portaita päästä alas.:hungover: kyllä on vielä paljon treeniä edessä ennen "kesä kuntoa".
Mä en ottanut synnärillä kipulääkkeitä kuin ekana yönä kun oli kroppa niin hapoilla ponnistuksesta. Muuten kävelin lähes normaalisti, mitä nyt ekan viikon tikit tuntui ikäviltä jos oli jalkeilla pidempään. viikko synnytyksestä kävin jo koirien kanssa lenkillä ja kaks viikkoa synnytyksestä oli kuin ei olis mitään lasta tehnytkään.:)

Takaisin