...Kilojen karistus...

Mulla tilanne nyt + 4kg lähtöpainoon..koko ajan siis onneksi alaspäin :) vois se tippua nopeamminkin mutta ei ole aina niin tiukille viitsiny vetää kun on valvomiset, muutot ja kaikki.
 
Mellu, tokihan on ideaali tilanne, että suunta on alaspäin ja hiljalleen. Tiukat dieetit kumminkin melkein aina kääntyy itseään vastaan.

Mua harmittaa ihan hirveästi, kun pari kuukautta synnytyksestä olin periaatteessa raskauden alun lähtöpainossa tai jopa pari kiloa alle, riippuen siitä mikä se todellinen lähtöpaino oli (korttiin merkittiin mun kertoma kevään huippupaino, joka ei varmaan ollut todellinen alkupaino).

No, nyt raskauden alussa olin samoissa painoissa kuin ehkä 2-4 viikkoa ennen synnytystä. Sen jälkeen tullut 6 viikossa 600 g. Tosiasia on, ettei tarvitse lisää tulla.

Me harrastettiin miehen kanssa mm. sulkapalloa viime raskauden aikana. Tykkäsin ihan hirveästi, mutta kun meillä ei ole lapsenvahtia niin miten yhdistää liikkuva poika ja pelikenttä? Se oli ehkä ainoa liikuntamuoto jossa sykkeet nousi hyvin mutta mistä tykkäsin vuosia siitä huolimatta. Kaikki muu liikunta on ollut enemmän tai vähemmän irvistelyä. Toki hölkkä/juoksu on ihan ok kun vauhti on kuntoon nähden sopivaa, mutta nyt olen niin surkeassa kunnossa etten millään osaa mennä riittävän hiljaa.
 
Mulla paino on nyt -6kg lähtöpainosta, mut jotenki en osaa/uskalla nauttia tästä, vaan odotan et millonkahan kilot palaa. Oon kyllä aiemminkin ollu näissä mitoissa(58kg), mut siitä on jo vuosia, ja tuo lähtöpaino on viimeiset monta vuotta ollu semmonen suht stabiili paino. Tekis mieli ostaa parit pienemmät farkut ja pienennyttää vihkisormus, joka meinaa pudota sormesta, mutta en uskalla... Tämä on toki tosi yksilöllistä, mut miten teillä on käyny painolle imetyksen loputtua?
 
Mulla taas tullut jostain ihneestä 1,5kg, vaikka en oo syömistä muuttanut mitenkään ja liikunkin enemmän :sad001 osa on varmaan lihasta, koska ne näkyy kyllä, mutta tosiaan toivon, että toinen osa olis nestettä, eikä läskiä..

Mutta ihan mahtavaa Mellu!!!,
 
Kiitokset♡ on tää ollu työn takana kun yöheräämiset sekä muutenkin arki kahden lapsen kanssa verottaa energiavarastoista jo niin paljon. Usein tekee mieli vaan kaatua sohvalle ja mässätä kaikkea hyvää. Toki oon tyytyväinen että on tullu tehtyä, nyt kun jaksas vielä jatkaa...
 
Joo, mäkin olin jälkitarkastuksessa samassa painossa kuin ennen raskautta, ja siitä 4 kk päästä oltiinkin about niissä painoissa, missä ennen synnytystä. Toki raskaudessa painoa tuli vain semmoset 5-6 kg, mutta voin kertoa että otti aivoon kun tuon painon näki.
 
Itteä ottaa päähän kun en oo 2 viikkoon päässy jumppaan kun vanha olkapäävamma vaivaa(venynyt kiertäjänkalvo). Eilen kävin koittaa zumbaa että sais edes hien pintaan, pumppiin ja fittiin ei oo asiaa ku aikasintaan ens vuonna. :arghh:Tympäsee ku ei voi kunnolla urheilla.:shifty:
 
Tänään lääkärin vastaanotolla vaa'alla piiitkästä aikaa... 57.75kg eli sieltä laitokseltalähtöpainosta tultu tässä 11kk aikana alas ~10kg mikä on yllättänyt positiivisesti, kun en ole millään muotoa tarkkaillut ruokavaliota :) ei siis vissiin tarvii stressata jatkossakaan, vaikka siis maidontuotanto lopahti jo yli kuukausi sitten niin ei ainakaan painoa lisäävästi ole vaikuttanut. Lähtöpainoonhan en tosiaan edes tähtää, se oli liian matala :)

Likuntaakaan en harrasta mitenkään, mitä nyt vaivan kanssa ulkoillaan, käydään kehoissa, muskareissa ja uimassa yms, mutta kaipa tuo alati kasvava punnus toimii hyvänä arkijumppana :rolleyes:
 
Täh? Imetystä vähennetty siis joulukuusta ja sen jälkeen paino noussut 2kg. Kellään vastaavaa? Edelleen aktiivisesti liikun, 2-3 vaunulenkkiä päivässä ja aerobisessa 2krt/vk. Huhhuh :D mutta joo, suklaata kulunut ennätyksellisesti! :D loppuvuosi oli uuvuttava
 
Kun mun imetys loppui, olin lähtöpainossa (3 kk kohdalla) ja siitä 1-2 kk kuluttua painoa oli tullut pari kiloa.
Ja siis mä olin vaan osittain imettänyt.
 
Täällä! Kuukausi sitten lopetin imetyksen ja paino noussut 2kg, vaikka imetin lopussa vain kerran vuorokaudessa. Olen lisännyt liikuntaa, mutta samalla myös ruuan määrä on lisääntynyt, kun aina on muka nälkä.
 
Mulla on vielä 8 raskauskiloa jäljellä. No en kyllä liiku yhtään. Lasten kanssa ulkona ja siinäpä se. Innostusta ruokaremonttiin odottelen :P Pitäis, pitäis ja pitäis...
 
Musta on kyllä tullut hirvee mörssäri. Joka päivä pitää mukamas saada jotain hyvää ja makeaa. Blaah. Mies sanoo että kiloihin ei ole syynä muutakin se että syön enemmän kuin kulutan. Näinhän se kai on, mutta iiiihan vähän voi kai johtua muustakin :D
Ruokaremonttia pitäisi tehdä. Ennen pojan syntymää söin esim vain ruisleipää mutta kun poika sai vatsapuruja siitä niin vaihdoin kauraleipään. Se jäänyt ja reissumiehen kauraleivästä en voi luopua :D ruisleipähän olis paljon terveellisempää. Syön päivässä 5 ateriaa. Kun poika syntyi olin lähes heti ihannepainossa ja paino oli laskusuunnassakin täysimetyksen aikana ja jouduin syömään jopa seitsemän kertaa päivässä jotain. Nyt syksystä kumminkin vaaka lähtenyt näyttämään plussakiloja. Poika valvoi syksyn aikana paljon ja itse siinä samalla. Tuli sorruttua liikaakin kaikkeen hyvään ja loka-joulukuussa en harrastanut jumppia/salia. Lenkit kuitenkin käyty.
 
Mulla nyt -1kg lähtöpainosta. Hyvin on tippunut mutta sais vielä tippua lisää. Oon yrittänyt alottaa taas ruokaremonttia mutta yöt on niin risasia ettei tahdo energia muutenkaan riittää, saati jos alkais kaloreista nipistämään. Liikkua pitäs mutta sitäkään en saa aikaseksi:rolleyes: eiköhän se siitä kun nää flunssat lusittu ja yöt rauhottuu.
 
Kaurassa on beetaglukaania ja se on periaatteessa gluteeniton, joten mä liputan kauraleivällr. Niitö 100% kauraleipiäkin on ja ne on herkkua :)
 
Mä tykkään kauraleivästä ja jälkuunipaloista tai mitä ne on. Hyviä!

Jotenkin ärsyttää, kun kahden kuukauden päästä on synnytys, ja nyt ajattelen jotenkin alitajuisesti, että sitten alan liikkua.

No, en varmaan ala jos menee samalla kaavalla kuin esikoisesta. Mulla oli outoja ja ikäviä nivuskipuja synnytyksen jälkeen ihan vaan kävellessä, ja alapää oli aika kipeä, turvoksissa jne. synnytyksen jälkeen, pitkälti toista kuukautta. Ne haavat kesti aika kauan parantua myös. Lenkille (hölkkä/juoksu) en tainnut oikein missään vaiheessa päästä, jossain vaiheessa yritin ja olin ihan romuna.

Lisäksi vaikka imetys oli vain osittaista, en voinut mitään suurempaa ruokaremonttia tehdä kun pelkäsin että siinä menee loputkin imetyksestä. Nyt painoa on jo 4 kg enemmän kuin ekan raskauden lopussa, ja se inhottaa. Kaiken lisäksi tulee syötyä kaikenlaisia hyvyyksiä :confused:
Karkkia olen vähentänyt paljon (välillä vähän menee), enkä juurikaan syö roskaruokaa, mutta terveellisemminkn voisi syödä. Sitten on noi yöheräilyt ja valvominen.

Sentään olen nyt päässyt liikkumaan kerran viikkoon, ja se tuntuu hyvältä, vaikka liitoskipuja sitten onkin jälkikäteen.

Odotan kyllä sitä, että tää kroppa olis taas mun. Ekan jälkeen ei ollut niin kiire, mutta kun pari kolme vuotta on putkeen raskautta tai vauva-aikaa, niin se alkaa tuntua korvien välissä. Että jos tähän yhden vielä vääntäis... :p
 
Juu, päiväkahvilla on pakko aina mutustaa jotain keksiä/pullaa/ suklaata, kun rikkonaisen yön jälkeen saa pojan viimein päikkäreille ja on hetki omaa aikaa. :rolleyes: Viikonloppuina sitten sama telkkaria tuijotellessa. Että oikeasti ei tarvi paljon ihmetellä, mistä ne kilot on tulleet. Mutta kyllä se imetys antoi jotain anteeksi. :p
 
Takaisin
Top