...Kilojen karistus...

Mä oon ajatellut mennä vaunujen kanssa pari kertaa viikossa kevyelle hölkälle. Poika kuitenkin nukkuu vielä kolmet päikkärit ja helpoiten nukahtaa vaunuihin ilman suurempia nukutusta niin aika vaivatonta mennä edes 30min lenkille... Teoriassa! ;-)
 
Juu itsekin on vaan keploteltava jotenkin että saa tytöt pysymään vaunuissa sen lenkin verran. Usein ollaan käyty puistossa samalla...se on hyvä houkutin esikolle että malttaa pysyä rauhassa vaunuissa.
 
Täällä käynnissä kilojen keräys :grin
Tosiasiassa olin jo muutaman kuukauden jälkeen lähtöpainossa, mutta sitten paino lähti nousuun.

En löytänyt ketjua liikunnasta, joten kirjoitan tänne. Luulen, että mun nivuskipuni ja vaivasi johtuvat kireistä lonkan koukistajista.
Nyt sitten pitäisi muistaa venytellä säännöllisesti, niin näen onko siitä mitään hyötyä.
 
Jee vatsalihakset näkyvissä taas!!! Onhan noissa vielä työtä vaikka muille jakaa, mutta oon kyllä tosi tyytyväinen nykyiseenkin kuntoon. :) Samoin oon pyllyn saanut treenattua raskauden jälkeisestä kunnosta tosi paljon paremmaksi! Vatsalihaksien teon jätin lähestulkoon heti raskauduttuani, lukuunottamatta kylkiä. Pyllyä ja reisiä treenasin koko raskausajan, mahan sallimissa rajoissa :P
 
Ekat kuukaudet paino oli tosiaan tasaisen jumissa. Maaliskuussa paino oli 65 ja nyt 59kg eli on se hiljakseen tullut alas vaikken todellakaan ole mitenkaan laihduttanut. Herkkuja menee paivittain ja liikunta rajoittuu perus vaunulenkkeihin, vauvauintiin yms.. Nyt bmi 21 eli aika ihanteellinen, joten vaikka oma mieli ajoittain haikailee sinne raskautta edeltaviin nelj'nkympin lukemiin, niin koitan kuitenkin pysytella yli 50kg painossa. Ihan tyytyvainen siis olen nykytilanteeseen! :happy:
 
Kolibri, hienoa! :)
Mulla jumittaa +8kg ja laiskottaa eli en jaksa liikkua. Pitäs ja pitäs...
 
Mä olin jossain vaiheessa jo lähtöpainoissa, mut en o varmaan enää.
Täytyis kyl vähä alkaa rajottaa tätä mässäilyä, ettei sit, ku lopettaa imetyksen, ni räjähdä ihan plösöks. Mut ruoka on vaan niin hyvää... :)
 
Mulla on vielä(kin) muutama kilo lähtöpainoon ja muutama sen päälle saisi lähteä. Nyt oon yrittänyt ettei viikolla herkutella vaan ainoastaan hiukan viikonloppuna.
 
Herkuista, mun pahe on suklaa ja jätski, sit tietty karkit, keksit ym mutta niitä ei tule niin usein syötyä.
Ruoasta sitten sellaiset mitä ei syö usein kuten hampurilainen, pitsa, tortillat ym...
Sit jotkut tietyt rahkat/jogurtit on myös herkkuja ja pähkinät, kuivatut (sokeroidut) hedelmät.
 
Herkuttelua tulee harrastettua joka päivä, näin on menny ainakii jo vuosi... Karkkii, pullaa, sipsii, rankalaisia, hampurilaisia, limua, pizzaa, jäätelöä jne. jne. Miulla oli raskausaikana ongelmana koko raskauden kestäny kuvotus, ei maistunu normaali kotiruoka ollenkaa, annoin itteni syödä kaikkee epäterveellistä että tuli ees jotai syötyy. Mut se ei oo vieläkää oikee helpottanu :sad001 edelleen ei maistu kunnolla mikää "normaali" ruoka. Mietityttää helpottaako tää ikinä... mie varmasti paisun kun pullataikina sit kun imetys loppuu. Nyt oon vähän alle lähtöpainon kun kaikki ennen raskautta vaivalla hankitut lihakset on kuihtunu koska en oo jaksanu/ kerenny salilla käyä.
 
Mulla on paino salaa hiipiny jo 5kg alle raskautumispainon :D en oo laihduttanu tarkotuksella, mut en vaan ehdi syömään samalla lailla kun ennen. Etenki iltamässäily on jääny pois samoin ku ruuan santsaaminen vain koska on hyvää...
 
Täällä ollaan noin -1kg lähtöpainoon, joka on aika lailla ihannepaino, BMI 21. Toki rasvaa on paljon enemmän ja lihaksia vähemmän, mutta säännöllistä liikunta tulee nyt harrastettua, sillä pidän taas ryhmäliikuntatunteja (bodypump, bodycombat, CXWORX, Bodybalance) eli lihasten takaisinhankinta käynnissä. Vaikka lukujen perusteella ei pitäisi olla moitittavaa, ei kroppa tosiaan ole niin tikissä kuin haluaisin. Jenkkakahvoissa löytyy ja röllykkä keskellä pysyy sitkeesti paikoillaan. Olen vartalonmalliltani sellainen, että kaikki kertyy keskivartaloon, raajoissa ei ylimääräistä ole. Kun varsikin on lyhyt (152cm), tuntuu että pötsi korostuu jotenkin. Ei kai sitä naisihminen koskaan täysin tyytyväinen voi olla :p työn puolesta lisään myös paineita itse itselleni, sillä haluaisin näyttää tietynlaiselta asiakkaiden edessä.

Herkutonta elämää takana vajaa pari viikkoa ja yllättävän kivuttomasti mennyt, ei ole edes tehnyt mieli. Oli tarkoitus totaalikieltäytyä nyt syyskuun ajan ja koittaa sitten kohtuudella herkutella vain viikonloppuisin. Siinä olen kyllä aina ollut äärimmäisen huono, se jää aina päälle tuo herkuttelu :wink mulla kans ehdottomasti pahimmat(parhaimmat) on suklaa ja jätski näin kesäaikaan varsinkin, ja toki myös karkit. En juuri syö leivonnaisia, sipsejä tai keksejä.
 
Mulla toi paino on toissijainen. Ensisijainen toive olisi, että olisin fyysisesti hyvässä kunnossa. Paino tulkoon sivussa, jos tulee. Liikunta myös vaikuttaa positiivisesti ruokahaluuni, eli tunnen nälkää silloin kun nälkä on, eikä niin paljon mielitekoja.
Valitettavasti juoksu ei ennen tätä toista raskautta missään vaiheessa tuntunut kovin hyvältä. Paikat tuntui rytkyvän (sisäisesti) ja nivusalue kipeytyi jo pelkästä kävelystä. Miehen kanssa ei enää yhdessä liikkumaan pääse, kun poika pitäisi joko ottaa mukaan tai saada hoitaja.

Jos nyt jotain positiivista, niin synnytyksen jälkeen oli työlästä nousta poika sylissä lattialta ylös, reisiin vihloi kurjasti ja pelkäsin että ne vielä revähtää. Nyt pidän tuota melkein 10-kiloista sylissä ja nousen lattialta poika sylissä eikä etureisissä tunnu juuri lainkaan. Lisäksi poika tykkää hyppyyttämisestä, joten nostoliikkeitä tulee päivittäin tehtyä useita. Vielä kun saisi peruskuntoa nostettua.
 
Meikä sai keväällä painon niin että olin enää +2kg lähtöpainosta, joka oli tosi hyvä kun olin ennen raskautta pudottanut -10kg.
No sitten tuli kesä ja grillauskausi (tai mikä lie niitä kiloja saanutkaan kerääntymään?) ja nyt olen lähtöpainosta +10kg. Jipii.... ei ku ei. Ei jipii. Nyt olen yrittänyt vähän laskea päivittäistä kalorimäärää, koska niitä tulee napsittua päivässä todella helposti se 2000-3000... Nautin ruuasta silmittömästi ja erityisesti sen valmistamisesta. Ja toki teen lempiruokiani ja pidän ravintolassa käymisestä. aaah. Mutta ei.

Karkit on jäänyt. En ole syönyt kolmeen viikkoon!
Popocornit olen korvannut mielikuvituksella ja riisikakuilla.
Sipsejä en ole syönyt yli kuukauteen.
Pyrin maksimoimaan päivittäisen liikunnan (supervaikeaa kun ei ole vapaata aikaa)
Yritän nauttia nälän tunteesta
Juon päivässä pari litraa vettä
Asensin appsin puhelimeen jolla pystyn seuraamaan kulutusta, syömisiäni ja painon muutosta.
 
Upeeta Minlex, hienoa asennoitumista ja päättäväisyyttä! Tsemppiä nyt jatkoon :)
 
Mulla ei vaaka ole värähtänyt mutta mahasta tullut hieman plösö. Karkki on taas maistunut, aiemmin siksi kun poika ei nukkunut ja olin väsynyt ja nyt kun poika nukkunut hyvin niin onnistumisen ilosta oon niitä popsinut :D
Jumpat jäi kun oltiin flunssakierteessä ja itse sairastin siinä vielä viikon vatsataudin. Reippailla lenkeillä käydään silti 2-3krt päivä mutta crossfit ja juoksu nyt jäänyt.. Mutta huomenna lokakuu ja ollaan miehen kanssa sovittu että lokakuu on karkiton :wink tulkaas muutkin sokerihiiret mukaan karkittomaan lokakuuhun!
 
Kävin kyllä kehonkoostumusmittauksessa ja kaikki oli ookoo. Vyötäröltä vois kumminki sentin pari nippasta pois, luulenpa kyllä että kun jätän mässyt pois ja käyn vähän juoksemassa niin tämä grillipöhötys poistuu :) en ota stressiä. Ällöttänyt vaan tämä järkky karkin syönti.
 
Takaisin
Top