Kiinteiden ruokien aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kyllä minäkin hedelmiä sitten annan kun on oppinut ensin syömään nuita vihannes pöperöitä. Siinä vaiheessa kun atetiarytmiin kuuluu vähintään 4 kiinteää ruokailua. Eli aamiainen(puuro), lounas, välipala (hedelmä) ja iltaruoka/puuro.
Vettä ajattelin alkaa antaa ehkä kesällä helteillä ja en meinannut keittää sitä, tyttö on jo silloin yli puolivuotias ja uskon että hän kestää kraanaveden jo silloin. En tiedä mikä on suositus tänä päivänä siihen liittyen.

Joo kyllähän se on niin, että eiköhän se lapsi joskus intä ruuan kanssa vaikka ei mäkkäriin opettaisikaan...

Ok.. Ihan mielelläni kyllä jätän sitten keittämättä. Yksi asia vähemmän muistettavaa tälle harvapäälle!! ;)

Eilen maistatin bataattia,ei se kyllä ihan tainnut maistua :wtf: likka pärisytti lähes kaiken ulos minkä annoin :p tänään sama homma, no sitkeesti meinaan maistattaa että oppii uusiin makuihin! Vähän pakko nyt saada siitä kiinteää syötetyksi kun maito määrät senkun lisääntyy, eilenkin meni 200ml yhellä syötöllä! :eek: Muistaakseni se on niin että maitoa ei sais kauheesti yli litraa vuorokaudessa antaa.

Eevis 4, juu niin muistelen minäkin, että korviketta ei saisi antaa päivän aikana sen enempää..käy muuten munuaisten päälle!

Hitsi,minkäs täs nyt tekee kun toinen litkii maitoa kuin kissanpentu :eek: pitää varmaan kohta alkaa antaa sosetta 2×päivässä, mut ku se yksikin kerta on vielä hankalaa ja ei oikein meinaa upota :grumpy:

tänään tein peruna-parsakaali sosetta,sitä tuli niin reilusti että jääpalamuotit loppui kesken! Hetken mietin että mitäs mä nyt tälle mössölle teen ja sit hoksasin laittaa soseen muffinssivuokiin!:p Se onkin sitten kätevää ottaa parsakaaliperunamuffinssi sulamaan:happy:
Mahtaako tyttö tykätä siitä?Epäilen :grin

Mä oon laittanu soseen jääkaappiin odottamaan et muotissa olevat on jäätyny, siirtäny jääpalat muovipussiin ja laittanu loput soseet taas vuorostaan muottiin. Musta on kätevää pitää tietyn makuset samassa pussissa, helppo sit ottaa ja sekotella miten tykkää :)

Meidän poitsu on näköjään tullut isoveljeensä, eli tuli lusikassa mitä tahansa niin suu aukee. Hyvä niin että maistuu :)

Perunaa, parsakaalia ja porkkanaa syöty. Vähän myös päärynää annoin kerran kun muussasin pienen palan.

Mäkin siirrän jääpalamuotista pakasterasiaan ne soseet. En vaa jaksanu odottaa että aiempi erä jäätyy vaan halusin pakastaa kaiken heti! Hyvin toimi toi muffinssivuoka, ei siinä mitään . Mullakin eri rasioissa eri maut, siitä on sitten helppo miksata lautaselle mitä haluaa antaa.

Monenako päivänä olette uskaltaneet antaa samaa ruokaa joka on ollut pelkästään jääkaapissa säilytyksessä? Minä olen valmistuspäivänä ja seuraavana antanut. Itse syön monesti monta päivää putkeen samaa ruokaa jos sitä on jäänyt, mut vielä en uskalla pojalle antaa.

Max 3 pvää oon antanut. Jos ei sisällä maitoa ja on ollut kylmässä kokoajan ei ole mitään vaaraa. Ruuasta kyllä haistaa kun on pilalla.

Mullakin oli kolme päivää suljetussa rasiassa jääkaapissa, kun loppu nuo jääpalamuotit kesken. Nytten käytin tota muffinsivuoka kikkaa kun jäi niin pienestä kiinni. :D Täytyy sanoa että kun koemaistoin kokkauksia niin ei kyllä mun lemppariksi tulis peruna-porkkana eikä peruna-parsakaali. :D parsakaalin kanssa hiukan parempaa kyllä mutta peruna poistaa kaikki maut porkkanasta. :D

Mulla tuli hyvää peruna-porkkanaa kun keitin perunat kuorineen. Ihan makeeta oli.

Mulle vinkattiin, että päärynä-avokado yhdistelmä on herkkua. Ei heti uskois... Täytyy kokeilla, kunhan aloitellaan soseiden villissä viidakossa :D

Juu kyllähän se makeeta oli mutta mulle maistuu tulinen ruoka parhaiten niin omiin makunystyröihin ei maistunu miltään. :D tärkeintähän se on että maistuu likalle. Mä keitin ilman kuoria ku ajattelin et sillai pitää. Nooo ens kerral kuorines. :) Hei nyt tyhmä kysymys. Päärynä, mango suun muut hedelmäsoseet. Nekin oletettavasti keitetään? En oo aikasemmin keittäny hedelmiä niin sitä mietiskelin tässä että mistä tietää että ne on valmiita? :D

Höyryttämällä säilyy ravintoaineet parhaiten, kun lämpötila ei nouse liikaa! Ja kokeilemallahan se selviää millon on kypsää;) mulla on yks taulukko,jossa on eri höyrytysaikoja. Koitan muistaa sen huomenna kuvata tähän!

Miä oon kyllä laiska mutsi ja ollaa aloteltu maistelut ihan piltin peruna-porkkanasta. Ja ainakin näin alkuun aattelin et purkeilla mennään. Hyvin uppoo jäpikälle tuo porkkis-peruna :)

Takaisin