Kiinteiden ruokien aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Winnie, oletko antanut särkylääkettä? En tarkoita, että pitää joka kitinää lääkitä, mutta jos on selkeä peli, että hammasta tyrkkää, niin saattaisi helpottaa.

Joo, juuri eilen annettiin särkylääkettä. Poika nukkui paremmin, eli ne hampaat siellä vaivaa. Mutta eihän sitä voi joka päivä antaa. :confused:

No ei joka elon päivä, mutta kuurina kyllä silloin kun tarvitaan. Ei sen säryn ole tarkoitus yöunia estää. Päivällähän voi kokeilla moniakin lääkkeettömiä helpotuskeinoja jos ei halua antaa lääkettä paljoa. Toivotaan nopeaa puhkeamista...ja sitten seuraavaa odotellessa

Meillä on kyllä aika kurjaa nyt :sad001 minea se kun ei pysty nukkumaan yöllä eikä oikein päivälläkään ja just nyt kun mulla on kädet täynnä kakuntekojuttuja huomiseen juhlaan , alan olee aika väsy kaiken tän valvomisen kanssa :singing: yritin antaa panadolia niin kaiken sylki ulos :wtf: viimekin yönä herättiin 11,01,03,03.50,06,07 ja lopulta noustiin 07.30 sängystä silmät ristissä. ...ei meinaa vanha jaksaa
Joo ja väärään ketjun tuli nyt tämäkin vuodatus:oops:

Eevis: Kuulostaa kyllä inhottavalta kun noin usein herää.. Jos yhtään lohduttaa, niin meillä oli samanmoista menoa öisin parin viikon ajan. Nyt näyttäis vähän rauhoittuneen. Päikkärit on kans ollut vaan lyhyitä pätkiä. Toivottavasti olis vaan vaihe ja menis nopeesti ohi. Tsemppiä leivontoihin!

Sellainen tuli tässä mieleen, että jos iltapuuron aloittamisen jälkeen yöt huononee, niin silloin voisi kokeilla siirtää puuron pois illasta ja antaa silloin kasviksia tai marjaa/hedelmää. Olen useammalta tutulta kuullut, kuinka lapsen yöt puuron jälkeen ovat olleet huonoja ja muuttuneet paremmiksi kun iltapuurosta luovuttu. En oikein tiedä mikä tähän olisi erustelu, mutta voi hyvinkin toimia. Toimii myös toisilla isommillakin lapsilla.

Elma on nyt vähän totutellut velleihin sekä kasvissoseisiin. Menekki ei ole suurta ja tosiaan vasta opettelua, mutta aloitettu on.

Meille neuvolasta sanottiin että voi alottaa iltapuurot, että ne pidentäs sitä ekaa unipätkää. En oo uskaltanu ees kokeilla ko täältä lukenu niin monen kokemuksia kuinka se puuro sekottaa ne yöunet kokonaan. Nytte babyn eka unipätkä tissitankkauksen jälkeen on 4-7h, joka riittää kyllä mulle ainaki! Ja sittekki ko baby herää niin nostan vaan tissille ja jatketaan unia. :o
Mutta siiiiis, milläs lihalla ootte alottanu? Jauheliha? Alkaa puoli vuotta oleen kohta mittarissa niin aattelin ottaa lihat menuun mukaan. Ihana on imettää, mutta on myös ihana aamulla jatkaa unia ko isämies voi antaa aamupuuron! :)

Enmastina, oon ymmärtäny että paras olis aloittaa helposti sulavalla lihalla eli esim kana. Viimeisenä nauta, joka sulaa huonoiten.

Meille ei kyllä neuvolassa mainittu ees kanaa vaan pelkästään liha, kala ja kananmuna?

Jotkut saattavat puhua yleisesti lihasta sisällyttäen tuohon kanan-, sian- sekä naudanlihan. :)

Kanamuna kannattaa ensin testata, se tosi herkästi aiheuttaa allergiaa joka on tosi vakavaa, hengitystie menee tukkoon. Serkullani kävi näin...
Hieman valkuaista sipaisee iholle

Meillä ei oo huomannut mitään eroa yöunissa onko sitten syöty puuroa tai ei, ihan yhtä levotonta on silti. Johtunee siitä hampaasta ja kääntyilystä. Nyt on 2 yötä menty vain 2-3 herätystä, taitaa neidillä olla univelkaa kun melkein viikon valvottiin :grin
Me aloitellaan lihat kanan jauhelihalla tai sitten kanafileellä,helpommin ehkä menee muusiksi tuo jauheliha...

Keitin sisäfileitä ja ihan nätisti meni tasaiseksi soseeksi rintamaidon kera. Sauvasekoittimella vetelin. Pakastin kyllä lopulta porkkanasoseeseen sekoitettuna.

Mä itse asiassa keitin äsken maustamattomia filesuikaleita kukkakaalin ja porkkanan kanssa, ihan hyvä tuli ja kohta nähdään mitä tyttö tuumaa

Minä tein myös kalakeittoa fileestä. Ennen suolaamista otin erikseen keittoa ja surautin sauvalla soseeksi. Hyvin maistui ja pakkaseenkin riitti. Lohikeiton kanssa oli tarkoitus tehdä samoin, mutta unohdin ja lorautin jo kermat joukkoon... Että otti päähän. Nyt siirtyi kalan maistelu myöhemmäksi. Muuten ollaankin jo syöty kaikkea mahdollista.

Poika syö kyllä kaikkea, mutta suu aukeaa aina vaan vähän, joudun sieltä pienestä raosta lykkimään ruokaa suuhun. Ihme tyyppi :D... Esikoisella oli aina suu auki kuin linnunpojalla.

Täällä oli aiemmin mainittu avokadosta, joka on mulle täysin tuntematon.. kertookohan se tarpeeks että luulin avokadoa vihannekseks vaikka se näköjää onkin hedelmä :joyful:

Haluaisko joku fiksumpi kertoa vinkkejä miten sitä valmistetaan? Voiko sen vaan kaapia vai tarviiko jotenkin esivalmistella, sopiiko pakastettavakd

Ei voi avocadoa pakastaa eikä oikeen hyvin säilöä kuorittuna muutenkaan... Ihan vaan semmoisenaan paloiteltuna tai soseutettuna herkuttelemaan;) leivän päällä muuten ihan huippua, niin vauvalta jääneet voi pistää omaan suuhun;)

Takaisin