Kiinteiden ruokien aloitus

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Citrus
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä poika syö iltavelliä 150ml. Ja on parantanut yöunia, ainakin ekaa unipätkää. Muutoin syö tissiä, eli tuo sama vaikutus olisi varmasti ollut ihan lisämaidollakin (korvikkeella). Eka unipätkä on vellin ansiosta 4-5h, kun ilman velliä se oli 2-3h.

Soseita on meilläkin maisteltu kerran päivässä pari-kolme jääkuutiota. En koe että se olisi vaikuttanut rintamaidon määrään. Edelleen poika tissittelee n. 3h välein päivällä. Usein haluaa soseen lisäksi tissiäkin vielä. Tiedän että suositus on antaa rintaa ennen soseen syöttämistä, mutta me ollaan tehty toisinpäin (eli eka sose ja sitten tissi) ja hyvin on toiminut. Aion pitää pääruokana tissin sinne 6kk ikään saakka. Aloitetaan sitten soseet kunnolla ja pidetään tissimaito siinä ohessa niin kauan kun riittää.

Meillä kanssa syö ensin soseen ja siihen päälle haluaa maitoa,mutta on selvästi pienempi määrä,noin 100-120ml kun ilman sosetta menee 140-160ml maitoa. Taidan aloittaa sen iltapuuroilun kun tyttö on se reilu 5kk,ostan sen riisipuurojauheen ja laitan luumusosetta sekaan jos vatsa menee liian kovaksi.

Tänään korkattiin kaurapuuropussi.. Saas nähdä miten yö menee.. Ei vais vähän vaan maisteltiin iltapuuroa.

Lurua: Meillä kyllä harventui maidon juonti kiinteiden myötä vaikka vaan maisteltiin. Nyt olen lisännyt määriä, koska poika tykkää syödä. Terkka sano että niin paljon voi antaa kun maistuu.

Eilen aloitettiin bataattisoseen maistelu. Hyvin maistui pojalle ja söisi varmaan enempikin kuin tuon pari teelusikallista mutta en uskalla vielä antaa. Ikää nyt 4kk3vkoa.

No nyt se alko!!
Neiti niin hartaudella vetää suuhunsa mälvättäväksi kaiken mitä saa, vaikkei hampaita yhtään tunnukaan, että tänään sai kurkkutikun käteensä. Veteli kuin vanha tekijä, eli ei tullut hauskoja ilmeitä. Ikää 5kk+2vko.
Toki onhan neiti aiemminkin vienyt kaikkea suuhunsa, muttei samalla päättäväisyydellä kuin viime ajat. Nyt sit sormiruokailulla tutustutaan pikkuhiljaa kasviksiin. Muutaman viikon päästä sitten kaikkeen muuhun!

Tänään löyty herkkuruoka! Kukkakaali-avokadomix ❤️ Suu auki ko linnunpojalla, piti oikein lappaa suuhun. :D toissayönä ei oikein nukuttu, tai siis minä en nukkunu. Vauva potki ja oli levoton koko yön ja heräski tosi aikasin kärtysenä. Illalla vasta huomasin syyn, eka hamppi oli tullu läpi! Ikää siis nyt 5kk12pv. ❤️
Kaikkeen mitä näkee pitää tarttua ja kaikkea pitää maistaa.

Meillä on nyt iltaisin maisteltu riisipuuroa vastikemaitoon tehtynä. Ajattelin että yöt menisi paremmin ja vähemmillä syötöillä, no ei oo ainakaan vielä tehonnut! :eek: Vieläkin herätys tulee noin 2 tunnin välein :grumpy: kyllä on äitiä väsyttänyt aamuisin :hungover: ja meillä ei oo hampaita vielä näkyvissä

Ostin tänään Hipp kaurapuuroa kun ajattelin sen olevan hienompaa kuin tavallinen kaurahiutale. No onhan se varmasti MUTTA huomasin vasta nyt että siinä on puolet korvikejauhetta ja puolet sitä penteleen kauraa.
Mä kun ihan ajattelin että teen vauvalle kesäkuussa kaurapuuroa ja laitan vielä sekaan lantringiksi rintamaitoa.
Neiti ei oo ikinä saanut korviketta ja nyt mun ei tekis mieli avata koko puuropakettia prkl...

Mie oon ainaki meän babyle laittanu ihan tavalliset kaurahiutaleet hetkeksi blenderiin pyörimään ja keittäny siitä puurot. Oon laittanu joko omaa maitoa tai korviketta sekaan sitte :) eipä ainakkaan ole mitään ylimäärästä seassa!

ei oo kyl tarvinu meijän puurohiutaleita blenderiin laittaa. jauhelihankin syö sellaisenaan kun vähän veitsellä pienii. Nyt ostettii lidlistä maissinaksuja

Meillä on Muksu:n maidotonta kaurapuurojauhetta. "Keitän" veteen ja lisään vielä luumua. Hyvin uppoo meidän likalle. :) jossai kohtaa ehkä uskallan lisätä jotain muuta hedelmää. :D

Anjuska, voisko sen paketin myydä tai vaihtaa johonkin muuhun jossain Facebookin oman paikkakunnan kirppisryhmässä?

Miksi niihin hiutaleisiin on edes tarvinnut lisätä mitään? Omituista turhaketta, sanoisin.

Reilu 3€ onneks vaan hukkaan. En kyllä aio käyttää pakettia ite. Alunperin mäkin ajattelin että tarvittaessa vaan vähän hienonnan tavallisia hiutaleita. Ja näin nyt sit teenkin!
Heti kun luulee oikasevansa, niin tulee näpeille...
Ehkäpä tämä mamma rupee lukeen niitä tuoteselosteita siellä KAUPASSA eikä vasta kotona.

Mun piti kans tänään ostaa vauvojen hiutaleita, mutta muistin sitten onneksi varmistaa tuoteselosteen ja puolet olisi ollut vieroituskorvikejauhetta :confused: mekin sitten hirnonnellaan vaan hiutaleita..

Missä vaiheessa olette lisänneet aterioiden määrää? Meillä syödään nyt kolme jääpalallista kerralla kasvissosetta ja varmaan enemmänkin menisi. Pari viikkoa ollaan kiinteitä syöty ja tyttö maanantaina 5kk. Ajattelin lisätä seuraavaksi aamupuuron kun ei yöunienkasn kanssa ole mitään ongelmaa..

Me alotettiin 4kk ikäsenä parilla jääpalalla ja 5kk ikäsenä meni 4 jääpalaa joten ruvettiin syömään hedelmäsoseita päivällä lisäksi. Nytte 5kk 2vko menis varmaan enemmänkin mutta lisättiin tuo iltapuuro niin en viitsisi vielä nostaa määriä. Jos rupee tuntuu siltä että on useammin nälkä niin sitten katon uusiksi. :) Seuraavaksi varmaan sitten aamupuuro lisäksi. Ei viittis kerralla syöttää niin isoja määriä vielä.

Meille sanottiin nyt 5kk neuvolassa että sosetta voi antaa kerralla 1dl. Ja päivässä kaks ateriaa kasvista ja yksi hedelmää/marjaa. Voidaan siis lisätä määrää huolella kun mäkin oon antanu vaan 3 jääpalaa kaks kertaa päivässä vaikka varmasti ois menny jo enemmänkin. Meillä tosin myös vanttera tyttö joten ruokakin maistuu hyvällä määrin!

Meillä syödään nykyään seuraavasti: Lounas kasvis/lihakasvissosetta, välipala hedelmäsose, päivällinen kasvis- tai lihakasvissose, iltapala Muksun kaurapuuro. Määrät vaihtelee.. Nälän mukaan. Itse teen ruokasoseet ja välipalat annan purkista. Lisäksi nakertelee välillä maissinaksuja.

Anjuska: Voithan antaa (korvike)puuron myöhemminkin. Sit kun juo jo normimaitoa?

Meillä menee 2 jääpalaa aterialla lounas ja päivällinen. Välipala on vielä maitoa, illalla syö nyt riisipuuroa ja kun tämä hulinaviikko loppuu niin vaihdetaan kaurapuuroon, teen sen ihan normi kaurahiutaleista. Kohta otetaan aamupuurokin kuvioon kun ensin tottuu tuohon viljaan.
Tänään kun syötin lounasta niin lusikkaan osui jotain karheaa, EKA hammas on puhjennut :joyful: ikää tytöllä 5kk ja 1vko,oliskohan tässä nyt selitys levottomiin öihin? Toivottavasti nyt helpottaa (paitsi että kohta tulee viereen toinen) mut nyt tiedän että tekee hampaita jos on noita kitinä öitä

Täällä kans jatkuvaa kitinää, minäkin veikkaan hampaita! Nukkumaanmenokin on yhtä kitinää, voi rassukkaa. Haluaisi helpottaa pienen oloa mutta minkäs tekee. :(

Meillä on tehty nyt kahtena iltana historiaa nukkumaanmenon kans. Toissailtana tyttö värkkäs tissillä ko yritin nukuttaa, pyörähti toiselle kyljelle ja kohta taas tissille ja taas kyljelleen. Nostin sitte omaan sänkyynsä tytön ko iteläki väsytti ihan hulluna ja aattelin että kyllä se huutaa sittekkö on ihan tosi väsyny. Heräsin kahen tunnin päästä ihan paniikissa että missä vauva!!!??!! Olin kuulema nukahtanu minuutissa ja vauva viiden minuutin päästä :D laitoin sitte peiton päälle ja vauva nukku viiteen saakka!
Eilen illalla taas samat värkkäykset tissillä mutta nyt oli nii väsyny ettei nukahtanukkaan yksikseen sänkyyn. Koppasin tukevasti syliin ja kävelin vähän aikaa sänkyä ympäri niin simahti siihen, ilman tuttia, ilman tissiä! Ja nukku 00-05.30! Vuhuu! :)

Takaisin