Kiinteiden ruokien aloitus

Täällä porkkana taitaa aiheuttaa ongelmia!! Posket ja leuka lehahtivat tulipunaisiksi niin kuin bataatistakin. Tyttö on myös ähissyt ja puhissut koko illan eli oisko ilmavaivoja. Huomenna annan vielä testiksi porkkanaa ja jos ongelmat toistuu ni porkkana menee bataatin ja maissin kanssa ei sopivien aineiden listalle. Seuraavana ois vuorossa kukka- ja parsakaali.

Huh tänään on ollut kyllä melkoinen pierukonsertti... En tiiä johtuuko siitä että lisäsin bataatin määrän kahteen jääpalaan. Toivottavasti menisi pian ohi! Harmittaa kun tuntuu että melkein kaikista kokeiluista tulee jotain ikäviä oireita. :( En uskalla juurikaan nostaa määriä kuin ihan pikkuhiljaa.

Täällä eilen maisteltiin puolukka mustikkaa ja sen jälkeen tuli kakkaa, huh. no tänään annoin aamupäivällä uuestaan ja pierekelly vähä muttei merkittävästi, illalla maisteltiin sitte porkkana pottua ja ei suosikki ollu vissii mutta lisää aina vaan napotti suu auki ja ootti että annan :happy:

No niinpä! Harmittaa hirveästi kun poju tykkää kaikesta mitä ollaan kokeiltu, ja sitten tulee nuita ikäviä oireita. :( Aika yksipuolinen valikoima on meillä vielä tällä hetkellä, vain kukkakaali ja riisi uskallan sanoa että sopii.

Sanoin neukkutätille siitä bataatista että helahti posket ja leuka punaseksi ku annoin kahtena päivänä. Käski alkaa jossain vaiheessa siedättään siihen kuitenki, toisen soseen sekaan sitä vaan pikkusen joka kerralla.. Ajattelin kuitenki tämän jättää vähän myöhemmäksi :)

kun mulla nyt lyö ihan tyhjää.... ehdottakaapas mitä vihannes/juuressosetta sitä vois seuraavaksi maistella. :o Kokeiltu on nyt bataatti, peruna, porkkana, kukkakaali, parsakaali, kesäkurpitsa.

Mekin ollaan maisteltu jo noi kaikki. Ei muuta kun uutta kierrosta vanhoilla tutuilla yhdessä ja erikseen. Vanha inhokki maissikin meni kummasti kaupaksi tokalla kiekalla.

Palsternakka. Sitä mie ajattelin noiden lisäksi koittaa. Meillä koklaamatta palsternakan lisäksi myös kukka- ja parsakaali. Niiden vuoro onkin huomenna. Kumpikohan noista kaaleista on masulle lempeämpi?

no joo, tota maissiahan vois kokeilla :) mitäs, oletteko tehnyt sen itse ja siten se tapahtuu vai ostanko suosiolla valmiina ? palsternakkaa vois kans kokeilla. kiiiitos vinkeistä!!

Mä tein pakastemaissista ja siivilöin ne "kuoret" pois kun en muuten saanu sitä sileäksi. Enään ei tarvi maissia laitella kun neiti on sille allerginen :(

Mä oon antanu palsternakkaa muiden seassa, se tuntuu seassakin maistuvan aika voimakkaasti. Voin toki olla väärässäkin :D

Nyt lähti. Iskin jokusen perunan kiehumaan hellalle ja sosetta tehdään. Neiti on nyt 4,5 kk ja ihan sairaan kiinnostunut ruokailuista. Mies söi eilen omaa ruokaansa ja lykkäs vähän pottua vauvan suuhun ja se söi suurella mielenkiinnolla ja innolla. Nyt otin ennakkoon ostetut ensilusikat paketeista käyttövalmiiksi.

Se on jännä, ku koko ajan on ajatellu et "mennään vauvan tahtiin". Mulle imetys ei oo ollu ennakkoon mikään juttu, mutta kun se on onnistunut niin hyvin niin siitä on tullu kunnia-asia ja huiman tärkeä, vaikken oo missään vaiheessa vannonut täysimettäväni sitä puolta vuotta. Ei tää siis pahalta tunnu mutta mieleen vaan tuli, et niin tää vauvantahtisuus toimii näinkin päin - ihan selkeästi luen että vauvani voisi napata suuhunsa jotain muutakin, niin mennään sen mukaan. Ja onhan se niin, ettei se imetys tähän lopu kuitenkaan.

Noihin makuihin, en tiedä mitä pienille "ruukataan" antaa mutta mulle mieleen tuli vielä avokado, herne, juuriselleri ja lanttu.. Näin lonkalta asiaan perehtymättä. Ja jos kylmänä antaa ni kurkkuhan soseutuu kans kivasti ja on hellä ja mieto..

Lanttuahan ei vissiin suositeltu ihan pienelle ? Muistinkohan oikein...? Tuskin kai kuitenkaan pienistä määristä on haittaa.... En tiedä :D ehkä jätetään lanttu myöhemmäksi. Kurkkutikkuja oonkin antanut imeskeltäväksi, varmaan tekee hyvää ikenillekkin kylmä :)

"Nitraattipitoisimmat kasvikset kuten lanttu, nauris, punajuuri, pinaatti, nokkonen, kiinankaali ja juuresmehut eivät ole sopivia alle vuoden ikäiselle." Pikagoogletuksella.

Joo niin näky olevan, ja hernettä vaan pieniä määriä samoin kun kaalia ettei tuu pahoja ilmavaivoja..

Avokadoa kokeiltiin mutta tais jäädä liian kiinteäksi neidin makuun, eikä siksi saanut suurta kannatusta. Kokeillaan myöhemmin uudestaan.

Takaisin