Kiinteiden aloitus

Meidän kai pitäisi piakkoin aloitella lihojen antamista kun puuro on ollut jo pidempään käytössä mut odottelen että rotarokotteen kivut on ohi että erottaa miten masu kestää.Ja taidan muutenkin ottaa jotain viljoja vielä ensin kokeiluun jotta saisi vähän vaihtelua noihin puuroihin.

Onko muiden pienillä iho kärsinyt sosesottaamisesta?Meidän tytön posket on tosi kuivat ja karheat,tekee ihan pahaa pyyhkiä harsolla puuroja nassusta.En oikein tiiä miten niitä pesisi,tuntuu vähän tuhlaukselta pyyhkiä vanulapuilla ja lavuaarilla pestessä kastuu vaatteet kokonaan..Vai olenko vain jotenkin uusavuton. :D Pitäisi olla jotain pyykättäviä mutta pehmeitä pesulappuja..
 
Mä oon pyyhkinyt kosteuspyyhkeillä. Isommat sotkut sitten lavuaarilla, mutta niitä tulee onneksi vain iltapuuron aikaan. En tajuu miten sillon on joka paikka ihan puurossa. Mietin eilen että alan syöttämään puuron vauvalle sillain ettei sillä ole päällään ku vaippa :D
 
Puuro on kyllä aikamoista tahmaa!Noi Liberon kosteuspyyhkeetkin tuntuu jotenkin karheilta ainakin omaa nassua vasten,täytyy kokeilla jotain toista merkkiä. :)
 
Meillä on natusan baby pyyhkeitä. Ne on mun mielestä tosi pehmoisia. :)
 
Ei oo ainakaan toistaiseksi tullut iho-ongelmia. Meidän neiti taitaa muutenkin reagoida enemmän vatsalla. Lihasoseista ei oikein tunnu tykkäävän. Makeaa sosetta söisi varmaa purkillisen kerralla jos antaisin.
 
Just noista liharuuista juttelin tutun kanssa, jolla vuotta vanhempi lapsi. Sanoi, että itsetehtyjä lihasoseita ei suostunut syömään, kun eivät olleet riittävän sileitä. Pilttisoseet puolestaan menivät hyvin alas. Saas nähdä, miten meidän käy kun tällä viikolla ajattelin tehdä itse liharuokia pakkaseen :rolleyes:
 
Kerrohan Tekah (ja muutkin) sitten vinkit liharuokien valmistukseen! :)

Meillä on vähän karkeammat mössöt kelvanneet jos saa "itse" syödä.
 
Lihat pitää keittää, ei paistaa. En tiedä miksi :D

Meilläkin posket ihan kuivat soseiden takia. Yöks pistän aina bepanthenia.
 
Mäkään en tiedä miksi mut tulee mieleen voisko olla se että pannusta voi irrota jotain myrkkyjä,meidän ainakin on jo niin naarmuisia.
 
Me keitettiin ja soseutettiin lihat viimeksi kai niin hartaudella että tuli ihan kuin sahanpurua toisista lihoista .. oli helppo syödä kun oli niin sileää kasvisten joukkoon :) on se kyllä semmoista kokeilevaa taidetta tuo kokkailu!

Meidän tytön posket tuntuvat pakkasestakin hiukan ärtyvän, perusvoidetta käytän . Syömispuuhien jäljet olen kostutetulla nenäliinalla pessyt yleensä.
 
Me putsataan syönnin jälkeen kosteuspyyhkeillä eikä ainakaan vielä ole siitä tullut mitään oireita. Poika ei edes valita toimenpiteestä. Tosin me ei olla vielä alotettu puuroja. Olisi tarkotus alottaa perjantaina. Pylly ärtyi alussa vähän muuttuneesta kakasta, mutta tuli nopeasti kuntoon sinkkivoiteella ja on nyt taas pysynyt hyvänä kun rasvaillaan hoitovoiteella päivittäin.

Meidän vauvalla tuntuu nää makumieltymykset menevän ihan toisin kuin ajattelin. Bataatti on tähän astisista suosikki ja perunakin hyvää. Porkkana menee jos syöttää oikealla hetkellä (sopivasti vähän nälkä ja tarpeeksi virkeä). Luumu oli aluksi ihan kamalaa, mutta nyt menee mukisematta. Omenaa ollaan maisteltu pari päivää ja sille kanssa irvistellään.
 
Mä täällä käyn välillä lukemassa tuolta lokakuisista. Poika syntyi hieman etuajassa ja syyskuussa, joten täällä on enemmän ihmisiä samoissa meiningeissä.. :)

Lihat pitää kuulemma keittää, koska paistettu ruoka sulaa huonommin. Sitä en enää tiedä miksi.. :)

Onko kukaan tehnyt riisihiutaleista vielä puuroa? Meille tulee tällä vkolla 5 kk täyteen ja ajattelin kokeilla puuroa seuraavaksi. Taidan kuitenkin jauhaa hiutaleet ensin.. Kun ei yhtään tiedä, millaista puuroa noista muuten tulee.
 
Mä ajattelin riisipuuron osalta oikaista ja ostaa vauvojen puurojauhetta.En oo onnistunut itelleni tekemään noista riisihiutaleista täysin pehmeää puuroa,oon varmaan vain malttamaton. :D
 
Meillä on käytössä Myllyn paras riisi & kaura hiutaleet. Jauhan huhmarella hiutaleet vielä hienommaksi. Muuten ei syö. Jauhettuna menee luumun kanssa todella hienosti puuro. :) viikonloppuna meinasin vaihtaa 4 viljan puuroon, jos vaan tuo kakka pysyy nyt hyvänä. Luumua luumua. :wink
 
Hilpertti ootteko testannu kaikki viljat ensin erikseen?Mäkin oon tota neljän viljan puuroa ajatellut,on varmaan kätevin.

Valmiin puuron voi myös soseuttaa sauvasekoittimella mut ehkä olisi näppärää murskata valmiiksi isompi satsi hiutaleita.
 
En ole testannu erikseen. Riisivelliä tyttö sai ennen puuroa ni tiesin että siihen ei ainakaan reagoi. Eikä näemmä tuo kaurakaan aiheuta mitään. Miulla eikä miehellä ole allergioita ni en usko että tyttökään helposti allergisoituu..
 
Onkos täällä joku jo ehtinyt sormiruokailuun tutustua?Mä oon antanut tytön käsin syödä banaania mutta vähän arveluttaa onko vielä liian pieni sormiruokailuun.Lusikalla itse sotkien on myös syönyt karkeampia soseita,kun välillä ei äidin syöttämä kelpaa.Tai kaivaa joka tapauksessa omiin sormiin ruuan suusta.
 
Katselin myös noita vauvojen puuropakkauksia ja olipas eroja ainesosaluetteloissa. Olkoonkin sitten lisättynä niitä "hyviä lisäravinteita", mutta jotenkin vierastin ideaa, että on niin paljon kaikea muuta kuin sitä itse pääraaka-ainetta. Toisissa ei juurikaan mitään muuta.

Kiitos vinkistä, taidan jauhaa hiutaleita valmiiksi johonkin purkkiin. :)
 
Sama juttu soseissa,varsinkin allergikko saa kyllä tosi tarkkaan lukea selosteet!Niissä on usein kyllä muutakin kuin sitä hedelmää jonka mukaan purkki on nimetty.
 
Riisipuurojauhoista tein tytölle puuron mut ei tehny mahalle hyvä. :/ Taidan kokeilla kauraa. Jos ei sekään niin lihat kehiin.
 
Takaisin
Top