Kiinteiden aloitus

Lastenruokaosastolta löysin Muksun puurot. Meillä ei oo vielä aloitettu kun tyttö on vasta 4,5kk mutta Cittarissa oli tarjous niin ostin jo kaks laatikkoa varastoon.

Puolivuotiaana saa yleensä vasta istua. Meidän tyttö yrittää väkisin pungertaa istumaan sitterissäkin eikä suostu olemaan sylissä makuullaan ellei ole ruoka-aika. Meinataan ostaa Tripp trapp toiseksi syöttötuoliksi.
 
olinkin juuri ajatellut kysyä, onko jollain kokemusta tripp trappista :D itsekin sellaisesta haaveilen, mutta vähän tuo hinta vielä mietityttää..
 
Mekin käytettynä ostettiin ja siihen luottaen että palvelee sitten pitkään. Olen kuullut jonkun keittiön porrasjakkaranakin käyttävän sitten kun ei lapset enää tarvitse . On vaan niin ollut kätevä kun takaa villin kiipeilijänkin ruokarauhan :)
 
Mä tilasin eilen vähän vastaavan tyylisen syöttötuolin kun kaveri vinkkasi hyvästä tarjouksesta.Käytettynä on huonosti ollut tarjontaa tai ei ainakaan paljoa alle sen 50€ minkä tuosta nyt maksoin.
 
Kallishan se on mutta varmaan sen saa aika hyvin myytyä eteenpäin. Itse haaveilen siitä oranssista tai turkoosista, tulis kiva väriläiskä keittiöön. Mies tietysti haluaisi valkoisen niinkun aina kaikesta. Esikoisella ei ole tripp trappiä vaan tommonen joku perusvalkonen syöttötuoli, maalit on jo jostain kohti lähteneet.
 
Sinitiitu, onko teillä tuoliin ne valjaat, vai pysyykö lapsi ilmankin paikallaan? :)

värivaihtoehtoja on kyllä mukavan paljon!
 
Jos ostan tripp trappin ni oltava kyllä käytetty.. Uutena siihen menis puolet mun kuukauden tuloista melkein. ( Miten niin köyhä :D )
 
Meillä on kyllä valjaat mutta kun oikein nyt on askelmat säädetty (kiitos erään lääkäriasemakäynnin jossa mies näki tuolissa kunnon säädöt :rolleyes: ) niin niitä valjaita ei olla tarvittu. Siitä ei vaan tosiaan pääse ponkaisemaan pystyyn niin kuin perinteisestä syöttötuolista tyttö teki koko ajan kun kerran hokasi sen.. Kuopus on rauhallisempi, voi palvella tuo aiempi tuoli hänellä pidempään..
 
Mä olen antanut nyt viikonloppuna pari kertaa ikään kuin jälkiruuaksi maissinaksun tytön käteen. voi sitä riemua, kun saa syödä ite. Aluksi oli toki hiukan hämillään, mutta jutunjuuren tajuttuaan ei oo ollu riemulla rajaa :)
 
minkä ikäselle voi antaa jotain ruokaa tolleen omaan käteen? tai yleensäkki jotain muuta ku sosetta?
 
Ootteko muuten löytäneet netistä tämän Sosiaali- ja terveysministeriön oppaan Imeväisikäisen lapsen ruoka? Siellä kerrotaan myös kiinteiden aloittamisesta aika kattavasti.Jos neuvolasta ei ole saanut kunnon opastusta, niin tuo varmasti auttaa. :)
Siellä on myös tosi kivoja reseptejä, jos ei omasta päästä keksi tarpeeksi vaihtelua.
 
Muokattu viimeksi:
Mun muistaakseen joku "yleinen ohje" oli että silloin kun vauva osaa istua itse ilman tukea niin voi antaa jotain syötävää käteen, kuten esim. tota kurkkua. Mut mä annoin nyt, ei se siihen tukehdu, kun leikkaa sillein paksun palan, ettei saa syötyä palasia. Viileä kurkku on hyvä kutiseville ikenille. :)
 
joo tuollaisen ohjeen mäkin oon joskus lukenut, mutta annoin nyt kuitenkin sitterissä sitä maissinaksua, se kun sulaa suuhun, eikä siihen oikein pääse tukehtumaan millään.
 
Kyllä mäkin meinasin antaa piakkoin maissinaksun, tykkää varmasti. :)
 
Pelkän imetyksen aika oli kyllä helpompaa kuin tämä soserumba.Tuntuu että imetän enemmän kuin ennen (myös yöllä) mutta lisäksi pitää olla jatkuvasti sulattamassa ja syöttämässä soseita.Ja se on hidasta puuhaa.Ainakin jos haluaa nyt jo pitää ruoka-ajoista kiinni.Toki tässä vaiheessa ei olisi niin tarkkaa kun ne soseet ei ole pääravinto mutta eipä ole pitkä aika siihen kun niitä syöntikertoja pitäisi taas lisätä kuitenkin.
 
Miten kauan soseet säilyy jääkaapissa? Jos teen vaikka porkkanasosetta ja pakasta siitä heti suurimman osan niin kauanko sitä jäljellejäänyttä ei-pakastettua sosetta voi antaa lapselle? Itse en koskaan ole ollut tarkka näiden kanssa - syön ruokaa suurinpiirtein niin kauan, kunnes home alkaa kasvaa :rolleyes: Mutta vauvan ruuan kanssa kannattaa (varmaankin) olla vähän tarkempi :grin Onko pari-kolme päivää "vanha" ruoka vielä syötävää?
 
Tekah kyllä mä uskoisin että on,sen aikaahan äidinmaitokin säilyy jääkaapissa (ainakin) eikä noiden vihannesten luulisi olevan herkästi pilaantuvia.
 
Takaisin
Top