Kiinteiden aloitus

Oon ihan yllättynyt siitä kuinka hyvin perunan syönti meni tänään. Sinne se katosi ja ulos valui vähemmän kuin olin odottanut. Vähän totta kai, mutta mielestäni tosiaan vain vähän. Poika otti myös ensin kädestäni ja lopussa lusikasta kiinni ja työnsi suuhunsa. Selvästi ymmärsi mikä on homman nimi. :Heartred Ja vasta toisen kerran tänään syötiin sitä.
 
Mitä mieltä olette vilja-asiasta eli siis puuron syönnistä? Kun neuvolan ohje on, että 5kk saa aloittaa, mutta netissä on paljon keskustelua siitä, että suolisto ei olisi valmis ja jotkut suosittelee viljan aloittamista vasta lähempänä 1v ikää. Itse olin ajatellut aloittaa 5kk iässä - saadaan alkaa neidin kanssa yhdessä aamupuurolle :) Mutta sitten tällaiset kirjotukset saa aina kyseenalaistamaan kaikkia...
 
Mä ajattelin ehkä ottaa riisipuuron ensin kokeiluun.Mutta enköhän luota tuohon neuvolan suositukseen viljoista muutenkin.Mulla ei itsellä ole koskaan ollut mitään viljaan liittyviä vatsavaivoja mitä tosi monella nykyään on niin ehkä siksi en oo jaksanut kiinnostua tästä viljakriittisyydestä.
 
Mä aattelin kans riisipuurolla aloittaa 5kk.n iässä. Jotkuthan aloittaa ennen 5.ttä kk.tta..
 
Mä aloitan heti puuron kun 5kk tulee täyteen. Niin tehtiin esikoisenkin kanssa ja hyvin on mennyt, ei allergioita eikä muitakaan vaivoja.
 
Hmm, pitäisköhän harkita tuota riisipuuroa, sitä en ole tullutkaan ajatelleeksi. Varmaan keittää riisihiutaleista ja pitääkö se sitten vielä hienontaa sauvasekoittimella tms.? Meillä tuleekin 5kk täyteen jo ensi viikolla! :)
 
Ja eikös ole niin, että proteiinit saa myös aloittaa 5kk? Onkohan sillä väliä millä aloittaa; liha, kana tai kala? Tai kananmuna oli myös joissain ohjeissa?
 
Tekah tossa Valion vihkosessa oli että joko viljat tai proteiinit 5kk iässä joten ehkä kysäisisin neuvolasta ennen kuin molempia aloittaa..Semperillä on kuulemma jotain vauvojen riisipuuroa,en kyllä tiiä onko hiutaleita vai valmista tavaraa.Meilläkin ihan kohta se 5kk tulee täyteen. :) Ehkä ens viikon viikonloppuna voisi tehdä puurokokeilun kun on kaksi aikuista valvomassa masuvaivoja.Ei se suolisto kai kuitenkaan päivän päälle toimi. :D
 
meillä neuvottiin keittämään normaali riisi 10-kertaisessa määrässä vettä, ja ihan alkuun vielä hienontamaan siivilällä tai sauvasekoittimella. sitten vaan vähennetään veden määrää sitä mukaa kun vauva kasvaa :D
 
Mulla on kaapissa valmiina riisipuurojauhoa. Tehty hiutaleista. Siitä tulee varmaan sellasta ettei tarvi erikseen muussata.
 
Muksun puurojauheet oli musta käteviä (tai varmaan yhtäläisiä on muillakin firmoilla ) kuuma vesi vaan päälle ja valmista!
 
Löytyykö nää vauvojen puurojauheet kaupasta vauvanruoka- vai puuro-osastolta? Välillä tuntee itsensä niin hölmöksi kun haahuilee kaupassa etsien jotain vauvajuttuja :D
 
Just tota muksua on mullakin. Mä löysin sen sieltä missä oli soseetkin, miiumiu. :)
 
Itu, hyvä tietää! Tuossa meidän ohjeistuksessa ei ollut mitään tuosta(kaan)! Ehkä ennemmin aloitan sitten puurot nyt, kun oon yhteisiä puurohetkiä jo odotellut, vaikka tytön kanssa yhtäaikaa syöminen voi olla vielä aika haastavaa :)
 
Mäkin odotan että päästään yhdessä syömään,se varmaan helpottuu kun tyttö pystyy istumaan syöttötuolissa vaikka kyllähän siinä varmaan oma ruoka jäähtyy ja sotkua tulee. :D
 
Onkohan istuttamiseen 6kk "ehdoton raja"? Meillä neiti pönkää itseään jo pystyyn kokoajan, ja istuu (pieniä aikoja) hienosti sylissä. Pitää kysyä neuvolasssa, joko syöttötuolia voisi kokeilla :)
 
meille sanottiin, että syöttötuoliin (ja muutenkin itekseen istumaan) sitten kun vauva jaksaa istua selkä suorassa eikä ollenkaan enää pyöristä sitä.
 
Mäkin oon kuullut ton kriteerin,joku täällä taisi kirjoittaa että neuvolassa sitä istumista jossain kohtaa vähän katsotaan.Ajattelin siellä itsekin kysyä.Tytön selkä pysyy aika hyvin suorassa mutta en oo uskaltanut istuttaa muuten kuin itseä vasten tukien.
 
Takaisin
Top