Kiinteiden aloitus

Meillä on toistaiseksi kelvannut kaikki mitä on tarjottu. Ekat pari suullista epäilee, mutta sitten popsii hyvällä halulla. Oon ottanut tavaksi ostaa joka viikko kaupasta yhden vähän kummallisemman hedelmän kokeiluun. Ollaan syöty sharoneita, papajaa ja tällä viikolla pitahayaa (kirjoitetaanko se edes noin?). Vähän jännitystä välipaloihin.

Sitten aloin antaa pojalle oman lusikan, kun siitä oli täällä puhetta. Nyt menee jo hienosti lusikka suuhun, kunhan autan lastaamisessa. Pari kertaa on saanut itse lastattuakin. Voi sitä riemua, kun saa kehuja lusikkahommista! :)
Ollaan myös siirrytty pois ruokasoseista pikkuhiljaa. Pilkon vaan veitsellä paloiksi, osa menee lusikalla osa sormin. Ruokailut sujuu taas mukavasti.
 
Meilläkin kelvannut muistaakseni kaikki tähän mennessä.Joihinkin ruokiin kuten kurkkuun on kyllä vähän kyllästynyt ja ne usein lentää lattialle.Mäkin oon jo luopunut soseista kotona ollessa ja syödään ihan tavallista ruokaa.Määrät vähän pienentyneet ehkä mutta ei tyttö taida nälissään olla.Soseet on eväänä käytössä edelleen.Oli kyllä toisaalta helpompaa ennen kun ruokana oli tissi tai sose,nyt pitää jo vähän suunnitella aterioita eri tavalla jos ei olla kotona.
 
Meillä ei kelpaa nokkamuki! Ollaan kokeiltu ainakin kolmea erilaista. Nyt ostin sellaisen Nukin taikamukin jossa ei ole ollenkaan nokkaa ja harjoitellaan nyt siitä veden juomista.

Mielenkiintoinen ilmiö sekin että tyttö laittaa yleensä kaiken suuhunsa mutta ruokaa ei sitten millään. Maissinaksujakin katselee inhoten. :wideyed:
 
Meilläkään ei oikein nokkamukista juominen suju kun tyttö ei tajua sitä kallistaa eikä kyllä kauheasti olla enää harjoiteltukaan.Vesi menee pillimukista hyvin ja maitoa oon hörpyttänyt snapsilasista,se sujuu mutta välillä tulee sylkemistä.
 
Annoin tytön kokeilla lusikkaa tänään. Ei se muutakuin leikkinyt sillä.. Nokkamukista kuitenkin juo jos autan.
 
Meillä ei ole nokkamukia käytössä ollutkaan, tyttö oppi ihmeesti aikaisin juomaan vettä ihan normi mukin reunasta . Ulkona kätevä on ollut Tupperin juomapullo, jossa vähän isompi suuosa ni siitä juo hellehörppyjä hyvin.
 
Meidän poika kieltäytyi jo 9kk paikkeilla nokkamukista ja siitä lähtien on hörpytetty tavallisesta muovimukista. Nykyisin juo aika näppärästi itse. :> Vähän välillä läiskyy ja välillä sylkee veden pois suusta (ja sitä vettä on kanssa ihan pakko räplätä), mut ei sitä harjottelematta opi juomaan. Lusikalla on kanssa pitkään syöty sillai et se täytetään valmiiksi. Välillä oli kyllä lusikkalakossa, mutta nyt taas on kiva syödä silläkin. Ja tää poika on ruvennut peräti syömään. ^^ Tosi pitkään söi tosi pieniä määriä, mut nyt on viimeaikoina maistunut paremmin.
 
Itu, tuliko marjapiirakasta sellaista, että itsellekin maistuu jos vauvalle ei vaikka kelpaakaan? :D

meillä ruokailut menee aika vaihtelevasti. välillä syö tosi hyvin, välillä vaan kiukkuaa ja heittelee ruoat maahan. lähinnä tuo söisi kalaa, lihaa ja tissiä. ja smoothieta vetelee pillillä :)
 
Kyllä se aivan syötävää oli vaikka kyllä mä enemmän tykkäsin herkutella murotaikinapiirakalla. :D Tonhan voi tehdä pienempänäkin versiona johonkin pikkuastiaan,itekin tein puolikkaana.Ulkonäkö ei kyllä ollut kovin kaunis mun aikaansaannoksessa.
 
Meillä alkaa soseet olla historiaa ja enimmäkseen on syöty ihan samaa pöperöä kaikki,ilman lisättyä suolaa vain.Itsekin tottunut vähempisuolaiseen jo.Reissueväitä kyllä hankalampi keksiä,soseet oli käteviä kun säilyivät lämpimässä ja meni meillä lämmittämättäkin alas.
 
Meillä neiti syö samaa ruokaa päivästä toiseen. Muussattua bataattia, porkkanaa, perunaa, parsakaalia lihan/kalan/kanan ja riisin/pastan kera. Tänää ostin broilerin jauhelihaa ja aattelin kokeilla, jos lihapullat maistuis. Ois kiva ku pääsis samoihin ruokiin. En ymmärrä mistä tuo nirsoilu tulee, kun me ollaan molemmat ihan kaikki ruokaisia..
 
Broilerin jauhelihasta saa helposti vaikka höyrytettyä lihapullia,meillä on niitä pakkasessa hätävaramuonana. :) Täälläkin kyllä nirsoilua silloin tällöin tapahtuu,taitaa johtua yleensä kyllästymisestä joten oon vaan sit jättänyt tauolle niitä ruokia jotka päätyy tahallaan lattialle.
 
Meillä on ollut vähän takkuista yhteisiin ruokiin siirtyminen, mutta pitää kai ottaa siihenkin nyt vähän jämäkämpi ote. Ainakin kaksi yhteistä lempiruokaa on jo löytynyt, porkkana-linssi-kookoskeitto ja kesäkurpitsakeitto. Tänään poika veteli koko mun itselle lounaaksi aikoman porkkanakeittoannoksen, mutta kerrankos sitä näkkileivällä ateria kuitataan.... Ja kesäkurpitsaa on syöty ihan reilusti, olivat neuvolan ohjeet tällä hetkellä mitä vain. Kaikki kiinteämpi kuten makaronilaatikko, kala, kana, riisi ja peruna menee vain vähän sormiruokana näykkien ja puuroillekin on ollut täysi stoppi jo jonkin aikaa. Ei ihme että maito maistuu taas aamuyöllä :sad001
 
Meillä takkuilee syöminen noin muuten vain. Aamu ja iltapuurot maistuu erittäin hyvin, samoin välipala. Mutta lounas ja päivällinen ei uppoa. oon yrittäny antaa vaikka mitä. Mutta ei. leipää ja raejuustoa kyllä menisi, mut ei niitäkään voi mahdottomia antaa. :/ alkaa ideat loppumaan. toisaalta, iteppä hää tietää onko nälkä vai ei..
 
Hilpertti, teillä kuulostaa samalta kuin meillä oli vielä jokin aika sitten. Taisi poika viime kuussa ruveta syömään lounasta ja päivällistä kunnolla. Mitään ei mielestämme tehty toisin, hän vain alkoi hiljalleen syödä paremmin. Nyt sitten sen sijaan ei aamu- ja iltapuuro oikein maistu. Kenties nämäkin on jotain hassuja vaiheita.

Ikävämpi juttu puurojen suhteen on, että ajattelin jatkaa maidosta vieroitusta jättämällä maidon pois aamupuuron yhteydestä. Mutta sitten poika ei söisi aamulla sitten paljoa mitään, jos ei maitoakaan saa. Pitää kai vain toivoa, että hän alkaa pian syödä puuroa taas tai jättää jokin muu maitoannos sen sijaan... Tarkoitus olisi tiputtaa tissittely pois yksi kerrallaan niin että tammikuussa kun palaan töihin syö tissiä korkeintaan illalla (ja yöllä jos ei ala nukkua.)
 
Ihanaa kuulla, että muillakin on ruokataisteluita! Meillä on tilanne, että isin kanssa syödään aika hyvin aina ja äitin kanssa harvemmin. Toki mä olen enemmän läsnä ruokailuissa, kun mies on töissä. Mulle on helppo kiukutella... mutta toivotaan tosiaan, että tämä vaihe menee nopeasti ohi!
 
Meilläkin alkaa tyttö viittoa usein melkein heti ruokailun alussa määrätietoisesti leipäkorille, sitä menisi varmaan vaikka kuinka paljon! Meillä taas mies huokailee ettei saa tyttöä syömään samoin kuin minä. Ja tosiaan sitä pientä leipäpalaa tai kurkkua tai mitä vaan muuta sormiruokaa tarvitsee itse popsimiseen, että ottaa lusikkaruokaakin. Kun ei kyllä itse syömällä nälkäänsä tyydytä kuitenkaan, sen verran pienet on määrät ja suuri osa pöydän alla myös.
 
Meillä täytyy kans aina olla pojalla jotain sormisyötävää että malttaa istua paikallaan ja syödä lusikkaruokaa. Itse hän ei oikeen vielä lusikalla osaa syödä. Leipä ja juusto on ihan parasta, niitä menis vaikka kuinka paljon
 
Huoh lisää ruokarajoituksia..Ei meillä riisiä noin usein onneksi syödä muutenkaan ja riisikakutkin aika vähän olleet käytössä enää viime aikoina.Mut mites ne maat joissa riisi on tärkeä osa ruokavaliota..
 
Takaisin
Top