Kiinteiden aloitus

yritin kanssa jo eri kielilläkin googletella, ja useammin nitraattijutuissa taitaa porkkana tulla esille kuin kesäkurpitsa.
parissa listassa se oli mainittu ilman mitään tarkempia lähteitä.
 
Meillä yhtenä kasvisherkkuna tai oikeammin lihattomana herkkuna on erilaiset kasvismunakkaat. Tein niitä ensin kauramaitoon ja nyt ihan tavalliseen maitoon uunissa muffinssivuokiin.
 
Uunijuurekset tai kasviskiusaus ja erilaiset pastagratiinisörsselit on meidän kasvisruokia.Munakoisosta tuli grillissä hyvät hampparit.Aika usein jatkan jauhelihaa soijarouheella ja aion kyllä jatkossa antaa sitä lapsellekin vaikka tuo soija vähän kyseenalainen tuote onkin.Ei sitä meillä kuitenkaan niin suuria määriä mene.
 
Ja toinen, mitä meillä viljellään toisinaan (yleensä, jos ei ole käyty kaupassa pariin päivään) on ihan vaan erilaisia vihanneksia/juureksia tuoreena tai kypsennettynä ja keitetty kananmuna mukaan proteiinin lähteeksi. Hernekeittoa olen suunnitellut keittää, herneessähän on kuitenkin kohtuullisesti proteiinia vihannekseksi.
 
Meillä on vähän ongelmia noitten ruokien suhteen. Mä oon tosi huono kokkaamaan ja ollaankin annettu pääasiassa kaupan soseita. Oon yrittäny antaa esim leipää mut poika tunkee suun täyteen ja meinaa aina tukehtua. En tiiä miten me päästään ikinä siirtymään normaaliin ruokaan :eek:o_O
 
No niin. Nyt se on alkanut meilläkin. Nimittäin ruokalakko. Pari päivää oon onnistunu kiinteät syöttämään raejuuston saattelemana, tänään ei enää kelvannut. Sen kun sylkee vaan pois. Kuitenkin viili ja hedelmä maistuu. Katotaan miten tää nyt jatkuu. Hampaita tullut vajaassa kahdessa viikossa 4 eli kaikenkaikkiaan niitä on nyt 8. Liekkö se vaikuttaa. Täytyy kokeilla tehdä seuraavalle ruualle jotain muuta ja uutta.
 
Tää nyt ei ihan suoraan aiheeseen liity mutta syömiseen kuitenkin eli minkä verran teidän pienet pistää suuhun roskia ja muuta mukavaa lattialta?Mietin onko sormiruokailulla ja sillä että vauvamme on suursyömäri yhteyttä siihen että popsii lattialta ihan kaiken mikä pinsettiotteeseen tarttuu.Varmaan kaikki lapset jonkun verran maistelee hiekkaa hiekkalaatikolla ja muuta mutta tolla käy kyllä suu koko ajan. :D Ja aarteitahan riittää tarkkanäköiselle roskabuffetissa vaikka kuinka olis imuroitu.Ei varmaan vaarallista,mutta hieman ärsyttävää kun pitää vähän väliä tarkistaa mitä siellä suussa pyöriii.
 
Täällä menee kans ihan kaikki suuhun. Uutena juttuna järsiminen, nyt kun noita hampaita on jo 7.
 
Meillä ei mene niinkään sattumia lattialta mutta kaikkea paperista kohti kontataan määrätietoisesti ja kulmat kirjoista etc. katoavat uskomattomalla vauhdilla. Enää en ihmettele, että pikkulasten kuvakirjoja on niin vaikea löytää käytettynä. Hiekkalaatikkoleikit alkoivat muutama viikko sitten kivasti, mutta nyt menee vain kourakaupalla hiekkaa suuhun.
 
Muokattu viimeksi:
Noh ei ainakaan liian hygienian vuoksi luulisi tulevan allergioita tässä taloudessa...

Nyt on lehmänmaitokin käytössä meillä,pieniä hörpytyksiä tosin vain menee sellaisenaan eikä varmaan enempää ole vielä tarvekaan.Aloitettiin kuitenkin totuttelu mun poissaoloja varten,koska korvikkeet ei kelpaa.Enää ei ole tullut masukipuja.
 
Meillä menee myös ihan kaikki suuhun. Jopa koirankarvoja pitää maistella! Pahvilaatikot, paperit yms. pitäny ottaa pois, kun tuntuu joku ihme sellun puutos olevan. Pinnasängystä on jäyrytty maalit pois. Ihme hamsteri. Mut eipä olla kipeenä oltu.. :D

Me ollaan annettu myös lehmänmaitoa, kun oon joutunu ottaa kovan hammassäryn takia buranaa. Eile veti 100 ml hieman lämmitettynä ja nukahti päikkäreille ilman ongelmia. Ei oikein malta enää tissillä olla, mut pullosta menee kyllä.
 
Hmm vaikuttaako siis Burana imetykseen?
 
Siis käsittääkseni buranaa ei tule käyttää, jos on raskaana tai imettää. Ilmeisesti ibuprofeiini on sen verran voimakasta, kun sitä erittyy kuitenkin maitoon. Vain panadol sallittu. Ja siis käytin 600 mg buranaa, joka on tosi voimakas. Siksi en uskalla muutamaan tuntiin imettää.
 
Raskausajasta ton tiesinkin mut mulle määrättiin kyllä synnäriltäkin 600mg buranaa panadolin kylkeen niin oon sit ainakin luullut että se on imetysaikana ok. :eek: Oho...
 
Aijjaa. Miulle on kyllä sanottu että ei buranaa. Tässäkin asiassa varmaan useampi mielipide.
Ja kävin just lukemassa tuoteselosteen. Voidaan käyttää imetyksen aikana, koska ibuprofeeni erittyy merkityksettömän pieniä määriä. Mutta raskaana ollessa ei suositella. :-o kiva ku on pitäny säryistä kärsiä kun on sanottu et ei saa käyttää.
 
Meillä menee kans ihan kaikki suuhun. Toivotaan, että se tuo vain vastustuskykyä :wink Pihalla yritän kattoa, ettei multaa sais suuhunsa ja tietty kotona huolehtia, ettei mitään vaarallista ole lattioilla, kun en millään ehdi valvoa mitä kaikkea syö, niin ennemmin yritän vain estää, ettei ois pääsyä mihinkään oikeasti haitalliseen. Ja toki otan suusta pois, jos näen jotain sinne menevän.

Mulle kans määrättiin silloin synnärillä buranaa panadolin rinnalle, joten olin ajatellut sen olevan ok (toki minähän en ole imettänyt aikoihin, eli en oo paljon tarvinnu tätä miettiäkään) ja onhan yli kolmikuisille jo nestemäistäkin buranaa, joten pienet määrät ei pitäis kai haitata.
 
Huh säikähdin jo hetkeksi oonko tehnyt suurtakin tuhoa kun oon edelleen päänsärkyihin välillä buranaa ottanut.Jotkut varmaan haluaa välttää myös sen merkityksettömän pienen määrän joten oisko sitten siitä tuo ohje jäänyt elämään.Ja melkein ainahan lääkkeissä varmuuden vuoksi lukee että pitäisi lääkäriltä varmistaa ennen käyttöä.
 
Sama täällä että suuhun pistetään roskat ja murut ja paperinenäliinaa on ihana mussuttaa...! Pitkään jaksoi hiekkaa ihmetellä vain valutellen sormien välistä mutta sitten keksi että suuhunhan sitä voi myös laappasta :) Mutta helpompi ulkona on nyt vahtia kun ei vielä juokse karkuun ja pistä kaikkea suuhunsa mitä eteen tulee , kuten siskonsa teki viime kesänä..

Ja joo, Buranaa voi käyttää kyllä imettäessä. Kurjaa Hilpertti että oot saanu toisenlaista infoa :sad001
 
Takaisin
Top