Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hähäää :DD Sain hyvät naurut ku annoi pojalle banaania :DD mut kun annoin pari palaa lisää niin rupes tykkää... En viittiny enempää antaa jos sille tulee sitä ilmaa masuun... :)
 
Ite oon kokeillut porkkanaa keitettynä, ja sit siitä tehnyt erilaisia paloja: veneitä, viipaleita ja pikkupaloja. Meillä ei ole oikein mikään sormiruoka maistunut kunnolla, vaan niilä enemmänkin leikitään ja nyrpistellään. Banaanista sai tosiaan hyvät naurut täälläkin. :) Ihan niinkuin se olisi ollut hapanta tai jotain, hah. Kaikki mistä "vauvat yleensä tykkäävät" ei tahdo meillä kelvata, esim. Kurkku, Maissinaksu, Meloni.. Täytyy tietty sinnikkäästi vielä kokeilla uudelleen ja uudelleen.
 
Ja vinkkinä heille jotka valmistavat kesäkurpitsaa vauvoilleen! :) (soseeksi/soseen joukkoon)

Itse olen höyryttänyt kuoritut ja paloitellut kesäkurpitsat höyrykeittimellä/höyrytystasolla. Kun valmiita (10min päästä), niin laitan kuumat kesäkurpitsan palaset hetkeksi muoviseen korkeaan mehukannuun. Palasista tulee hirveästi vettä/nestettä mehukannun pohjalle, ja kun kannussa on siihen tarkoitettu kansi päällä, niin saan aina vähän väliä kaadettua ylim. nesteet pois, ilman että poltan näppejäni kuumiin vihanneksiin.

Sitten kun nestettä ei enää kerry niin paljoa, niin otan mehukannen pois ja sauvasekoittimella survon palaset soseisiksi suoraan kannuun. Soseesta tulee siltikin aikas juoksevaa, niin mehukannun nokkaa apuna käyttäen, valutan soseen suoraan mehukannusta jääpalamuotteihin -ilman ylimääräisiä sotkuja! :)
 
Mulla kans ollu semmosta varovaisuutta noitten maistelujen suhteen, vaikka eihän niitä kiellettyjä ruoka-aineita ny niiiiin hirveesti oo. Kait sitä on vaan aatellu ettei noin pieni vielä kestä kaikkia vahvoja ruokia. Vaikka niitä nyt vaan maistellaan eikä ahdeta masua täyteen niillä.

Nyt meilläki aletaa maisteleen vähemmän varovaisemmin :)
 
Äh, kyl mä uskallan. Sillähän sen sit näkee, et käykö ja kokoajan on laajempi ruokavalio ja elämä helpompaa. Ihan vähän mäkin vaan annoin ja siitä sit rohkeasti kasvattanu määriä.
 
Kesäkurpitsa ei oikein pojalle raakana maistunut.. kai se on vähän tylsän makuista ihan tolleen vaan. Sellerin varsi sit taas oli oikein hauskan makuinen, kun ilmekään ei värähtänyt, mut sitä se vaan maisteli.... yökh.. :D
 
No... öö.. samaa mä sille tarjoon, ku mitä itekin syön tai mistä teen ruokaa.. siis tuollaisia tuoreita vihanneksia ja hedelmiä.
 
Niin täälläkin usein tehtiin (ja tehdään edelleenkin), mutta sinnikkäästi tarjoo ni kyllä se siitä oppii :) ei kaikkea voi heti osata, ja kuinka voi oppia jos ei saa opetella :grin
 
Huh meillä mummo oli jo tänään antamassa pojan maistaa raejuustoa. Onneks ehdin estää, kun meillähän suorastaan epäillään maitoallergiaa ja testit viikon päästä, niin kaks viikkoa pitää välttää maitoa. Vähän tylsää kun ei olla noitten allergiatestejen takia saatu maistaa mitään uutta nyt kuukauteen.
 
Mä sekoitin tytön ruuan joukkoon tänään tummaa riisiä. Ensin neiti yritti siivilöidä niitä riisejä pois suustaan, mutta kyllä ne sitten lopuksi maistuivat. Annoin niitä myös hieman pöydälle hypisteltäväksi ja nekin palaset löysivät tiensä neitin suuhun ja kurkusta alas ison muminan saattelemana :)

Meillä on molemmilla neiteillä tripp trapin pöytäalunen. Tykkään niistä, kun ne pysyvät hyvin paikoillaan imukuppien kanssa ja estävät suttaamisen. Lisäksi ostin tytölle tänään Mammin kaksiosaisen lautasen jossa on liukueste pohjassa. Sen kanssa neiti pääsee aloittelemaan sormiruokailijan uraansa :) Se näillä sivuilla on mukavaa, että aina saa inspiraation kokeilla uusia juttuja vauvan kanssa kun lukee muiden kokemuksia ja hyviä vinkkejä!
 
mä kun oon tunnetusti taas ihan pihalla näistä asioista ni onks jotain viljoja mitä pitäs jotenkii vältellä?kun nyt ollaa vaihettu siihen 8kk vellii niin siinähän oli jotakii viljaa mitä siinä 6kk vellissä ei ollut..
 
En oo kuullu, et mitään pitäis vältellä... Kaura on helpoin aloitusvilja ja sit taas omalta kohdaltani tiedän, et liikaa ruista nii tulee lieviä vatsavaivoja. Mitäs viljaa siinä ny sit on, mitä et oo ennen antanu?
 
Takaisin
Top