Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
me syötii tänään puolukkajotainpuuroo,niitä muksun tetroja.kyl se alas meni mut vähän viel pisti hanttii.ei mekää noita ruveta syömää,tulee kalliiks ja purkki pitää käyttää vuorokauden aikana,ei kerkee meillä menemää se törtsä vuorokaudessa.
 
se muksun tai valion puolukkapuuro on meidän neidin suurta herkkua,ei vaan tosiaan raaski aina ostaa. miä tarjoon siitä purkista aina kahtena aamuna aamulla kun avaa,niin oon antanu seuraavana aamuna loput. nyt oon saanu huijattua neitin syömään kaurapuuroa aina jonkin hedelmäsoseen kans (persikka tai kuningatar) pelkkää kaurapuuroa ei suostu syömään muut kelpaa, mut kun paketti on ostettu,se syödään pois! :grin
 
Ootteko muuten kattonu (maistanu tai kokeillu) noissa purkkiruuissa, kun ainakin silloinku esikoinen alkoi niitä 8kk purkkiruokia syömää ni ne perunapalat oli kovia ja raakoja. mä en yhtää ihmettele, että sellaset alkaa kakotuttamaa ku ne ei edes hajonnut kunnolla.. ainakaan silloin muutama vuos sitte.
 
Meilläki syötii sellain purkkipuuro aamulla, ja meillä se menee kyllä kerralla koko purkki :grin
mä pidän niitä vähän niinku hätäjemmana, nopea ja helppo jos aamulla/illalla onkin jotenkin hätä sen puuron kanssa eikä kerkeis oikein alkaa sekoittelemaan ja keittelemään.
 
mä oon vissii vaivaset 5-6 kertaa tarjonnu puuroo ni ei se menekki oon vielä päätä huimaava.nyt alotellaa uudestaa sitä puuron syömistä knu neuvolantäti piti sitä niin tärkeenä.
 
mäkii oon maissinaksuja tarjonnu,lopputulos on et niitä naksunjämiä on sitte tytön hiuksissa ja naamassa.pitäs löytää joku vähän helpompi tarjottava joka ei leviä ja sula niin äkkiä.
 
Voi meidän poika rakastaa kurkkua! :) Eilen mussutti kaiken mitä annoin, kuoret vaan jäi. Leikkaan siis sellaisen pitkän pätkän ja puoliksi nii saa porsastella sen ääntään kohti. :)
 
täytyy varmaan itekkii koittaa.siihen ei sit vissii tarvita enempää hampaita?mietin et voiko keitettyy porkkanaa tarjota tikkuina.
 
Meillä pojalla on tosiaan vaan se yksi hammas. Oon antanu pieniä palasia banaania, avokadoa, tosi pehmeää vihannesta ja sit tosiaan pätkän kurkkua mussutettavaksi. Porkkanaa poika on syöny raakana, kun sitä on vissiin kiva hieroa ikeniin.
 
Koita toki. Ehkä ensin just tarjoat itte pieniä palasia jotain hyvää.. saattaa tyttö työntää uloskin vielä kaiken. Tai sit tosiaan vaikka vaan porkkana tai kurkku käteen ja tutustumaan. Meillä ei poika ollu moksiskaan pienistä palasista tai rouheisemmasta puurosta, joten aika oli jo selvästi kypsä meillä. :)
 
Meille neuvolantäti sanoi, että kun pinsettiote on hallussa, niin silloin yleensä suunkin motoriikka on valmis käsittelemään pieniä paloja. Ei siis sillä, etteikö aiemmin jo saisi tarjota sormiruokaa. Mutta että silloin viimeistään olisi hyvä hetki aloittaa. :) Mutta on meilläkin maissinaksuja jo annettu, vielä en ole saanut aikaiseksi antaa muuta. Kohta varmaan voisi kokeilla. Jos tänään vaikka pesisin tuon syöttötuolin pehmusteen, niin saisi Kiiran siihen istumaan. Saisi sitten ehkä itse syödä rauhassa, kun voisi toiselle tarjota jotain "syötävää" samalla. Siis siitähän ei ole takeita, paljonko menisi suuhun saati mahaan asti. :D
 
Ruisleivän kuivattua kannikkaakin poika on mutustanu. Isäni kysyi, että saako antaa pojalle ja lupasin kyllä. Ja voi että poika tykkäs kovasti. Pupelsi kyllä suurimman osan rinnuksille. Maissinaksut menee menillä nyt testiin. Täytyy muistaa ostaa kaupasta niitä tänään. :)
 
Takaisin
Top