Kiinteiden aloitus

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Niknik
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mun äiti sanoi kans, et kyl vettä saa antaa. Meillä menee pojalla ruokakin paremmin alas, kun saa huikan vettä pari kertaa ruokailun aikana. Joskus alkaa kesken ruoan kitiseen, mut sit kun saa huikkaa niin heti uppoo taas ruoka hyvin. Kohta pitäisi tarjoilla pojalle aamupuuro. Hän söi tissiä aamuyöstä melkoisen paljon, vaikka illallakin veti kauheen kasan puuroa ääntä kohden... mut noh, kohta puuroa sille ja sit aamukävelyn kautta muskariin. :)
 
Niin tai koitat Marbles antaa ihan normi mukista pikku hörppyä aluksi. Meillä mentiin niin ennen kuin sain hommattua tuon nokkamukin :)
 
meillä hoksas juua vettä ku sen maitonälkää annoin eka pullossa vettä ja sen jälkee vasta maitoo.ei se tainnu huomata siinä mitää eroo,niin kovasti se sitä vettä joi,vissii liikaakii.
sano tänää neuvolantäti et pitäs syyä sitä puuroo,nyt ei sit muutaku uus puuroruljanssi eessä.huoh.
 
Mä en anna pojan juoda vettä muulloin, kuin soseruoan aikana. Muulloin saa rintamaitoa.
Nestetasapainosta on hyvä pitää huolta, erityisesti kun kesä tulee. Kohta alkaa kulkemaan vesipullo mukana, kun tulee lämpimät säät. :)
 
Meillä muuten tomaattikastike on tehny vähä oireen tynkää... Ihon punoitusta ja kiukkua. Ollaan pari kertaa kokeiltu kotitekoista ja kaupan sosetta... ei tunnu tomaatti tällä haavaa sopivan. Täytyy pitää vähän taukoa ja koittaa uudestaan.
 
Meillä ei oo vielä mikään aiheuttanut oireilua sen kummemmin. Ei onneksi sekään, vaikka anoppi meni antamaan eilen Kiiralle kermavaahtoa kakun päältä... Ei kysellyt lupia, huomasin vaan tytön suupielistä, että on jotain saanut. Eipä sille siinä kohtaa enää mitään voinut, sanoin kyllä, ettei vielä pitäisi antaa. Vähän kyllä suututti, mutta onneksi ei maha reagoinut. Oma äitini ei onneksi mene antamaan mitään tuolle vauvalle ilman lupaa! :D
 
Hui.. onneksi ei tullu oireita. Mä kans tykkäisin kyttyrää jos jotain annettais ilman mun lupaa. Minähän se lapseni äitinä tiedän, mitä vauva voi syödä ja mitä ei, tai mille on herkkä. :)
 
Jeps Jäde. Tuttuja juttuja, kun mies allerginen raa'alle tomaatille. Pakko se on silti kokeilla noitakin, mitkä voi allergisoida. Pähkinät on ainoot, joita en lähe kokeileen edes niin, että söisin itse.. pelkään, et rintamaidon kautta oireilee pahasti. Mites muuten vauvalta testataanko pähkinäallergiat, jos isällä ja muulla perheellä on pähkinäallergiaa? Varsinkin hengenvaarallista. Ku en uskaltais kyl lähtee aikanaan sit testaankaan... O.o
 
Mä annoin ekan kerran tänää kananmunaa. Saas nähdä tuleeko mitään..
Sitten ruualla kävi moka. Otin sulamaan vajaan purkin kesäkurpitsaa ja kukkakaalia. Sinne joukkoo heitin peruna-porkkanaa. Sulatin ja ajattelin sinne sotkea kananmunan. Noh, kun olin soseet sulattanu tajusin tuoksusta, että nyt on kyllä kesäkurpitsa-kukkakaali purkki vaihtunut vahingossa. Syötiin sitten päärynä-peruna-porkkanaa kera kananmunan :p
 
Maistui se. Tai kananmuna ei uponnut haarukalla muussattuna. Jäi vissii liian isoja kökköjä, hurautin pari kertaa sauvasekoittimella ni johan upposi :) kalaa ei olla viel maustettu. ..
 
Minäkin oon antanu kermavaahtoo ja rahkaa pikkasen. Ostin tänään lohta mistä pitäs pojalle maistattaa. Pitäsköhän sekin vedessä keittää?
 
meijän tytsy ei tykänny kaupan lohisoseesta,alkuu meni mut sit sylki pois,pitäskii taas joku päivä koittaa uudestaa.
 
Takaisin
Top