Mä olen tainnut kyllästyä soseiden vääntämiseen, koska viime ajat yrittänyt mahdollisimman paljon keksiä sellaista syötävää, mikä menisi sekä pojalle että minulle. Ja mieluiten ns. oikeaa ruokaa, kun jotenkin ne samat soseet vähän eri tavoin sekoiteltuna tuntuvat välillä jo tylsältä (ainakin minulle, pojalle uppoavat vaihtelevasti).
Eilen tein pasta bolognesea koko perheelle. Paahdoin jauhelihaa kuivassa pannussa, lisäsin pilkotun sipulin ja pari valkosipulinkynttä ja annoin kypsyä. Sitten perään noin ruokalusikallinen tomaattipyrettä (siinä on muuten yllättävän paljon suolaa, joten en enempää uskaltanut laittaa) ja purkki tomaattimurskaa, vähän taisin jatkaa vielä vedelläkin. Mausteeksi meni vähän mustapippuria ja savupaprikajauhetta. Annoin kastikkeen hautua sen aikaa, että sipulit ym. kypsyivät kunnolla ja otin sitten pojalle osansa syrjään ennen kuin lisäsin suolan ja vähän vielä mausteita aikuisten versioon. Ja kaveriksi keittelin täysjyväpastaa, sitten kaikki pojalle soseeksi. Poika tykkäsi tosi paljon, tämä taisi olla hänen suosikkinsa äidin tekemistä ruuista tähän asti :) Tyypillinen lapsi, pastan ja jauhelihakastikkeen ystävä :) Mua vähän hirvitti, miten mausteet uppoavat ja miten masu ne kestää, mutta ei noilla määrillä ainakaan saanut mitään ongelmia aikaan.