Kiinteät ruoat

Neuvolasta sanovat mulle että pitää taukoa siitä nyt huoletta, kun ei meinaa upota millään. Mietin sitä yosa jukurttia, onko sitä pelkästään kaurana vai miten? Kun täällä kaupassa ei ollu kun joku marjamix ja joku toinen, niin voiko niitä antaa? En jääny tutkimaan et onko esim sokeria tms.
 
Kokeile nyt ihmeessä ensin soseen kanssa puuroa. En mä ainakaan itekään pelkiltään puuroa syö vaan mehukeitolla. Ilmankin pärjää, mutta on tosi hyväksi vatsan toiminnalle ja pitää hyvin nälkää eli aika kätsä ratkaisu vauvoilla ja taaperoilla. Ja kylmänäkin voi antaa puuroa..tai kokeilla sileämpää puuroa.
 
Puurosta tai puurohiutaleista voi kans tehdä kaikenlaista muuta: lettuja, rieskoja, muffineita, tikkuja. Esim. apinaeväs. Mä oon meidän alottelevalle sormiruokailijalle tehny pannukakkua kananmunasta, banaanista ja puurohiutaleista. Seuraavaksi ajattelin kokeilla apinaevästä.
 
  • Tykkään
Reaktiot: M&S
Meilla on kanssa sama kokemus, etta puuro ei paljaaltaan mene, mutta soseen kanssa hyvin. Olen jauhanut (tehosekoittimella) puutohiutaleet melkein jauhoksi, mutta silti ne pienet 'ryynit' meinaa neitia valilla vaivata. Kun teen puuron tarpeeksi loysaksi, niin hyvin maistuu.
 
En tiedä tuleeko silosempaa, jos soseuttaa puuron keittämisen jälkeen, mutta niin minä olen tehnyt. Ja tosiaan löysemmäksi keittäminen on meilläkin käytössä.
 
Mä kokeilin puuroa omenasoseen kanssa ja voi että on hyvää! Herra söisi sitä varmaan litran jos annettaisiin!
 
Pauveli, minakin mietin tota puuron soseuttamista keittamisen jalkeen, joten hyva kuulla etta sekin onnistuu
(Siis kun ajattelin, etta siita saattaa tulla liisteria ).
Toi hiutaleiden jauhaminen oli mun idea lahinna siksi, etta siita saa hyvan matkaevaan jos kayttaa pikahiutaleita, niin ei tarvi keitella vaan lisata vaan kuuma vesi.
 
Megara, kylla kiisseli sakeutetaan yleensa perunajauhoilla. Ja kai sitakin voi vauvoille antaa.
 
Kuinka paljon teillä vauvat syö kiinteitä? Meillä aiemmin esim. lounas ja päivällinen olleet yhen pilttipurkin verran ja vähän hedelmäsosetta päälle, niin nyt tyttö vetää kaks purkkia ihan heittämällä. Aamuisin syö vaihtelevasti, mutta ehkä desin puuroa ja jotain muuta päälle. Välipalana purkki hedelmäsosetta ja jotain sormilla syötävää. Iltaisin menee pari desiä puuroa (jes, pitkän tauon jälkeen taas maistuu) ja lisäks jotain pientä sormilla syötävää.
 
Meillä aamulla ja illalla menee puuroa hedelmäsoseella max desin verran. Lounas ja päivällinen on yleensä sormiruokana, samaa mitä muu perhe syö. Vaikea arvioida määrää, kun tuntuu että suuri osa ruuasta päätyy ihan muualle kuin suuhun :D Välipalana menee joko sormiruokana hedelmää tai max desin verran jogurttia tms. Aika pieniruokainen on tää meidän neiti vielä. :)
 
Meillä mennyt vasta kuukauden ajan kiinteät. Menee ehkä 5 teelusikallista. Mielummin lattialta esikoisen heittämät ruuat kuin syötettynä.

Mitkä on teillä ne lempiruuat jotka uppoaa? Täällä maissinaksut ja mangosose. Mitenköhän paljon kuukaudessa voi määrät lisääntyä? Tarkoitus ja toive olisi, että yhden illan pärjäisi ilman minuakin niin siksi kyselen.
 
Meillä poika söis hedelmäsoseita (erityisesti omena) niin paljon ku vaan jaksaisin lusikoida suuta kohti.
 
Välillä poika syö kaksikin purkkia kerralla, yleensä yhden sosepurkin (piltti), aamupuuroa ja iltapuuroa soseella varmaan desin verran. Maitoa lisäksi jotain 7dl. Välillä tuntuu kyllä että syö saman verran puuroa mitä mäkin, vaikea määrää arvioida kun en paljoa mittaile aineksia.
 
Meillä 8kk tyttö ei ole kovin paljoa lisännyt annosmääriä nyt pariin kuukauteen. Edelleen puol-yks purkki menee ja mieluummin vain 4 ateriaa päivässä. Pieniruokainen vissiin vaan..maitomäärä korvikkeella helposti nähtävissä ja se on ihan sopiva.
 
Kun ei hampaat kiusaa syö 1,5-2dl aterialla, välipalalla menee "vain" desi. 5x päivässä soseillaan. Alun ns maisteluiden jälkeen aika nopsaa päästiin tuohon annoskokoon, mutta tässä määrässä junnattu jo jonnin aikaa.
 
Tytöllä sose ja puurolakko päällä, ollut jo viikon. Hirveä tappelu joka kerta eikä suu vaan aukea ellei hirveää pelleilyä pidä sen edessä että vahingossa avaa suun ja tuikkaan lusikan sisään.
Kaikki muu ruoka kyllä kelpaa eli kaikki mitä minä syön: leipä, kaikki leivän päällä, jogurtti, viili, peruna,makaroni, kukkakaali, hedelmät,... varsinkin banaani on ihan hittijuttu kun tilsin sormilla siitä suupaloja.
Isommalla oli aikoinaan samanlainen vaihe samanikäisenä ja kesti kuukauden kaks. Olisko tämä joku herkkyysvaihe siihen että haluaa siirtyä syömään samaa ruokaa kuin muut...?? :eek:
 
Meilläkin tyttö ollu ku pikku tipu aiemmin ja aukonu suutaan aina ku vaan lusikan nähny, mutta eipäs enää! Muutoman lusikallisen saa aluks menee hyvin ja sitten menee suu kii. Olisko noin viikon ollu tää vaihe.

Aiemmin puuroja meni n.1dl x2 ja ruuilla söi noin desin kans. Välipalaa vähemmän.
Niin. Eilen kun tyttö teki taas tenän ruuan kans ni Kylläpä sitten maistu kurkun pala syyä. Ja varmasti olis suuhun itse laitettuna muutakin menny sen tilalla.
 
Meillä ei edes auo suutaan. Vaan pitää lusikkaa käyttää väkisin. Niinpä tungen maissinaksun lapselle ja salaa ujutan soseita.
 
Takaisin
Top