Kiinteät ruoat

Mei iitalle ei mee mitkään mössöt. Teen paksun puuron ja paistan vohveliraudalla. Mä kyllä laitan lähes kaikki ton muksun ruoat vohveliraudalla paitsi nyt, kun se otti ja hajos. :shifty: Pakko saada uus.

Edit. Tarkennus : Rauta hajos ei muksu.
 
On kyllä pakko kokeilla joku aamu tota vohvelirautaa aamupuuroon. :-) vois esikoisellekin maistua puuro tolla tavalla.
 
Meillä on joku kaupantekijäisrauta tuolla kaapin perukoilla. Eipä oo tullu käytettyä alkuinnostuksen jälkeen. Niinku ei oo käytetty yleiskonetta, leipäkonetta, voileipägrilliä (se oli jo ennenku saatiin se vohvelirauta) kapselikeitintä, sodastreamia... Ainoa mitä mä käytän on leivänpaahdin ja sehän toki poksahti rikki eikä oo löytyny uutta sopivaa tilalle. Vois kyllä kokeilla sitä rautaa josko tuo jäbä osais siitä itelleen apetta imeskellä tukehtumatta...
 
Meille ei näköjään kala sovi. Lehahti ihan punaseks likka niistä kohin mihin kalaa osu ja selkeesti itkusempimpikin oli. No onneks meillä mitenkään hirveen useesti syödä kalaa, kun sitä syö vaan mies ja mä täällä. tenavat vetää kyllä kalapuikkoja sitten, mutta niitä en miellä kalaks ollenkaan.
 
Ja hei mä en enää löydä sitä vohveli ohjetta niin voisko joku laittaa sen uudestaan.
Samalla saa laittaa muitakin reseptejä tuleen, mitkä sopii tän ikäsille.
Ja voiko siis kaura/riisimaitoo käyttää ruuanlaitossa ihan tavallisen maidon tapaan? Entäs tosiaan se kookosmaito?
Ja oon siis noille muille vaan aikanaan tarjoillu niitä ruokia missä ei oo ollu maitoo/kermaa ja vaan soseuttanu niitä.
Nyt tekis mieli kokeilla jo muitakin ohjeita :) Alkaa tosiaan noi piltit oleen sen verran kalliita et nyt tulee stoppi.
 
Riisimaitoa ei suositella jatkuvaan käyttöön alle 6-v lapsille. Siinä vissiin jotain raskasmetalli jäämiä. Musta kauramaito on myös paremman makuista, mutta sehän on makuasia. Mä käytän noita kauratuotteita ihan maidon sijasta. Eli korvaan maitotuotteet ohjeessa suoraan kauralla tai kookoksella.
 
Kiitos, mä en edes tienny tosta riisimaidosta tommosta. No aina oppii uutta, viimestään tän viimesen myötä :grin
 
Kannatetaan! Itsellä ei oikein mielikuvitus riitä näissä vauvan ruoissa :-)
 
Huhu ja ruoka sose rumba taas vähäks aikaa ohi =) seuraavalle 24 päivälle olis nyt kaikki lounaat ja päivälliset = ) laskin tossa piruttain kauppa kuitista että mitä noi Leevin ruuat maksaa ite tehtynä. Monipuolisesti vihaneksia ja possua, nautaa, kanaa ja loha. Myös riisiä ja pastaa. Ja kaikki tämä maksoi hiukan vajaa 50€ = ).. Mitäs noi valmis ruuat maksaa? Mikä tulee halvemmsks?
 
Niinushka: Happy tais aiemmin laittaa ihan oikean vohveliohjeen, mutta noi mun puurovohvelit on siis ihan vaan tymäkkää puuroa paistettuna vohveliraudalla. Huom! Kannattaa oikeasti tehdä tosi paksu puuro, niin ei tuu sotkua. Rypsiöljyä oon pullasudilla sipaissut raudan pintaan ja/tai suoraan taikinaan lorauttanut tilkan öljyä, jottei pala kiinni.

Sit oon tosiaan tehnyt näitä banaani- tai kasvisvohveleita, joissa pohjana on ollut 1 muna ja "sopivasti" (ehkä 2-3 rkl) murskattuja kaurahiutaleita + banaania (oisko 1/3 bansku) tai esim. porkkanaraastetta. Myös ihan pelkkä kaura-munavohveli maistuu meidän naperolle.
 
Toivottavasti tästä näkyy
 

Liitteet

  • 1442550819430.jpg
    1442550819430.jpg
    29.3 KB · Katsottu: 30
Ai niin ja Mirkku, asuitkos pääkaupunkiseudulla? Niitä ruislandian tuotteita saa kuulemma ainakin itiksen cittarilta ja malmin prismalta (tai toisinpäin). Siitä sormiruokailijoiden ryhmästä saa hyviä vinkkejä ;-)

Ite oon nyt seurannu nuita allergiaryhmiä ja kohta kokeillaan aamupuuroo näistä raaka-aineista:
 

Liitteet

  • 1442551089208.jpg
    1442551089208.jpg
    84.3 KB · Katsottu: 30
Onkos täs 7-8kk ikäsillä joku vaihe että syödään huonosti? Vai johtuuko se vaan ku tuo on kipiä....
 
Pivi: en oo laskenu mut puurot on abaut 2€ koko kuukaudelle ja välipala soseet teen myös ite nii niitä en oo lasknu niitä vielä kun en oo tehny nyt mitään isompaa satsii mut joka päivä syödään myös 1 kaupan valmis luumu bona purkki ja 12kp on 4,08€ eli 24kp on sit 8,16€.

Eli ilman välipalaa ollaan nyt 24 päivän kuluissa 60€
Aamupuuri + 1/2 purkki sosetta
Lounas
Päivällinen
Iltapuuro + 1/2 purkki sosetta
Välipalaks annan välillä ihan pelkän bamaanin ja se on 0.20/0.30c
 
Vähäks me tehdään tota Happyn vinkkaamaa mannapuuroa kauramaitoon nyt vkonloppuna ni ei tarvii kaikille eri sapuskaa olla hutkimassa lautaselle :) Kestääkös se siis keittämistä se kauramaito samalla lailla ku tavan maitoki??
 
Nii ja sen voisin vielä lisätä että Leevi on aika iso ruokanen nii meillä menee lounaalla ja päivällisellä se 150g kasviksia plus 1,5 rl lihaa, kanaa tai kalaa per annos.
 
Takaisin
Top