Kiinteät ruoat

Just viikonloppuna tein mannapuuroa itse tehtyyn sokerittomaan mustikkamehuun ja hyvin uppos koko perheelle. Enpä tosin tajunnut että olis voinut tehdä vispipuuroa mikä ois ollu varmaan vielä parempaa :-)
 
Ootko mashnu kokeillu muksun puuroja? Ne on pikkase halvempii ainaki.. Ja löytyy puolukkaistaki..
Muksun puurossa se pelkkä neljänviljan on sit nii läysää ettei pysy ees lusikassa... Venla tykkää hedelmäisestä eniten. Ehkä. Kaikki tonne uppoo:) ( kuha ei ole liuan isoja möttejä:wink)
Oon kokeillu joo. En tykkää niistä Muksu-ruuista kun ne on järestään rakenteeltaan aivan karseita. Puurot on tosiaan aivan lientä ja sitä tippuu enempi pöydälle ja Vekan rinnuksille ku menee suuhun ja ne kaikki soseet joita on kokeiltu on aivan outoja. Vähän niinku raakaa purkkihernekeittoa ne ruokasoseet ja hedelmäsoseet taas semmosta liejua joka ei lusikassa pysy.
 
Meillä kyllä syyään melkein pelkästään muksun hedelmäsoseita .. Miusta niissä on just hyvä koostumus :) ja syyään paljaaltaan ja puuron kans niitä.. Miusta ihan kaikki ei-hedelmäsoseet on tosi ällöjä, en pysty ees haistelee niitä :eek: ihan pari purkkia on neiti maistanu ja ei oo ihan kauheesti tykänny..
 
Meiltä loppu vauvapuuro ni keittelin sit aamulla meille yhteisen kaurapuuron, veteen ja kauramaitoon. Laitoin viljolle päärynäsosetta sekaan, mikä siis lempparia, mut wi ihan normaalia määrää uponnu. Maisteli nyt kuitenkin sellasen puolisen desiä. Katotaan miten illalla menee.

Nyt oon ruvennu antaa taas sormiruokaa ja kurkku on kyllä lemppari ja avokado maistuu myös hyvin. Vois tulla noita hampaita poitsulle niin olis helpompi järsiä ruokia.
 
Pirkka. Luomu lohirisotto... Jotenkuten jäbä sai osan nieltyä ku oli kokonaisia riisinjyviä. Mutta se haju :yuck: Haisee koko poika aivan kissanruoalle nyt :sick006
 
Meillä ollaan taas menty määrissä takapakkia. Hetken jo näytti että alkaa syömään hyvin mutta taas on ollut yhtä huutoa ja hammasten (niiden kahden) kiristystä. Mikä lue tuollakin kun käyttäytyy ja toimii ihan erilailla ku ennen? Ei tunnu sormeen lisää hampaitakaan.
 
Mashnu tervetuloo kerhoon: tytär läärää aina kissanruokakipossa, kun silmä välttää :wink
 
Meillä kun ei syödä mun tekemää puuroo, niimpä puurojauheet on hyviä. Hedelmäsosetta on joka puurossa. Muutenkin tuntuu et neidillä on joku ikinälkä tällä hetkellä. Koko ajan se olis jotain syömässä.
Sormiruokailua harrastetaan viellä ihan pienissä määrin, kun lusikka kelpaa hyvin. Ja toi sormiruokailu on muutenkin opettelua kun likka änkee kaikki kokonaisena suuhun ja sit alkaa hirvee kakominen. Pelottaa et se tukehtuu viellä.
8kk tommonen kauraherkku juttu uppos kyllä tosi hyvin joten aletaan pikku hiljaa syömään noita isompien ruokia.
 
Suositelkaas minkä otan seuraavaksi hedelmä/marjasetiksi maisteluun.
luumu
Omena
Persikka
Avokado
Mango
Mansikka
Mustikka
Vadelma
 
Hmmm... Mango ja mustikka on semmosia jotka saattaa kovettaa masua. Persikka on nyt hyvää tuoreena ni mä valkkaisin ainaki sen. :joyful:
 
Testattu jotain 8kk Bonahässäkkää.. Alkuun söi ihan hyvin mutta päättyy taas oksentamiseen ku osu joku isompi rae kurkkuun.. Joko kohta saa luovuttaa ja syöttää pelkkää muusia poikaparalle kunnes se on aikuinen????!!!!??!
 
Vaihetaan. Täällä ei mee kaupan soseet. En tiiä onko liian silkkistä vai pahaa mut sylkee yleensä suusta niin hedelmät kuin ruokaruuatkin. Mitkä niitä karkeita ruokia on?
 
Tänään kokeiltiin peruna-lohisosetta. Ei ollu minusta mitenkään isoja rosoja edes ja silti yökkäs :wideyed: Tuntuu että ei saa pienen pientäkään sattumaa olla ruoassa ja sormiruokailu jätetty nyt pois kokonaan ton oksentamisen takia :sad001
 
Takaisin
Top