Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Apua... minä annan edelleen vaan 2 kertaa päivässä kiinteitä. Yritän sen kolmannenkin kerran, mut ei aina kerkee. Mut herää edelleen 2-3 kertaa tissille yössä ihan niinku syntymästään saakka. Ehkä se on sen tapa :-) No joo, ei vais. Mutta tää kasvaa näillä eväin.
 
Toivottavasti nanna teidän yöt rauhottuu.

Viljolla tuntuu alkavan ummettaa nuo soseet heti kun syö vähänkin enemmän. Aiempi haluttomuus syödä loppui kun vatsa toimi. Nyt syöny puol purkkia luumua ja sit jääpalan verran porkkanaa ja taas tuntuu vatsa vaivaavan :-(
Luumu siis kaupan sosetta ja porkkanan oon tehny ite ja tarjoon sen aika löysänä. Annoin myös nokkamukista vettä syömisen yhteydessä. Katotaan millaben viljon olo on huomenna.
 
Meillä syödään aamupuuro, ruokaisa sose 11-12, hedelmä-/marjasose 17-18 ja iltavelli 20-21. Väleissä sit maitoo. Herää kerran yössä syömään.
Toivottavasti Nanna helpottaa teillä :)
 
Meillä Veka ei mene nukkumaan jos ei päivän maitokiintiö ole tullu täyteen. Niin kauan remuaa illalla pinnasängyssä että saa maitoa. Iltavellin jälkeen joudutaan välillä vielä tankkaamaan maitoa, muuten ei suostu nukkumaan. Siksikään mä en viitti noiden kiinteiden määrää nyt hirveesti lisäillä että jää tilaa maidolleki ja ei tarvii tosiaan yöllä sitä sit tankata. 600-750 ml menee korviketta päivässä, eli 4-5 maitoannosta ku kerralla menee 150ml ja kun oon seurannu menekkiä niin niinä päivinä ku on juotu vähempi maitoa on illat hankalampia.
 
Kyllä se mustikka oli syypää Siennan hymyttömyyteen! Kun vihdoin kakka tuli niin oli ihan selkeä tulppa ja sitten helpotti ja hymyilytti normaalisti.
Meillä syödään aamupuuro hedelmäsoseeseen kanssa (jos syödään, riippuu vähän fiiliksestä vissiin), päiväpäikkärien jälkeen kasvissose ja jälkkäriksi hedelmäsosetta ja sitten ehkä vielä illalla hedelmäsosetta, mutta pääosaa näyttelee vielä maito. Yöllä herää kolmelta ja kuudelta syömään kun yöunet on 20.30-7.00 (joskus jopa kasiin). Musta tuntuu että paremmin nukkuu maidon kuin pelkän kiinteän avulla. Tujumpaa tavaraa.
Kaikki lapset on niin omanlaisiansa mutta suosittelisin silti kokeileen rytmin vaihtoa (aikaisemmin nukkumaan) pikku hiljaa. Voi olla liian suuri muutos yhtäkkiä muuttaa nukkumaanmenoaikaa 1,5-2 tunnilla. Toisille saattaa tosin tuokin toimia mutta itse huomannut parhaimmaksi kun pikkuhiljaa siirtää sisäistä kelloa.
 
Me ollaan nyt noin 2 kuukautta maistateltu soseita. Pojalle ei aamusta tunnu maistuvan muu kuin maito joten aamupalasta on enemmän vähemmän luovuttu. Muutoinkin toisina päivinä ei suostu edes avaamaan suutansa soseelle. Ja silloinkin kun syö niin menee 1-2 jääpalan verran sosetta. Eli täällä ei ihan hirveesti syödä. Nyt oon niin yrittäny tarjota sen 2-3 "ateriaa" päivässä.
 
Happy meillä syödään kans yks sose (1-2 jääpalaa) päivässä, jos ollaan sopivasti hollilla. Ja aina ei syödä vaikka oltas. Tänäänkin safkat oli nätisti taputeltu neidin kyynärvarsiin, syöttärin pöytään ja fylleihin, lattiaan ja etenkin yhteen pöydänkulmaan (=syöttärin lattiaa vasten oleva jalka!), joka maistui pal paremmi kuin sose. Mun tarjoamana lusikka ei kelvannut lainkaan ja omassa kädessä sillä pestiin hampaita.

Kiinteet on edelleen enempi ohjelmanumero kuin ruokailu. Yöllä toi syö. Ei mitään hajua monestiko tai moneltako vai onko se tissi vaan unilelu. Hyvin onnistuu nykyään kääntyminen, muksun palautus omalle puolelleen ja tissitelakointi heräämättä.

Kohta voi vissiin ruveta koittaan jo enemmänkin, toi on nyt muutamana männäpäivänä syönyt kaiken, koko jääpalan *aaltoja*.
 
Me mennään edelleen lähes pelkällä tissillä. Muutaman yksittäisen kerran on neiti maistanut jotain muuta; pari kertoa omenaa (hyvää), kerran kurkkua (tosi pahaa :yuck:), kerran viinirypälettä (suht ok), kerran vadelmaa (:wtf: - varmaan koostumus tökki) ja tänään avokaadoa (hyvää). Näiden lisäksi kerran yritettiin maistaa pieni lusikallinen kaupan omenainen kuningatar -sosetta, kun sitä sattui olemaan tarjolla muulle perheelle vohveleiden seurana, mutta se oli yhtä kamalaa myrkkyä kuin kurkku. Hyi.
 
Odota seuraavaa herkkyyskautta ja maistata sitten :-) Uppoo varmaan ihan erilailla kaikki uudet maut. Roosa oppi lusikan helposti, mutta geeneillä voi olla vaikutusta tähän kun molemmat vanhemmat on suursyömäreitä ja hillittömiä herkkuperseitä niin minkäs teet.
 
Nonii.. Heräs taas viime yönä varmaan 6 kertaa mut tosi helposti sai uudestaan aina nukutettuu.. Syötin sen 1 keeran yöllä 3 aikaa ja sit aamulla 7 otin sen tissille viereen kun olin ite niin sakelin väsyny.. Olis varmaan sillon 7 pitäny jo nousta.. Nukuttiin sit puol 9 ja kohta tarjoon sille aamupalaa..
 
Meillä ei neidillä päivä ala jos ei saa puuroo ja sen jälkeen velliä. Sama se on illalla. Ei suostu alkaa yöunille jos ei ensin saa puuroo ja sitten velliä. Päivisin syödään velliä ja lihasosetta jos ollaan sopivaan aikaan kotona. Matkassa on useesti hedelmäsose jos sattuu nälkä yllättää kylässä tai muualla.
 
Poika täyttää viikonloppuna 6kk ja pitäis aloitella kiinteemmät eväät. Varmaan alkuun riittää et maistattaa kerran päivässä? Ja kuinka pian olette lisänny ateriakertoja per päivä?
Vitsit että mä oon näistä jutuista ihan pihalla taas vaikka toinen lapsi. Edellisen kerran näitä miettiny 13 vuotta sitten :D
 
Nonii.. Heräs taas viime yönä varmaan 6 kertaa mut tosi helposti sai uudestaan aina nukutettuu.. Syötin sen 1 keeran yöllä 3 aikaa ja sit aamulla 7 otin sen tissille viereen kun olin ite niin sakelin väsyny.. Olis varmaan sillon 7 pitäny jo nousta.. Nukuttiin sit puol 9 ja kohta tarjoon sille aamupalaa..
Meillä täysin samalaista ollut jo 3 kuukautta. Ei ole kiinteet auttanut eikä unikoulu :( tsemppia sulle kovasti! Et ole yksin :)
 
Avalia, mulla suunnitelma kk päästä tämmönen
3 pv kerran päivässä kasvis
3 pv kasvis+hedelmä (2 "ateriaa")
3 pv +liha tai kasviksen vaihto.. jne
Mua neuvolassa sit varotettiin että voi mennä kauan ennen kuin menee tl enempää, mutta ei tarvitse stressaa.
 
Tänka! 20.00 Leevi meni nukkuu ja 2 kertaa jo heränny huutoon että on joutunu menee nukuttaa/hyssyttelee taas uneen..
Meillä täysin samalaista ollut jo 3 kuukautta. Ei ole kiinteet auttanut eikä unikoulu :( tsemppia sulle kovasti! Et ole yksin :)[/QUOTE
 
Muuten nukku kyllä taas ihan vähän paremmin.. En taini nousta kun 2 kertaa nostaa sille tuttia ja syöttää 02.30 viime yönä eli vähän myöhemmin kun edelis yönä.. Voi olla että toi 20.00 nukkumaan meno on vielä vähän liian aikanen että jos 20.30-21.00 menis nukkuu nii ehkä ei heräis noin paljon alku illasta..
 
Aikamoinen velmu tuo meidän neiti, ihmettelin jo etteikö muka vieläkään osata syödä lusikasta kun ei meinaa soseet upota. Muussasinpa sitten välipalaksi tuoreita vadelmia ja banaania mössöksi. Ja hupsis vaan kun yhtäkkiä neiti osaskin hienosti ottaa ruuan lusikasta, ja oikein nuolla sen lopuksi puhtaaksi. :D Taitaapi olla yhtälailla herkkujen perään kuin vanhempansa... että ei mene läpi enää tuo "en syö porkkana-kana -sosetta, kun en osaa napata sitä lusikasta" -esitys.
 
Hmm nopeestipa viljo käänsi kelkkansa syömisen suhteen :-) oon nyt antanu aamulla hedelmäsosetta ja lounaalla kasvissosetta tai siis porkkanaahan tää vasta syö. Eilen oltiin anoppilassa ja sillä ei ollu porkkanaa niin en sit antanukkaan lounaalla sosetta.

Päivällisaikaan kotona viljo alotti hirveen marinan ammam ammam ämmäm ämmäm... Imetin mut ei auttanut. Marina loppui kun pääs ruokapöytään syömään. :D

Tai siis selvästi tuo tietty "marina" on viljon pyyntö ruualle. Yölläkin nälkäänsä ilmotti samalla tavalla.
 
Takaisin
Top