Kiinteät ruoat

Meillä menee velliä välillä pari kertaa päivässä, välillä kerran. Riippuu ihan neidin ruokahaluista. Jos roikkuu tissillä aamusta alkaen tunnin välein ja sitten pullolla, niin annan ennen päivän pitkiä unia velliä.
 
Sama ku niinushkalla. Kerran-pari päivässä velliä maidolla jatkettuna. Illalla aina viimeseks ja päivällä jos koko ajan vaan syötäis.
 
Ok. Täytyy kokeilla ku nää vaan valvoo eikä mee nukkumaan päivisin ku ehkä max.30min... Mä oon ihan hämilläni et eikö näiden pitäis päivisinki nukkua?!
 
Sanna: Ei meilläkään esikoinen nukkunu kun maks 45min pätkiä päivisin. Yleensä torkut oli puol tuntia. Nyt reilu 2-vuotiaana nukkuu yhet päikkärit, kestoltaan 1-2h. Sopii miulle tällä hetkellä hyvin! Vauva (7 vkoa) sen sijaan on toista laatua ja nukkuu kyllä välillä kolmisenkin tuntia päivisin.
 
Nii! Ja lohduttauduin esikoisen vauva-aikana sillä, että yöllä nukuttiin sentäs hyvin. Ei auttanu siis päivisin valitella vähäistä unen määrää.
 
Te jotka olette jo antaneet vellejä, kuinka paljon annatte niitä/päivä ja oletteko huomanneet mitään vaikutusta maidon syömistiheyteen tai määriin?
 
Annoin ekan viikon päivän viimeisen maidon suhteella 30ml velliä ja 90ml korviketta. Poikien yöunet piteni sillä mut päivän syömistiheyteen ei ollu vaikutusta. Nyt oon antanu 60ml+60ml eikä oo ollu vaikutusta enää mihinkään. Yöunetkin lyhenevät taas. Mahat on kestäny kyllä. Kakka vaan haisee popcornilta :D
 
Mä annan Vekalle 2 kertaa päivässä velliä, yks semmonen onni-tetra menee vuorokaudessa. Illalla ennen nukkumaanmenoa 120 ml pelkkää velliä (ei aina syö kaikkea) ja se lopputetra sitten seuraavana päivänä ennen päikkäreitä maidolla jatkettuna. Meillä jäi 2 ruokailua pois vuorokaudesta vellin ansiosta. Päivällä yks ruokailu ja yöllä yks ruokailu vähemmän ku ennen. Maitomäärä on nyt se litran verran vuorokaudessa niinku kuuluuki ku tossa yhessä välissä meni 1,25 litraa.
 
Täytyy varmaan itsekin tehdä noin. Pojat saattaa syödä 1,5h väleinkin nykyään!
 
Mä annoin ekaa kertaa omena-vadelma sosetta ja hyvin uppos. Nyt likka nukkuu onellisesti sitten. Tähän mennessä syöty peruna-porkkana velliä ja maissivelliä
 
Me ollaan maisteltu luumusosetta vähäsen. On mulla muutama purkki noita ruokasoseita ostettuna, mutta vellilinjalla vielä mennään. Riisivelli on ollu hitti ja tuntuu pitävän nälkää hyvin.
 
Ootteko te jotka ootte vellejä antaneet tehneet vellin itse vai ostanu kaupasta? Mietin vaan sitä että miten jostain riisivellistä saa itse niin tasaista että tulee sieltä tutista läpi...
 
Mä oon vaan ostanu vellit. Ei taidot/ajatus riitä tekemään niitä ite. Muita ruokia osaan kyllä sit tehdä ku vauva on vähän isompi.
 
Oon kans ajatellu alotella vellejä. Taidan kans ne hankkia valmiina ja sit muut pöperöt teen itse kun niiden aika koittaa. Esikoiselle en velliä edes tarjonnut mutta nyt vois sitäkin kokeilla kun iltaisin annetaan joka tapauksessa pullosta maitoa niin sama kai sen sit jos tarjoo vähän tukevampaa evästä :-)
 
Muista ostaa vielä Bamix (maksaa ihan tolkuttomasti) ni mies arvostaa vieläkin enempi :D
 
Nyt ollaan pari viikkoa maissivellillä menty ja tänään annettiin päivävellinä peruna-porkkanavelliä korvikkeella jatkettuna suhteella 60ml+60ml. Hyvin uppos. Katotaa kui menee tästä eteenpäin.
Soseita sit 3kk iässä.
 
Me maistettiin eilen maissisosetta. Päivällä meni ihan hienosti mutta illalla ku kokeiltiin uudestaan niin tuli kauheet raivarit ku ruoka tuli lusikalla eikä pullosta :grin Ero oli varmaan se ku päivällä otettiin ensin maitoa ja "jälkkäriks" sose-kokeilu ja illalla tarjosin sitä sosetta suoraan herran nälkään :joyful: Oppia ikä kaikki :smug:
 
Meillä menee erittäin sujuvasti myös lusikalla annettuna soseet. Meni jo ensimmäisella kerralla kun vanhalla tekijällä :) Et näköjään syömisen suhteen kaikista helpoin lapsi, tai sitten äitiinsä tullu :rolleyes:
 
Takaisin
Top