Kiinteät ruoat

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Mashnu
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Neljä jääpalaa porkkanaa ja kukkakaalia eli kaks jääpalaa kaks kertaa päivässä. Nyt pitäis lisätä yks ateriakerta vielä päivään, mahdollisesti aamu-/iltapuuro.
 
Täällä menee 1-2 teelusikallista/syönti. Paitsi luumua menee varmaan 6 lusikallista aina kun sitä on tarjolla... Maistelua ja opetteluahan tuo on, ei niinkään syömistä kun tarjoan soseita maidon jälkeen. Vähän aikaa kiinnostaa, vähän mussuttaa ja sit ottaakin taas tissiä. Niin kuin tarkistais, ettei tissi oo karannut ruokalistalta :wink Tällä hetkellä maisteluvuorossa on muuten kesäkurpitsa. Uppoo sen pari lusikallista.
 
Niin joo, sehän tuosta jäikin pois. Pari kertaa päivässä yleensä (joskus unohtuu...) annetaan. Kerran uutta ja kerran jo tuttua makua.
 
Kaikki muut teen ite, paitti nuo hedelmät ja marjat. Meillä syödään noin 4 jääpalaa (riippuen jääpalamuotista) "kunnon" ruokaa ja iltasin yritetään maistella herkkuja:)
 
Täytys nyt alkaa samaa joku hyvä rytmi tähän, ssis sen toisen ruokailukerran viä. Jos joku on mulle vaikeeta täs vauvassa ni saada sille jonkinmoiset rytmit. Itellä kun niitä ei koskaan oo ollu:/
 
Meilläkin syödään lounas ja päivällisaikaan ehkä 3 jääpalaa kerralla. Yleensä toisella ruoalla annan vihanneksia ja toisella hedelmää.
 
Mä annan heti ku herätään eli siinä klo 9-10. Ton aattelinkin vaihtaa sit ens viikolla aamupuuroksi.

Toisen kerran sit puoliltapäivin ennen kuin alkaa päikkäreille.

Mitä myöhemmin antaa, sitä heikommin uppoaa, ainakin meillä...
 
Meillä taas ei aamulla maistu ruoka. Tänään kokeiltiin aloittaa aamupuuroilut. Aamulla oli kuuden aikaan maito ja sit nukuttiin vielä yhdeksään. Tarjosin sit aamupuuroa mutta ei paljon jaksanu syödä. Lounasaikaan kyllä uppoo ruokaa reilut määrät ja sillo syödään kasvis-tai lihasosetta 2/3 purkillista + maitoa päälle. Ja päivällisaikaan loppu sose lounaalta ja jälkkäriks hedelmä-tai marjasosetta.
 
Me saatiin eilen vihdoin lupa aloittaa kasvissoseet nyt täysillä. Sellainen tyhmä kysymys, et miten te sulatatte itsetehdyt soseet jääpalasta? Mikrotatte? Vesihauteessa?
 
Mikrossa. Oon huomannu että kun ovat hetken sulamassa ensin, sulavat mikrossa paljon paremmin ja tasaisemmin.
 
Meillä menee noin 4-7 purkkia velliä päivässä ja yritetään antaa aamu ja ilta puuro ja päivällä lihasosetta ja toisella kerralla hedelmää. Lihasose purkki kestää sen 2 päivää, hedelmä sen päivän kun laitan sitä puuroon. Puuron teen nannin jauheeseen ja tietty muutamat tissittelyt, mut ne on kyllä vähenemään päin kokoajan neidin halusta.
 
Onko teillä muilla nämä helteet vaikuttaneet vauvan kiinteiden syömiseen? Meillä vauva on ennen syönyt hyvin mutta nyt helteellä on kieltäytynyt lämpimistä ruoista ja välillä viileistäkin. Olen yhdistänyt moisen syömättömyyden näihin helteisiin. Tissi onneks maistuu mutta siinäkin alkaa välillä harmittaa kun on niin kuuma. Mä niin odotan että päästään kotiin nauttimaan ilmalämpöpumpun tuomasta viileydestä! Arjen luxusta <3
 
Päärynäsose maistuu aina. Sitä meni äsken koko purkki kerralla :joyful: En ees viitti mitään lämpösiä lihasoseita jäbälle nyt tarjota.
 
Meillä meni kans eilen ja tänään koko päärynäsose purkki. Tytön herkkua :) jalat vispaa ku viimestä päivää sitä syödessä :)
 
Takaisin
Top