Hyvin opiskeltu :)!
Lisäisin, että riippuu vauvan muodosta, pissa-kakkaominaisuuksista ja ihon herkkyydestä sekä vanhemman mieltymyksistä, mikä vaippa on paras. Jonkun suosikkivaipat falskaa toisilla heti, joku vauva saa vaippaihottumaa tietystä vaippamateriaalista jne. Eli ei kannata satsata kauheasti rahaa isoon settiin samanlaisia vaippoja, jos ne ei sitten toimikaan. Joillain paikkakunnilla on kestovaippalainaamoja, joiden avulla pääsee testaamaan erlaisia vaippoja ennen kuin hankkii omia. Tietty sitten kun vauva on syntynyt, ei välttämättä oo mahiksia ja voimia hankkia niitä vaippoja.
Mun suosikki vastasyntyneen kanssa oli Imse vimsen flanelletti + kuori (lisää terminologiaa). Noita Imse vimsejä (googlaa kuva) on kai joskus ollut äitiyspakkauksessa, kun niitä on niin paljon käytettynä myynnissä. Aika nopeasti ne jää kyllä pieniksi, varsinkin jos on iso vauva kuten meillä. Vinkki, joka ehkä on itsestäänselvyys mutta en itse heti tajunnut: flanelletin etureunan saa sujautettua kuoren (siis sen Imse vimsen oman) etureunassa olevaan pieneen taskuun ja johan pysyy paikallaan.
Yöllä meillä käytettiin aluksi harsoa ja villahousuja. Haasteena on saada harso taiteltua niin, ettei vauvan keskivartalo näytä pallolta, josta jalat sojottaa. Löysin kyllä jonkun taittelun, joka toimi, taisi olla tämä:
http://yhdenlaistaelamaa.blogspot.fi/p/harsojen-taitteluohjeita-leija.html Mua alkoi harsojen taittelu kyllästyttää pidemmän päälle ja siirryttiin taskuvaippaan reilummalla imumäärällä. Harsojen ehdoton plussa on nopea kuivuminen.
Kuivaliinoja meillä ei käytetty. Hyvin pärjäsi ilmankin. Joidenkin vauvojen peppu taitaa ärtyä vaipan märästä pinnasta, toisten niiden kuivaliinojen materiaalists. Mä panostin tiheään vaipanvaihtoon.