Kestovaippailu

Pul-kangas on toiselta puoleltaan sellainen muovinen eli siihen ei tarvii enää kuorta vaan se on se kuori.
 
Kyllä taas tuntee itsensä tyhmäksi, tietenkin voi kokeilla jo etukäteen ihan hanan alla :D olin aatellu että pitää testata vauvan kanssa sitten vasta pitääkö.

Myyjä sanoi, et on kuoria, mut ei se tiennyt mitään, ne on taskuvaippoja ainakin mun mielestä, kun kerran niissä on tasku...

Eiköhän tämänkin asian sit kokemuksen kautta opi...
 
Millä ootte ajatellu pesevänne noita vaippoja? Aluksi mietin noita pähkinöitä, mut niit ei oo löytyny mistään läheltä ja jotenkin luonnollisemmalta tuntuisi ostaa samasta paikasta ku muutkin viikon ostokset. Plus et jos miehen lähettää kauppaan, niin ei varmaan lähde erikoisliikkeistä metsästää pähkinöitä :D me ollaan nyt kokeiltu erisan herkälle iholle, kaikelle pyykille. Takana lukee et sopii kestovaipoille. Löyty viel lähikaupasta, eikä ollu ees järkky hintanen :)
Onko kellään kokemusta?
 
Kestovaippayhdistyksen sivuilla, olisko ollu tietokannatkohdassa, on lista useimmista pesukoneista, et sopiiko. Ei saa olla ainakaan zeoliittia tai yli 5% saippuaa. Muuta en vielä muista.. Olikohan mulla nyt lv tai erisan nestemäinen hajusteeton.
 
Meillä on nestemäinen erisan käytössä ollut pitkään, ei jää mtn kemikaalien hajua vaatteisiin, eikä ole kenellekään herkkikselle aiheuttanut ihottumia :) Pesupähkinöitähän voi halutessaan tilata isomman satsin kerralla, jos niitä mielis käyttää, ite ostelin (niitä käyttäessä) ekolosta tai kestovaippakaupasta.
 
Meillä erisania jauheena ja nyt myös nestemäisenä kun sisko sitä toi.
 
www.alvababy.com

Tuolta oon katsellut noita vaippoja, ovat vissiin kiinalaista tuotantoa. Monet noita olivat eri foorumeilla kehunet (ja kertoneet pesseensä 60-asteessa tai yli), mutta mistään en löydä pidempiaikaisia käyttökokemuksia, joten oon vielä kahden vaiheilla tilaisinko. :) Ei kyllä tulis kalliksi kokeilla, tosi edullisia vaippoja!
Satuitko tilaamaan tuolta? Onnistuiko? Kauheen skeptinen kun olen nettikauppoja kohtaan niin jännäilen uskaltaisikohan tuolta tilailla.. Eikä tosiaan hinnalla ole pilattu
 
Satuitko tilaamaan tuolta? Onnistuiko? Kauheen skeptinen kun olen nettikauppoja kohtaan niin jännäilen uskaltaisikohan tuolta tilailla.. Eikä tosiaan hinnalla ole pilattu

Juu tilasin tuolta vaipan kokeiluun, ja hyvin homma pelitti! Itse maksoin PayPalin kautta, ja toimitukseen meni noin neljä viikkoa.

Tuolta tilatessa pitää vain pitää mielessä, että tullin alv-raja on tilausta kohden 22 euroa, eli jos toimitettavan tilauksen summa ylittää tuon, tarvitsee täällä Suomen puolella maksaa vielä verot päälle. Sinänsä en usko että se on mikään ongelma, kun postikuluja ei tuolta tule, joten voi vaikka tilata jokaisen vaipan erikseen jos jaksaa. :D

Vaippa itsessään on kyllä tosi hyvä, oon pessyt 60-asteessa eikä ainakaan ton mun version kanssa ole ollut ongelmia. On myös kivan korkea vaippa, menee vielä esimerkiksi tolle meidän 12-kiloselle taaperolle, eikä edes tiukimmilla säädöillä. Aattelin että jos ei näitä nyt käytettynä tahdo löytyä, niin tilaan tuolta muutaman lisää, on meinaan huippuvaippa päikkäreille ja ulkoiluun kun istuu niin hyvin. :)
 
Kiitos vastauksesta! Uskalsin laittaa itsekkin kaksi vaippaa tilaukseen ja nyt sitten odotellaan :)
 
Kiitti linkkivinkistä :) Itekin tilasin 2 vaippaa ja imuja tuolta tänään. Kaikki aiemmat kestovaipat ja imut oon hankkinu kirppiksiltä tosi halvalla. Vielä on kyllä vähän hepreaa kuinka noita käytetään, mutta eiköhän se kokeillessa aukene :)
 
Vähän samalla kokeilu meiningillä mennään. Hankittuna on vasta muutamia kestoja eri valmistajilta. Onkohan kellään vinkkejä mikä olis paras tapa estää poika vauvan vaipan falskaaminen? Ilmeisesti se kikkeli kun voi osoitella vähän millon mihinkin suuntaan ja lopputulos on sen mukainen
 
Tytöillähän on enempi tota ongelmaa, et vaippa falskaa, koska se pissi suhisee sieltä vähän mihin sattuu ja imuja vaikea kohdistaa. Pojalle voi taitella paksummin imua just pippelin kohdalle ja se pippelihän on ihan kiinni siinä vaipassa sit. Meillä esimerkiksi tytön kans ei kuivaliinana käynyt microfleece ollenkaan, tuntui, että aina on pissit ihan väärässä paikassa, pojan kans sit toimi microfleecekin. Harsojen/flanellettejen/froteesisävaippojen kans ei mtn ongelmaa ikinä, mut sit isompana kun kuivapintasia vaippoja alettiin käyttämäänn, niin ongelmia alkoi ilmetä... Että nopeeta imua vaan kohdistaa pippelin kohdalle, niin hyvin menee :)
 
dc7c87fa7c73c75b3f13e54d982be55c


Tällaista pesuainetta meillä vaipoille ja kalvoasuille. Käytännössä samaa kamaa kuin kalvoasujen pesuun tarkoitetut erikoispesuaineet, mutta litrahinta halvempi. :)
 
Äh... Joku joskus opetti mulle solmiotaitoksen harsosta, mutta en mä muista miten se meni! Sen piti olla hyvä pojalle, kun eteen tulee extraa... Osaisko joku neuvoa? En löytäny netistä ohjetta, onko mulla sitten väärä nimitys?
 
Ou Jes! Kiitos!!!! Juuri tuo :D
 
Jos nyt ihan ekan kestiksen laitan pojalle, niin minkä laittaisitte? Mulla hyllyssä monenlaista vaihtoehtoa ja vähän vaikealta tuntuu. Käytetyistä en välttis tiedä mikä on mitäkin materiaalia. Riittääkö siis yks harso vaikka tuolla kravattitaitoksella ja kuori vaan päälle? Vai muuta lisäksi. Vauva hoikka, ja kova pissaamaan/kakkaan, kun syö koko ajan :)
 
Jos nyt ihan ekan kestiksen laitan pojalle, niin minkä laittaisitte? Mulla hyllyssä monenlaista vaihtoehtoa ja vähän vaikealta tuntuu. Käytetyistä en välttis tiedä mikä on mitäkin materiaalia. Riittääkö siis yks harso vaikka tuolla kravattitaitoksella ja kuori vaan päälle? Vai muuta lisäksi. Vauva hoikka, ja kova pissaamaan/kakkaan, kun syö koko ajan :)
 
Kokeile vaan rohkeesti harsoa ja kuorta :) Jos tulee pisut läpi niin lisää imua, jos ohi ni taittelee vaikka napakammin/eei tavalla. Kokeilemalla oppii!

Meillä nyt täyskestoilu pyöräytetty käyntiin! Flanelleteilla ja kuorilla menty, vähän yöllä falskas ku tuo tissillä jatkuvasti ja pissii sit sen mukaan :D Vähän ku pulskistuu ni alkaa varmaan paremmin pitää vaipat. Sit ku napatynkä irtoo ni meinasin harsot ja villikset ottaa kans käyttöön :)
 
Takaisin
Top