Kestovaipat

Saisko vielä tättärän tai jonkun muun "kokemusta omaavan" mielipiteen siitä, että vaikuttaako tuon kuivaliinan käyttö falskailuun siinä ihan alkuvaiheessa kun on pelkkää rintaruokintaa?

Mä haluaisin kovasti ottaa kuivaliinan/riisipaperin käyttöön heti alusta, mutta jos se aiheuttaa falskailua, niin sitten odottelen kiinteämpien tuotosten aikaa.
 
tättärä kai olet tiennyt että riisipaperia ei saisi heittää vessanpyttyyn? Näin kerrotaan joka paikassa mistä niitä voi ostaa, se paperi ei hajoa ja tukkii putket...
 
^kurkkasitko Ang1 esim. tuon samovaarin laittaman linkin? Sieltä löytyy riisipaperi, jonka voi heittää vessanpönttöön.
 
Kyllä niissä minun liinoissa luki, että voi heittää pyttyyn, eikä kyllä putkimiestä tarvittu, eli putket pysyivät auki. Olisikohan ollut sitten tuo sama liina, joka löytyy linkin takaa, täytyy käydä katsomassa (kotona olisi yksi avaamaton rulla, mutta en nyt pääse tarkistamaan, mitä materiaalia se oikeasti oli, minä vain ajattelin riisipaperina, kun ne hoitoliinat sitä usein ovat.)
 
Niin ja sieltä löytyy myös Disana paperinen hoitoliina joka sopii erityisen hyvin maitokakkavaiheeseen,mutta sitä ei vissiin voi vetää vessanpytystä..mä aattelin tänään tehdä tuolta tilauksen,onhan tos vähän kalliimmat postimaksut mutta ainut löytämäni paikka mistä sais villahousujen lanoliinit samasta paikasta kuin nuo kuivaliinat..huomenna laskettu aika ja toiveissa että pian siis pääsis testaileen kestoja ym..kerron sitten miten nuo kuivaliinat pelittää..tsemppiä kestoiluun[:)] ja tietty odotukseen[:)]
 
jännä.. no luulis että tuon munkin rullan voi sitten heittää pyttyyn kun se kuitenkin on riisipaperia. Tuskin riisistä monenlaista paperia voi saada? Vai?
Tossa rullassa ei oo mitään tekstiä tai muuta, ei auta kun vielä käydä siellä nettisivulla mistä ostin.. jos enää muistan sitä sivua.. jos muistan niin pistän tänne linkin jotta näette etten puhu pimeitä [:D]


tässä keskustelua aiheesta, muutkin näköjään väitelleet kovastikin asiasta:
http://keskustelu.suomi24.fi/node/1897179

ja tässä toinen jossa tulee kyllä kans ihan selväksi että oli mitä tahansa sanottu niin ei saa heittää putkistoon..
http://www.kestovaippainfo.fi/keskustelu/viewtopic.php?f=71&t=67828&start=0

Siis tosiaan mulle ihan sama mitä teette mutta en mä taida uskaltaa ainakaan heittää kun on vielä omat putket niin joutuu itse maksumieheksi [:D][:D][:D][:D]

Ja eihän tosiaan talouspaperiakaan saa heittää ja silti ihmiset heittää joten veikkaan että tässä sama. Ei ne putket aina tukkeennu mutta joskus sitten tapahtuukin vahinkoa.
Ja ps. mun yks entinen naapuri heitti kissanhiekkaa viemäriin, ei sitäkään missään nimessä saisi tehdä mutta silti ei putket tukkeentunut vaikka luulis...
 
^jep, huomasin saman. Mutta huomasin myös, että nuo Ang1 laittamissa linkeissä riisipaperin WC-pyttyyn laittamista koskevat kommentit olivat vuosilta 2005-2007. Käsittääkseni tämä on aika uusi juttu tämä hoitoliinapaperi, joka hajoaa WC-paperin tapaan. Luin tuosta hoitoliinasta muilta sivuilta myös ja kaikilla oli sama info, että tämä vihdoinkin on wc:stä alas turvallisesti huuhdeltava hoitoliina. Eli alkoi itseänikin kiinnostaa. Ajattelin kyllä tehdä myös kestohoitoliinoja, mutta lisäksi voisin käyttää näitä kertakäyttöisiä, mitkä voi heittää pönttöön. Mutta jokainen tehköön toki omat ratkaisunsa sen mukaan mitä oikeaksi kokee. [:)]
 
No niin, muisti palaa... Minulla siis olleet käytössä Bambino Mion MioLinersit ja niiden ohjeessa kyllä sanotaan näin: kuivaliinat ovat täysin biohajoavia, joten ne voidaan täysin turvallisesti huuhtoa vessanpöntöstä alas tai laittaa kompostiin. En nyt tässä äkkiseltään löytänyt tuota valmistusmateriaalia nettisivuilta, enkä kehtaa mokomalla asialla alkaa miestä vaivaamaan. Jos soittaisin kotiin ja pyytäisin häntä penkomaan jostain kätköistäni kuivaliina pakkauksen ja katsomaan mistä ne on tehty niin pitäisi varmaan täysin seonneena tästä makoilusta. (mies ei edes tiedä mitä kuivaliinat ovat vaan käyttää aina kertiksiä hoitaessaan vaippaikäistä, eli viimeiset kaksi viikkoa poika on kulkenut kertakäyttövaipoissa...) Kunhan pääsen kotiin niin katson sitten onko nuo mahdollisesti tehty jostain muusta kuin riisistä. Voivathan ne olla sellupohjaisia tms.
 
[:D]Tilasin nyt ne hoito/kuivaliinat ja ne on jo tulossa joten saapi nähdä[:)]eli näin tässä sanotaan:
Tots Bots paperinen hoitoliina.Valikoimamme myydyin hoitoliina. Liinan saa vetää vessanpöntöstä! 100 kpl / rulla.
  • Hoitoliina suojaa vauvan ihoa kosteudelta ja vaippaa enimmältä lialta
  • Asetetaan vaippapaketissa päällimmäiseksi suoraan ihoa vasten
  • Kertakäyttöinen, hajoaa kuten vessapaper
  • Saa kompostoida ja vetää vessasta alas
-ja lisäks tilasin hahtuvia villahousuja varten ja lanoliinia,kerron sitten miten nuo pelittää[:)][:)]
niin ja viä riisipaperi on täysin eri tuote siis....[:D]
 
Samovaari: tosi kiitollinen olen, jos tulet kommentoimaan noiden hoitoliinojen toimivuutta. [:)] Olen ihan kade kun noin pitkällä jo olet. Tsemppiä viimeisiin hetkiin!
 
Repeilen täällä mielikuvalle tättärästä soittamassa sängyn pohjalta miehelleen "hei tuota, viitsisitkös katsoa mitä materiaalia nuo kuivaliinat olikaan?? Alko yhtäkkiä hirveesti vaivata mieltä tässä supistuksien keskellä..." [:D]

Mutta joo, mua kanssa kiinnostaa just toi kuivaliinojen hyödyllisyys/käytännöllisyys maitokakkavaiheessa.
 
Mä olen tosiaan ihan 100% että noi mulla olevat on riisipaperia ja myös siitä olen 100% varma että niitä ei saa huuhtoa pönttöön kun se kerta siinä kiellettiin MUTTA olen myös varma että näitä on monenlaisia olemassa koska joissain mainoksissa näkyy netissä lukevan että "useammissa" tapauksissa riisipaperit voi huuhtoa pöntöstä alas. Itse olen ostanut vaan tyhmästi sellaisia mitä ei voi huuhtoa mutta ei se meillä ole ongelma kun ne voi heittää sit roskiin joka tapauksessa. Tossa vielä luki että voi isommat suihkuttaa pönttöön siitä pois joten tuskinpa haisee pahasti. Vähemmän jokatapauksessa kuin kertakäyttövaipat [:)]

Tuli mieleen että mites niitten polttaminen? Meillä on takka, saunankiuas ja leivinuuni.. kehtaisko kokeilla että voiko niitä polttaa vai voiko niistä tulla jotain myrkkyjä ilmakehään?
 
Kiitos Meemi,mä täs vaan leikilläni oon miehelle ollut koko päivän että tänä yönä lähdetään että pojan on pakko syntyä laskettuna päivänä 20.10.2010 kun on niin hieno luku,oon laittanu hiukset nätisti ja kasvonaamionkin tein..mutta kun ei oo ensimmäistä merkkiäkään viä mistään..eli täydellä rytinällä mennään jos mennään..juu kerron sitten lisää tuotteista kunhan testaan[:)]

Ja onhan tuo aika hauska tuo mielikuva tättärästä soittamassa miehelleen...ihan ku muuta mietittävää ei olis kuin kuivaliinojen materiaali ja hävitys[:D][:D][:D][:D]noh halvat huvit!
[:)]
 
Siis Ang1: uskon ihan täysin, ettei kaikkia riisipapereita saa vessasta vetää. Ja huuhdeltuna eivät varmaan juurikaan haise. Enkä usko, että polttaminen on huono idea, kunhan huuhtelee ensin. [:)] Pääasiahan se on, että me kaikki löydetään itselle sopivin vaihtoehto ja on hyvä, että täällä tulee ilmi noiden erilaisia ominaisuuksia.
 
Mua kyllä harmittaa suunnattomasti kun niitä on tuossa rullassa kuitenkin 250 kpl niin miksei niistä kaikista voi tehdä semmoisia että hajoaa kuten vessapaperi? Tosin onhan se hyvä siinä mielessä että on kestävämpiä ettei hajoa heti vaipasta pois otto vaiheessa mutta kuitenkin [:'(]
Mutta joo, parempi tuokin kun että käyttää kertakäyttövaippoja jotka roskaa paljon enemmän..
 
^totta, kyllä se hoitoliinapapereista tuleva roskamäärä on tosi paljon pienempi kuin kertisvaipoista. Ja eiköhän se 250 kpl mene kuitenkin suht nopsaan jos esim. 7 vaippaa menee päivässä. Reilun kuukauden kestäisi silloin tuo paketti. :)
 
meemi sä osaat kyllä lohduttaa hyvin [:)] Menee aikas nopeaan tosiaan tuo rulla [:)]
 
Sain perjantaina nuo tilaamani tuotteet kestovaippa.comista,eli nopeasti tuli,kyllä tuo hoitoliina ihan paperia on paljon huokosempaa kuin veskipaperi eli vessan pyttyyn vaan tuotoksineen!
Langat ja lanoliini myöskin ihan ok,hahtuvalanka oli virolaista ehkä siksi edullisenpaa mutta mitäs haittaa..kaitpa virolainen lammaskin ihan hyvä lankalähde on :)
Enpäs oo viä päässyt hoitoliinoja testaamaan,eli mahan kans tässä palloillaan yhä edelleen,perjantaina 29.10 käynnistellään ison koon takia josko ei luomuna sitä ennen putkahda!
[:)][:)]
 
Tsemppiä synnytykseen samovaari! Jännää tietää, milloin viimeistään jotain tapahtuu [:)] Vaikka tietysti se käynnistäminenkin voi kestää toisinaan tovin, mutta kuitenkin. Ja toivottavasti virolainen lampaankarva ei olennaisesti ole ainakaan huonompaa kuin suomalainen, vaikka mistä sitä tietää, jos niille syötetään jotain omituista [;)]
 
Takaisin
Top