Kestovaipat

^joo, toivottavasti olisi kirjoitusvirhe, että olisi oikeasti sopiva jo vastasyntyneelle... onko kukaan pakkauksen jo saaneista tutkaillut kokoasiaa?
 
Mun kaverilla on 2009 pakkaus ja se ainakin sanoi, että ne kestot oli tosi isoja eikä ykskään sopiva vastasyntyneelle. 
 
Tuohon painoon ei kuitenkaan kannata takertua liikaa... Alkuun voi käyttää ainakin osittain vaikka yhdenkoon vaippoja ja pieniä pul-kuoria/villahousuja jos päätyy niihin. Pieni vauva kun ei vielä liiku niin hyvin pitää tuollainen yhdistelmä (noista itse lähdin nelkun kanssa kestoilussa liikkeelle - oli siis se yhdistelmä, jonka löydyttyä olin varma siitä, että kestoja jatkossa käytetään).

Ja se viiden kilon paino - useimmilla vauvoilla se tulee oikeasti tooooodella nopeasti vastaan voin sanoa neljän ipanan kokemuksella (joista yksi on nyt viisivuotiaana todellinen keijukainen, joka painaa 14kg, mutta silti painoi jo muutaman kuukauden iässä sen viisi kiloa). Niitä pienimpiä kestoja ei kannata kauheasti hamstrata, kun oikeasti noihin 4kg -> voinee siirtyä jo kuukauden iässä vaikka lapsi syntyisi kolmikiloisena (meillä keskospoikakin painoi lasketun ajan tienoilla yli 4kg vaikka syntyessään 2kk etuajassa painoa oli 1,6kg ja kotiutuessa kuukautta ennen laskettua aikaa painoi 2,3kg)
 
Minäkään en ole jaksanut tänne paljon kirjoitella, mutta tämä aihe kiinnostaa ja kovasti. Mä olen päättänyt kestoilla heti alusta lähtien. Tosiaankin äp-pakkauksen vaipoissa on nuo koot, jotka on täällä jo mainittu. Vaippakuorit ovat kyllä helposti säädeltävät, kun tarranauhaa on koko masulla. En ihan tuijottaisi noihin kokoihin vaan kokeilisin miten toimivat. Tuohon Kushiesien vaippaan en ihastunut, sillä meillä ei ole kuivausrumpua ja kun kerran vaipan pesin niin se kuivui toista vuorokautta, vaikka läppä olikin pihalla ja sisus päälle päin. Itse esikoista odottavana viesrastan kuitenkin noita NB-kokoja, sillä olen kuullut niin monesti, että niistä vauva kasvaa niin nopeasti yli, että niistä ei ole paljon iloa. Luulen, että alku meillä mennnäänkin harsojen ja villavaippahousujen kanssa, jos kovin pikkuinen tulee.

Itse aion ommella kaikki sisävaipat tai siis teen sisätaskuja ja kuoria ostin käytettynä mm. kestovaippainfon kautta. Kun saan hiukan kokemusta mitkä on parhaat niin sitten saatan piirtää hyvistä kuorista kaavat ja ommella itse. Olen pari vaippaa jo ommellutkin ja imuja. Muutamat villavaippahousut olen neulonutkin, mutta niitäkin teen pari lisää. Sen verran hurahdin, että tilasin pari vaippaa Briteistä, kun siellä on vaipat halvempia ja postikulut naurettavia. Valitettavasti kaikkia merkkejä ei kaikista kaupoista toimiteta Suomeen.
 
Seuraavia kauppoja selailin Fill Your Pantsista, Lizzie's Nappiesilta ( tänne lähti tilaus ), Twinkle Twinklestä ja Babykindista. Noissa melko samanlaiset postikulut kaikilla. Huom. eivät sit toimita kaikkia merkkejä Suomeen. Kannattaa lukea tarkalleen noi shipping/delivery kohdat.
 
Multa sais muuten ä-pakkauksen kestovaipat, sitten kun paketti saapuu tossa syyskuun puolen välin jälkeen.
 
Mulle, mulle, mulle! Kaikki vaan ketkä ei niitä äp:n vaippoja halua:D Mulla on jo kova metsäsys ollut päällä, kirppareita kolunnut hulluna ja meinaa jo masentua tässä vaippajahdissa. Oon pari taskuvaippaa löytänyt, mutta nekin taitaa olla jo aika loppuun käytetyt. Sit kun ei kauheeti oo rahaa laittaa tavaroihin niin en oikeen niitä uusiakaan pysty ostamaan. Kuitenkin into kestoiluun on kova, ja haluan nyt ekan kanssa yrittää niin kauan kun vaan voimat ja hermot riittää! :)
 
Multa kans saa noi kestovaipat itselleen kuka niitä tulee käyttämään [:)]

Ja paketti on tullut jo [;)]
 
Minä noita äp-kestoja kyselin niin ikään jo aiemmin, eli olisin halukas niitä luultavasti ottamaan lisääkin.Oman pakkauksen lisäksi yhdet käyttämättömät vaipat saan tuosta naapurilta ostettua...... Mutta jos joltain löytyy eikä ottajia ole ennestään niin lisääkin huolisin.
 
Örf..
Anteeksi nyt tyhmyyteni, mutta miten noita yksityisviestejä voi lähettää???
 
^ klikkaa tota pm kuvaketta viestin alalaidassa vasemmalla. siitä pitäs avautua oma ikkuna yksityisviestille.
 
Vielä noista äitiyspakkauskestoista... Olisin kiinnostunut nimenomaan niistä BambinoMioista, noita AIO-vaippoja kun en oikein edelliselläkään tykännyt käyttää ja tuo näkyy vielä olevan sellainen, jossa ei ole taskua eli tuo Kushies-vaippa ei oikein nappaa. Siis jos jollain on tarjota niin otan vastaan jahka hinnasta päästään sopuun!
 
Pakko nyt sitten nolata ittensä oikein kunnolla kun on vaan saatava tietää yksi asia:

Mitä nuo MIO merkkiset vaaleat jäykät kangaspalat on mitä oli kaksi kappaletta ä-pakkauksessa?
Oletan että ne liittyy jotenkin kestovaippoihin mutta en keksi kyllä mitä ne oikein on [:D]

Olen tässä nyt yrittänyt opiskella netistä ja ä-pakkauksen avulla noita kestojuttuja kun niitä haluan ehdottomasti käyttää mutta voi että on tää sekavaa.. kun jotenkin luulis että tää on helppojuttu kun maalaisjärjellä ajattelee mutta kun kaikilla on joku mielipide ja niitä juttuja on tuhansia eli siis vaippavaihtoehtoja. ARGH!!!!!
Miten näin yksinkertaisesta aiheesta on saatu jotain näin sekavaa??
 
^voisko ne kangaspalat olla lisäimuja? Onks ne sellasia vähän terveyssiteen näköisiä? En oo vielä itse päässyt hypistelemään kun paketti oli tullut just eilen postiin kun lähdin vanhempien kanssa mökille. Odotan innolla kun saan purkaa ja pakata sitä laatikkoa uudestaan ja uudestaan :D

Täällä ihan mökin vieressä Nurmossa sattuu just huomenna olemaan jotkut tosi isot lapsimarkkinat tms, missä on kuulemma tosi hyvin kestovaipat ja kantoliinat edustettuna ja esiteltynä. Kuulemma myös kestovaippayhdistys myy halvalla erilaisia vaippoja. Arvatkaa vaan oonko heti ensimmäisenä jonossa siellä...toivottavasti tulisin viisaammaksi! Vielä kun on täälläkin vähän hakusessa vaippailuun liittyvät asiat..
 
Eikun ne on semmoset isommat.. tuli tässä mieleen että mitä mäkin pähkäilen, miksen mä mee kelan sivuille kattomaan [:D]

Mä ostin äsken huuto.netistä parit sisävaipat ja jatkopalan bodyyn, sopii sitten paremmin kestot olemaan bodyn sisällä.  Ne sisävaipat oli semmotteet ihanat kuvioidut, tosi söötit [:)] Ja sopii ä-pakkauksen kuoreen hyvin kuulemma.
 
Joo ne oli jotkut muotoon ommellut sisävaipat.. tuntuu vaan niin omituiselta, kovalta jne.. miten niitä sit pitäis niinkun käyttää? Taitella jotenkin vai miten... idiootti minä [:(]
 
^toivottavasti Tättärä tai joku muu, jolla on noista kokemusta, tulee valaisemaan. Mä oon varmaan kohta muuten kanssa täällä ihmettelemässä... en siis vielä oo saanut pakkausta.
 
Takaisin
Top