Kestovaipat

No siinä lehtisessä oli joo joku ohje, se innostu kestovaipoista tms lehtinen. Muuta ohjetta en kyllä löytänyt..
 
No, se on tainnut jäädä johonkin matkalle mun kohdalla. Mutta enköhän mä pärjää.. tosin tuntuu kurjalta noin kovaa pistää vauvan pyllyä vasten :/ Kai se kangas täytyy jynssätä kivemmaksi.
 
Ne kovat kangaspalat ovat nimenomaan ne muotoonommellut sisävaipat ja noita käytetään vähän harsojen tapaan. Eli ne taitellaan ja laitetaan vaippakuoren sisään. Luulisin että myös netistä löytyy ohjeita taitteluun. Yksinkertaista se loppujen lopuksi on... Nuo pehmenevät pesuissa ja käytössä. Ja jos tuntuvat liian kovilta alkuun laittaa vauva pyllyä vasten niin kannattaa pistää siihen väliin vaikka puuvillainen lisäimu, ne ovat yleensä jo alussa varsin pehmeitä. Se pakkauksessa ollut ohje oli sellainen pieni lippunen, että saattaa kyllä helposti hukkua kun muutenkin siinä tulee kaikenmaailman vihkosia ym. Hyvät ohjeet siinä kyllä oli.

Ja kuten sanottua, täällä noita otetaan vastaan, jos joku ei niitä Mioja halua ollenkaan käyttöön (Minusta kun juuri nuo tuollaiset vaipat ovat aivan ihania, makunsa kullakiin...) Olen valmis ostamaan pelkkiä BM-sisävaippoja tai kuorineen. Jos joku siis haluaa eroon vain noista muotoonommelluista mutta tarvitsee kuoria esim. harsojen kanssa.
 
Jos joku ei käytä noita Mion vaippoja niin voin ottaa ne vastaan. Kushiesin AIO:lle mulla ei ole käyttöä, sillä se ei kuivu millään meillä. :)
 
Samoin täällä tuo Kushies tarpeeton, en pidä AIO-vaipoista käytössä (osittain juuri tuon Pocahontasin mainitseman syyn takia...)
 
Täälläkin otetaan mielellään vastaan tarpeettomia vaippoja. Joko köyhäin avustuksena tai sitten ihan rahaa vastaan :) voin noutaa tampereelta tai maksaa postarit. Niin ja molemmat versiot käy!
 
mäkin olen kuokkimassa tuolta lokakuisista..! [:D]

paria asiaa tulin vaan kommentoimaan... ekana joku kyseli, saako turusta lainattua vaippoja. kyllä saa, oisko ollut kestovaippayhdistys, jolla on kestovaippalainaamo turussa. googlettamalla löytyy yhteystiedot. [:)]

toisena noista mio-vaipoista, olivat tosiaan uutena tosi kovia, mutta jo ekassa pesussa pehmenevät TODELLA huomattavasti!
 
Juu tota mun pitikin jo kirjoitella kans että heitin ne koneeseen ja kyllä nyt kelpaa! Ovat tosi paljon pehmeämmät [:)]
 
mair: laita yht. tiedot mulle tonne yksityiselle, niin laitan sulle noi äpakkauksen kestot tulemaan [:)]
 
Rascal melko reilua kun tättärä on huudellut jo pitempään että olisi halukas ottamaan vastaan ja kukaan ei kuitenkaan niitä tättärälle tyrkytä.. siis ei pahalla suuntaan eikä toiseen mutta otti vaan niin silmään että oli pakko kommentoida. Voihan se olla että oon jotain väärin käsittänytkin että tättärä ei oo noita tarkoittanut tms mutta avasinpa nyt suuni taikka siis kirjoitinpa nyt kuitenkin.. [:D]
 
Ang1: En ainakaan tässä ketjussa nähnyt että tättärä olis mua aiemmin niitä kysellyt, huutelin niitä jo edellisellä sivulla. Mutta jos näin on niin "peräännyn" kyllä. Enkä usko että Rascal mitenkään tahallaan on epäreilu, vaan tosissaan tuolla 2 sivulla jo ilmoitin halukkuuteni äp:n vaippoihin.. [:)]
 
Huikkaan tuolta syyskuulaisista tänne [:)]

Meillä on ton viikkosen vauvan kanssa toiminu tosi hyvin ihan harsovaippa kotosalla [:)]

http://www.onneaon.com/index.php?option=com_content&view=category&id=1&Itemid=12
Tossa linkki missä on eri taittamistyylejä. Eli käytännössä oon yhden harson taitellu vauvalle vaipaks ja pistäny muovin väliin (toistaseks ihan roskapussista leikattu "muovivaippa" ennen ku äitini saa ommeltua oikeat [:D]) ja pikkuhousut päälle. Sit oon likaset vaipat heittäny ämpäriin missä on kylmää vettä (etikkaa voi kuulemma sekottaa kans sinne) ja pesen noin joka toinen päivä sen ämpärin sisällön 60 asteessa ja ihan normaalilla pyykinpesuaineella. Kakat tietty huuhtelen vessanpönttöön käsisuihkun avulla niin hyvin, ku vaan saan irtoamaan..
 
Kiitos Purri vinkistä! Kiva tosissaan kun käytännön oppineet jakaa tietoja ja kokemuksia täällä. Ajattelin myös yhtenä kokeilla noita harsoja, mutta luulen että ne on miehelle vähän liian haastavat, joten sille annan sit ihan mielellään AIO:t ja sisä-kuorivaipat käyttöön niin ei sitten lopahda käyttö senkään osalta..

Kaikki kokeneet siis vielä vaan huutelemaan tänne! [:D]
 
Joo niinkuin sanoin niin en mä mistään mitään tiedä kuhan sanoin [:D] En kenenkään mieltä ole halukas tällä pahoittaa!!!
 
Minä niitä vaippoja kyselin jo joskus alkuraskaudesta tai siis mainitsin, että jos joku sitten ei niitä tarvitse niin nuo BambinoMiot olisin valmis ottamaan vastaan. Mutta ne eivät meillä ole mitenkään välttämättömiä - kun mopo karkasi pienten vaippojen suhteen käsistä ja olen hommannut aika kasan harsoja/sisävaippoja, jonkun kuorenkin ja maanantaina yksi tuttava tarjosi heillä pieneksi jääneitä vaippoja ja kuoria... Tässä ketjussa en varmasti ollut ensimmäin kyselijä, vaiklka mainitsin edellisellä sivulla noita äp-vaippoja aiemmin kyselleeni (kuka enää muistaa jotain kesällä ollutta viestiä paitsi omiaan) ja että ellei enemmän tarvitsevia löydy niin nuo Miot otetaan edelleen vastaan. JA tietysti suosittelen jokaista kokeilemaan noita ennen niistä luopumista, jos vain vähänkin kiinnostusta löytyy, jos sitten havaitsee etteivät sovi omaan tyyliin/lapselle niin luopuu sitten.

Ja jos joku haluaa tuon Kushies AIO-vaipan niin voin laittaa sen postiin postikuluja vastaan, minä kun en sitä varmasti tule tarvitsemaan. Pesin sen kertaalleen ja ei tahtonut kuivua meillänsitten millään - saman asian huomasin muunkin merkkisissä AIO-vaipoissa viime vuonna niitä kokeillessani. (tai sitten voisin vaihtaa tuon niihin Mio vaippoihin...)
 
Ang1: En mä pahoita mieltäni kauheen helposti [:D]
Ironiaa oli edellinen kommenttini. [;)]
 
Mä olen nyt kolmisen kertaa pessyt nuo Mion sisävaipat ja niistä on tullut hyvin mukavan tuntuiset. Mä olen innolla ommellut imuja ja muutaman sisätaskuvaipan. Pul- Kuoria olen ostanut käytettynä erilaisia. Haave olisi niitä myös ommella itse, mutta en ole vielä rohjennut. AIOt jää multa käyttämättä. Luulen, että alku menee harsojen+ lisäimujen ja villavaippahousujen kanssa. [:D]
 
Takaisin
Top