Kestovaipat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja HipsuNen
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vinkki vinkki... Citymarketissa oli (ainakin tänään) myynnissä sekä Muumi kuorivaipat, että sisävaipat 5 € / kpl! Eli aika roimassa alennuksessa.

Heippa janinamiia! Arvaa olenko muistanut ollenkaan kiitellä! Tuli tuli, kiitos älyttömän paljon [:)] Pistätkö vielä sen tilinumeros mulle niin saan pistettyä sen summan, mä jo mietin sen lähettämistä postitse mutta ei millään uskalla kuitenkaan postissa laittaa rahaa.

Mulla kävi älytön mäihä kun olen nyt sulta saanut, yhdeltä kaverilta ja todennäköisesti saan ostettua vielä pikkurahalla yhden setin niitä äpakkauksen kestoja äipän työkaverilta. Niistä on tosi iso apu!

Just miettisin et turhaan laittaa pari euroa mistään postimerkeistä ku kuorikin oli omasta takaa ja vaivaa tuosta nyt ei ollu [:)] Eli turhia mitään rahaa tuosta laitella, hyvä mieli riittää! :)

Nyt kun alkaa näitä vauvatuneita olla jo useita... Oletteko ottaneet kestot käyttöön? Mikä on toiminut vastasyntyneellä? Tättärä (ja muutkin): miltä bambuharsot on käytännössä tuntuneet ja miten on toimineet? Entä onko joku noita kertakäyttöisiä kuivaliinoja kokeillut? Erityisesti kiinnostaa tuo Tots Bots mistä oli puhetta aiemmin...

No meillä yritetään käyttää kestoja, mutta niitä on toistaiseksi ihan liian vähän, eli kertsejäkin menee vielä. Meidän pikkutytöllä on ainakin ihan ok nuo ImseVimsen vastasyntyneille tarkoitetut sisä ja kuori -yhdistelmät. Tosin en vielä itse ole oppinut vaippojen vaihtoväliä ja imujen tehoja tarpeeksi... :/

Se itse sisävaippa kastuu kyllä tällä hetkellä ihan läpimäräksi vaikka oon lisäimuksi laittanut froteisen pesulapun kolminkerroin taiteltuna (niitä saa nippuina ostaa Ikeasta, ja huomasin, että ne oli tähän tarkotukseen aivan mainioita!).

Oon käyttäny sit jotain ohuita lappuja siellä... äh pitää kattoa merkki yms tiedot kun käyn vaihtaan vaippaa seuraavan kerran. Ne laput saa heittää vessanpönttöön ja niin oon tehnytkin. On kyllä ihan kivoja käyttää, niin pysyy ite vaipat ja imut puhtaampina.

Yritin jotain harsoa taitella sinne vaippaan, mutta siitä tuli niin paksu pakkaus, että musta ainakin tuntuu, että vauvalle ei voi olla mukavaa, jos peppu on viis senttiä korkeammalla ku selkä... Eli luovuin niistä harsoista toistaiseksi.

Ja muut vaipat on toistaiseksi liian isoja.

Harsoja käytetään, kertsejä öisin. Tosin nyt oon ollu kuumeessa ni kertsejä on käytetty vähän enemmänkin. Mutta harsot toimii meillä hyvin, kuoret ei vuoda. Taittelen vauvakolmioksi, joten pyllyn alle ei tule kuin ohut kerros. Meilläkin kyllä poika pissaa hurjia määriä ja harso on aina ihan läpimärkä. Coolmax kuivaliinat on ollut mun mielestä tosi jees. Ei oo kertaakaan kitissy märkää vaippaa ja iho pysyny toistaseks hyvänä. Tosin toi sekakäyttö varmaan auttaa myös tuossa ihon hyvinvoinnissa. Niin ja kertikset on muutaman kerran falskannu, harsot ei kertaakaan. Kuoria ei oo tarvinnu vaihtaa sen takia että ois kakassa.

Kiitokset Eve78 ja Pääskynen kommenteista! :) Äsken oltiin Ikeassa ja ostin sieltä nipun harsoja (ovatkin yllättävän hyvän tuntuisia) ja sitten noita Even mainostamia pesulappuja. Kiitos siis vinkistä. ;) Teidän kommentit kyllä rohkaisi entisestään kokeilemaan kestoilua, kunhan vauva syntyy ja kotiudutaan.

Pääskyseltä piti vielä kysymäni, että onko sulla coolmaxit harsoissa ihan irrallisina kangaslipareina, vai oletko ommellut ne kiinni esim. johonkin imuun? Pysyykö sellainen irrallinen kangas paikallaan siellä? Olen vähän miettinyt, että osittain voisin käyttää kanssa noita coolmax -kuivaliinoja. Sitten mulla on noita Tots Botseja paketillinen. Ne siis on niitä pöntöstä vedettäviä kuivaliinoja.

Takaisin