Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään, ultran jälkeen vasta sitten perheelle ja kavereille. Ja varmaan sit RU jälkeen jonkun postaukseen someen.

Moi. Nyt ehkä uskaltautuu alkaa kirjoittelemaan kun varhaisultrassa käyty ja kaikki hyvin. 😊 Oon saanu 5 keskenmenoa, kaikki jo ennen varhaisultraa joten tää ihan alku on aina pelottavaa aikaa. Ne raskaudet jotka on tänne asti päässyt niin niistä on lapsi myös saatu, toivottavasti nytkin. Meillä siis 2 lasta ennestään.

Meillä kaikki raskaudet on saanut alkunsa ivf hoidoilla ja hoidoista tietää molempien vanhemmat ja minun ystävät, niin heille on kerrottu jo raskaustestien tulos ja nyt varhaisultra kuva lähetetty 😄

Woo, nyt jo reilu 370 viestiä kasassa. 😁😁 Kivaa että on tullut lisää porukkaa juttelemaan 🥰

Mä mietin kanssa että mikä olis kiva tapa kertoa! 🙈

Varsinkin puolison vanhemmille olisi kiva joku spessutapa, kun heille eka lapsenlapsi. Omilla vanhemmilla lapsenlapsia jo 12, vaikka meille ensimmäinen lapsi onkin. Kaikki parasta että meidän äiti eniten kysellyt lapsien perään 😅

Mies tietää, sovitaan yhdessä sitten kun halutaan kertoa. Meillä menee auto vaihtoon, nyt kaikkien perheiden unelma ja tilaihme kia rio, jossa minä istun takana keskellä, mies ajaa ja kolme muksua juuri mahtuu, onneksi esikoinen menee kohta istuinkorokkeella.
Jouduin jo nostamaan thyroxinia kun väsymys oli aivan jäätävä, nostin samaan kuin viime raskaudessa eli 125 mikrog/pvä. Minulla ollut vajaatoiminta varhaisesta teini-iästä alkaen ja viime raskaudessa piti nostaa jo hieman enemmän kuin aiemmissa. Normaalisti tsh lähellä 0 ja alle 1 ja pomppaa aika äkkiä siitä ja viimeksi oli melkein 3 eli yli 2,5 suosituksen raskaana oleville.

Mies tietää, sovitaan yhdessä sitten kun halutaan kertoa. Meillä menee auto vaihtoon, nyt kaikkien perheiden unelma ja tilaihme kia rio, jossa minä istun takana keskellä, mies ajaa ja kolme muksua juuri mahtuu, onneksi esikoinen menee kohta istuinkorokkeella.
Jouduin jo nostamaan thyroxinia kun väsymys oli aivan jäätävä, nostin samaan kuin viime raskaudessa eli 125 mikrog/pvä. Minulla ollut vajaatoiminta varhaisesta teini-iästä alkaen ja viime raskaudessa piti nostaa jo hieman enemmän kuin aiemmissa. Normaalisti tsh lähellä 0 ja alle 1 ja pomppaa aika äkkiä siitä ja viimeksi oli melkein 3 eli yli 2,5 suosituksen raskaana oleville.
Laskettiinko tuota annostusmäärää raskauden jälkeen?

Laskettiinko tuota annostusmäärää raskauden jälkeen?
Joo, heti synnytyksen jälkeen palataan samaan annostukseen mikä oli käytössä ennen raskauttakin ja verikoekontrolliin laittavat lähetteen viimeistään jälkitarkastuksessa.

Joo, heti synnytyksen jälkeen palataan samaan annostukseen mikä oli käytössä ennen raskauttakin ja verikoekontrolliin laittavat lähetteen viimeistään jälkitarkastuksessa.
Kiitos tiedosta, hyvä tietää vähän oikeita kokemuksia!

Kiitos tiedosta, hyvä tietää vähän oikeita kokemuksia!
Ja raskauden aikana verikoe taisi olla n. 8 viikon välein, toki kun on nostanut annosta niin piti olla jokunen viikko väliä että alkaa arvo vakiintua kohdilleen.

Mäkin päätin rohjeta nyt tänne kirjoittelemaan.☺️ Vielä on todella epäuskoinen olo raskaudesta, ostin nyt huomiselle digin niin jospa sen jälkeen helpottuisi.😁 Aion kyllä myös liuskoilla testata viivan vahvistumista, harmi vaan että kahdella viime kerralla meidän lähiprismassa on pregcheckit ollut loppu. S-market onneksi myy eikä ne nyt niin paljon kalliimpia sielä ole etteikö voisi ostaa.

Jos menkat ei ala viikonloppuna niin maanantaina ajattelin soitella neuvolaan. Aion myös varata heinäkuulle varhaisultran n. rv 7. Mulla on la vähän hukassa kun kierto on 30-32 päivää ja tästä kierrosta en tikuttanut ovista, joten lasken nyt sillä neuvolan 28 päivällä ja se sitten joskus korjaantuu jos niin on ollakseen. ☺️ Tiukille siis menee onko helmikuunen vai maaliskuinen tulossa.

Mä aion kertoa omalle perheelle varmaan ihan vaan viestillä, sen verran epäilyttää heidän suhtautuminen asiaan.😅 Ja ehdottomasti vasta ekan kolmanneksen jälkeen aikaisintaan. Toiselle siskolle saatan kertoa jo reilusti aiemmin kahden kesken, koska tiedän että se keskustelu on varmasti mukava.
Miehen puolelta kerrotaan varmasti sitten kun miehestä siltä tuntuu, todennäköisesti odotellaan ensimmäinen kolmannes sitäkin. Anopille haluaisin kyllä kertoa heti varhaisultran jälkeen, tullaan tosi hyvin juttuun ja tiedän että hän halkeaa onnesta kun kuulee.❤️

Onko teillä joku appi käytössä raskauden seurantaan? Onko suositella jotain hyvää?

Mä oon käyttänyt kuukautisten seurantaan flo sovellusta ja se on ollut ihan kiva, mutta siinä raskauden seurannan sisältö on maksullista. En tiedä kannattaako tuollaisesta maksaa, kun varmasti ilmaisia sovelluksia on myös.

Mulla on 2 tyypin diabetes ja raskaus näyttäis tekevän asiasta haastavampaa ku tulee sokrujen ylityksiä 🥴 Niin toivoisin, että ei tarviis insuliiniin siirtyä ☹️

Mulla on 2 ystävää jotka tietää, heille pystyn puhua mitä vaan. Eksälle kerroin joka jätti päivää ennen kuin sain tietää olevani raskaana, riidat ollu sen jälkeen ja vaikea olla kun toista rakastaa kuitenkin paljon. Veljelle ja veljen vaimolle kerroin myös kun jos tulee jotain niin ovat lähimpänä. Mulla kuitenkin tuo neiti pian 11v tässä kotona myös. Yhden keskenmenon oon saanut 2v sitten ja vähän tietenkin pelottaa että ei käy niin taas...🫤 Silloin eka testi näytti vasta 5 päivää jälkeen menkkojen oletettua alkua haaleaa plussaa,sen jälkeen meni viikko että oli tasa vahvaa. Nyt näytti 1-2 päivää ennen haaleaa ja 5 päivää jälkeen testiviiva vahvempi niin on jonkun verran enemmän toivoa, että tää menee hyvin. Niin ja juhannus suunnitelmia ei oo, ehkä tytön kanssa kotona vain jos ei keksi mitään.

Niin ja joo työ juttuihin niin sain maanantaina vajaa 2 viikkoa sitten vakituisen työtarjouksen jonka otin vastaan, mut ei vielä kirjoitettu silloin.
Sen jälkeen tein uuden testin joka oli vahvistunut ja menin ns. pomon juttusille joka sopimuksen kirjoitti ja kerroin suoraan asian, että haluaako he mua ottaa vakituiseksi kun tilanne se, että voi tulla keväällä äippäloma. Ilokseni halusivat ja paikka kun sellainen mitä ei heillä ala tekemään kukaan muu/ei osaaminen riitä. Tuossa työpaikassa kun työt ois nyt loppunut elokuun lopussa ja tehnyt vähän eri hommaa. Teen myös ilta töinä toista työtä kotona silloin kun niitä vain on. Tää vakipaikka takaa nyt palkan nousun kera, että pärjään 2 lapsen kanssa, kun tyttö käy isällään joka toinen viikonloppu.

Onko teillä joku appi käytössä raskauden seurantaan? Onko suositella jotain hyvää?

Mä oon käyttänyt kuukautisten seurantaan flo sovellusta ja se on ollut ihan kiva, mutta siinä raskauden seurannan sisältö on maksullista. En tiedä kannattaako tuollaisesta maksaa, kun varmasti ilmaisia sovelluksia on myös.
Mulla on sekä Preglife että Raskaus+. Ensimmäisestä näkee kätevästi tulevat raskausviikot ja jälkimmäisestä vauvan koon. 😁 tuo Preglife on mun mielestä tosi hyvä kaikkine infoineen mutta ainoa miinus on se etten oo ainakaan löytänyt sieltä ominaisuutta että näyttäisi tuon vauvan senhetkinen koon.

Mulla on sekä Preglife että Raskaus+. Ensimmäisestä näkee kätevästi tulevat raskausviikot ja jälkimmäisestä vauvan koon. 😁 tuo Preglife on mun mielestä tosi hyvä kaikkine infoineen mutta ainoa miinus on se etten oo ainakaan löytänyt sieltä ominaisuutta että näyttäisi tuon vauvan senhetkinen koon.
Preglife mullakin esikoisen jäljiltä puhelimessa. Tätä en oo vielä sen kummemmin ruvennut seuraileen, mutta sillä sitten jossain vaiheessa.
Muistaakseni niissä tekstiosioissa oli kyllä aina niitä kokoja siellä viikko seurannassa, mutta ei oo niitä semmoisia "vauvasi on nyt kissanpennun kokoinen" vertauksia

Näyttääkö teillä eri sovellukset eri määrän raskauspäiviä? Mulla vau.fin oma sovellus näyttää 6+2 ja preglife 6+3 vaikka ihan samat tiedot ja päivämäärät niihin on syötetty?

Mulla on Raskaus+, Vau.fi, Preggers ja Preglife. 😅 Oon kaikkiin ite säätäny lasketunajan niin näyttävät samaa

Hyvää juhannusta kaikille! ☀️😊 Ihana (ja kaukainen!) ajatus, että ensi juhannuksena meillä kaikilla on toivottavasti sylissä n. nelikuiset vauvat! 😍

Hyvää juhannusta kaikille! ☀️😊 Ihana (ja kaukainen!) ajatus, että ensi juhannuksena meillä kaikilla on toivottavasti sylissä n. nelikuiset vauvat! 😍
Kiitos samoin! :Black Sun With Rays:Niin sitä aletaan tutustuttaa vauvaa kiinteisiin ruokiin vuoden päästä :Smiling Face With Open Mouth And Open Eyes:

Takaisin