Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Taisinkin tänne aiemmin kirjoittaa, että mennään juhannuspäivänä miehen kaverin häihin. Onneksi siellä on miehen kavereita, eikä omia, niin ehkä helpompi sanoa vaan pokkana että oon kuskins ettei tarvi maksaa kallista taksia kotia, tms. 🤷🏻‍♀️
Esikoinen ois menossa sit silloin lauantaina ekaa kertaa yökylään mummolle, sekin vähän jännittää, tosin hänen 6v serkku on siellä myös, joten veikkaan että illalla menee ennemmin villiksi höpöttelyksi ku ikävä itkuksi 🙈

Mulla on vajis, normaalisti menee viikossa 100mikrog x2 + 50mikrog x5. Nyt raskausaikana annosta piti nostaa 25mikrog/vrk. Ens viikolla meen kattomaan arvot. 👍🏻
Kiitos vastauksesta! Mulla alkoi juuri nyt lääkitys, kun arvot olivat vain nousseet vajaassa kuukaudessa eli oli pakko vihdoinkin aloittaa. Muutamia vuosia olen saanut venytettyä lääkityksen aloittamista stressinhallinnalla, jodisuolalla ja seleenillä ja lukemat ovat aina välillä olleet kauniisti viitearvoissa mutta nyt tsh oli keväällä sen verran korkea ja nyt tällä viikolla vielä korkeampi sekä vasta-aineet huitelivat ihan tähtitieteellisinä, niin sain saman tien lääkityksen. Jospa siitä olisi apua muihinkin vaivoihin, joiden olen epäillyt olevan kilpparista johtuvia. Onko sulla seuranta nyt äitiysneuvolan kautta vai miten?

Kiitos vastauksesta! Mulla alkoi juuri nyt lääkitys, kun arvot olivat vain nousseet vajaassa kuukaudessa eli oli pakko vihdoinkin aloittaa, muutamia vuosia olen saanut venytettyä ja lukemat ovat aina välillä olleet viitearvoissa mutta nyt tsh oli sen verran korkea ja vasta-aineet huitelivat ihan tähtitieteellisinä, niin sain saman tien lääkityksen. Jospa siitä olisi apua muihinkin vaivoihin, joiden olen epäillyt olevan kilpparista johtuvia. Onko sulla seuranta nyt äitiysneuvolan kautta vai miten?
Toivottavasti lääkitys auttaa! Itellä oli jo kuukaudessa laskenut viitearvoihin. 👍🏻 Joo seuraavat nyt äitiysneuvolan kautta ja sieltä just tänään sain lähetteen labroihin.

Toivottavasti lääkitys auttaa! Itellä oli jo kuukaudessa laskenut viitearvoihin. 👍🏻 Joo seuraavat nyt äitiysneuvolan kautta ja sieltä just tänään sain lähetteen labroihin.
Kuulostaa mahtavalta! Kuukautta lekurikin eilen lupaili vasteajaksi. Mulla on aluksi nyt se 50mg ja työterveydestä sanoivat tosiaan, että tästä eteenpäin seuranta on äitiysneuvolan hoteissa. Otaksun että kuukauden päästä on kontrollilabrat, ehkäpä muiden raskauslabrojen yhteydessä?

Mä oon tosiaan meen ensin perjantaina kavereilla, ja olen "miehen kuskina" illalla, joten en tietenkään juo. Lauantaina mennään vanhempien mökille ja siellä sit varmaan "eilen meni vähän pitkäksi niin ei tee yhtään mieli" ja jos jonkun tölkin käteen ottaa niin sen voi sujuvasti vaihtaa miehelle illan edetessä 😂🙈

Olisi ollut niin kiva olla mökillä koko juhannus, mutta siitä ei tosissaan selviä selittelemättä 😅😂

Ihana lukea muiden suunnitelmia että miten ootte ratkaisemassa näitä juhannusongelmia, on tää vertaistuki vaan mahtavaa :Grinning Face:

Meillä oli yhtenä juhannuksena se tilanne että piti paljastaa kavereille (ja kerrottiin myös perheille), kun haluttiin mennä kavereiden mökille ja raskaus olis paljastunut joka tapauksessa. Se raskaus meni kesken pian juhannuksen jälkeen mutta koettiin molemmat että oli silti hyvä että kerrottiin, koska nyt nämä kaverit ja meidän perheet ymmärtää paremmin varmasti meidän ajatuksia ja tunteita, eikä tarvi tulevissa raskauksissa esittää että tämä olisi meidän eka raskaus.

Tänä juhannuksena me mennään miehen perheen mökille. Ajateltiin että ei kerrota vielä siellä, koska ei olla oltu varhaisultrassa ja olisi kiva että olis se ultrakuva näyttää. Vaikka kyllähän se epäilyksiä herättää jos en ota edes yhtä siideriä. Mietin että jos ostaisi alkoholittomia siidereitä mutta voihan joku huomata sen 0.0% siitä tölkin kyljestä. :tears:

Me skipataan kavereiden mökkijuhannus, koska siellä kyllä paljastuisi saman tien. Lisäksi mulla on aika paljon pahoinvointia, niin nyt on ehkä mukavampi olla rauhallisesti miehen kanssa kahdestaan... Onneksi asutaan rannalla, niin päästään vaikka veneilemään ja muutenkin juhannusfiilikseen kotonakin 🙂

Milloin muuten aiotte kertoa töissä raskaudesta? Ja miksi aiotte kertoa just silloin kun aiotte? Itse ajattelen että ihannetilanne olisi jos voisi salata rakenneultraan asti, jotta kaikki olisi varmempaa, kun meillä on aika iso työyhteisö. Mutta tuskinpa pystyn peittelemään.

Meillä ajatuksena ehkä siinä vaiheessa kun ensimmäinen kolmannes on ohi! Katsotaan miten käy, oon maailman huonoin pitämään salaisuuksia 🙈

Onko teillä muuten ajatuksia odotusajan kirjasta, aiotteko täyttää? Itseä vähän kiinnostelisi, kun esimerkiksi Ihana arkki -yritykeen kirja tuli tiktokissa vastaan 🤔

Milloin muuten aiotte kertoa töissä raskaudesta? Ja miksi aiotte kertoa just silloin kun aiotte? Itse ajattelen että ihannetilanne olisi jos voisi salata rakenneultraan asti, jotta kaikki olisi varmempaa, kun meillä on aika iso työyhteisö. Mutta tuskinpa pystyn peittelemään.
Mä meen ite töihin vasta syyskuussa, joten varmaan sit silloin heti kerron. Vähän kyllä noloa palatq töihin vanhempainvapaalta ja kertoa että jää kohta uudestaan 😅
Esikoisesta kerroin ensimmäisen kolmanneksen lopulla, joskus kesäkuussa, halusin kertoa ennen lomia, enkä palata sit loman jälkeen maha pulleana

Varmaan vasta rakenneultran jälkeen aikaisintaan, ennen kaikkea siksi että olen vielä koeajalla (loppuu marraskuun alussa) enkä halua ottaa riskiä että vaikuttaisi huonosti mun työsuhteeseen. 🤐

Ikävää olla näin pessimisti (koska tykkään mun työpaikasta enkä usko että tulisi huono seuraus uutisista), mutta esikoisesta kerroin aiemmassa työpaikassa aivan liian aikaisin (joskus rv 11) silloiselle esihenkilölleni ja sain sittemmin vähän outoa kohtelua hakiessani siirtoa toiseen positioon. 😥

No, lopulta sain tuon toisen homman mutta trauma jäi ja päätin että jos vielä olen uudestaan raskaana niin en todellakaan kerro enää "liian" ajoissa töissä.

Esikoisesta oli pitkään tosi huomaamaton maha (olen pitkä ja pitkäselkäinen enkä todellakaan mitenkään tikkulaiha 🫠🫣🤪) niin toivon että tälläkin kertaa maha pysyisi pitkään piilossa. Saa nähdä.

Töissä kerron, kun on pakko 🫣 eli sitten kun vatsaa on vaikea piilottaa, ettei tuu kiusallisia tilanteita toisten arvaillessa et oliskohan nyt taas tilanne päällä. Esihenkilölle varmaan sitä ennen, mut viimeksi ei ollut kiinnostunut asiasta ennen raskaustodistusta (ei työskennellä samassa paikassa, vaan hän on vain paperilla esihenkilöni toiselta toimipisteeltä).

Ikävää olla näin pessimisti (koska tykkään mun työpaikasta enkä usko että tulisi huono seuraus uutisista), mutta esikoisesta kerroin aiemmassa työpaikassa aivan liian aikaisin (joskus rv 11) silloiselle esihenkilölleni ja sain sittemmin vähän outoa kohtelua hakiessani siirtoa toiseen positioon. 😥

No, lopulta sain tuon toisen homman mutta trauma jäi ja päätin että jos vielä olen uudestaan raskaana niin en todellakaan kerro enää "liian" ajoissa töissä.

Äh, näitä kokemuksia ei kyllä ikinä haluaisi kenellekään. On tuo niin erikoista että raskaus vaikuttaa joissakin työpaikoissa edelleen negatiivisesti. Hienoa kuitenkin että sait sen homman, mutta kurjaa että siihen liittyy tuollainen muisto. 😔

Onko teillä muuten ajatuksia odotusajan kirjasta, aiotteko täyttää? Itseä vähän kiinnostelisi, kun esimerkiksi Ihana arkki -yritykeen kirja tuli tiktokissa vastaan 🤔
Mulla on Masutyypin ensimmäinen kirja, ostin sen optimistisena ennen edellistä keskenmenoa. En alkanut täyttää sitä vielä silloin enkä siis oo nytkään alkanut, mutta löytyy valmiina sitten kun tuntuu siltä. ☺️

Mä en tiedä koska kerron töissä. Oon hoitaja vanhuspuolella, joten raskaita siirtoja on jonkun verran vaikka apuvälineitä kyllä löytyy myös. Kerron sitten kun on pakko, yritän nyt ainakin np-ultraan asti venyttää, että varmasti päästään edes sinne asti.

Äh, näitä kokemuksia ei kyllä ikinä haluaisi kenellekään. On tuo niin erikoista että raskaus vaikuttaa joissakin työpaikoissa edelleen negatiivisesti. Hienoa kuitenkin että sait sen homman, mutta kurjaa että siihen liittyy tuollainen muisto. 😔

Mulla on Masutyypin ensimmäinen kirja, ostin sen optimistisena ennen edellistä keskenmenoa. En alkanut täyttää sitä vielä silloin enkä siis oo nytkään alkanut, mutta löytyy valmiina sitten kun tuntuu siltä. ☺️

Joo, tää oli ihan ihme kokemus mikä mulla oli. About mun ikäinen (lapseton) nainen oli tämä mun esihenkilöni niin pääsi kyllä yllättämään että sain kuulla ihan ihme kommentteja. 😔

Joo, tää oli ihan ihme kokemus mikä mulla oli. About mun ikäinen (lapseton) nainen oli tämä mun esihenkilöni niin pääsi kyllä yllättämään että sain kuulla ihan ihme kommentteja. 😔
No onpa kyllä ihmeellistä! :Grinning Face With Smiling Eyes:

Me ollaan menossa mun miehen vanhempien kanssa mökille juhannuksen viettoon ja kerrotaan siellä samalla, että lapsenlapsi olisi tulossa koska se selviäisi juhannuksen aikana varmasti kuitenkin. Omille vanhemmilleni kerroin jo aiemmin tällä viikolla.

Miten aijotte paljastaa vanhemmillenne vai oletteko jo paljastaneet jo jotenkin?

Me ollaan menossa mun miehen vanhempien kanssa mökille juhannuksen viettoon ja kerrotaan siellä samalla, että lapsenlapsi olisi tulossa koska se selviäisi juhannuksen aikana varmasti kuitenkin. Omille vanhemmilleni kerroin jo aiemmin tällä viikolla.

Miten aijotte paljastaa vanhemmillenne vai oletteko jo paljastaneet jo jotenkin?

Odotetaan varhaisultraa ja varmaan sen jälkeen kerrotaan vanhemmille. Esikoisestakin tehtiin näin. 😊

Mulla on yht 5 kaveria ketkä tietää. Ollaan heidän kanssaan jaettu varhaisia raskausuutisia ja monen vuoden aikana. 😁

Mä haluaisin keksiä jonkun persoonallisen tavan kertoa vanhemmille, mutta pitää vielä miettiä mikä se olisi. Miehen vanhemmat varmasti kyllä arvailee jo juhannuksena mutta tuskin silti kysyvät mitään. Yritetään ainakin olla hiljaa mutta hyvin mahdollista että en pysty pitämään salaisuutta :tears:

Takaisin