Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Heips!

Liityn mukaan keskusteluun, kun olisi kiva saada vertaistukea ja juttuseuraa :) Meillä on ensimmäinen lapsi tuloillaan lapsettomuushoitojen kautta ja näin alkuvaiheessa tuntuu hieman vaikealta luottaa, että kaikki on hyvin ja meille oikeasti tulisi vauva. En uskalla oikein vielä kunnolla iloita enkä suunnitella tulevaa, mutta tottakai tämä aihe on mielessä ihan joka hetki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mikä tuon salaisen ryhmän idea on?

Heips!

Liityn mukaan keskusteluun, kun olisi kiva saada vertaistukea ja juttuseuraa :) Meillä on ensimmäinen lapsi tuloillaan lapsettomuushoitojen kautta ja näin alkuvaiheessa tuntuu hieman vaikealta luottaa, että kaikki on hyvin ja meille oikeasti tulisi vauva. En uskalla oikein vielä kunnolla iloita enkä suunnitella tulevaa, mutta tottakai tämä aihe on mielessä ihan joka hetki :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mikä tuon salaisen ryhmän idea on?

Sen idea on se, että se näkyy vain ryhmän jäsenille, eli siellä on sitten rauha jutella rauhassa. 😊 Porukka tulee ihanasti tutuksi kun siellä keskustellaan.

Mä oon ollut plussasta asti tosi ahdistunut, painottiu iltaan, mutta välillä tulee päivisinkin paha ahdistus ja tekis vaan mieli paeta johonkin itkemään. Tuli mieleen vähän esikoisen syntymän jälkeinen baby blues.
En tiedä johtuuko tämä raskaudesta, vai työ/koulustressistä. Oon vielä huomisen vapaalla ja tiistaina alkaa taas työt vapaiden jälkeen, pelkkä ajatuskin töihin menosta ahdistaa ihan älyttömästä.
Oon tässä nyt useamman illan itkeny räkä poskella ja mies ihmettelee vieressä eikä tajua mitään, ja itellä taas tuntuu siltä että rinta räjähtää kun on niin p*ska olla, enkä tiedä edes syytä.

En tiedä uskallanko edes nyt tähän kirjoittaa, mutta tänä iltana ei toistaseks oo vielä tullut sitä ihan hullua ahdistusta. 🤞🏻

Tosi harmi @NM90 toi ahdistus! 😥 Toivottavasti pysyy mieli parempana ❤️

Täällä jotenkin edelleen ihan epäuskoinen olo raskaudesta. Jospa se tästä 🙂

Mulla järkyttävä stressi, kun pitäisi löytää koti toisesta kaupungista ennen kuin koulut alkaa 🥴 Ja ku stressiä pitäis nyt erityisesti välttää 🙄

Mulla järkyttävä stressi, kun pitäisi löytää koti toisesta kaupungista ennen kuin koulut alkaa 🥴 Ja ku stressiä pitäis nyt erityisesti välttää 🙄

Uhh, uskon että on stressaavaa! Onks teillä pitkä muuttomatka tulossa?

Lääkäri veikkaili raskauden herkistäneen tälle ahdistukselle ja se että takana on keskenmeno, jota nyt stressaan ihan yliliikaa. Miehellekkin sanoin, että vaikea puhua tulevaisuudesta niin, että siellä olisi vauva, kun ei tiedä miten tässä käy. Aiemmin sitä on aina luottanut, että kaikki menee hyvin.

Mutta yritetään nyt tsempata ja saada ajatuksia paremmalle tolalle kun vasta ens viikon perjantaina on seuraavaksi töitä. 😊

Ajattelin soitella neuvolaan tänään ja kysellä vähän, että haluaisivatko laittaa lähetettä labraan kilppariarvoista. Mulla on siis kilpirauhasenavajaatoiminta ja aina tässä jännittää, että onko arvot kohdillaan raskauden kannalta. Samalla kysyn, jos saisi aikaistettua sitä lääkäriaikaa, jossa ultrataan.

Mulla ois vielä yksi viikkonäytöllinen testi odottamassa, nyt rv 5+3 ja mietin, että millon sen uskaltaisi tehdä että sais sen 3+. 🤔

Heippa kaikille!

Mä en meinaa millään sisäistää että oon raskaana. Eilen soittelin neuvolaan ja alkaa oikeasti konkretisoitumaan tämä 🙈

Juhannussuunnitelmat piti laittaa uusiksi, en halua vielä kenellekään kertoa ja jos mökillä olisin juomatta 2 päivää niin varmasti arvattaisiin. Juhannus vietetäänkin nyt 2 osassa ja suunnitelmat on hiottu. Toivottavasti oma pokka pitää sen suhteen ettei naamasta ole luettavissa 😂

Jännää, ihanaa mutta vähän jopa pelottavaakin. Toivottavasti kaikki menee hyvin loppuun asti!

Hei, en äkkiseltään löytänyt. Ensimmäinen raskaus, mitä vitamiinivalmistetta käytätte? Paras olis tietty jos yhdellä selviäisi 🙈

Tilasin Minisun Monivitamiini Mama -tabletteja, tähän asti olen mennyt normi monivitamiinilla + rautavalmisteella (jossa foolihappo/folaatti mukana). 😊

Mulla taitaa olla myös noita Minisun vitskuja 🤔 Lisäksi reseptillä 5mg foolihappo, kalsium ja muutaman päivän menee vielä rautaa 50mg. Kävin kuun alussa verenluovutuksessa, toivottavasti ei oo hirveesti heikentänyt arvoja. 😬

Kannattaa suosia folaattia sisältäviä, se on ilmeisesti jokin paremmin imeytyvä foolihappomuoto tai jotain.

Onko täällä kellään kilpirauhasen vajaatoimintaa tai lääkitystä siihen? Millaisia arvoja tai lääkemääriä teillä on?

Jatkan vielä höpinää: millaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Haluaisin niin mennä siskon perheen luo vaikka ihan piipahtamaan mutta veikkaisin tarjolla olevan tuttuun tapaan skumppaa, skagenleipää ja juustokakkua, eikä niitä voi jättää syömättä syytä ilmaisematta. En kuitenkaan halua kertoa edes perheelle ennen kuin varhaisultrassa on käyty.

Kannattaa suosia folaattia sisältäviä, se on ilmeisesti jokin paremmin imeytyvä foolihappomuoto tai jotain.

Onko täällä kellään kilpirauhasen vajaatoimintaa tai lääkitystä siihen? Millaisia arvoja tai lääkemääriä teillä on?
Mulla on vajis, normaalisti menee viikossa 100mikrog x2 + 50mikrog x5. Nyt raskausaikana annosta piti nostaa 25mikrog/vrk. Ens viikolla meen kattomaan arvot. 👍🏻

Jatkan vielä höpinää: millaisia juhannussuunnitelmia teillä on? Haluaisin niin mennä siskon perheen luo vaikka ihan piipahtamaan mutta veikkaisin tarjolla olevan tuttuun tapaan skumppaa, skagenleipää ja juustokakkua, eikä niitä voi jättää syömättä syytä ilmaisematta. En kuitenkaan halua kertoa edes perheelle ennen kuin varhaisultrassa on käyty.

Meille tulee ystäväperhe käymään aattona. Muina päivinä varmaankin vaan käydään rannalla ja nautitaan kesästä. ☀️

Varmaan kerrotaan näille ystäville juhannuksena. Tiedän tämän mun ystäväni taannoisesta keskenmenosta joten on myös henkilö kenen kanssa haluaisin puhua, jos tämä ei menekään hyvin. 😥🤞

Takaisin