Keskustelua raskaudesta ja muuta höpinää

Mun oli pakko vielä kauppareissulla ostaa paketti pc:n testejä. 🙈 Huomenna 6+0, mutta jäi vissiin epävarmuus siitä edellisestä digistä. 😅

Mun oli pakko vielä kauppareissulla ostaa paketti pc:n testejä. 🙈 Huomenna 6+0, mutta jäi vissiin epävarmuus siitä edellisestä digistä. 😅

Heh mulla huomiselle jemmassa vika PC (5+0) ja sit ensi viikolla joku päivä käyn ostamassa ainakin sen yhden digin. 🤪 Sit on enää vain reilu viikko varhaisultraan niin josko sit jaksais olla testaamatta

On kyllä hurjaa ajatella et niin nää vaan voi ens juhannuksena jo syödä mansikkaa yms. 😶
Vähän tää juhannus ei menny niinku haluaisi kun vessakäynneillä jäi verta paperiiin 😰 ei valumalla valu mut ihan verta kuitenki, et voikohan ton vertaa enää vaan limakalvoilta tulla. Ultrassa kuitenki käyty eikä lääkäri puhunu mitään et ois vaikka hematooma ollu toki oli erikoistuvalääkäri eikä tuntunuklaan niin kokeneelta et voisko sellanen jäähä huomaamatta 🙈

On kyllä hurjaa ajatella et niin nää vaan voi ens juhannuksena jo syödä mansikkaa yms. 😶
Vähän tää juhannus ei menny niinku haluaisi kun vessakäynneillä jäi verta paperiiin 😰 ei valumalla valu mut ihan verta kuitenki, et voikohan ton vertaa enää vaan limakalvoilta tulla. Ultrassa kuitenki käyty eikä lääkäri puhunu mitään et ois vaikka hematooma ollu toki oli erikoistuvalääkäri eikä tuntunuklaan niin kokeneelta et voisko sellanen jäähä huomaamatta 🙈

Minulla tuli vähän verta sillon ku menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta seuraavana päivänä ei enää ollenkaan. Neuvolasta sanottiin, että ihan normaalilta kuulostaa ja suurempi todennäköisyys, että raskaus jatkuu normaalisti kuin että raskaus menisi kesken.

Toivon todella, että sinullakin jotain normaalia vuotoa ❤️

Juu, itellä eilen sama että paperiin tuli vaaleanpunaista valkovuotoa illalla. 😥 Mulla tuli myös ke ihan pieni veri viiru ja silloin soitin ihan neuvolaan. Sanoi, että voi tulla kun limakalvot ja kohtu kasvaa, että jos ei vuoto lisäänny tai tuu kipuja niin ei vielä tarkoita mitään.Että monilla naisilla kuulemma on. Sit jos vuotoa alkaa olla enemmän niin soittaa lääkäriin tai jos se ei lopu tai tulee kipuja. Mulla myös siis itsellä yks keskenmeno takana,niin säikäytti. Mut näillä viikoilla ei voi mitään jos tulee km. Lepoa kannattaa jos vähäistä vuotoa. Tsemppiä myös sulle. ❤️ Ja toivottavasti helpottaa.❤️ Ja toki lääkäriin kannattaa soittaa jos yhtään mietityttää.

Kiitos tsempeistä, tänään ei ole ollu vuotoa et jospa se kuitenki oli joku limakalvo tai vaikka sitä kohdun kasvuun liittyvää 🤔
Eipä tässä tosiaan auta ku seurailla ja yrittää ottaa mahollisimman rennoati, ollaan keskellä korpea juhannuksen vietossa nii ei täs pääsis mihinkään jos ei joku oikee hätä iskis mutta nyt näyttää hyvältä, taas vähän pahoinvointiaki ollu. Tuntuu et nää lauantait on mulla jotenki huonoimpia muina päivinä ihan ok olo 😃

Mulle iski eilen hirveä paniikki että olenko nyt ”pilannut” meidän lapsen kun olen syönyt allergialääkettä jota ei raskaana suositella.🙈😅 Kyseessä siis bilastiini, jota söin vielä ovulaation jälkeen. Plussan jälkeen vaihdoin desloratadiiniin (tästä on ilmeisesti maailmalla vähän kahta koulukuntaa), ja tänään aamulla ajoin apteekkiin hakemaan histeciä (setiritsiini) koska se on kaikkien lähteiden mukaan eniten tutkittu ja pitäisi olla turvallinen. En haluaisi syödä mitään lääkkeitä, mutta mä teen jo nyt kuolemaa tän allergian kanssa vaikka otin sen histecin aamulla.😅 Mulla ei aiemmin ole setiritsiini oikein auttanut, jonka vuoksi olen vuosia syönyt nyt tuota bilastiinia. Eikä se tunnu nytkään hirveästi auttavan. 🙄

Miten muut, oletteko käyttäneet jotain allergialääkkeitä raskauden aikana?

Mulle iski eilen hirveä paniikki että olenko nyt ”pilannut” meidän lapsen kun olen syönyt allergialääkettä jota ei raskaana suositella.🙈😅 Kyseessä siis bilastiini, jota söin vielä ovulaation jälkeen. Plussan jälkeen vaihdoin desloratadiiniin (tästä on ilmeisesti maailmalla vähän kahta koulukuntaa), ja tänään aamulla ajoin apteekkiin hakemaan histeciä (setiritsiini) koska se on kaikkien lähteiden mukaan eniten tutkittu ja pitäisi olla turvallinen. En haluaisi syödä mitään lääkkeitä, mutta mä teen jo nyt kuolemaa tän allergian kanssa vaikka otin sen histecin aamulla.😅 Mulla ei aiemmin ole setiritsiini oikein auttanut, jonka vuoksi olen vuosia syönyt nyt tuota bilastiinia. Eikä se tunnu nytkään hirveästi auttavan. 🙄

Histeciä käytän ja mulle auttaa ☺️👍🏻

Mulla aina kesäisin deslorotadiini (D. Actavis) + natriumkromoglikaatti (Lomudal) komboa, nyt olen vaan kylmästi ollut ilman. Varsinkin silmissä tuntuu 🥴.

Aloin laskemaan vanhempainpäivärahoja, ja jäi mietityttämään niiden verotus.🤔 Osaisko joku kertoa miten nämä menee?

Verohallinnon sivuilla lukee ”saat vuoden aikana vanhempainpäivärahaa ja palkkatulojen veroprosentti on alle 25% -> kelan käyttämä vero% on 25.”
”Saat vuoden aikana sekä vanhempainpäivärahaa että palkkaa -> vero% on 40.”

Eli mikä lasketaan tässä vuodeksi?😅 Jos aloitan äitiysloman tammikuun puolessa välissä ja saan 31.1. palkan tammikuulta, niin maksanko koko 9kk vanhempainvapaan 40% veroa?
Tai miten kun meille ilmeisesti kuuluu työnantajalta palkallinen raskausvapaa (40 arkipvä), jonka jälkeen sitten siirrytään kelan vanhempainrahalle?

Aloin laskemaan vanhempainpäivärahoja, ja jäi mietityttämään niiden verotus.🤔 Osaisko joku kertoa miten nämä menee?

Verohallinnon sivuilla lukee ”saat vuoden aikana vanhempainpäivärahaa ja palkkatulojen veroprosentti on alle 25% -> kelan käyttämä vero% on 25.”
”Saat vuoden aikana sekä vanhempainpäivärahaa että palkkaa -> vero% on 40.”

Eli mikä lasketaan tässä vuodeksi?😅 Jos aloitan äitiysloman tammikuun puolessa välissä ja saan 31.1. palkan tammikuulta, niin maksanko koko 9kk vanhempainvapaan 40% veroa?
Tai miten kun meille ilmeisesti kuuluu työnantajalta palkallinen raskausvapaa (40 arkipvä), jonka jälkeen sitten siirrytään kelan vanhempainrahalle?
Kelan etuuksia varten voi lasketutaa oman verokortin, mutta silti pidätysprosentti voi olla sama kuin palkastakin. En kyllä itse maksaisi 40 % veroa pienestä palkasta ja etuudesta, eihän siinä jäisi mitään käteen. Ei minulla koskaan ole kyllä 40 % mennyt vaikka aloittanut äitiysloman kesken vuotta. Tarkoittaisiko tuo tilannetta, että hakee sitä uutta yhdistelmää missä saa soviteltua vanhempainpäivärahaa ja työskentelee max 5 h /pvä?

Tarkoittaisiko tuo tilannetta, että hakee sitä uutta yhdistelmää missä saa soviteltua vanhempainpäivärahaa ja työskentelee max 5 h /pvä?
Tämä oli mullakin mielessä että koskisiko niitä jotka tekee töitä vanhempainvapaan aikana. Tosi huonosti kyllä löytyi mitään lisätietoja aiheesta. Sinänsä turha tätä on murehtia kun se on sitten mitä on ja siihen ei oikein itse voi vaikuttaa.😁

Joo uusi verokortti kannattaa laskettaa sit tammikuussa. Mulla oli sama % ku palkasta. Mutta nyt tälle vuotta kun oon suurimman osan vuodesta vaan kkhtuella, prosentti on vaan 1%

Mä viime kerralla en tajunnut muuttaa vanhempainpäivärahojen veroprosenttia ja meni aina isolla prossalla. Mutta tulipahan isot veronpalautukset kesällä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:

Mä muistan kans teettäneeni oman verokortin Kelaa varten eikä se vero% onneksi ollut 40. 😄🙈

No sit on pakko olla niin että se 40% koskee vaan niitä jotka tekee töitä samalla.🤔 Itse aion kyllä pysytellä kaukana työpaikasta mielellään ainakin vuoden. 😂
Aatelkaa että (reilun) puolen vuoden päästä me ollaan jo äippälomalla.😍

Takaisin