*Keskustelu siirretty*

Hei Elsuj: nopeasti vastauksena kysymykseesi. Koskien ovistestejä, kokeilin alkuun niitä liuskoja, mutta tuntui niin epäselvältä nuo viivojen vahvuudet jne. joten yhden kk jälkeen siirryin clear bluen digitaalisiin ovistesteihin, missä selkeästi tulee tieto onko vai ei. Nuo digitestit koin erittäin hyviksi, vaikkakin vähän hintavia olivatkin. (tosin tilasin niitä netistä, mikä oli apteekkia huomattavasti halvempi vaihtoehto).
Raskaustesteistä sen verran, että olen huomannut että on erittäin suuria eroja raskaustesteissä. Kun testasin liuskatesteillä, niin kesti erittäin pitkään saada viiva vahvistumaan. (testasin siis joitakin aamuja huvin vuoksi niillä, kun niitä oli) Ensimmäisen haamun sain aikaan aamulla rv 3 + 4 liuskatestillä ja samana aamuna clear bluen digitestillä selkeän tiedon, että raskaana ollaan. Jonkun päivän jälkeen myös liuskatestit rupesivat tummumaan.

Oliko sinun haamuplussa selkeä, vai joutuiko tsuumaamaan kovastikin? Milloin olet ajatellut seuraavan kerran testata? Tsemppiä !!!

Mitä kaikille muille kuuluu?
 
ihan ensimmäiseksi : Pääskynen jaksamisia sinulle ja voimia
Kaikille plussan tehneille kovasti onnea matkaan ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Omaa napaa:
kiertopäivä 20 menossa, rintoja nipistelee silloin tällöin ja pissalla olen alkanut  kulkemaan useammin, mitähän lie? raskaana? vai muuten vain keho toimii? vielä pitäs odotella tuleeko noita kuukautisia vai ei..  ei malttais mutta kun ei auta ei, pakko odottaa.. Milloin olette tehneet ekan testinne joka näytti plussaa?
 
memmu80 : Mä testasin ensimmäisen kerran kp 26/28 Elivon testillä ja tuli haamu. Mulla oli selkeä kiinnittymisvuoto kp 24. Tänään testasin kp 30/28 Apteekin omalla ja nyt selkeä viiva, joten kait sitä ollaan nyt oikealla palstalla. :) Eli nyt olisi 4+1, toivotaan parasta.

Pitäiskö aloittaa plussausketju?
 
Jippii!!! Tänään tuli jo selvästi kaks viivaa, joten vois vissiin pikkuhiljaa mennä tajuntaan että raskaana tosiaan ollaan. (Varsinki  miehen tajuntaan.. ) :D LA ois 6.5.13 näillänäkymin.  Ensimmääset testitikut piti melkee taskulampun kaas kattoa että eikö varmasti näkyysi sitä toista viivaa. :D
Tsemppiä kovasti niille jotka vielä plussaa odottaa!! =)
 
memmu80: minä plussasin ensimmäisen kerran kun oli 27 / 30, tosin digitaalisella testillä.

may: olisi mukava aloittaa plussausketju :)

Jinde83: Onnea plussauksesta ja myös sinulle tarrasukkia ! Meillä näyttäisi olevan sama laskettu aika, tosin sehän vissiin vielä tässä vaiheessa on suuntaa antava. Onko tämä ensimmäinen raskautesi?
 
Kiitos! =)   Kyllä tämä on jo mun kolmas (miehelle eka). Vanhin on eskaris ja nuoree täyttää alkuvuodesta viis. Edelliset siis pienellä ikäerolla, 1v 4kk. Vaippoja on tullu vaihdeltua viimeset 6vuotta putkeen tämän nuoremman laaja-alaisen kehitysviiveen siivittämänä. Nyt aikalailla päiväkuiva ja välillä yökuivakin. Saas nähä saako vaipat panna hetkeksi aikaa kokonaan pois käytöstä ennen seuraavan tuloa. :D
 
Joo plussaus ketju olisi kiva :)

Minä plussasin ekaa kertaa kun oltiin 3+6 minun ajatusten mukaan (24.8). Elikkä viikko sitten perjantaina. Vahvat viivat on ollu kaikissa testeissä heti alusta lähtien. Olisiko ollut 15.8 kun joutessani testasin ja negaa näytti.

Tosiaan kierto on piitkä ja epäsäännöllinen että lääkäriin käy tieni sitten että tiedetään "varmasti" missä mennään vaikka sen itse jo tiedänkin melko varmasti :) Toivottavasti sieltä löytyy viikkoja vastaava pikkuinen.

Kävin eilen kirjastossa jo selailemassa raskauskirjoja mutta jos nyt vähän pidemmälle malttaisi :)

Oletteko kertoneet kenellekkään plussasta? Minulla miehen lisäksi pikkusiskoni tietää kun olin niin innoissani että jollekin oli PAKKO kertoa :) Ja yksi entinen työkaveri kun halusin hänen ystävältään (lääkäri) varmistuksen että terolutit eivät aiheuta väärää plussausta :)
 
olio2013: Mukava kysymys, sillä asia on ollut meillä "tapetilla" myös. Kerronpa vähän tarinaa - toivottavasti ette vielä minun juttuihini tylsisty! Joka tapauksessa, olemme mieheni kanssa oleet yhdessä reilut 13 vuotta. Ensimmäiset 11 vuotta olimme sitä mieltä, ettei lapsi välttämättä ole meidän juttu. Varsinkin mieheni oli voimakkaasti sitä mieltä. Sitten pari vuotta sitten, mieheni rupesi itse useasti avaamaan keskustelun vauvasta, jolloin hän näin jälkeenpäin mietittynä, varmasti asiaa prosessoi. Mitään emme kuitenkaan silloin vielä päättäneet. Sitten nk. päätös tapahtui vuosi sitten toukokuussa, että syyskuussa yrittäminen aloitettaisiin tosissaan. Näin toimittiin. Nyt sitten reilut 11 kk yrityksen aloittamisesta saimme ensimmäisen plussan. Mielenkiintoisinta oli se, että kun se plussa tuli, mieheni sekosi ilosta ja halusi heti kertoa äidilleen, veljilleen ja parhaalle ystävälleen. Näin myös yhteisestä päätöksestä teimme. Muille emme vielä ole kertoneet. Tuli todella iloinen olo, kun huomasi kuinka hän todella oli vauvauutisia odottanut ja kuinka iloinen hän on ! Tänäänkin kuulin, kun hän anoppini kanssa keskusteli puhelimessa - molemmat innoissaan. Anopille ensimmäinen lapsenlapsi.
Minä en ole vielä kenellekään kertonut, haluaisin mielelläni käydä varhaisultrassa ensin että voisin olla vähän varmemmalla mielellä.
 
Elsuj: kuulostaa kyllä todella lupaavalta ! Ps. vielä sen verran, että rv 3+3 testasin digitaalisella iltapäivällä negan (testihän pitää ottaa aamupissasta, ennen 4 + 0 päivää) ja sitten seuraavana aamuna plussa tuli. Lomareissulla kun olimme tuolla rapakon takana, niin oli muuten mielenkiintoista että sama clear bluen testi maksoi 4 kertaa vähemmän kuin Suomessa, joten ostin silloin 4 testiä. Niistä vielä yksi käyttämättä, joten varmisteltu on !

Minua tänään hieman harmittaa, on loman viimeinen päivä ja nyt kurkku on vähän kipeä.Onneksi ollaan viime päivät oltu jo kontona. En siis oikein muuta tee tänään kun huilin, jos jotenkin saisin flunssan tulon jarrutettua. Pelottaa vähän siinä mielessä, kun raskaus on niin alussa, että miten flunssa vaikuttaa.... Kunhan ei vain pahaksi menisi, ettei lääkkeitä tarvitsisi ottaa... (mieheni on ollut kunnon flunssassa koko viikon, joten varmaan tarttunut...) Te ketkä olette jo raskauksia aikaisemminkin kokeneet, miten te olette raskausaikana hoitaneet flunssaa?

 
Niin ja Elsuj - siis olemme näillä näkymin menossa varhaisultraan. Miten olet itse ajatellut?

Oletteko muut jo soittaneet neuvolaan?
 
Itse olin loppuraskauden kamalassa flunssassa, niin käytin panadol hotia ja se kyllä toimi hyvin nuhaan, kuumeeseen, päänsärkyyn, flunssaan ihan yleisesti. Sitä kannattaa ottaa jos vähänkin tuntuu kipeältä.
 
Heippa kaikille ja onnittelut plussanneille!

Nyt oli pakko liittyä mukaan, kun digitesti näytti "raskaana 1-2". La sijoittuisi 5.5 tienoille. Täällä ollaan kuin halolla päähän lyötyjä,kun yritystä on ollut 2,5vuotta
 
Heip kaikille! Ja onnea jo plussanneille! <3

Täällä varovaisesti mukaan ilmoittautuu yksi toivottavasti kohta plussaileva. Alkuviikolla intoilin raskausoireitani ja tein jo yhden hätäisen iltatestin, mutta negaa näytti. Oireet jatkuu eikä menkkoja kuulu, joten viikonlopun aikana pitäisi testailla uusiksi.. :)
 
PikkuMyy88:toivotaan että plussa tulee. Itse sain positiivisen tuloksen vasta kun kuukautiset oli viikon myöhässä.Sitä ennen tein 4kpl negatiivisia.Oireita ei ole minkäänlaisia enkä ole niitä jaksanu "kuvitellakkaan" koska raskautuminen ei ole ollut ihan nopeaa toimintaa.Kuitenkin kierto on ollut niin täsmällinen ja kellon tarkka, että jatkoin testaamista.

Täällä mietitään, pitäisikö ar-ultraan mennä.. :)
 
Jaa a. Mitähä olis mieltä kun testiin pärähti joko maailman vaalein haalein plussa tai viivanpaikka. Millonkoha uskaltais testat uusiks jos menkat ei ala? Testinä toiminu Predictor
 
minä sain viikolla 4+0 testiin raskaana 2-3... Ja tosiaan kun sinne neuvolaankin olen jo soitellut ja eka aika on jo ens tiistaina! :D Kun hoitsua kovasti mietityttää kuinka pitkällä todellisuudessa olen. Pistää meidät siis kunnalliselle alkuraskauden ultraan että saadaan tarkempaa tietoa raskausviikoista. Toivottavasti sieltä löytyisi viikkoja vastaava pieni nimittäin muuten huolestun hulluksi asti. Nyt viikon asiaa sulateltuani olen jo vähän rauhoittunut tämän iik-olen-raskaana sekoiluni kanssa :) Mutta jos löytyy minun tietoihin liian pieni pötkylä niin sehän tietää aikalailla huonoa, tällöin varmaan kävisin myös yksityisellä ultrassa hieman tuon jälkeen tarkistamassa että pieni vielä hengissä. Jos vastaa viikkoja niin sitten EHKÄ maltan mieleni ja odottelen seuraavaa ilmaista käyntiä :)

Testailuihin en oikein osaa sanoa mitään kun aina on ollut puhdas nega tai sitten pärähtänyt heti tumman punainen viiva. Edelleenkään en asiaa oikein usko ja testailen melkein joka päivä ovis testeillä :D Itse kokeilisin aamu pissasta  heti seuraavana aamuna jos testejä on "ylimääräisiä" (jos kuukautisiin olisi enää 2-3päivää), jos vain yksi niin odottaisin siihen asti kun kuukautisten pitäisi alkaa...
 
Ihanaa että meitä on kokoajan enemmän, onnea kaikille emoticon
itselle ei muuta kummempaa uutista, viikkoja kasassa nyt 5 ja varhaisultra varattu 17. päiväksi jolloin viikkoja 7 ja risat. Siihen vielä ikuisuus ja odottavan aika on tunnetusti pitkä :(
mieli tekisi kertoa jo kaikille mutta yritän vielä hillitä edes sinne ultraan asti itseni :)

noista testeistä piti sanoa että, tilasin raskauskeijulta davidin herkkiä liuskatestejä, mutta ne eivät edes oletettujen kuukautisten alkupäivänä näyttänyt kuin haamun, että se siitä herkästä
prismasta ym. saatavilla pregcheck:in testeillä tein ekan haamun jo neljä päivää ennen joka päivä päivältä tummui,( niiden ovistesteillä myös pongattiin hedelmöittymiseen johtanut ovis) hinta laatu suhde aivan loistava, raskaustesti 2kpl alle 3€. clearbluen digitaalisella tein vielä vahvistuksen, sekä myöhemmin toisen missä viikkojen määrä noussut, vielä halu tehdä viimeinen että saa sen 3+ näkyviin
 
Hei taas!  :) 
Onnea vielä kaikille plussanneille :)
Meillä on eka neuvola 17.9, ja varhaisultra 19.9.. Innolla odotan, että pääsen näkemään tän pikkuisen, joka aíheuttaa mulle näin paljon pahoinvointia <3 mutta tällaisesta asiasta voin kärsiä.. ;) 
Oireina täällä on pahoinvointi ympäri vuorokauden, pahimmillaan syömisen jälkeen, mahallani en vieläkään pysty nukkumaan, tissit on alkanut kasvamaan, viime viikolla ostamat rintsikat alkaa nyt jo olla liian pienet.. Vessassa saan juosta vähintään pari kertaa tunnissa, yöllä tietty vähän harvemmin.. Jotain menkkamaista juilintaa on ollu, mut ihan selvästi kuitenkin erilaista kun mitä on menkkojen aikana.. päätäkin on jonkin verran särkenyt.
Onko muilla plussanneilla jo neuvola-aikoja sovittuina?
 
Miilia:vielä ei ole neuvolaa soitettu,ensin on pitänyt omaa päätä selvittää :) Sunnuntaina tulee 5viikkoa täyteen, joten jos maanantaina yrittäs soitella."hei,olen raskaana."

Mulla ei ole vielä mitään oireita ilmaantunu.Tosin kauhulla odotan,jos ja kun ne alkaa..3-vuorotyöhön yhdistettynä..nam.
 
Takaisin
Top